Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Ze hebben leuke nummers, maar ik vind het allemaal een beetje van hetzelfde en best saai live. Ze zijn niet slecht, maar omarmen… niet echt.

Dat van die zelfde nummers snap ik wel hoor. Hebben wel een heel herkenbaar 'palet' zeg maar. Saai live niet. Beestige live act vind ik. Laatste keer in het Sportpaleis was goed man, hoe die zo'n hele arena optilde met die break in Under Pressure, of die outro van Strangest Thing.

Een band die nummers als An Ocean Between The Waves en Strangest Thing (!) maakt, wint m'n hart sowieso. Benieuwd naar de volgende LP.

Heerlijke band met een ondergaande zon, pintje in de hand en genieten. Liam – TWOD – Strokes – Tame Impala, let’s do this ?

Heerlijk. Dat zou mij zeker overhalen om te gaan.

jefferke wrote:
Heerlijke band met een ondergaande zon, pintje in de hand en genieten. Liam – TWOD – Strokes – Tame Impala, let’s do this ?

Heerlijk. Dat zou mij zeker overhalen om te gaan.

Dit zou inderdaad een zeer sterke dag lineup zijn (al vind ikzelf tame impala maar niets). Zeker als ze dan nog eens FNM - 21 pilots - gorillaz neerzetten op de zaterdag en zondag placebo - royal blood - rhcp, zijn dat toch wel ongelooflijk sterke main stages en het is niet eens onmogelijk.

Volgens Kennyboy is The War On Drugs co-head komend jaar, toffe naam. Ook redelijk te verwachten gezien hun aankondiging voor NOS Alive.
Dan de voorspelling maar weer eens updaten:
Tame Impala - Pearl Jam - Pixies
The Strokes - The War On Drugs - Liam Gallagher
Gorillaz - 21Pilots - Faith No More
RHCP - Royal Blood - Placebo

Volgens Kennyboy is The War On Drugs co-head komend jaar, toffe naam. Ook redelijk te verwachten gezien hun aankondiging voor NOS Alive.
Tame Impala – Pearl Jam – Pixies
The Strokes – The War On Drugs – Liam Gallagher
Gorillaz – 21Pilots – Faith No More
RHCP – Royal Blood – Placebo

Dit ziet er redelijk accuraat uit. Vraag me af of ze Tame niet gewoon na Strokes neerzetten (beide in het donker)... Al heb je dan een ongewoon sterke dag en een vroeg beginuur voor Liam.

RubenFrusciante wrote:
Tame Impala – Pearl Jam – Pixies
The Strokes – The War On Drugs – Liam Gallagher
Gorillaz – 21Pilots – Faith No More
RHCP – Royal Blood – Placebo

Dit ziet er redelijk accuraat uit. Vraag me af of ze Tame niet gewoon na Strokes neerzetten (beide in het donker)… Al heb je dan een ongewoon sterke dag en een vroeg beginuur voor Liam.
Je bedoelt erna? Dus Tame Impala - The Strokes - TWOD - Liam ?
Dat lijkt me iets teveel van het goede, omdat Ken zegt dat The War On Drugs geen sub zijn, blijft de vrijdag alleen over volgens mij, met The Strokes dus. Volgens dezelfde redenering als die jij zelf doet op efestivals.
In principe maakt het bij Tame Impala niet zoveel uit na wie, als ze maar in het donker spelen toch? Ik snap je droomcombo (Tame Impala - The Strokes) wel, dat heb ik ook.
Ik zou het mooi vinden als Tame Impala na RHCP (of welke act daar gaat staan) speelt, het festival afsluit. Maar denk dat dat door Royal Blood, en Placebo (die ook wel terug lijkt te keren door de nieuwe data) er weinig ruimte is voor nóg een act na RHCP. Placebo - Royal Blood - Tame Impala een optie? Lijkt me niet heel logisch..
De mainstage donderdag is overall het zwakst, met één grote naam, dat is ook hun 'go-to-dag' die langer duurt meestal toch, perfect voor Tame Impala.

Ok, die redenering volg ik wel, @RubenFrusciante :-)

In z'n geheel een erg sterke lineup bovenaan als al deze namen er staan.

The Killers hun nieuwe album 'Imploding the Mirage' krijgt overal (zeer) goede recensies. Vier sterren van de vijf van Het Nieuwsblad en De Morgen. Vijf van de vijf sterren van NME. Bij Pitchfork goed voor 7,4/10.

Van de drie vooruitgeschoven singles hebben er twee de nummer één-positie in De Afrekening bereikt (Caution en tot voor kort My own Soul's Warning). Ook Fire in Bone bereikte de top tien.

Kortom, er is wel weer wat 'relevantie' met betrekking tot The Killers. Deze band kan dus zeker één van de twee topposities innemen op TW Classic of Rock Werchter.

Bovendien is er nu meer duidelijkheid rondom de band. Ze gaan verder als een trio, enkel Dave Keuning heeft niet mee gewerkt aan dit album (maar hij blijft gewoon 'tijdelijk' afwezig).

Kortom, er is wel weer wat ‘relevantie’ met betrekking tot The Killers. Deze band kan dus zeker één van de twee topposities innemen op TW Classic of Rock Werchter.
als TW doorgang krijgt, McCartney niet komt, imo best kanshebber als TW headliner...

Everyknight wrote:
Kortom, er is wel weer wat ‘relevantie’ met betrekking tot The Killers. Deze band kan dus zeker één van de twee topposities innemen op TW Classic of Rock Werchter.

als TW doorgang krijgt, McCartney niet komt, imo best kanshebber als TW headliner…
Gaat echt nooit gebeuren. Die krijgen zelfs nog geen Sportpaleis vol.

Bij het vorige album scoorde de singles ook goed in de afrekening (run for cover wekenlang op 1 bijvoorbeeld) en ging het Sportpaleis nog steeds niet vlot. Ik hoop dat ze alleszins niet op RW staan na hun vertoning in 2018 en het feit dat er al twee headliners van toen op de affiche staan.

Everyknight wrote:

als TW doorgang krijgt, McCartney niet komt, imo best kanshebber als TW headliner…

Neen, die headliner moet een formaat groter zijn.

Goh... In een combo kunnen "kleinere" headliners wel hebben ze al bewezen.

In 2018 was de top van de affiche van TW Classic: Editors + The National + Kraftwerk
In 2012 Lenny Kravitz + Sting
In 2010 The Black Eyed Peas
In 2009 Depeche Mode

Meestal is het wel een zeer grote gevestigde waarde maar ook niet altijd.
Een "hippe" indie avond: Tame Impala + The Killers
Een sterke combo van jonge en oudere band die het alleen niet kunnen trekken: Sting + The Killers
Pop dag: Taylor Swift + The Killers

Als de geruchten voor novarock kloppen komt Muse ook buiten volgend jaar, het is al weer lang geleden :lol: :lol: :lol:

Als de geruchten voor novarock kloppen komt Muse ook buiten volgend jaar, het is al weer lang geleden
1f606.svg
1f606.svg
1f606.svg
Ach ja, een herhaling meer of minder ...

Ik hoop het echt niet. Vind die altijd zeer teleurstellend live (de laatste 15 jaar ook op plaat eigenlijk).

jefferke wrote:
Als de geruchten voor novarock kloppen komt Muse ook buiten volgend jaar, het is al weer lang geleden
1f606.svg
1f606.svg
1f606.svg

Ach ja, een herhaling meer of minder …

Ik hoop het echt niet. Vind die altijd zeer teleurstellend live (de laatste 15 jaar ook op plaat eigenlijk).
Werchter dan misschien niet, maar een Werchter-event kan toch best? Voor Muse...

(wat Joslittel ook zegt bijvoorbeeld)

Muse lijkt me nu niet relevant voor Rock Werchter aangezien ze daar de vorige keer al stonden, maar mogelijk een los Werchterevent?

Al denk ik niet dat ze dat nog vol krijgen, vorig jaar verkocht hun dag op RW zelfs bijzonder matig (met nog een Underworld, New Order, Greta Van Fleet, Balthazar, Rosalia, Parkway Drive, Yungblud, Mac Demarco ernaast). En toen waren ze nog een 'festival exclusieve' naam...

Zie het, als ze al komen, nog eerder een Sportpaleis worden.

Smashing Pumpkins met nieuwe muziek. Mogen ook wel weer eens langs komen, al ben ik bang dat ze een te hoge spot eisen. Ben er nog niet uit of ze die nog verdienen...

Smashing Pumpkins met nieuwe muziek. Mogen ook wel weer eens langs komen, al ben ik bang dat ze een te hoge spot eisen. Ben er nog niet uit of ze die nog verdienen…

Vorig jaarop RaR zeer van genoten. Hebben een paar stevige klassiekers en de show was scherp. Goede sub hoor.

Breinaard wrote:
Smashing Pumpkins met nieuwe muziek. Mogen ook wel weer eens langs komen, al ben ik bang dat ze een te hoge spot eisen. Ben er nog niet uit of ze die nog verdienen…

Vorig jaarop RaR zeer van genoten. Hebben een paar stevige klassiekers en de show was scherp. Goede sub hoor.
Ik zou ze ook graag zien. Die hebben echt meer dan genoeg topnummers voor een mooie set.
Vind sub misschien wat te groot voor ze, maar onder één grote headliner (Pearl Jam, Foo Fighters die grootte) zou ik het wel kunnen waarderen.
Zie ze zelf meer als plek voor de sub, zoals Faith No More en Liam Gallagher stonden/staan. Maar kan er ook naast zitten.

Users who are viewing this thread