Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Idd, vond the Killers ook enorm tegenvallen. Heel Kitcherig en eigenlijk vooral wachten op hun 2 wereldhits.

Incubus op Hellfest, lijkt mij nog eens mooi :) + Frank Carter & The Rattlesnakes als slope-headliner? of is i daar te groot voor?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Vond the Killers best ok, maar niet een naam om zo snel weer terug te willen zien. Om het kitscherige kon ik nog wel lachen. Al is het wel zo, dat als ik mijn ogen sluit, ik nog steeds dat witte gebit van de zanger zie.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Vond the Killers best ok, maar niet een naam om zo snel weer terug te willen zien. Om het kitscherige kon ik nog wel lachen. Al is het wel zo, dat als ik mijn ogen sluit, ik nog steeds dat witte gebit van de zanger zie.

:lol: :lol: het schijnt dat ze de wei die avond hebben zien glinsteren op ruimteschip ISS
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Ik vond The Killers tegenvallen. Heb wel staan dansen op 'Smile like you mean it' enz. maar dat was omdat ik er vooral zelf zin in had. Dat die show wat kitscherig is, stoort mij niet, dat hoort bij The Killers. Las Vegas he. Erger was dat Flowers niet zo toonvast zong. Dat er weinig vaart in de show zat. En dat het instrumentaal ook niet helemaal in orde was. Die 'touring members' brachten toch niet hetzelfde niveau vond ik. Daarom deze belangrijke vraag: doen Stoermer en Keuning terug mee op de volgende tour?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.672
1.204
vendum wrote:

Yannick wrote:
Wie voelt er nog de bui hangen met de aankondiging van Kings Of Leon voor Mad Cool?
1f625.svg



Ik denk (en hoop) dat Werchter Kings of Leon enkel zal boeken indien ze met een nieuw album afkomen. Aangezien ik hier nog niet direct nieuws over vind, hoop ik dat ze doorschuiven naar andere festivals.

The Killers zijn voor mij dan wel terug welkom (maar heb zo een vermoeden dat ik hier bij de weinigen zal zijn met deze mening)

The Killers werden vorige keer de dag erna door Humo stevig afgefakkeld, dat is eigenlijk altijd het signaal dat je het top hebt gedaan. Stond tikje naar achteren en de wei ging flink uit zijn plaat, dus laat nog maar een keer komt zou ik zeggen!

Ik vond er dan weer geen ruk aan. Heb sowieso een hekel aan nummer als The Man en Human (hun oudere vind ik nog wel leuk) maar bijlange de hele wei ging niet uit hun dak. Ik denk dat wij een dikke 10 minuten op voorhand door zijn gegaan toen. En vele mensen dachten er hetzelfde over. Het achterste stuk lag er al serieus verlaten bij toen! Minste headliner die ik ooit op RW zag (al is met twee x combi's en 2 x dagticket mijn RW-palmares natuurlijk niet zo super indrukwekkend maar toch).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.910
https://pearljam.tickets.de/de/
Officiële ticketsite Duitsland.
Misschien komt RW dan ook snel met nieuws?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Veel aankondigingen vandaag voor Europese festivals en ondertussen blijven de mogelijke namen voor de hoofdspots (laten we zeggen de drie laatste plaatsen op mainstage) zeer talrijk:

touren rond Rock Werchter:

Foo Fighters
Twenty One Pilots
Post Malone
Red Hot Chili Peppers
Kings of Leon
The Killers
The Chemical Brothers
Major Lazer
Editors
System of a Down
Volbeat
Tame Impala
alt-J
Pixies
Vampire Weekend
Khalid
London Grammar

Zijn (van zeer sterke tot kleine) geruchten van dat ze shows zullen geven in de zomer van 2019:

Pearl Jam
Faith No More
Dua Lipa
Kendrick Lamar
Royal Blood
dEUS
The Strokes
The Who
Guns N’ Roses
Slipknot
Neil Young
Rage Against the Machine
Bruce Springsteen
Coldplay
AC/DC

Zeer veel keuze lijkt het voor een festival als Rock Werchter… Het lijkt erop dat ze in een luxesituatie zitten (in tegenstelling tot de editie van 2019 bijvoorbeeld…) en een aantal bands zullen moeten teleurstellen omdat er voor andere bands gekozen is. Ik hoop op het beste, want het kan echt alle kanten uit!

Als ik er nu acht bands moet uit halen die volgens mij de bovenkant zullen vullen, dan zou ik zeggen: Pearl Jam, Foo Fighters, Twenty One Pilots, System of a Down, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, The Strokes, Kendrick Lamar. Misschien wat te veel van het goede
1f642.svg

Poeh, als ik er hier 8, of 12 uit moet kiezen dan weet ik het nog niet.. in positieve zin! RW is vast heel rijk, maar in hoeverre speelt geld een rol bij zo'n festival? Zouden ze graag zo goedkoop mogelijk uit willen verkopen of graag voor de dikste vette poster willen gaan als de kans bestaat? Buiten de verschillende smaken om natuurlijk. Maar als je AC DC, Guns n Roses, RATM, RHCP kan boeken en "aanvullen" met Neill Young, Bruce Sprinsteen, The Who en Coldplay... is natuurlijk niet realistisch, maar wel "onbetaalbaar" en uniek...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.426
6.123
Maar als je AC DC, Guns n Roses, RATM, RHCP kan boeken en “aanvullen” met Neill Young, Bruce Sprinsteen, The Who en Coldplay…
... dan heb je een ouwe lullen festival dat absoluut niet rendabel is :wink:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.426
6.123
Wat ik bedoel als: er staan erg veel ouwe lullen op het programma en het is veel te duur. NIET als: het is alleen maar voor oud publiek en verkoopt niet. Genoeg jongere fans (waaronder ikzelf) die daar wel wat van zouden willen zien. En uitverkopen doe je sneller dan ooit. Maar het is wel bijzonder eentonig qua genres, en natuurlijk schier onbetaalbaar.

Nouja, ik snap ook wel dat je het niet serieus bedoelde, en reageerde daarom ook in eerste instantie niet serieus, maar had toch de behoefte mn woorden even uit te leggen voor ze verdraaid worden. Dus bij dezen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Nee tuurlijk, snap ik, maar ging me meer om de vraag of ze zoiets zouden doen als ze de mogelijkheid kregen. Zet er Beyonce, Lady Gaga, Taylor Swift en ene Justin tussen, de vraag blijft hetzelfde. Al ligt mijn interesse er dan minder...

Misschien geef ik zelf al deels antwoord op mijn vraag hierboven, maw wat voor budget heeft Werchter voor de artiesten?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
The Killers waren inderdaad zwak. Het was leuk om de oude hitjes te horen, maar de liveshow was teleurstellend.

Verder vind ik ook dat er wat afwisseling mag zijn in de headliners, maar afwisseling is iets anders dan platvoers boeken van popnamen. Ik -en ik denk een groot deel van het RW publiek - heb helemaal niets met Taylor Swift, Beyonce, ASAP Rocky. Daar zijn andere festivals voor. RW mag poppy en hip hop boeken, maar we moeten niet gaan overdrijven.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
The Killers waren inderdaad zwak. Het was leuk om de oude hitjes te horen, maar de liveshow was teleurstellend.

Verder vind ik ook dat er wat afwisseling mag zijn in de headliners, maar afwisseling is iets anders dan platvoers boeken van popnamen. Ik -en ik denk een groot deel van het RW publiek – heb helemaal niets met Taylor Swift, Beyonce, ASAP Rocky. Daar zijn andere festivals voor. RW mag poppy en hip hop boeken, maar we moeten niet gaan overdrijven.

Dat laatste durf ik toch in twijfel trekken. Moest Beyoncé, of een Kendrick, zelfs ASAP Rocky en Taylor in mindere mate, er staan zullen veel mensen al eens blij zijn dat er eens muziek is die niet op retour naar Werchter komt.

Maar dat is net de sterkte van RW, die boeken zo breed dat iedereen wel aan zijn trekken kan komen. En het ene jaar is dat meer rock en het andere is dat meer pop.

Kijk bovendien ook wel uit naar het opkomen van meer jongere rock namen die richting headliner kunnen gaan!
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Kendrick zegt mij dan weer absoluut niks en heb me super geamuseerd op the killers. Smaken verschillen gelukkig maar ?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als we toch mogen dromen zou een dag met Foo fighters en pearl jam samen echt heerlijk zijn. Met daar nog the strokes, the pixies en bush voor. Onmogelijk maar dromen mag toch
 

jokkekvm

Nieuw lid
27 nov 2019
3
0
Nadat SOAD wegvalt voor GMM ben ik er ondertussen vrij zeker van dat ze de zondag van Werchter gaan headlinen. Ze speelde in 2017 de wei volledig kapot. Toen stonden ze net voor Linkin Park. Nu verdienen ze die zondagavond plek. Daarnaast lijken foo fighters en vampire weekend 2 andere headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
Nadat SOAD wegvalt voor GMM ben ik er ondertussen vrij zeker van dat ze de zondag van Werchter gaan headlinen. Ze speelde in 2017 de wei volledig kapot. Toen stonden ze net voor Linkin Park. Nu verdienen ze die zondagavond plek. Daarnaast lijken foo fighters en vampire weekend 2 andere headliners.

SOAD was toen ook al headliner, Linkin park en SOAD hebben even lang gespeeld
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
In 2017 speelde SOAD de wei plat, klopt.
Maar was puur door de nostalgie en dat het kei lang geleden was.
Ik twijfel aan een 2de maal hetzelfde (want er is niets nieuw)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Nadat SOAD wegvalt voor GMM ben ik er ondertussen vrij zeker van dat ze de zondag van Werchter gaan headlinen. Ze speelde in 2017 de wei volledig kapot. Toen stonden ze net voor Linkin Park. Nu verdienen ze die zondagavond plek. Daarnaast lijken foo fighters en vampire weekend 2 andere headliners.
Vampire Weekend is toch helemaal geen headliner op Werchter?
Prima band maar toch net wat te klein voor die positie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken