Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Bon, als jij blijkbaar ook selectief wil lezen, verwijs ik je graag naar een van mijn eerste zinnen. Maar ik vind het best, hoor. Je mag me overal van me verwijten. Mijn punt met die eerste opmerking is dat het alleen opvallend is dat je daar amper mannen ziet staan. Van het overgrote gedeelte dat die comments maakt, zijn het alsnog veel meer vrouwen dan mannen. Kan je me wel onderuit proberen te halen, maar dat is nou eenmaal zo. Ik noem het ook alleen maar opvallend, voor de rest niks, hè. Beetje overdreven om er vervolgens zo op in te hakken.

Over welke comment/opmerking gaat het nu? Ben een beetje de weg kwijt door die vage verwijzingen. Overigens ben ik mezelf van geen kwaad bewust. Probeer niet expres denigrerend over te komen.

En dat is dus onzin. Ze hebben twintig namen bekendgemaakt, waar genoeg diversiteit te vinden is. Waarom moet je dan als enige over die headliners vallen i.p.v. het positieve aspect (die diversiteit dus die er wel is) te benoemen? Zo kan je alles wel onderuit halen.

Van het overgrote gedeelte dat die comments maakt, zijn het alsnog veel meer vrouwen dan mannen.

Doet dat er wat toe? Ik snap niet zo goed waarom je het überhaupt benadrukt hebt. Lijkt me niet heel bijster interessant voor deze discussie.

Van het overgrote gedeelte dat die comments maakt, zijn het alsnog veel meer vrouwen dan mannen.

Doet dat er wat toe? Ik snap niet zo goed waarom je het überhaupt benadrukt hebt.
Dat heb ik dus ook niet gezegd. Het viel me alleen op. Christus, hoe vaak moet ik dat nog zeggen?

Prima dat Yannick weer graag z'n rekenmachine erbij pakt om een line-up te beoordelen, maar respecteer aub dat we dat niet allemaal doen.
Sowieso Reading/Leeds heeft de afgelopen jaren nooit een vrouwelijke headliner gehad, dus waarom zou je nu krampachtig gaan doen omdat ze dat wéér niet hebben gedaan. Was er enige aanleiding om het te verwachten? Sorry dat gesprek met die festival organisator toch echt niet hoor, is niet het eerste jaar dat hij in zo'n interview onzin vertelt volgens mij. De hele line-up is nog niet bekend, er is meer dan één headliner die voor 2020 gepland stond, en er is met Posty ook een headliner die al eens headliner was. Allemaal dingen die beloofd waren en er nog niet zijn. Jan Smeets nemen we toch ook niet altijd serieus?
En het argument 'ja maar dit jaar hebben ze zes headliners, dus meer kans' is ook onzin. Ze geven het gewoon die naam, maar feit blijft dat er 3 dagafsluiters zijn en daaronder 3 grote acts op een andere stage.
Beetje moe dat elk festival zich maar aan moet passen aan dat vrouwenquota. Hadden ze het beter kunnen doen met het aantal vrouwen bovenaan? Jazeker. Hebben ze dat ooit gedaan dus is er iets veranderd? Nee, gewoon niet.
Sowieso, wie is hier van plan om er überhaupt heen te gaan? Ik kan ook wel gaan zeiken over festivals in China of voor mijn part Down The Rabbit Hole waar ik toch niet heen ga, maar wat voor zin heeft dat?
Er zijn zoveel achterliggende redenen waarom er geen vrouw tussen die zes headliners staat, die wij niet weten. Ticketverkoop, prijzen acts, tourschema. Zelfde als dat gezeik bij Mad Cool. Kunnen wel janken dat Taylor niet komt, maar daar is maar één 'schuldige' voor en dat is omdat zij haar hele tour cancelt.
Owwille van 'the bigger picture' dat vrouwen ook headliner mogen zijn? Die discussie hebben we al wel vaak gehad laatste tijd. Niet dat het daardoor minder belangrijk wordt maar gezien de afgelopen jaren van RW lijkt het me ook niet echt een issue om dat dus hiér te behandelen (London Grammar, Pink, F+TM).
Dus nogmaals helemaal top Yannick dat jij je rekenmachine er weer bij pakt, maar accepteer ook gewoon dat er ook mensen zijn die gewoon willen dat hun favoriete artiesten komen, ongeacht of die zwart, wit, vrouw, blind, metal, pop of wat dan ook zijn. Uiteindelijk speelt je eigen muzieksmaak ook gewoon mee. Als daar Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Kendrick Lamar etc hadden gestaan had dit gezeik er veel minder geweest. Heb dat ook voorbij zien komen bij reacties "If it had been a good line-up, okay, but this shit...".
Voor een bepaalde groep kun je het nooit goed doen..

En dat is dus onzin. Ze hebben twintig namen bekendgemaakt, waar genoeg diversiteit te vinden is. Waarom moet je dan als enige over die headliners vallen i.p.v. het positieve aspect (die diversiteit dus die er wel is) te benoemen? Zo kan je alles wel onderuit halen.
Hij is niet de enige die erover valt. :wink:

Maar sowieso is Reading and Leeds wel een extreem geval, met überhaupt maar 1 vrouwelijke headliner in de laatste 10! jaar (en dat was in 2014). Dat er dan na al die jaren eindelijk eens wat mensen over vallen, vind ik niet abnormaal. Al zeker niet als je eigen festivaldirecteur het over 'vooruitstrevend' en 'inclusief heeft en ook gewoon omdat er op dit moment best wel veel vrouwelijke headliners zijn die perfect bij het huidige RandL passen.

Bon, als jij blijkbaar ook selectief wil lezen, verwijs ik je graag naar een van mijn eerste zinnen. Maar ik vind het best, hoor. Je mag me overal van me verwijten.

Mijn punt met die eerste opmerking is dat het alleen opvallend is dat je daar amper mannen ziet staan.
Die is bij deze toch weerlegt, niet?

Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen
Je mag je dan van geen kwaad bewust zijn of het enkel aan willen duiden dat het 'opvallend' is, dan nog kan deze comment vrij denigrerend over komen, niet?

Waarom moet je dan als enige over die headliners vallen i.p.v. het positieve aspect (die diversiteit dus die er wel is) te benoemen?
Omdat de headliners in het allergrootste font in de schijnwerpers staan, omdat zij diegene zijn die tickets moeten verkopen. Uiteraard worden nog een aantal kleinere namen bekend gemaakt maar dat is toch absoluut niet de bedoeling van deze aankondiging en de eerste indruk die je krijgt wanneer je zo'n line up ziet; "Nou, dat hebben ze wel weer goed gedaan met die diversiteit dit jaar!", ofwel? Bij de aankondiging van RW in juli ging toch ook meteen éérst de aandacht naar Pearl Jam, Twenty One Pilots en Gorillaz en nadien pas naar de kleinere namen? Een positief signaal zou zijn dat zoals veel van de comments op sociale media ook hekelen dat er een aantal vrouwelijke acts zouden headlinen (dan laat ik het feit dat er nogal een aantal op herhaling komen buiten schot). Headliners zijn namelijk hoofdzakelijk de acts die het meest in het oog springen en dus ook mee de perceptie van je festival zullen bepalen, wanneer je dan als directeur mooie woordjes in de pers gaat uitspreken net voor de line-up drop, dan komt dat vrij hypocriet over al heb ik dit al gezegd.

Dus nogmaals helemaal top Yannick dat jij je rekenmachine er weer bij pakt, maar accepteer ook gewoon dat er ook mensen zijn die gewoon willen dat hun favoriete artiesten komen, ongeacht of die zwart, wit, vrouw, blind, metal, pop of wat dan ook zijn.

Volgens mij lees je een beetje over de discussie heen. Die begon namelijk met die uitspraak van die festivaldirecteur.

edit: en nog ironischer is het feit dat organisator Melvin Benn het vooral had over ‘looking at the future’ met deze line-up.

Logisch dat er vervolgens opmerkingen komen naar de line-up en er een discussie over ontstaat toch?

Prima dat Yannick weer graag z’n rekenmachine erbij pakt
Lees de vorige pagina maar eens opnieuw waar ik nog maar 's aanhaal dat quota zoals op Primavera niet per se hoeven.

Sowieso Reading/Leeds heeft de afgelopen jaren nooit een vrouwelijke headliner gehad, dus waarom zou je nu krampachtig gaan doen omdat ze dat wéér niet hebben gedaan.
Omdat dat ongelijkheid een probleem is binnen de industrie lmao.

Beetje moe dat elk festival zich maar aan moet passen aan dat vrouwenquota.
Stel je voor hoe moe vrouwen moeten zijn als jij er al zo moe van bent.

Dus nogmaals helemaal top Yannick dat jij je rekenmachine er weer bij pakt, maar accepteer ook gewoon dat er ook mensen zijn die gewoon willen dat hun favoriete artiesten komen, ongeacht of die zwart, wit, vrouw, blind, metal, pop of wat dan ook zijn.
Doe ik dus nogmaals absoluut niet en nah, het status quo in hand houden daar werk ik liever niet aan mee.

Uiteindelijk speelt je eigen muzieksmaak ook gewoon mee. Als daar Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Kendrick Lamar etc hadden gestaan had dit gezeik er veel minder geweest.
Spreek voor jezelf.

Volgens mij lees je een beetje over de discussie heen. Die begon namelijk met die uitspraak van die festivaldirecteur.

edit: en nog ironischer is het feit dat organisator Melvin Benn het vooral had over ‘looking at the future’ met deze line-up.

Logisch dat er vervolgens opmerkingen komen naar de line-up en er een discussie over ontstaat toch?
Dat doet hij toch ook door Catfish & the Bottlemen naar voren te schuiven, Stormzy headliner te maken, überhaupt rap en elektronische muziek 'headliner' te maken met Disclosure en Post Malone. Maar dat is het, dit is niet jullie 'future'. Jullie 'future' is ondenkbaar zonder vrouwenheadliner, maar dát heeft hij helemaal niet gezegd. Dit is 'zijn future'.
Ook precies wat ik bedoel met 'voor sommigen kun je het nooit goed doen'. Je vult woorden als 'future' al helemaal voor jezelf in: meer vrouwen tussen de headliners.

Dat doet hij toch ook door Catfish & the Bottlemen naar voren te schuiven, Stormzy headliner te maken, überhaupt rap en elektronische muziek ‘headliner’ te maken met Disclosure en Post Malone. Maar dat is het, dit is niet jullie ‘future’. Jullie ‘future’ is ondenkbaar zonder vrouwenheadliner, maar dát heeft hij helemaal niet gezegd. Dit is ‘zijn future’.
Catfish & The Bottlemen naar voren schuiven als headliner terwijl ze op evenementen spelen van 10k capaciteit is geen visie maar een enorm zwaktebod als headliner. Stormzy is al jaren headliner en was al geboekt als headliner voor dit jaar. Post Malone headlinede in 2019 iirc en Disclosure sloot evenwel al het hoofdpodium af. Wat is hier nu 'future' aan als ik vragen mag?

RubenFrusciante wrote:
Dat doet hij toch ook door Catfish & the Bottlemen naar voren te schuiven, Stormzy headliner te maken, überhaupt rap en elektronische muziek ‘headliner’ te maken met Disclosure en Post Malone. Maar dat is het, dit is niet jullie ‘future’. Jullie ‘future’ is ondenkbaar zonder vrouwenheadliner, maar dát heeft hij helemaal niet gezegd. Dit is ‘zijn future’.

Catfish & The Bottlemen naar voren schuiven als headliner terwijl ze op evenementen spelen van 10k capaciteit is geen visie maar een enorm zwaktebod als headliner. Stormzy is al jaren headliner en was al geboekt als headliner voor dit jaar. Post Malone headlinede in 2019 iirc en Disclosure sloot evenwel al het hoofdpodium af. Wat is hier nu ‘future’ aan als ik vragen mag?
Dus welke headliner is dan nu wel "future" dan? Beetje makkelijk dit na het corona tijdperk wat je nu doet. (Edit: na corona tijdpark bedoel ik het tussenjaartje wat we nu hebben).

wenteldave wrote:
Bon, als jij blijkbaar ook selectief wil lezen, verwijs ik je graag naar een van mijn eerste zinnen. Maar ik vind het best, hoor. Je mag me overal van me verwijten.

Mijn punt met die eerste opmerking is dat het alleen opvallend is dat je daar amper mannen ziet staan.

Die is bij deze toch weerlegt, niet?

wenteldave wrote:
Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen

Je mag je dan van geen kwaad bewust zijn of het enkel aan willen duiden dat het ‘opvallend’ is, dan nog kan deze comment vrij denigrerend over komen, niet?

wenteldave wrote:
Waarom moet je dan als enige over die headliners vallen i.p.v. het positieve aspect (die diversiteit dus die er wel is) te benoemen?

Omdat de headliners in het allergrootste font in de schijnwerpers staan, omdat zij diegene zijn die tickets moeten verkopen. Uiteraard worden nog een aantal kleinere namen bekend gemaakt maar dat is toch absoluut niet de bedoeling van deze aankondiging en de eerste indruk die je krijgt wanneer je zo’n line up ziet; “Nou, dat hebben ze wel weer goed gedaan met die diversiteit dit jaar!”, ofwel? Bij de aankondiging van RW in juli ging toch ook meteen éérst de aandacht naar Pearl Jam, Twenty One Pilots en Gorillaz en nadien pas naar de kleinere namen? Een positief signaal zou zijn dat zoals veel van de comments op sociale media ook hekelen dat er een aantal vrouwelijke acts zouden headlinen (dan laat ik het feit dat er nogal een aantal op herhaling komen buiten schot). Headliners zijn namelijk hoofdzakelijk de acts die het meest in het oog springen en dus ook mee de perceptie van je festival zullen bepalen, wanneer je dan als directeur mooie woordjes in de pers gaat uitspreken net voor de line-up drop, dan komt dat vrij hypocriet over al heb ik dit al gezegd.
Volgens mij had ik 'm weer weerlegt, maar goed, dit is sowieso trekken aan een dood paard. Van beide kanten.

Ik vind dat je altijd naar de intentie moet kijken (zal ik ook wel gezeik mee krijgen). Heeft diegene kwaad in de zin, dan vind ik dat je dat best mag aankaarten. Als diegene het goed bedoelt, mag je het best zeggen, maar verwacht niet dat diegene zijn/haar standpunt aanpast. Zolang ikzelf weet dat ik het goed bedoel, ga ik mijn standpunt niet wijzigen, ondanks het feit dat anderen er anders over denken. Overigens zal dat vast meer over mij dan over iemand anders zeggen. daar ben ik me ook wel bewust van.

Jij valt daar nu toch juist over? “Nou, dat hebben ze wel weer goed gedaan met die diversiteit dit jaar!” is volgens mij juist de opmerking die jij graag als eerste zou willen zien of zo komt het in ieder geval over. Dat headliners de perceptie van je festival bepalen, snap ik dus ook niet. Dan sta je er nog geen eens voor open om ook naar de kleinere namen te kijken. Maar goed, misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik niet de headliners maar het dagprogramma het belangrijkste vind aan een goed festival.

RubenFrusciante wrote:
Prima dat Yannick weer graag z’n rekenmachine erbij pakt

Lees de vorige pagina maar eens opnieuw waar ik nog maar ’s aanhaal dat quota zoals op Primavera niet per se hoeven.

RubenFrusciante wrote:
Sowieso Reading/Leeds heeft de afgelopen jaren nooit een vrouwelijke headliner gehad, dus waarom zou je nu krampachtig gaan doen omdat ze dat wéér niet hebben gedaan.

Omdat dat ongelijkheid een probleem is binnen de industrie lmao.

RubenFrusciante wrote:

RubenFrusciante wrote:

Doe ik dus nogmaals absoluut niet en nah, het status quo in hand houden daar werk ik liever niet aan mee.

RubenFrusciante wrote:
Uiteindelijk speelt je eigen muzieksmaak ook gewoon mee. Als daar Radiohead, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Kendrick Lamar etc hadden gestaan had dit gezeik er veel minder geweest.

Spreek voor jezelf.
Ik ga hier ook niet eens meer op in. Jij gaat niet veranderen, en dat hoeft ook helemaal niet.
Komt er op neer, doe lekker wat je wil. Maak je druk om vrouwenquota, om de muziekindustrie, vergeet geen batterijen voor je rekenmachine te kopen. Blijf dat ook vooral doen, helemaal mooi.
Oprecht wel blij dat er mensen zoals jij zijn die meewerken aan die verandering, die is inderdaad nodig, maar tegelijkertijd ook ontzettend blij dat er ook mensen zijn die gewoon naar hun festival gaan voor de muziek en niet zo gefrustreerd als jij zijn.
Net als de Corona-situatie gaat dit alle festivals aan. Daar is een apart topic voor aan gemaakt, misschien dat dat voor deze discussie ook kan. Dan kan ik lekker bijhouden of The Strokes of RHCP al geboekt zijn en hoef ik niet eindeloos deze discussie te lezen/voeren.

vergeet geen batterijen voor je rekenmachine te kopen.

Oprecht wel blij dat er mensen zoals jij zijn die meewerken aan die verandering, die is inderdaad nodig, maar tegelijkertijd ook ontzettend blij dat er ook mensen zijn die gewoon naar hun festival gaan voor de muziek en niet zo gefrustreerd als jij zijn.

Allemachtig wat een kinderachtige reactie zeg. :-|

Dit is toch gewoon een ontzettend interessante, logische en belangrijke discussie? Ik snap niet zo goed waarom je je er inmengt, even wat beledigingen strooit en vervolgens nergens inhoudelijk op in wil gaan. Dat voegt werkelijk waar minder toe dan die posts die jij als niet belangrijk beschouwt.

RubenFrusciante wrote:

Catfish & The Bottlemen naar voren schuiven als headliner terwijl ze op evenementen spelen van 10k capaciteit is geen visie maar een enorm zwaktebod als headliner. Stormzy is al jaren headliner en was al geboekt als headliner voor dit jaar. Post Malone headlinede in 2019 iirc en Disclosure sloot evenwel al het hoofdpodium af. Wat is hier nu ‘future’ aan als ik vragen mag?
Again, niet jouw 'future'. Gelukkig denken we niet allemaal zoals jij.

vergeet geen batterijen voor je rekenmachine te kopen.

Allemachtig wat een kinderachtige reactie zeg. ?

Dit is toch gewoon een ontzettend interessante, logische en belangrijke discussie? Ik snap niet zo goed waarom je je er inmengt, even wat beledigingen strooit en vervolgens nergens inhoudelijk op in wil gaan. Dat voegt werkelijk waar minder toe dan die posts die jij als niet belangrijk beschouwt.
Nee hoor, niemand boeit het. Daarom staat de festivalweide gewoon weer vol ieder jaar. No one gives a shit.

Jij valt daar nu toch juist over? “Nou, dat hebben ze wel weer goed gedaan met die diversiteit dit jaar!” is volgens mij juist de opmerking die jij graag als eerste zou willen zien of zo komt het in ieder geval over. Dat headliners de perceptie van je festival bepalen, snap ik dus ook niet. Dan sta je er nog geen eens voor open om ook naar de kleinere namen te kijken. Maar goed, misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik niet de headliners maar het dagprogramma het belangrijkste vind aan een goed festival.
Ik trek die comment dan ook compleet in het belachelijke en is niet bedoeld om serieus genomen te worden. Misschien is dat inderdaad dan een persoonlijk ding dat jij éérst naar de undercard kijkt ipv de headliners.

Ik ga hier ook niet eens meer op in. Jij gaat niet veranderen, en dat hoeft ook helemaal niet.
Komt er op neer, doe lekker wat je wil. Maak je druk om vrouwenquota, om de muziekindustrie, vergeet geen batterijen voor je rekenmachine te kopen. Blijf dat ook vooral doen, helemaal mooi.
Wanneer inhoudelijke argumenten op zijn, probeer zo belachelijk mogelijk je gelijk toe te geven. That'll do it. :lol:

niet zo gefrustreerd als jij zijn.
Jij kent me niet.

Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:

Spreek voor jezelf.
Ook deze in het belachelijk getrokken en cynische opmerking wordt weer blijkbaar serieus opgenomen, lekker.

Again, niet jouw ‘future’. Gelukkig denken we niet allemaal zoals jij.
Ik vraag letterlijk aan jou wat het dan wél is? Vier van de zes namen komen op herhaling, zijn weinig vernieuwend en über-Brits. Wat is hier nieuw aan?

kn het niet gewoon zo zijn dat ze geen vrouwelijke acts hadden in dat weekend voor die spots?

ik zie het punt niet zo

Users who are viewing this thread