Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
jimmywe wrote:
Met meer stages kan je meer doen.

Het merendeel van de boekingen op de Slope zijn alleszins wel goed, vind ik. Alleen jammer dat je die tendens die evenwel heel soms merkbaar is in de tenten helemaal niét ziet terug keren op de main. De mainstage blijft in 95% van de gevallen altijd voor bestemd voor een bandje. En als er dan eens een andere act (zie Russ, Rae Sremmurd, Macklemore) op de main wordt geboekt dan ja.. valt het uiteraard in het water. Niet dat RW opeens een hiphop/pop-festival moet worden maar op Pinkpop (ja, opnieuw) lukt het neerpoten van een Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex… dan weer wél en me dunkt wordt een festival toch vooral vorm gegeven op basis van zijn grote namen en wat er op de mainstage staat vind ik.

Lol, Dennis zou me hier is bezig moeten zien zo maar Pinkpop gebruiken als voorbeeld voor Werchter.
1f606.svg

Vorig jaar stond Pink er nog hoor.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.474
2.959
Tame Impala… Zou een mooie ‘nieuwe’ naam zijn voor een avond (hopelijk nacht)spot op mainstage. Zal ook breed gedragen worden onder het Werchterpubliek, zulke naam.
Tame Impala niet in de nacht zou een gruwelijke kutboeking zijn. Wel in de nacht zou magisch zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.980
Everyknight wrote:
Tame Impala… Zou een mooie ‘nieuwe’ naam zijn voor een avond (hopelijk nacht)spot op mainstage. Zal ook breed gedragen worden onder het Werchterpubliek, zulke naam.

Tame Impala niet in de nacht zou een gruwelijke kutboeking zijn. Wel in de nacht zou magisch zijn.
Staan ze er weer, lijkt me iets waar je blij mee bent en dan is het opeens een kutboeking als ze gewoon 's avonds spelen. Die snap ik niet helemaal. Mag hopen dat je gewoon blij bent als zo'n band er staat, ongeacht hun tijdslot (avond/nacht)...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Zou blij zijn als Tame Impala er eindelijk staat. Het voelt alsof ze daar al jaren achter zitten. :) Door hun lichtshow (deze: https://www.youtube.com/watch?v=gUbnGIPeHaQ) zou een spot in het donker wel heel belangrijk zijn. Een kutboeking is een groot woord vind ik, maar het zou wel een jammere zaak zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Iets anders, maar ben dus ook eens naar die Rock Werchter zomerbar geweest. Vond het een fijne ervaring. :) Portland gezien.

Heb er hier (heel uitzonderlijk) een stukje over geschreven:
https://festileaks.com/2020/07/report-hoe-zit-het-met-het-festivalgevoel-op-de-rock-werchter-zomerbar/.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.980
Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.
Prima, snap ik, maar dat komt met een starttijd van half elf, bij wijze van, toch ook wel goed? Dan is 't ook gewoon aardig donker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
... enige reden waarom Jamiroquai er de laatste kweetniehoeveel jaar niet stond, is omdat hij tegenwoordig nog 3 man en een paardenkop lokt naar RW. En het lijkt me niet dat die laatste zo’n doorslaand succes was op PP.
Dat was wel een feest hoor!
Hij was wel een bierbuik in een joggingpak. Maar de man met z'n band maakte er een 90's funky feestje van. Het was boogie op zijn grootste hits. Zeker in het voorvak was om me heen een feestje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Altijd heerlijk van die “spelen die nog?” acts. Naast scherpte mag er altijd ruimte voor vermaak zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Altijd heerlijk van die “spelen die nog?” acts. Naast scherpte mag er altijd ruimte voor vermaak zijn.

Ben zelf een grote Jamiro fan. Die heeft echt een bak heerlijke nummers uit. Alleen zo jammer dat hij hier niet populair genoeg is om 'm te boeken, gezien hij minstens sub wil zijn.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.
Die zijn ondertussen ook alweer gedowngraded van Lotto Arena naar de AB. Die hun populariteit komt in Belgie maar niet van de grond.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Yannick wrote:
Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.

Die zijn ondertussen ook alweer gedowngraded van Lotto Arena naar de AB. Die hun populariteit komt in Belgie maar niet van de grond.
En te denken dat ik ze vier jaar geleden zag in een verkleind Vorst, hah. Heeft evenwel te maken met het meermaals cancelen en verleggen van hun tournee alsook corona natuurlijk.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.153
1.595
Belgie is als je er bij stil staat eigenlijk een bizar land...acts als the 1975, Biffy Clyro of een My Chemical Romance zijn hier niet zo huge als in onze buurlanden, maar Editors vullen dan weer Sportpaleizen terwijl ze in Frankrijk in een zaaltje van 800 man staan te spelen twee avonden ervoor. Aan de andere kant...misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.669
2.293
misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .

+ de (extreme) airplay die ze op Studio Brussel hebben gekregen vanaf het begin. De andere acts die je noemt (Biffy, 1975 en MCR) worden amper gedraaid op de radio hier, dus daar ligt de verklaring voor het verschil met de buurlanden volgens mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
parelconfituur wrote:
misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .

+ de (extreme) airplay die ze op Studio Brussel hebben gekregen vanaf het begin. De andere acts die je noemt (Biffy, 1975 en MCR) worden amper gedraaid op de radio hier, dus daar ligt de verklaring voor het verschil met de buurlanden volgens mij.

De airplay van Editors was tot en met Papillon gewoon proportioneel hoor. Het jaar dat ze op Werchter sub stonden kregen ze gelijkaardige posities op andere West-Europese festivals. Dat ze enkel in België headliner zijn is het gevolg van die No Sound But The Wind hype en de kunstmatige ingreep van RW. Zonder headlinerperikelen in 2012 was Editors al een jaar of 7 gesplit.

MCR past ook niet echt in het rijtje. Waren op hun commerciële piek ook best populair in België: grijsgedraaid op TMF, meerdere Afrekeninghitjes, ... Voor het grote publiek waren zij echter een van de zovele bandjes in de emohype, die even snel zouden vertrekken als ze gekomen waren. Vandaar ook de middagspot in 2011. Die huidige populariteit hebben ze echt aan de internetcommunity te danken, wat op zich ook eeen prestatie is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Editors was toen best wel terecht hoor. Nu ben ik ondertussen wel een beetje Editors moe, maar in die periode was het wel een toffe band. Die 2012 set vond ik zo tof destijds.. weet nog wel dat ik het zo'n tegenvaller vond toen Nothing op album uit kwam. Die Werchter versie was 20x vetter.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
312
Is dat gewoon niet iets wat per land verschilt?
Ik snap juist niet waarom een 1975 of Panic at the Disco een Reading/Leeds kan headlinen.
Elk land heeft zijn lievelingen en in België en Nederland zijn dat nu de Editors.
Biffy en Kasabian zijn weer ontzettend groot in Engeland.
In Duitsland zijn die Arzte weer groot genoeg om te headlinen.
En als opvullertje wanneer een (sub)headliner mist, is er toch niets mis met Editors?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo's.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?

Graag! Vraag is: waar zet je ze anno 2021? Derdelaatste op mainstage of headliner Barn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken