micvet wrote:
Paddy wrote:
Wel een rijtje subs en headliners waar ik een beetje depri van word met alleen Pearl Jam om echt naar uit te kijken. Hoop dat RW hier niet nog wel iets beters aan toe weet te voegen. Voor mij zou dit echt matig zijn.
Een Tame Impala heb ik een paar keer geprobeerd, maar is (in mijn ogen) beetje overdreven gedoe en saai. The Killers was de laatste keer een beetje veel Las Vegas voor de Werchter wei. The Strokes staan er terecht als headliner, maar vind ik meer muziek voor begin van de avond. Liam Gallagher word ik ook al niet zo warm van. Peppers stellen mij live toch altijd teleur, terwijl ze voldoende hits hebben die ik zeer kan waarderen. Gorillaz ook niet overtuigend, waar anderen hier de zanger fantastisch van vinden, vind ik het maar een egoïstische doorgesnoven leipo.
Royal Blood misschien wel het vetste geluid op de mainstage, maar op een gegeven moment klinken alle nummers toch een beetje hetzelfde. Placebo is dan weer een heel optreden wachten op de hits, die ze soms niet eens spelen.
Op zich zijn het allemaal geen verkeerde namen, maar voor mij mag er nog wel iets stevigers, groters bij. Een Rammstein, Bruce Springsteen of Rage Against the Machine. Kans op 1 van deze 3 is 1% gok ik. Of anders toch gewoon soad terug laten komen.
Wacht even, bij Placebo een heel optreden wachten op hits die ze vaak niet spelen?
Tijdens hun laatste RW doortocht speelden ze 20 nummers.
Onder andere B3, For What It’s Worth, Loud Like Love, Every You Every Me, Meds, Song to Say Goodbye, Special K, The Bitter End, Running Up That Hill passeerden de revue, wat toch wel allemaal redelijke hits zijn. Daarnaast speelden ze ook nog Scene of the crime, Too Many Friends, Rob the Bank, Infra red,…
Dat zijn toch gewoon al hun bekendste nummers?
Ik heb de laatste 10 jaar ongeveer al hun BE optredens gezien en telkens speelden ze minstens 75% van bovenstaande nummers. Dus dat je een heel optreden moet wachten op hits en ze die vaak niet spelen klopt echt niet. Tenzij je maar 2 nummers van hen kent en ze toevallig 1 van die 2 niet spelen. Dan kan ik snappen dat je het maar niets vindt.
Meds, Battle For The Sun, Special Needs, Where Is My Mind (geweldige Pixies cover), Blind, Nancy Boy, The Bitter End, Pure Morning, Sleeping With Ghosts, This Picture, You Don’t Care About Us, Teenage Angst, Black-Eyed, Without Yout I’m Nothing..
Ik mis wel uit je lijstje hoor
. Placebo kan een waanzinig goed optreden geven als ze een goede setlist picken.
Die nummers die jij opnoemt vind ik juist de minderen.. (Rob The Bank en Too Many Friends…. brrr).