mattman wrote:
Indiaantje89 wrote:
mattman wrote:
Indiaantje89 wrote:
Daarom zit je dan ook in het Werchter topic. Als of dat uberhaupt ooit een progressief festival is geweest, lol.
Er is nog een verschil tussen progressief zijn, en mee met de tijd.
Rock Werchter is geen Le Guess Who. Of een Primavera. Maar ze weten ook donders goed dat ze niet kunnen, of mogen, blijven teren op steeds ouder wordende headliners met een steeds ouder wordende doelgroep. Van mij mag Rock Werchter gerust nog wat meer naar Roskilde kijken, maar over het algemeen doen die het echt niet zo slecht. Vind ik dan. Kijk, ik heb mijn positieve hoed op!
Tsja, dat mag je vinden. Van mij mij Holland Zingt Hazes ook meer indie bands bevatten. Of 90’s now wat relevantere acts boeken. Roskilde is altijd >>>> RW geweest wat betreft scherpte. Niet dat het zozeer een probleem hoeft te zijn. En dit zal ook tegen het zere been van de Kendrick fans zijn, maar die maakte RW echt niet zoveel scherper. Die headliner spot was ook gewoon 2/3 jaar te laat to be honest. Maar Werchter is altijd binnen de lijntjes geweest, en dat zie ik niet snel veranderen. Misschien ben je op een bepaald moment uit Werchter gegroeid. Dan zou ik zeggen, pak je biezen en ga naar een festival die wel in een progressievere lijn ligt.
Ik zeg toch net dat RW wat meer naar Roskilde mag kijken? Niet dat ze het zijn. En nogmaals: Rock Werchter is zeker en vast niet dat progressieve festival. Bij hen ga je niet de grote primeurs vinden. Maar wat ze wel heel goed weten, en doen, is dat ze niet mogen vastroesten. Ooit was Metallica neerzetten als headliner op een niet metal festival not-done. Maar dat hebben ze toch gedaan. Ook de grote dance acts zijn ze heel op tijd beginnen boeken. Wist je dat er een tijd was dat Depeche Mode werd uitgejouwd op RW wegens ‘te poppy’? En mij boeit het ook geen hol of zij de eerste waren, zelf de grenzen mee aftasten (doen anderen beter), maar wel dat ze mee blijven. En niet afhankelijk blijven van dinosaurussen.
Voor een groot, log, festival als dat van RW, pakken ze het gewoon goed aan. En uiteraard ben je scherper als je Kendrick 2-3 jaar geleden boekt, maar het feit dat ze hem nu boeken zegt dat ze echt de intentie hebben om mee te blijven. (Enne, stel je voor dat die er dit jaar had gestaan, gezien wat er speelt in de wereld was hij gewoon nog relevanter geweest dan 3 jaar geleden, maar dat terzijde). Ze hadden er ook een zoveelste RHCP kunnen zetten en rustig in een soort Nova Rock veranderen.
Ik vind het wel een goede gedachte dat in principe zowel alles wat op een Pinkpop kan headlinen er past, maar ook alles wat een Primavera/BKS/DTRH staat als hoofdact.
Tsja daar ga je al, het progressieve zit hem bij Roskilde echt niet in de hoofdacts. Die zijn vaak in de undercard vinden. En daar gaat Werchter nooit aan beginnen. En daar gaat het structureel al mis. Als je nu (pas) Kendrick neer zet is dat met alle respect niet progressiefs aan. Ook niet wat er allemaal gaande is, dan loop je simpelweg achter de feiten aan.