Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Stormzy binnenkort 2 maal naar de AB. Is in mijn ogen ook wel iemand die binnen een paar jaar een headlinespot kan claimen. Zou ook een goede act vormen om voor Kendrick te spelen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
en tegen dan is de hip hop gekte weer wat gaan liggen en is er weer een gitaar revival (hopen mag)
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Van mijn mag Kendrick naar dour. Zag hem op sziget en vond er helemaal niks aan. En niet alleen de muziek, ook de show. Maar er zal wel een publiek voor zijn. Persoonlijk ben ik blij met Pearl Jam en FF. Dan maar wat drinken bij de barn tijdens kendrick
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
en tegen dan is de hip hop gekte weer wat gaan liggen en is er weer een gitaar revival (hopen mag)

Met bands als Idles, Shame en Fontaines DC (om maar wat te noemen) is die gitaar revival echt wel al gaande. Gewoon wat in de undeground (al kan dat geen underground meer genoemd worden) en als we eerlijk zijn daar behoort die toch ook?
Geef mij maar een gitaarbandje voor 200 man in een lokale venue. Dan de AB uitverkopen (wat 2 van mijn 3 vorrbeelden al wel kunnen zelfs).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
mattman wrote:

Aaran wrote:
Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.


Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.

Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Troost je Kendrick is niet de eerste hiphop headliner op Werchter.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:
Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.


Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.


Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Troost je Kendrick is niet de eerste hiphop headliner op Werchter.

Oh, absoluut geen probleem met Kendrick hoor. Ben absoluut voor vernieuwing in de bovenste regionen van een festival, maar wanneer je vernieuwende acts zet en deze tegenvallen, ben je als festivalprogrammator misschien in de toekomst minder geneigd om nieuwe headliners te programmeren en blijf je steeds opnieuw terug grijpen naar de gevestigde waarden (PJ, Foos, RHCP,...) zoals nu het geval is bij RW. Vandaar dat ik me afvraag of Kendrick wel de beste keuze is, in verband met zijn tegenvallende headlineshows 2 jaar geleden. Al blijft het natuurlijk wel Kendrick en kan je eigenlijk niet anders dan respect hebben voor wat de man al bereikt heeft op zijn leeftijd.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Kendrick schijnt in de Ziggo echt fenomenaal te zijn geweest. Hij kan het dus wel. Op Lowlands was het weer tammetjes. Ik meende dat Lowlands ook één van zijn laatste shows was van de tour. Volledig uitgeblust dus. Daarmee kan je dus niet meteen concluderen dat het voor 2020 kut wordt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Paddy wrote:

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:
Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.


Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.


Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.


Troost je Kendrick is niet de eerste hiphop headliner op Werchter.

Oh, absoluut geen probleem met Kendrick hoor. Ben absoluut voor vernieuwing in de bovenste regionen van een festival, maar wanneer je vernieuwende acts zet en deze tegenvallen, ben je als festivalprogrammator misschien in de toekomst minder geneigd om nieuwe headliners te programmeren en blijf je steeds opnieuw terug grijpen naar de gevestigde waarden (PJ, Foos, RHCP,…) zoals nu het geval is bij RW. Vandaar dat ik me afvraag of Kendrick wel de beste keuze is, in verband met zijn tegenvallende headlineshows 2 jaar geleden. Al blijft het natuurlijk wel Kendrick en kan je eigenlijk niet anders dan respect hebben voor wat de man al bereikt heeft op zijn leeftijd.

Snoop Dogg is al headliner geweest op RW.
(Black Eyed Peas laat ik maar even buiten beschouwing).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
warriorandweirdo wrote:

Paddy wrote:

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:
Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.


Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.


Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.


Troost je Kendrick is niet de eerste hiphop headliner op Werchter.


Oh, absoluut geen probleem met Kendrick hoor. Ben absoluut voor vernieuwing in de bovenste regionen van een festival, maar wanneer je vernieuwende acts zet en deze tegenvallen, ben je als festivalprogrammator misschien in de toekomst minder geneigd om nieuwe headliners te programmeren en blijf je steeds opnieuw terug grijpen naar de gevestigde waarden (PJ, Foos, RHCP,…) zoals nu het geval is bij RW. Vandaar dat ik me afvraag of Kendrick wel de beste keuze is, in verband met zijn tegenvallende headlineshows 2 jaar geleden. Al blijft het natuurlijk wel Kendrick en kan je eigenlijk niet anders dan respect hebben voor wat de man al bereikt heeft op zijn leeftijd.

Snoop Dogg is al headliner geweest op RW.
(Black Eyed Peas laat ik maar even buiten beschouwing).

Klopt ja, in 2005 blijkbaar, was toen zelf 5 jaar, dus had geen idee. Bedankt voor de opheldering.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.
Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.

‘Eddy! Eddy! Eddy!’

Hou van zulke verhalen. ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
Ruisrock, zelfde weekend als RW: Khalid, Zara Larsson, Tove Lo... Al zijn dat eerder Boutique namen, die gaan niet alle 3 op Boutique staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.
Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.

Was Snoop zijn set toen ook niet begonnen met een filmpje waarin hij het gezellig maakte met schaarsgeklede vrouwen? Bleken meer mensen onthouden te hebben dan de kwaliteit van zijn set.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.176
2.996
Kendrick Lamar, The Killers, Pet Shop Boys, Four Tet, Caribou, Kelly Lee Owens, slowthai en nog meer naar Bilbao BBK, in het weekend na Werchter
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
jimmywe wrote:
Was wel grappig. Jarenlang hadden Europese promotors Snoop naar hier proberen krijgen, verder dan Amsterdam raakte hij niet. Uiteindelijk na aantal jaren intensief proberen kwam hij in 2005 Roskilde en RW headlinen. Jaren erna bleef hij komen naar Europa. Hadden die paar shows nu iets los gemaakt.
Tegelijk was het de legendarische Kraftwerk in de marquee show. Met de beelden van Merckx speciaal erin gestoken. Nog steeds 1 van mijn beste RW shows ooit.
Soit, hij heeft toen wat crew de weide opgestuurd op zoek naar vrouwen die met hem backstage feestje wilde bouwen. Memorabel momentje.

Was Snoop zijn set toen ook niet begonnen met een filmpje waarin hij het gezellig maakte met schaarsgeklede vrouwen? Bleken meer mensen onthouden te hebben dan de kwaliteit van zijn set.

Enkel de bootleg gehoord, en die vond ik beter meevallen dan verwacht. Wel andere rampzalige hiphopmomenten op RW meegemaakt. Denk dat The Game hetzelfde jaar het absolute dieptepunt was. Ook Wu Tang Clan in 2004 was hopeloos.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Kendrick Lamar op BBK Bilbao, 4 dagen na RW!

Ook Pet Shop Boys btw, zou een toffe Barn headliner zijn. Ook Caribou, Supergrass, Four Tet, Whitney, The Rapture en Tinariwen door bitte. Al zullen er sommigen daarvan wel op Dour verschijnen...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.479
Kendrick Lamar op BBK Bilbao, 4 dagen na RW!

Ook Pet Shop Boys btw, zou een toffe Barn headliner zijn. Ook Caribou, Supergrass, Four Tet, Whitney, The Rapture en Tinariwen door bitte. Al zullen er sommigen daarvan wel op Dour verschijnen…

Pet Shop Boys, die kunnen ze op elk festival in België kwijt. En dat zal ook wel gebeuren vermoed ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken