Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
We zitten nu ook wel in de TML weekenden, dus alle aandacht naar daar trekken lijkt me voor de komende 2 weken. En dan tot half augustus misschien iets hypen naar PKP toe, het zou me toch verbazen dat zij ook geen online platform van concerten zouden aanbieden? Het kan wel eens rapper 15 september zijn dan je denkt :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
We zitten nu ook wel in de TML weekenden, dus alle aandacht naar daar trekken lijkt me voor de komende 2 weken. En dan tot half augustus misschien iets hypen naar PKP toe, het zou me toch verbazen dat zij ook geen online platform van concerten zouden aanbieden? Het kan wel eens rapper 15 september zijn dan je denkt ?

Dat denk ik zelf eigenlijk ook. Ook voor Graspop. De logische momenten voor beide festivals zijn geweest om met informatie te komen, nu is het de beurt aan andere festivals. En eigenlijk vind ik dat ook wel fijn. Aan de ene kant is het leuk voor de Novarock gangers dat het programma al bekend is maar dat betekent dus nog een heel jaar zonder de spanning van nieuwe aankondigingen. En dat is toch ook maar saai?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Latitude maakte 2 van de 3 headliners bekend. Daar stond vorig jaar nog HAIM, nu niet meer.

Vrees dat we ook hen op onze buik kunnen schrijven. En ik vind dat een verlies. Hebben ook zo'n mooie plaat uit.

Tot overmaat van ramp staat Lewis Capaldi er wél... (geen fan sorry)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Begin toch wel wat heimwee te krijgen wanneer ik die foto van de festileagues zie van Rock Werchter.
Eerst over het veld lopen, dan het voorplateau oplopen naar de tent en dan de tent inlopen, zoeken naar een mooi plekje.
Pffff nog een jaar ...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Melt! verschuift komend jaar naar het eerste weekend van juni (een verschil van anderhalve maand itt normaal!) en kondigt FKA Twigs, Jayda G, Little Simz, Koffee en 070 shake aan. Ik vermoed dat twigs in het tweede/derde weekend van juli niet meer beschikbaar zal zijn alhoewel de verschuiving wel heel erg groot is nu.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Hoeveel waarde moeten we hechten aan het gerucht van Ken19 dat Werchter onderhandelt met een erg grote act om een extra festivaldag rond te vormen. Als we af mogen gaan op Ken overwegen ze echt om Werchter van woensdag tot zondag te laten lopen. Woensdag zou gewoon een avond programma van drie acts zijn, opgebouwd rond die ene grote naam.

Pearl Jam? Metallica? Foo Fighters? Mama's Jasje?
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Daar moet je volgens mij geen waarde aan hechten. Ken heeft weleens accurate info van aankondigingen die later in de week gemaakt zullen worden, maar zijn "achter de schermen"-verhalen zijn volgens mij nog nooit bevestigd. Die zuigt hij waarschijnlijk gewoon uit zijn duim.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ach, komt er geen vijfde dag, dan kan hij altijd de burgemeester en de omwonenden de schuld geven dat die het niet wilden.
En een vijfde dag die gratis wordt toegevoegd aan je combiticket zonder extra kosten?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Commercieel gezien zou het geen domme zet zijn. De grootste kost van een festival ligt in het opzetten van de infrastructuur, die heb je sowieso al...dus erg veel extra gaat dat niet zijn. Je hebt sowieso ook al de extra inkomsten van drank en eten die dag.

Het gage van een artiest van het kaliber Metallica? Als je voor een deel met dagtickets werkt en er van uitgaat dat andere grote acts als een Royal Blood een stuk goedkoper zijn...ook dat kan je wel bolwerken als major.

Tenslotte zou het ook kunnen werken als incentive om mensen echt terug naar die wei te lokken. Geen vier dagen maar vijf dagen en je krijgt een avond met pakweg Gojirra- Ghost - Metallica " gratis" in je combi.

Op papier kan dat werken.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik denk toch dat het nog lucratiever is om Metallica op een eigen dag te zetten op Classic of Boutique.
Maar misschien een dagje met bijvoorbeeld Dropkick Murphys (om de sfeer erin te brengen),
Royal Blood en headliner Red Hot Chili Peppers zou niet verkeerd zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik denk toch dat het nog lucratiever is om Metallica op een eigen dag te zetten op Classic of Boutique.
Maar misschien een dagje met bijvoorbeeld Dropkick Murphys (om de sfeer erin te brengen),
Royal Blood en headliner Red Hot Chili Peppers zou niet verkeerd zijn.

En dan wat toffe acts in de Barn en KlubC en op de Slope.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Chiel wrote:
Ik denk toch dat het nog lucratiever is om Metallica op een eigen dag te zetten op Classic of Boutique.
Maar misschien een dagje met bijvoorbeeld Dropkick Murphys (om de sfeer erin te brengen),
Royal Blood en headliner Red Hot Chili Peppers zou niet verkeerd zijn.

En dan wat toffe acts in de Barn en KlubC en op de Slope.
Is dat niet de bedoeling van iedere dag?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Kan toch ook gewoon een los evenement zijn op de weide zonder dat dat per se ihkv is van TWC/Boutique, ik denk dan idd meteen aan Metallica.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:

Chiel wrote:
Ik denk toch dat het nog lucratiever is om Metallica op een eigen dag te zetten op Classic of Boutique.
Maar misschien een dagje met bijvoorbeeld Dropkick Murphys (om de sfeer erin te brengen),
Royal Blood en headliner Red Hot Chili Peppers zou niet verkeerd zijn.


En dan wat toffe acts in de Barn en KlubC en op de Slope.

Is dat niet de bedoeling van iedere dag?

Ja, maar met zo'n losse 'halve' dag kan je alle kanten uitgaan natuurlijk.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zou Metallica een goede vinden als SOAD wordt vervangen door RHCP, want dan heb je geen metal headliner meer. Inderdaad gewoon een metaldagje van maken op de main. En in de tenten dan totaal andere genres, indie, pop of bijvoorbeeld alleen Belgisch, iedereen tevreden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zie Metallica dan eerder TW Classic headlinen. Kans dat je er die volgend jaar op Werchter in een extra dag gratis bijkrijgt lijkt me sterk. Al zou ik het wel toejuichen natuurlijk.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Dat gratis moet ik ook nog maar zien ja, daar geloof ik ook nog niet zo in. Zou het ook totaal niet erg vinden om 50 euro bij te lappen voor een halve dag incl Metallica erbij.
Misschien Editors, die spelen overal toch in kleinere zalen, dat ze die als headliner neerzetten op woensdag. Zullen ook wel minder kosten, dan kan het misschien wel gratis blijven.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dat hele "gratis" moet je ook in context bekijken natuurlijk. De hele setup staat er toch al op woensdag, het enige verschil zou zijn dat de campings wat vroeger op de dag open gaan. Maar intussen vergroot je de kans op uitverkochte combitickets (minder evident in deze crisis), krijg je 18.500 extra dagtickets verkocht en heb je een extra avond aan verkochte drankjetons. Ik denk niet dat ze er verlies op zouden maken door de combi's gratis te verlengen.

Maar Ken zegt nergens dat de organisatie actief bezig is om een grote act te boeken zodat men naar 5 dagen kan gaan. Hij gaf enkel aan dat de organisatie enthousiast was over het idee en hier nog steeds toe bereid zou zijn indien er zich voldoende headliners zouden aanbieden volgende zomer. Ik verwacht zelf ook Metallica op een apart event (veel lucratiever), maar als een Arctic Monkeys of Foo Fighters zich zouden aanbieden: waarom niet?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Eigenlijk ga ik gewoon blij zijn als we volgend jaar weer op de weide live muziek krijgen, pintjes drinken en genieten van een festivalweekend. Als je daarnet op het 1-journaal hoorde, kan het nog 1,5 jaar duren voor een massa evenement als grote festivals kan. Laten we vooral de regels goed opvolgen want ik heb geen zin in nog een festivalloze zomer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken