Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
In 2017 speelde SOAD de wei plat, klopt.
Maar was puur door de nostalgie en dat het kei lang geleden was.
Ik twijfel aan een 2de maal hetzelfde (want er is niets nieuw)

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Maar ik ga dit keer even hard los als in 2017. Die nummers zijn onverwoestbaar, of ik die nou 3 jaar geleden live heb gehoord of niet.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
jokkekvm wrote:
Nadat SOAD wegvalt voor GMM ben ik er ondertussen vrij zeker van dat ze de zondag van Werchter gaan headlinen. Ze speelde in 2017 de wei volledig kapot. Toen stonden ze net voor Linkin Park. Nu verdienen ze die zondagavond plek. Daarnaast lijken foo fighters en vampire weekend 2 andere headliners.

Vampire Weekend is toch helemaal geen headliner op Werchter?
Prima band maar toch net wat te klein voor die positie.

Als ze komen zullen ze vrij hoog staan hoor (laar geen headliner, klopt)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Faith No More wil duidelijk enkel maar headlinen. Daarom is dus achter GMM veel logischer dan RW.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Joe wrote:

jokkekvm wrote:
Nadat SOAD wegvalt voor GMM ben ik er ondertussen vrij zeker van dat ze de zondag van Werchter gaan headlinen. Ze speelde in 2017 de wei volledig kapot. Toen stonden ze net voor Linkin Park. Nu verdienen ze die zondagavond plek. Daarnaast lijken foo fighters en vampire weekend 2 andere headliners.


Vampire Weekend is toch helemaal geen headliner op Werchter?
Prima band maar toch net wat te klein voor die positie.

Als ze komen zullen ze vrij hoog staan hoor (laar geen headliner, klopt)
Verkochten hier AFAS Live niet eens uit...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
291
Nu heeft Mad Cool vanboven toch al heel wat sterke namen staan en dan moet er NOG één of twee headliner(s) komen voor vrijdag!?. Taylor Swift, Kings of Leon, Faith No More, The Killers, Twenty One Pilots, Billie Eilish, Deftones, London Grammar Alt-J, Pixies, Major Lazer. Hoewel ik hier eigenlijk maar weinig echt van zou willen zien (Deftones, Alt-J en Pixies wel), toch best stevig. Benieuwd wat Werchter hier tegenover kan zetten. Zondag Faith No More x System of A Down?
 

jokkekvm

Nieuw lid
27 nov 2019
3
0
Ik hoop ze idd ook niet als headliner te zien. Maar zijn als band enorm gegroeid. Dus ik verwacht toch als subheadliner
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Nu heeft Mad Cool vanboven toch al heel wat sterke namen staan en dan moet er NOG één of twee headliner(s) komen voor vrijdag!?. Taylor Swift, Kings of Leon, Faith No More, The Killers, Twenty One Pilots, Billie Eilish, Deftones, London Grammar Alt-J, Pixies, Major Lazer. Hoewel ik hier eigenlijk maar weinig echt van zou willen zien (Deftones, Alt-J en Pixies wel), toch best stevig. Benieuwd wat Werchter hier tegenover kan zetten. Zondag Faith No More x System of A Down?
Faith No More wordt gewoon Graspop. SOAD op Graspop kan ook nog altijd. Spelen op Hellfest samen met Judas Priest, dus ik zou niet uitsluiten dat ze de zaterdag hetzelfde doen op GMM.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Faith No More wordt gewoon Graspop. SOAD op Graspop kan ook nog altijd. Spelen op Hellfest samen met Judas Priest, dus ik zou niet uitsluiten dat ze de zaterdag hetzelfde doen op GMM.
Alles wijs top graspop voor Faith No More maar hoop nog steeds op Werchter. Vond ze ijzersterk op Werchter 2015.
Hoe was eigenlijk toen hun optreden op Graspop ? (sloten toen de MS2 af op zondag)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
YFKTA wrote:
Faith No More wordt gewoon Graspop. SOAD op Graspop kan ook nog altijd. Spelen op Hellfest samen met Judas Priest, dus ik zou niet uitsluiten dat ze de zaterdag hetzelfde doen op GMM.

Alles wijs top graspop voor Faith No More maar hoop nog steeds op Werchter. Vond ze ijzersterk op Werchter 2015.
Hoe was eigenlijk toen hun optreden op Graspop ? (sloten toen de MS2 af op zondag)

Die editie was gevuld met grote namen, voor mij nog steeds een van de beste graspop affiches . Faith no more was goed, Mike is dan ook altijd subliem op zang maar je zag wel aan het publiek dit niet de band was waar ze voor kwamen, mensen kwamen voor scorpions en motorhead.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
Vind ze persoonlijk beter passen op Werchter dan op graspop.

Mike Patton heeft de afgelopen jaren al zo vaak gestaan op graspop met verschillende projecten, denk dan ook dat hij goed overeen komt met Bob of dat Bob zelf grote fan is waardoor er meer kans is op graspop.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Hoe was eigenlijk toen hun optreden op Graspop ? (sloten toen de MS2 af op zondag)

Mijn nicht heeft hen toen zowel op graspop als werchter gezien en ik kon haar gevoel achteraf heel goed begrijpen.
"FNM voelde op graspop misplaatst wegens te rustig (door bepaalde nummers), te warm, die witte outfits, dat bloemendecors, het was allemaal té anders voor graspop, maar toen ik hen dan zag op werchter, voelden ze daar even misplaatst, te hard (door bepaalde nummers), te anders dan de rest"
En dat is volgens mij net de kracht van Faith No More.

Ik denk dat A perfect circle iets gelijkaardigs teweegbracht op graspop en Tool dan weer op Werchter.
Algemene tendens uiteraard, ik spreek hier niet over individuen... en ik ben er absoluut van overtuigd dat beiden op beide festivals zieltjes gewonnen hebben net door hoe en wat ze zijn en brengen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Smaken verschillen uiteraard, maar RW is nu net niet het festival dat pure popacts als Taylor Swift een headlinerspot geeft. Pinkpop doet dit wel, maar veel RW gangers zijn net blij dat RW hier aan kan weerstaan. Vernieuwing is goed hoor, maar doe dan maar acts met een beetje een hoek af zoals Kendrick of zo.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
ChiquitaChaser wrote:
Hoe was eigenlijk toen hun optreden op Graspop ? (sloten toen de MS2 af op zondag)

Mijn nicht heeft hen toen zowel op graspop als werchter gezien en ik kon haar gevoel achteraf heel goed begrijpen.
“FNM voelde op graspop misplaatst wegens te rustig (door bepaalde nummers), te warm, die witte outfits, dat bloemendecors, het was allemaal té anders voor graspop, maar toen ik hen dan zag op werchter, voelden ze daar even misplaatst, te hard (door bepaalde nummers), te anders dan de rest”
En dat is volgens mij net de kracht van Faith No More.

Ik denk dat A perfect circle iets gelijkaardigs teweegbracht op graspop en Tool dan weer op Werchter.
Algemene tendens uiteraard, ik spreek hier niet over individuen… en ik ben er absoluut van overtuigd dat beiden op beide festivals zieltjes gewonnen hebben net door hoe en wat ze zijn en brengen.

Faith no more te hard voor Werchter ? raar....
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Smaken verschillen uiteraard, maar RW is nu net niet het festival dat pure popacts als Taylor Swift een headlinerspot geeft. Pinkpop doet dit wel, maar veel RW gangers zijn net blij dat RW hier aan kan weerstaan. Vernieuwing is goed hoor, maar doe dan maar acts met een beetje een hoek af zoals Kendrick of zo.

Uh... P!nk?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken