Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Muse lijkt me nu niet relevant voor Rock Werchter aangezien ze daar de vorige keer al stonden, maar mogelijk een los Werchterevent?

Al denk ik niet dat ze dat nog vol krijgen, vorig jaar verkocht hun dag op RW zelfs bijzonder matig (met nog een Underworld, New Order, Greta Van Fleet, Balthazar, Rosalia, Parkway Drive, Yungblud, Mac Demarco ernaast). En toen waren ze nog een ‘festival exclusieve’ naam…

Zie het, als ze al komen, nog eerder een Sportpaleis worden.

Hebben op dit moment duidelijk niet het effect dat ze nog hadden in 2016.

Goffertpark (en Ziggo vlak daarop) was wel vrij snel uitverkocht. Zijn ze in Nederland populairder dan in België?

Goffertpark (en Ziggo vlak daarop) was wel vrij snel uitverkocht. Zijn ze in Nederland populairder dan in België?
wellicht?
altijd apart, of dat aan het verschil NL / Belgie ligt, of het verschil eigen gig / festival gig?
Goffertpark was gewoon vol 65.000... maar een festivalshow minder? Pinkpop 2015 waren ook maar 20.000 dagkaarten, destijds zelfs met nieuw album Drones.

Muse bracht in 2019 wel het meeste volk naar de mainstage. Was imo drukker dan bij de andere headliners.

Muse bracht in 2019 wel het meeste volk naar de mainstage. Was imo drukker dan bij de andere headliners.

Omdat ik niet zo'n megafan was van de afsluiters vorig jaar, heb ik de 'luxe' gehad om ze alle vier vanop een afstandje te zien, en ik vond het bij Mumford en vooral bij Pink toch net iets drukker aanvoelen. Bij The Cure stond ik wel vooraan, voelde retedruk aan, maar kan natuurlijk niet oordelen over het hele veld.

Klopt niet, cijfers zeggen dat het drukker was bij pink, Florence en mumford. Hoeveel man er bij een act voor de main stage staat wordt steeds gemonitord. Op zich ook logisch met veel minder volk op de weide deze dag en een volle tent bij Underworld.
The Cure was veel drukker dan hun laatste passage in 2012. Was ook een interessanter uur voor de 40+. Er zijn er ook veel na The cure vertrokken btw.

Wanneer mogen we weer iets verwachten nu die voucheraanvraag dichterbij komt
Morgen is er alleszins nieuws vanuit Reading. Misschien zit daar wel een headliner bij de tour in een keer wou bekendmaken (al verwacht ik daar vooral weer Britse brol). Billie Eilish misschien?

Ik verwacht eigenlijk dat ze nu het gewone stramien van de afgelopen jaren gaan volgen. Overige headliners in oktober-november-december en dan vanaf half januari iedere vrijdag een pakketje.

theblackmadness wrote:

Morgen is er alleszins nieuws vanuit Reading. Misschien zit daar wel een headliner bij de tour in een keer wou bekendmaken (al verwacht ik daar vooral weer Britse brol). Billie Eilish misschien?

Ik verwacht eigenlijk dat ze nu het gewone stramien van de afgelopen jaren gaan volgen. Overige headliners in oktober-november-december en dan vanaf half januari iedere vrijdag een pakketje.

Mhh, ik denk dat het dit jaar allemaal wat sneller zal gaan. En niet alleen bij Rock Werchter. Denk dat festivals er baat bij hebben sneller hun volledige lineup te delen, om een langere periode te hebben waarin ze tickets kunnen verkopen. Verwacht eigenlijk dat 90% van alle EU- festivals 90% van hun lineup gaan gedeeld hebben voor de jaarwisseling (een Glasto daargelaten). Iedere vrijdag een pakketje lijkt me ook niet meer nodig met al bijna 1/4 van de lineup bekend is.

Wel eens over Reading. Denk ook dat daar veel Britse 'brol' bijzit. Ofja, brol, gewoon headliners die minder groot zijn dan verwacht. Een BMTH, Dave, Biffy of Lewis Capaldi die de hoogste positie innemen. Maar toch benieuwd!

werchter12 wrote:

theblackmadness wrote:

Mhh, ik denk dat het dit jaar allemaal wat sneller zal gaan. En niet alleen bij Rock Werchter. Denk dat festivals er baat bij hebben sneller hun volledige lineup te delen, om een langere periode te hebben waarin ze tickets kunnen verkopen. Verwacht eigenlijk dat 90% van alle EU- festivals 90% van hun lineup gaan gedeeld hebben voor de jaarwisseling (een Glasto daargelaten). Iedere vrijdag een pakketje lijkt me ook niet meer nodig met al bijna 1/4 van de lineup bekend is.

Wel eens over Reading. Denk ook dat daar veel Britse ‘brol’ bijzit. Ofja, brol, gewoon headliners die minder groot zijn dan verwacht. Een BMTH, Dave, Biffy of Lewis Capaldi die de hoogste positie innemen. Maar toch benieuwd!
Ik heb een leak gezien waar BMTH inderdaad headliner is. Is alleen de vraag in hoeverre die leak betrouwbaar is. Ik vond het redelijk flut voor de rest op een aantal namen na.

Reading gaat met 2 mains werken en dus met 6 headliners, wellicht niet interessant voor RW, maar wel opmerkelijk
QOTSA, Liam, Catfish, Posty, Stormzy en Disclosure dus. QOTSA verwacht ik niet opnieuw, maar wellicht een mooie naam voor Pukkelpop?

Reading gaat met 2 mains werken en dus met 6 headliners, wellicht niet interessant voor RW, maar wel opmerkelijk
Ik bedoelde vooral dan dat ze ook 6 headliners zetten, dus we mss iets meer kunnen verwachten van grote namen zoals gehoopt

Krijgt R&L afgelopen winter nog bakken kritiek voor hun vrouwonvriendelijke line-up, creëren ze de mogelijkheid om er zes headliners te zetten, zetten ze er nog steeds zes mannelijke artiesten. Je zou toch denken dat dat team een beetje nadenkt over het profiel en de perceptie van hun festival maar nope. Hun instagram-pagina staat weer vol van comments die de rottigheid van hun headliners aanklagen, en rightfully so lol.

edit: en nog ironischer is het feit dat organisator Melvin Benn het vooral had over 'looking at the future' met deze line-up.

https://www.instagram.com/p/CEkBzDSF8iE/

Krijgt R&L afgelopen winter nog bakken kritiek voor hun vrouwonvriendelijke line-up, creëren ze de mogelijkheid om er zes headliners te zetten, zetten ze er nog steeds zes mannelijke artiesten. Je zou toch denken dat dat team een beetje nadenkt over het profiel en de perceptie van hun festival maar nope. Hun instagram-pagina staat weer vol van comments die de rottigheid van hun headliners aanklagen, en rightfully so lol.

edit: en nog ironischer is het feit dat organisator Melvin Benn het vooral had over ‘looking at the future’ met deze line-up.
Ik vind het ook behoorlijk stuitend ja. Zeker als je namen als Catfish of Disclosure dan wel als headliner zet (en Posty opnieuw!). Maar als ik één iets positief hier uit zie, is het dat een deel van de fans wel degelijk klaagt over het gebrek aan vrouwen op hoge posities. Dat is iets wat ik hier in België (en zeker bij Rock Werchter) nog niet te gauw zie gebeuren.

Voor Werchter hoop ik dan weer dat ze een aantal namen uit de undercard kunnen meenemen. beabadoobee en Ashnikko touren alvast ook in juli en zijn namen die je als organisatie toch moet proberen te hebben.

Wel opvallend inderdaad. Ik had ook wel gedacht dat daar tenminste een Billie Eilish of Dua Lipa zou opduiken.

Ook die rare manier waarop de organisator alles goedpraat en het de ‘most all encompassing and inclusive lineup ever’ noemt. ?

Users who are viewing this thread