Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.147
Twenty One Pilots – Billie Eilish (overgekomen van Boutique Pop Up)
Pearl Jam – The 1975
Martin Garrix – Kings Of Leon
The Killers – Post Malone

…stel je voor

Mooi lijstje. Swap Martin Garrix met Kendrick Lamar en je hebt als het op headliners aankomt alvast een prachtaffiche.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Asap Rocky ontlopen we alvast.
Is voor mij nochtans één van de weinige leuke namen die vandaag ergens werden aangekondigd.

Maar goed, ik hoop vooral dat Kendrick de Main Stage een dagje mag komen afsluiten. En met de sterke geruchten dat hij zowel Glastonbury als BST zou headlinen, lijkt de kans me zeker aanwezig. En Tyler, the Creator? Wat verwachten we daarvan? Heeft enkel Parijs en Amsterdam momenteel in juni.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Woopsie was een facebook event van aangemaakt door een op het eerste zicht vrij legit organisatie. Op het tweede zicht lijkt die niet zo legit te zijn…
1f600.svg
excuses!

Raar dat ze die poster, die al 20 keer als fake is bestempedl, gewoon klakkeloos overnemen. Gedaan met de geloofwardigheid van die organisatie lijkt me. Sorry! Met het feit dat Hellfest vanavond announced en er kleine geruchten zijn dat zij RATM wel eens zouden hebben, dacht ik het kan zo maar!

Zie nu ook een Facebook event voor de Amsterdamse show op de dag van de poster... Wie houd zich bezig met al die events maken dan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Op eFestivals wordt de komst van Foals bevestigd.

Een rare band vind ik dat, op de één of andere manier hebben die mij nog nooit kunnen 'raken'... Ik moet zeggen dat 'Everything not saved will be lost' wel redelijke worpen zijn. The Runner vind ik een meer dan goed nummer waarmee ik al meermaals in mijn hoofd heb gezeten... Ze beginnen mij blijkbaar wel te raken dus :) Het is wat aarzelend, maar ik wil ze bijgevolg graag nog eens een kans geven!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.407
3.373
Op eFestivals wordt de komst van Foals bevestigd.

Een rare band vind ik dat, op de één of andere manier hebben die mij nog nooit kunnen ‘raken’… Ik moet zeggen dat ‘Everything not saved will be lost’ wel redelijke worpen zijn. The Runner vind ik een meer dan goed nummer waarmee ik al meermaals in mijn hoofd heb gezeten… Ze beginnen mij blijkbaar wel te raken dus ? Het is wat aarzelend, maar ik wil ze bijgevolg graag nog eens een kans geven!
Denk een gevalletje zoals George Ezra, Kasabian en Biffy Clyro, in de UK headlinewaardig maar daarbuiten wordt het toch lager weggezet. Sommige bands zullen dat eerder accepteren dan andere. Ik denk dat ze beter tot hun recht komen op Pukkelpop.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Foals is inderdaad bij ons nooit zo hard doorgebroken, ondanks toch enkele sterke cd's hoor. Het vreemde is dat Kasabian dan bv. wél al subheadliner op Werchter is geweest, maar Foals eigenlijk niet verder komt dan een hoge spot in de tent. Ik zie Foals, indien ze komen, toch wel een plaatsje voor de sub innemen op de main volgend jaar. Of hoge (lees laatste of voorlaatste) spot in The Barn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Veel aankondigingen vandaag voor Europese festivals en ondertussen blijven de mogelijke namen voor de hoofdspots (laten we zeggen de drie laatste plaatsen op mainstage) zeer talrijk:

touren rond Rock Werchter:

Foo Fighters
Twenty One Pilots
Post Malone
Red Hot Chili Peppers
Kings of Leon
The Killers
The Chemical Brothers
Major Lazer
Editors
System of a Down
Volbeat
Tame Impala
alt-J
Pixies
Vampire Weekend
Khalid
London Grammar

Zijn (van zeer sterke tot kleine) geruchten van dat ze shows zullen geven in de zomer van 2019:

Pearl Jam
Faith No More
Dua Lipa
Kendrick Lamar
Royal Blood
dEUS
The Strokes
The Who
Guns N' Roses
Slipknot
Neil Young
Rage Against the Machine
Bruce Springsteen
Coldplay
AC/DC

Zeer veel keuze lijkt het voor een festival als Rock Werchter... Het lijkt erop dat ze in een luxesituatie zitten (in tegenstelling tot de editie van 2019 bijvoorbeeld...) en een aantal bands zullen moeten teleurstellen omdat er voor andere bands gekozen is. Ik hoop op het beste, want het kan echt alle kanten uit!

Als ik er nu acht bands moet uit halen die volgens mij de bovenkant zullen vullen, dan zou ik zeggen: Pearl Jam, Foo Fighters, Twenty One Pilots, System of a Down, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, The Strokes, Kendrick Lamar. Misschien wat te veel van het goede :)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.600
Kendrick Lamar zou wel een bom zijn. En die kans wordt steeds groter ja. :-D

Nu is hij een hardnekkig gerucht voor zowel Glastonbury (waar hij 1 van de 3 headliners zou zijn) en BBK Bilbao. Vlak voor en vlak na Rock Werchter dus. Qua data zou het niet beter kunnen liggen. En Kendrick zou de lineup in één klap wat vernieuwender/frisser maken, naast wat waarschijnlijk veel gitaargerichte acts zouden zijn. Fingers crossed!

Samen met Thom Yorke en Faith No More de (realistische) act waarop ik het meeste hoop nu. Al zal die laatste mogelijk ook op GMM kunnen staan...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het viel me op dat RHCP bij de laatste festivaltours (2012, 2016 en 2017) telkens maar per twee weken in Europa zat. Momenteel hebben ze data van 5 juni t.e.m. 20 juni, wat dus perfect twee weken is. Ik zie ze daarna wel terug naar Amerika gaan en dan vervolgens later op het festivalseizoen terug komen om nog een paar Europese festivals te doen (misschien eens augustus met Sziget e.d.?) . Het feit dat nog steeds geen enkel festival in de buurt van Werchter hen heeft aangekondigd, doet me toch twijfelen of zij wel zo'n zekerheid zijn.
Voor mij hoeven ze zeker niet te komen, hoewel ze misschien wel een ideale 'oude' band zijn om te combineren met een nieuwe headliner zoals Tame Impala of Kendrick.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Het viel me op dat RHCP bij de laatste festivaltours (2012, 2016 en 2017) telkens maar per twee weken in Europa zat. Momenteel hebben ze data van 5 juni t.e.m. 20 juni, wat dus perfect twee weken is. Ik zie ze daarna wel terug naar Amerika gaan en dan vervolgens later op het festivalseizoen terug komen om nog een paar Europese festivals te doen (misschien eens augustus met Sziget e.d.?) . Het feit dat nog steeds geen enkel festival in de buurt van Werchter hen heeft aangekondigd, doet me toch twijfelen of zij wel zo’n zekerheid zijn.
Voor mij hoeven ze zeker niet te komen, hoewel ze misschien wel een ideale ‘oude’ band zijn om te combineren met een nieuwe headliner zoals Tame Impala of Kendrick.

Heel scherp gezien! Ik ben benieuwd of je inderdaad gelijk zult hebben! Verder hoop ik toch heel erg op Kendrick, nog liever Eminem maar dat zit er denk ik niet in.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
961
287
Foals is inderdaad bij ons nooit zo hard doorgebroken, ondanks toch enkele sterke cd’s hoor. Het vreemde is dat Kasabian dan bv. wél al subheadliner op Werchter is geweest, maar Foals eigenlijk niet verder komt dan een hoge spot in de tent. Ik zie Foals, indien ze komen, toch wel een plaatsje voor de sub innemen op de main volgend jaar. Of hoge (lees laatste of voorlaatste) spot in The Barn.

Verkochten vorig jaar de Ancienne Belgique op een half uurtje uit. Dus er is zeker een redelijk grote interesse in Foals in België :) Oké das geen lotto Arena, maar toch mooi.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Rock Torhout wrote:
Foals is inderdaad bij ons nooit zo hard doorgebroken, ondanks toch enkele sterke cd’s hoor. Het vreemde is dat Kasabian dan bv. wél al subheadliner op Werchter is geweest, maar Foals eigenlijk niet verder komt dan een hoge spot in de tent. Ik zie Foals, indien ze komen, toch wel een plaatsje voor de sub innemen op de main volgend jaar. Of hoge (lees laatste of voorlaatste) spot in The Barn.

Verkochten vorig jaar de Ancienne Belgique op een half uurtje uit. Dus er is zeker een redelijk grote interesse in Foals in België
1f642.svg
Oké das geen lotto Arena, maar toch mooi.

De vorige indoor passage kregen ze Vorst Club (+/- 4000 plaatsen) niet uitverkocht. Foals is zeker geen kleine vis, maar evenmin de "een plaatsje onder de sub op hoofdpodium" die sommigen er hier van maken.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
werchter12 wrote:
Het viel me op dat RHCP bij de laatste festivaltours (2012, 2016 en 2017) telkens maar per twee weken in Europa zat. Momenteel hebben ze data van 5 juni t.e.m. 20 juni, wat dus perfect twee weken is. Ik zie ze daarna wel terug naar Amerika gaan en dan vervolgens later op het festivalseizoen terug komen om nog een paar Europese festivals te doen (misschien eens augustus met Sziget e.d.?) . Het feit dat nog steeds geen enkel festival in de buurt van Werchter hen heeft aangekondigd, doet me toch twijfelen of zij wel zo’n zekerheid zijn.
Voor mij hoeven ze zeker niet te komen, hoewel ze misschien wel een ideale ‘oude’ band zijn om te combineren met een nieuwe headliner zoals Tame Impala of Kendrick.

Heel scherp gezien! Ik ben benieuwd of je inderdaad gelijk zult hebben! Verder hoop ik toch heel erg op Kendrick, nog liever Eminem maar dat zit er denk ik niet in.
Even scherp reageren dan : RHCP kost wel meer dan het dubbel dan bovengenoemde "artiesten" en RHCP is een legendarische band, ook zonder JF. "Under the bridge" om maar één bekend nr te noemen is meer dan tijdloos, meningen verschillen, maar toch :)
Soms merk ik dat er een deel nooit content gaan zijn, je moest eens weten hoeveel moeite een grote groep organisatoren en medewerkers doen om een mooi programma aan te bieden, en rekening houden met wat er op dat moment aan te bieden is. (Live Nation)
Maar buiten mijn reactie : er zal voor ieders wat wils zijn.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

werchter12 wrote:
Het viel me op dat RHCP bij de laatste festivaltours (2012, 2016 en 2017) telkens maar per twee weken in Europa zat. Momenteel hebben ze data van 5 juni t.e.m. 20 juni, wat dus perfect twee weken is. Ik zie ze daarna wel terug naar Amerika gaan en dan vervolgens later op het festivalseizoen terug komen om nog een paar Europese festivals te doen (misschien eens augustus met Sziget e.d.?) . Het feit dat nog steeds geen enkel festival in de buurt van Werchter hen heeft aangekondigd, doet me toch twijfelen of zij wel zo’n zekerheid zijn.
Voor mij hoeven ze zeker niet te komen, hoewel ze misschien wel een ideale ‘oude’ band zijn om te combineren met een nieuwe headliner zoals Tame Impala of Kendrick.


Heel scherp gezien! Ik ben benieuwd of je inderdaad gelijk zult hebben! Verder hoop ik toch heel erg op Kendrick, nog liever Eminem maar dat zit er denk ik niet in.

Even scherp reageren dan : RHCP kost wel meer dan het dubbel dan bovengenoemde “artiesten” en RHCP is een legendarische band, ook zonder JF. “Under the bridge” om maar één bekend nr te noemen is meer dan tijdloos, meningen verschillen, maar toch ?
Soms merk ik dat er een deel nooit content gaan zijn, je moest eens weten hoeveel moeite een grote groep organisatoren en medewerkers doen om een mooi programma aan te bieden, en rekening houden met wat er op dat moment aan te bieden is. (Live Nation)
Maar buiten mijn reactie : er zal voor ieders wat wils zijn.

Bedoelde absoluut niet dat RHCP niet waardig is of dergelijke. Echter dat het oprecht goed gezien is en beste mogelijk zou kunnen zijn. Ik weet heel goed hoeveel moeite organisator/promoters/medewerkers moeten doen, ik doe zelf ook een studie voor Event Management. Just to clearify.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
martin2 wrote:

Aaran wrote:

werchter12 wrote:
Het viel me op dat RHCP bij de laatste festivaltours (2012, 2016 en 2017) telkens maar per twee weken in Europa zat. Momenteel hebben ze data van 5 juni t.e.m. 20 juni, wat dus perfect twee weken is. Ik zie ze daarna wel terug naar Amerika gaan en dan vervolgens later op het festivalseizoen terug komen om nog een paar Europese festivals te doen (misschien eens augustus met Sziget e.d.?) . Het feit dat nog steeds geen enkel festival in de buurt van Werchter hen heeft aangekondigd, doet me toch twijfelen of zij wel zo’n zekerheid zijn.
Voor mij hoeven ze zeker niet te komen, hoewel ze misschien wel een ideale ‘oude’ band zijn om te combineren met een nieuwe headliner zoals Tame Impala of Kendrick.


Heel scherp gezien! Ik ben benieuwd of je inderdaad gelijk zult hebben! Verder hoop ik toch heel erg op Kendrick, nog liever Eminem maar dat zit er denk ik niet in.


Even scherp reageren dan : RHCP kost wel meer dan het dubbel dan bovengenoemde “artiesten” en RHCP is een legendarische band, ook zonder JF. “Under the bridge” om maar één bekend nr te noemen is meer dan tijdloos, meningen verschillen, maar toch
1f642.svg

Soms merk ik dat er een deel nooit content gaan zijn, je moest eens weten hoeveel moeite een grote groep organisatoren en medewerkers doen om een mooi programma aan te bieden, en rekening houden met wat er op dat moment aan te bieden is. (Live Nation)
Maar buiten mijn reactie : er zal voor ieders wat wils zijn.

Bedoelde absoluut niet dat RHCP niet waardig is of dergelijke. Echter dat het oprecht goed gezien is en beste mogelijk zou kunnen zijn. Ik weet heel goed hoeveel moeite organisator/promoters/medewerkers moeten doen, ik doe zelf ook een studie voor Event Management. Just to clearify.
Het was zeker niet om je aan te vallen, maar moest het ergens duidelijk kunnen neerzetten ;) en goed bezig ?
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Yannick wrote:
Wie voelt er nog de bui hangen met de aankondiging van Kings Of Leon voor Mad Cool?
1f625.svg


Ik denk (en hoop) dat Werchter Kings of Leon enkel zal boeken indien ze met een nieuw album afkomen. Aangezien ik hier nog niet direct nieuws over vind, hoop ik dat ze doorschuiven naar andere festivals.

The Killers zijn voor mij dan wel terug welkom (maar heb zo een vermoeden dat ik hier bij de weinigen zal zijn met deze mening)

The Killers werden vorige keer de dag erna door Humo stevig afgefakkeld, dat is eigenlijk altijd het signaal dat je het top hebt gedaan. Stond tikje naar achteren en de wei ging flink uit zijn plaat, dus laat nog maar een keer komt zou ik zeggen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.600
The Killers werden vorige keer de dag erna door Humo stevig afgefakkeld, dat is eigenlijk altijd het signaal dat je het top hebt gedaan. Stond tikje naar achteren en de wei ging flink uit zijn plaat, dus laat nog maar een keer komt zou ik zeggen!

Humo zit er vaak wel boenk op met hun reviews. Zeker de laatste jaren. Ze zijn ook veel positiever geworden.

The Killers op RW18 waren niet erg sterk vind ik. Herinner mij nog veel rare pauzes in die set die verder voor heel kitcherig aanvoelde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken