Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Volgens mij kan je dEUS wel voor een band als Pearl Jam zetten op de MainStage.
Wanneer Greta van Fleet (wat een gekrijs was dat zeg ...) en Pixies ook subheadlines kunnen zijn,
ook al zijn dat soms noodgrepen, dan mag dEUS daar ook staan.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.451
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?

Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.
 

bassisandro

Playlistbediener
6 jul 2020
16
0
mattman wrote:
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?

Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.

dEUS op de Main Stage was een legendarische avond. Er zijn weinig avonden waar ik me zo "België boven" gevoeld heb (alleen Stromae deed hen dit na), kwalitatief even sterk dan veel grote internationale bands. De aanhef van Suds 'n' Soda over een wei knallen is genoeg voor collectief kippenvel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
mattman wrote:
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?

Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.

Eerst Tom, dan Thom. Please ja.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
mattman wrote:
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?

Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.

De vraag is hoe veel volk er nog in de Barn gaat kunnen eens het ego van Tom Barman er binnen zit.

In all fairness is dEUS het soort band die je in de tent maar ook op main kan zetten en sowieso grote kans op een erg sterk optreden hebben. Als ik moest kiezen zou ik ze ideaal zien tussen Pixies en Pearl Jam in op main, die plek verdienen ze ook.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
jimmywe wrote:

mattman wrote:
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?


Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.

De vraag is hoe veel volk er nog in de Barn gaat kunnen eens het ego van Tom Barman er binnen zit.

In all fairness is dEUS het soort band die je in de tent maar ook op main kan zetten en sowieso grote kans op een erg sterk optreden hebben. Als ik moest kiezen zou ik ze ideaal zien tussen Pixies en Pearl Jam in op main, die plek verdienen ze ook.
Niet boven Pixies... Dan zou ik heel ongeloofwaardig vinden, ook al is dEUS populair in België, dan nog slaat het nergens op. Hetzelfde geldt voor De Staat in Nederland.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
parelconfituur wrote:

jimmywe wrote:

mattman wrote:
dEUS bevestigt dat het nieuwe album er eindelijk komt in 2021. Nu zijn ze toe aan de demo’s.

Eindelijk ook, na bijna 10 jaar, weer eens op Rock Werchter?


Laat die maar de Barn doen. Krijg je legendarische show.
Op zondag voor Thom ofzo.


De vraag is hoe veel volk er nog in de Barn gaat kunnen eens het ego van Tom Barman er binnen zit.

In all fairness is dEUS het soort band die je in de tent maar ook op main kan zetten en sowieso grote kans op een erg sterk optreden hebben. Als ik moest kiezen zou ik ze ideaal zien tussen Pixies en Pearl Jam in op main, die plek verdienen ze ook.

Niet boven Pixies… Dan zou ik heel ongeloofwaardig vinden, ook al is dEUS populair in België, dan nog slaat het nergens op. Hetzelfde geldt voor De Staat in Nederland.
dEUS stond in 2012 ook na bijvoorbeeld Jack White (toen voor Pearl Jam). Als dEUS speelt, verdienen ze wat mij betreft gewoon die plek boven de Pixies. Vraag me sowieso al af waarom Pixies anno 2020 nog staan te subben op Werchter.

Maar eigenlijk zit ik niet zo op dEUS te wachten op Werchter volgend jaar (ook al vind ik ze best wel goed), dus die mogen wat mij betreft de andere Belgische festivals headlinen. Dan kom ik ze daar wel ergens tegen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.031
Dat hebben ze toch gewoon al gedaan met hun Ideal Crash-tournee? Nee, nee.. Laat ze maar à la Balthazar gewoon een mooie plek op de mainstage innemen. De 7 (!) concertavonden die ze in de AB lieten vollopen moet de band toch ook weer iets meer credibiliteit moet gegeven hebben ivm enkele jaren terug, vermoed ik?
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Om nog even snel terug te komen over de "progressieve" discussie; even my 2 cents. Een festival boekt bands met 2 belangrijke punten: 1. Verkopen ze tickets? en 2. Zijn ze beschikbaar?
Als deze 2 vakjes zijn aangevinkt dan is de kans groot dat ze op een festival als Werchter spelen. Rock Werchter is ook trots op bands die ze als kleinere band eerst kunnen aantrekken en vervolgens uit loyaliteit kunnen laten terugkomen. Dat is mooie reclame voor een festival en de band komt dan altijd met volle goesting (en meestal ook een betere plaats op de line up) terug. Voorbeelden: Kings of Leon, Simple Minds, Editors, Pearl Jam, ... Vandaar ook dat sommige bands vaak terugkomen en de line up er soms "pff weeral" uit ziet. Grote publiektrekkers en opkomend talent spelen op de grote commerciële festivals en kleinere/alternatieve acts spelen op semi-grote en alternatieve festivals.
Ik vind dat jammer maar het is ook een business he. Als we allemaal ons eigen favoriet festival mogen samenstellen, dan is dat misschien progressiever maar dan zijn we misschien al failliet na 3-5 jaar...

Also: dEUS hun laatste optreden op Werchter was TW Classic 2018 waar ze iets te laat begonnen en daardoor hun set niet konden afmaken. Suds en Soda was een van de afsluiters en daar mochten ze enkel maar de viool intro spelen. Ze werden daarna letterlijk van het podium geduwd dus verschoning op de Main Stage zou zeer mooi zijn. Barman had toen volgens mij ook iets te veel booze op.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Om nog even snel terug te komen over de “progressieve” discussie; even my 2 cents. Een festival boekt bands met 2 belangrijke punten: 1. Verkopen ze tickets? en 2. Zijn ze beschikbaar?
Als deze 2 vakjes zijn aangevinkt dan is de kans groot dat ze op een festival als Werchter spelen. Rock Werchter is ook trots op bands die ze als kleinere band eerst kunnen aantrekken en vervolgens uit loyaliteit kunnen laten terugkomen. Dat is mooie reclame voor een festival en de band komt dan altijd met volle goesting (en meestal ook een betere plaats op de line up) terug. Voorbeelden: Kings of Leon, Simple Minds, Editors, Pearl Jam, … Vandaar ook dat sommige bands vaak terugkomen en de line up er soms “pff weeral” uit ziet. Grote publiektrekkers en opkomend talent spelen op de grote commerciële festivals en kleinere/alternatieve acts spelen op semi-grote en alternatieve festivals.
Ik vind dat jammer maar het is ook een business he. Als we allemaal ons eigen favoriet festival mogen samenstellen, dan is dat misschien progressiever maar dan zijn we misschien al failliet na 3-5 jaar…

Also: dEUS hun laatste optreden op Werchter was TW Classic 2018 waar ze iets te laat begonnen en daardoor hun set niet konden afmaken. Suds en Soda was een van de afsluiters en daar mochten ze enkel maar de viool intro spelen. Ze werden daarna letterlijk van het podium geduwd dus verschoning op de Main Stage zou zeer mooi zijn. Barman had toen volgens mij ook iets te veel booze op.

Elke internationale band heeft op TWC2018 zijn slot stipt gerespecteerd. Als er die dag dan een ego is dat zegt 'ik blijf nog wat Rode Duivels kijken' dan zie ik niet goed in waarom RW dit zou moeten verschonen. Bij mijn weten waren er geen technische problemen langs organisatorische kant (bij de band zelf verliep het technisch niet vlekkeloos) maar lag het aan de band zelf dat ze te laat begonnen zijn. Ze zaten al iets over tijd en een 'Suds & Suda' live versie is ook niet op 3 minuten gespeeld. Met een strenge stagemanager kan je dan wel eens van het podium geflikkerd worden. Ze doen dit ook niet zomaar. Dit gezegd zijnde, objectief bekeken zou het geen echte schande zijn mocht dEUS een dag subben op RW. Al zie ik ze toch een plaatsje lager, afhankelijk van het aanbod.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Was er toen ook bij en vond die afgeknapte Suds n Soda ook redelijk genant. Snap wel dat ze (stagemanager) het doen, The National kwam erna en die mannen hadden een flinke productie mee. Denk wel dat ze de tijd konden gebruiken...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
Misschien subben voor een co-headline duo, of headliner van een tent. Maar misschien willen ze na dat voorval niet eens terugkeren
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Misschien subben voor een co-headline duo, of headliner van een tent. Maar misschien willen ze na dat voorval niet eens terugkeren
Een voorval dat hun eigen domme schuld is. Zou helemaal te gek voor woorden zijn als ze daardoor niet meer op RW willen spelen. Maar goed, niet dat mij dat wat uitmaakt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Liam Gallagher heeft zijn, volgens mij, eerste optreden aangekondigd voor 30 juni 2021 in Belfast. Maakt hem een iets grotere zekerheid opnieuw voor Rock Werchter. Ik hoop het in ieder geval, wat een show was dat in de Ziggo, weergaloos.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Liam Gallagher heeft zijn, volgens mij, eerste optreden aangekondigd voor 30 juni 2021 in Belfast. Maakt hem een iets grotere zekerheid opnieuw voor Rock Werchter. Ik hoop het in ieder geval, wat een show was dat in de Ziggo, weergaloos.
Ik hoop dit ook echt!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
Er zijn toch veel namen, die al optredens hebben aangekondigd en op Werchter stonden in 2020. Daarom vraag ik me af, wanneer Werchter nog eens wat aankondigt. Zouden we moeten wachten tot die 15 september ongeveer of niet?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Zou het nut hebben om al gelijk meer artiesten bekend te maken?
De doorgewinterde Werchterganger heeft zijn kaarten wel binnen of overgezet.
Er is nog ruim een jaar te gaan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.137
1.161
"Meer namen volgen binnenkort" werd op 5 juli gezegd (staat ook zo bij het bericht op de website). Dan lijkt het me dat dit vroeger dan 15 september is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Zou het nut hebben om al gelijk meer artiesten bekend te maken?
De doorgewinterde Werchterganger heeft zijn kaarten wel binnen of overgezet.
Er is nog ruim een jaar te gaan.

Nieuwe namen tot daar aan toe. Ben blij dat we er al zoveel kennen. Maar gewoon even laten weten wie welke dag speelt, lijkt me toch basisinfo. Zeker wanneer je al dagkaarten te koop aanbiedt. Hoop dat we daar vrijdag ten minste wat verandering in zien. :)
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ja, Dour heeft vandaag ook van zich laten horen (A$AP Rocky) dus hopelijk is onze vaste afspraak om vrijdag 16u er ook!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken