wenteldave wrote:
Ik heb niet zoveel met sociale media, dus ik zag alleen Facebook en ging er vanuit dat het daar hetzelfde was. Weet niet of ik dat kan/mag zeggen, maar die kritiek dat er geen vrouwen zijn komt toch grotendeels van, je raadt het al, vrouwen. En we weten natuurlijk niet hoe de rest van de line-up in elkaar steekt. Wie weet wat ze bijvoorbeeld onder die headliners gaan zetten. Het is pas een eerste aankondiging, hè. Als daar zometeen allemaal vrouwen staan, is het opeens het walhalla en een prachtig festival. Daarnaast, er staan nu nog best wat artiesten met een buitenlandse roots. Ze zijn er echt wel mee bezig. Al staan er niet genoeg vrouwen, maar wel genoeg ‘buitenlanders’, gaan we kritiek geven op het aantal vrouwen en andersom. Zoals Indiaantje al zei, het is gewoon heel lastig om het goed te doen.
En wat is een sausagefest? Doe dat even in het Nederlands a.u.b. Begrijp af en toe helemaal niks van wat je zegt.
En dus het feit dat vrouwen die comments maken delegimitiseert hun boodschap? Lees ik dat nu goed? Het punt wordt gemaakt dat er géén vrouwelijke headliners worden geboekt, wat je daar zegt over die undercard maakt daarbij geen tot weinig verschil nu want die is onvolledig en de headliners wél. Het punt is ook totaal niet dat ‘het opeens het walhalla en een prachtig festival’ zou zijn als er meer vrouwen zouden worden geboekt, het punt is dat het momenteel veel te weinig tot niet gebeurd en dat er ongelijkheid heerst zowel op vlak van gender (als etniciteit). Ze zijn er totaal niet mee bezig man lol, geen flauw idee hoe je die comment kunt maken zelfs met deze namen.
Een sausagefest spreekt nochtans vrij voor zich nl. een festival dat hoofdzakelijk witte mannelijke artiesten programmeert.