Je weet niet wat er nog aan zit te komen. Misschien richten ze zich wel op meer zwarte artiesten in de undercard. Kan ook...Wel opvallend inderdaad. Ik had ook wel gedacht dat daar tenminste een Billie Eilish of Dua Lipa zou opduiken.
Ook die rare manier waarop de organisator alles goedpraat en het de ‘most all encompassing and inclusive lineup ever’ noemt.
Tsja je kan er ook alleen maar je vingers aan branden.Wel opvallend inderdaad. Ik had ook wel gedacht dat daar tenminste een Billie Eilish of Dua Lipa zou opduiken.
Ook die rare manier waarop de organisator alles goedpraat en het de ‘most all encompassing and inclusive lineup ever’ noemt. ?
Daarom is toch des te vreemder dat die man in de pers zo'n grote woorden in de mond opeens neemt, niet?mattman wrote:
Wel opvallend inderdaad. Ik had ook wel gedacht dat daar tenminste een Billie Eilish of Dua Lipa zou opduiken.
Ook die rare manier waarop de organisator alles goedpraat en het de ‘most all encompassing and inclusive lineup ever’ noemt. ?
Tsja je kan er ook alleen maar je vingers aan branden.
Benieuwd of de echte R/L gangers er nu zoveel problemen mee hebben. De line-up is niet eens in genre divers, het is of rock of hip hop en her en der een verdwaalde drum & bass dj meestal. Dus laat staan in gender/huidskleur.
En als het de line-up nu vol met vrouwen staan dan is het ook een beetje ongeloofwaardig.
Je ziet ook nergens kritiek voorbijkomen op de diversiteit van bijvoorbeeld etniciteit of geslacht, behalve op fora. Voor de rest zie overal alleen maar commentaar over dat dit vroeger een rockfestival was.mattman wrote:
Wel opvallend inderdaad. Ik had ook wel gedacht dat daar tenminste een Billie Eilish of Dua Lipa zou opduiken.
Ook die rare manier waarop de organisator alles goedpraat en het de ‘most all encompassing and inclusive lineup ever’ noemt.
Benieuwd of de echte R/L gangers er nu zoveel problemen mee hebben. De line-up is niet eens in genre divers, het is of rock of hip hop en her en der een verdwaalde drum & bass dj meestal. Dus laat staan in gender/huidskleur.
En als het de line-up nu vol met vrouwen staan dan is het ook een beetje ongeloofwaardig.
Volgens mij vinden ze het allemaal best als die weide maar vol staat op het einde van het jaar. En dat doen ze in de UK altijd wel redelijk denk ik. Daarom moet je ook niet niet zo hoog an de toren blazen idd als directeur zijnde (geen idee of hij dat gedaan heeft). Vaak is het meer online activisme dan dat het daadwerkelijk hun doelgroepIndiaantje89 wrote:
mattman wrote:
Je ziet ook nergens kritiek voorbijkomen op de diversiteit van bijvoorbeeld etniciteit of geslacht, behalve op fora. Voor de rest zie overal alleen maar commentaar over dat dit vroeger een rockfestival was.
Dan stel ik voor dat je even hun sociale media bekijkt want het staat er vol van. Op Facebook zie ik inderdaad vooral comments in de trend van dat het geen rockfestival meer is maar op Twitter en Instagram zijn die comments er wél en veel.Je ziet ook nergens kritiek voorbijkomen op de diversiteit van bijvoorbeeld etniciteit of geslacht, behalve op fora. Voor de rest zie overal alleen maar commentaar over dat dit vroeger een rockfestival was.
Wut? R&L is toch een major/multi genre festival? Als je als topman in interviews met grote woorden praat en dan kom je met dit maar af als aankondiging dan lijkt me kritiek wel op z'n plaats niet? Een Primavera/50-50 line-up hoeft het niet te worden maar enige vorm van diversiteit had dan wel gemogen als rechtvaardiging van die woorden lol. Bijzonder hypocriet - en zeker wanneer je afgelopen winter al bakken commentaar kreeg over het feit dat het een sausagefest is.Vind Reading/Leeds ook geen festival om daar over te beginnen overigens.
Ik heb niet zoveel met sociale media, dus ik zag alleen Facebook en ging er vanuit dat het daar hetzelfde was. Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen. En we weten natuurlijk niet hoe de rest van de line-up in elkaar steekt. Wie weet wat ze bijvoorbeeld onder die headliners gaan zetten. Het is pas een eerste aankondiging, hè. Als daar zometeen allemaal vrouwen staan, is het opeens het walhalla en een prachtig festival. Daarnaast, er staan nu nog best wat artiesten met een buitenlandse roots. Ze zijn er echt wel mee bezig. Al staan er niet genoeg vrouwen, maar wel genoeg 'buitenlanders', gaan we kritiek geven op het aantal vrouwen en andersom. Zoals Indiaantje al zei, het is gewoon heel lastig om het goed te doen.wenteldave wrote:
Je ziet ook nergens kritiek voorbijkomen op de diversiteit van bijvoorbeeld etniciteit of geslacht, behalve op fora. Voor de rest zie overal alleen maar commentaar over dat dit vroeger een rockfestival was.
Dan stel ik voor dat je even hun sociale media bekijkt want het staat er vol van. Op Facebook zie ik inderdaad vooral comments in de trend van dat het geen rockfestival meer is maar op Twitter en Instagram zijn die comments er wél en veel.
Indiaantje89 wrote:
Vind Reading/Leeds ook geen festival om daar over te beginnen overigens.
Wut? R&L is toch een major/multi genre festival? Als je als topman in interviews met grote woorden praat en dan kom je met dit maar af als aankondiging dan lijkt me kritiek wel op z’n plaats niet? Een Primavera/50-50 line-up hoeft het niet te worden maar enige vorm van diversiteit had dan wel gemogen als rechtvaardiging van die woorden lol. Bijzonder hypocriet – en zeker wanneer je afgelopen winter al bakken commentaar kreeg over het feit dat het een sausagefest is.
Er zijn meerdere muziekblogs en Britse tabbloids die daarover hebben bericht gegeven.Verder moet je social media ook niet altijd te serieus nemen. Een groot deel is digitaal activisme en komt überhaupt al niet naar je festival. Een bak kritiek is al snel gemaakt natuurlijk.
En dus het feit dat vrouwen die comments maken delegimitiseert hun boodschap? Lees ik dat nu goed? Het punt wordt gemaakt dat er géén vrouwelijke headliners worden geboekt, wat je daar zegt over die undercard maakt daarbij geen tot weinig verschil nu want die is onvolledig en de headliners wél. Het punt is ook totaal niet dat 'het opeens het walhalla en een prachtig festival' zou zijn als er meer vrouwen zouden worden geboekt, het punt is dat het momenteel veel te weinig tot niet gebeurd en dat er ongelijkheid heerst zowel op vlak van gender (als etniciteit). Ze zijn er totaal niet mee bezig man lol, geen flauw idee hoe je die comment kunt maken zelfs met deze namen.Ik heb niet zoveel met sociale media, dus ik zag alleen Facebook en ging er vanuit dat het daar hetzelfde was. Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen. En we weten natuurlijk niet hoe de rest van de line-up in elkaar steekt. Wie weet wat ze bijvoorbeeld onder die headliners gaan zetten. Het is pas een eerste aankondiging, hè. Als daar zometeen allemaal vrouwen staan, is het opeens het walhalla en een prachtig festival. Daarnaast, er staan nu nog best wat artiesten met een buitenlandse roots. Ze zijn er echt wel mee bezig. Al staan er niet genoeg vrouwen, maar wel genoeg ‘buitenlanders’, gaan we kritiek geven op het aantal vrouwen en andersom. Zoals Indiaantje al zei, het is gewoon heel lastig om het goed te doen.
En wat is een sausagefest? Doe dat even in het Nederlands a.u.b. Begrijp af en toe helemaal niks van wat je zegt.
Lekker, festival met veel 0,5L bier en broodjes braadworstEn wat is een sausagefest?
Allereerst een opmerking (of meer een vraag): de hoeveelste discussie is dit nu die we over dit onderwerp voeren? We zijn ook nog nooit dichterbij elkaar gekomen, dus dit belooft wat.wenteldave wrote:
Ik heb niet zoveel met sociale media, dus ik zag alleen Facebook en ging er vanuit dat het daar hetzelfde was. Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen. En we weten natuurlijk niet hoe de rest van de line-up in elkaar steekt. Wie weet wat ze bijvoorbeeld onder die headliners gaan zetten. Het is pas een eerste aankondiging, hè. Als daar zometeen allemaal vrouwen staan, is het opeens het walhalla en een prachtig festival. Daarnaast, er staan nu nog best wat artiesten met een buitenlandse roots. Ze zijn er echt wel mee bezig. Al staan er niet genoeg vrouwen, maar wel genoeg ‘buitenlanders’, gaan we kritiek geven op het aantal vrouwen en andersom. Zoals Indiaantje al zei, het is gewoon heel lastig om het goed te doen.
En wat is een sausagefest? Doe dat even in het Nederlands a.u.b. Begrijp af en toe helemaal niks van wat je zegt.
En dus het feit dat vrouwen die comments maken delegimitiseert hun boodschap? Lees ik dat nu goed? Het punt wordt gemaakt dat er géén vrouwelijke headliners worden geboekt, wat je daar zegt over die undercard maakt daarbij geen tot weinig verschil nu want die is onvolledig en de headliners wél. Het punt is ook totaal niet dat ‘het opeens het walhalla en een prachtig festival’ zou zijn als er meer vrouwen zouden worden geboekt, het punt is dat het momenteel veel te weinig tot niet gebeurd en dat er ongelijkheid heerst zowel op vlak van gender (als etniciteit). Ze zijn er totaal niet mee bezig man lol, geen flauw idee hoe je die comment kunt maken zelfs met deze namen.
Een sausagefest spreekt nochtans vrij voor zich nl. een festival dat hoofdzakelijk witte mannelijke artiesten programmeert.
Dat klinkt wel als een walhalla! Lekker man.wenteldave wrote:
En wat is een sausagefest?
Lekker, festival met veel 0,5L bier en broodjes braadworst ?
Mag je ook niet meer trots op zijn, hè. Of laat ik me nu teveel meeslepen?Witte mannen die over andere witte mannen zegt dat ze witte mannen zijn. Die heb ik nooit begrepen.
Geen idee, ik ben niet wit/blank dus ik weet het niet. Van mij wel hoor.Indiaantje89 wrote:
Witte mannen die over andere witte mannen zegt dat ze witte mannen zijn. Die heb ik nooit begrepen.
Mag je ook niet meer trots op zijn, hè. Of laat ik me nu teveel meeslepen?
Oh, niet dat ik dat wil zijn, hoor. Kan me echt verrotten. Ik ben alleen een beetje klaar met al dat geschreeuw van de laatste maanden. Maar goed, dat is weer een andere discussie. Liet me dus inderdaad wel meeslepen.wenteldave wrote:
Indiaantje89 wrote:
Witte mannen die over andere witte mannen zegt dat ze witte mannen zijn. Die heb ik nooit begrepen.
Mag je ook niet meer trots op zijn, hè. Of laat ik me nu teveel meeslepen?
Geen idee, ik ben niet wit/blank dus ik weet het niet. Van mij wel hoor.
Je kunt ook gewoon vijf seconden de moeite doen om op te zoeken wat het betekent in plaats van meteen in een kramp te schieten.Waar komt die naam in godesnaam vandaan? Word ik nu gereduceerd tot een witte man die alleen maar worst eet of iets dergelijks? Wat is dit voor onzin?
Bon, omdat je blijkbaar selectief blind blijkt te zijn en evenwel het feit dat énkel vrouwen dat soort comments zouden maken;Ik heb eens even gekeken op Facebook, Instagram en Twitter (ook al heb ik daar een hekel aan) en ik zie nergens dat er kritiek is op het feit dat de headliners niet vrouwelijk zijn. Alleen dat er amper vrouwen staan, terwijl ze dat natuurlijk nog niet weten. Mijn punt met die eerste opmerking is dat het alleen opvallend is dat je daar amper mannen ziet staan.
In plaats van met dit soort trashy comments af te komen zou je misschien mijn argument in de allereerste zin kunnen verleggen en kunnen verduidelijkingen waarom je comment niét denigrerend is naar de boodschap van mensen die opkomen voor meer gelijkheid op line-ups.Jij maakt er daar zelf weer iets achterlijks van.
Het. Gaat. Om. De. Headliners.Ik wist dat je ging prijsschieten, dus al leuk om te zien dat je dat daadwerkelijk doet. Je kan toch ook niet ontkennen dat er wel degelijk diversiteit te vinden is.