Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken... Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.

Faith no more te hard voor Werchter ? raar….
Niet in die zin dat het in se 'te hard' is voor werchter om hen te boeken, maar dat het contrasterend aanvoelde, afwijkend van het gemiddelde... Waar ze te rustig leken voor graspop, voelden ze in vergelijking met de rest van de bands errond op Werchter te hard.
Ik volg haar daar wel in. Toen ik in 2018 nog eens 4 dagen werchter deed, krijg je daar een aanbod van zoveel diverse genres dat Stone Sour en NIN voor mij overkwamen als een (heerlijk!) ontploffende bom van geweld tussen alle andere bands. Mijn contrast door van Noel Gallagher over te gaan in NIN was dan ook wel behoorlijk, maar beide bands zouden op graspop een totaal ander effect op me hebben. Daar zou de electro van NIN misschien heel erg aanwezig voelen, omdat het meer afwijkt van de rest van het programma.

KENDRICK TOUR!

Meteen de vetste naam in het geruchtenlijstje voor RW.

Heerlijk nieuws. Volgende week mag die wel de eerste aankondiging zijn. :-)

Ook Faith No More naar Mad Cool is top. Goede dag.

Dan hoop ik toch voor jullie dat hij niet zichzelf kapot gaat touren. Vorige keer op Lowlands viel Kendrick erg tegen.

Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.

Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Ook Anderson Paak staat op Mad Cool! Heerlijk heerlijk.

Aaran wrote:
Naast dat ik hem ontzettend graag op RW wil hoor, maar misschien realistisch gezien. Als hij namelijk WooHah kiest boven Pinkpop die vast ook hebben geprobeerd hem te boeken… Vestiville wat niet meer bestaat in België en dan? Ja misschien Dour? Maar Pukkelpop lijkt me dus ook een kanshebber.

Kendrick Lamar gaat straks het grootste festival ter wereld headlinen, op hun 50-jarig jubileum. Groter kan je niet hebben.

Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Ik zit niet te wachten op Kendrick Lamar op Rock Werchter. Ik hoop alsnog dat hij op Dour of Les Ardentes staat.

Nu ben ik ook realistisch genoeg om te beseffen dat de kans dat hij op Rock Werchter staat zeer, zeer groot is. Ach, als er tegelijkertijd iets als Pixies, Caribou, Thom Yorke, Agnes Obel, Beck, Michael Kiwanuka, Wilco, dEUS speelt, hoor je mij niet klagen.

Hopelijk is er dan met - waarschijnlijk - Twenty One Pilots, Dua Lipa en Kendrick Lamar (en ook nog Post Malone en Khalid als kanshebbers) genoeg 'vernieuwing' aan de bovenkant... Ik heb liever dat die vernieuwing aan de bovenkant dan gezocht wordt in bv. Tame Impala, Vampire Weekend, The xx...

Zag kendrick lamar op pukkelpop in 2018 en vond er niet veel aan, hij begon een kwartier te laat en er waren zoveel filmpjes, dat de snelheid er serieus werd uitgehaald.

De geruchten over een Kendrick tour komen dan toch uit, beste nieuws van de dag! Nu begin ik echt benieuwd te worden naar volgende week. Hoe het er nu naar uitziet, gaan we een gevarieerde bovenkant krijgen met genoeg rock (PJ, RHCP, SOAD) maar ook nieuwe headliners (TOP, Kendrick) en mooie opvulling (Foals, Vampire Weekend,...), ik zie het rooskleurig in.

mattman wrote:

Aaran wrote:

Vraag me wel af of Kendrick de beste keuze is om de eerste hiphop headliner op RW te zijn, was blijkbaar echt niet goed op Pukkelpop.

Kan me weinig hip hop headliners inbeelden die beter geschikt zijn eerlijk gezegd. Maakte singles/platen die zowel door zowel cricici als het grote publiek in de smaak vielen. Komt niet zo heel veel voor eigenlijk. En eigenlijk gewoon de grootste relevante hip hop act van het moment. Wat mij betreft is Lamar gewoon dé artiest van de 2010's. Over zijn show op PkP kan ik niets zeggen, maar zijn show in het Sportpaleis was echt héél sterk.

mattman wrote:

Aaran wrote:

Persoonlijk zou ik Eminem beter vinden en is denk ik ook zekerder van kaartverkoop. Echter is die kans denk ik erg klein...

Let op, ik zou de boeking van Lamar wel begrijpen natuurlijk. Maar als ik zijn live-reputatie zowat lees (Pukkelpop, Lowlands, Sziget, Reading & Leeds...), dat zijn toch mensen die hem een kans hebben gegeven of zelfs fan zijn, maar uiteindelijk blijkbaar sterk teleurgesteld waren in zijn optreden...

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:

Persoonlijk zou ik Eminem beter vinden en is denk ik ook zekerder van kaartverkoop. Echter is die kans denk ik erg klein…

Eminem / Kendrick Lamar / Kanye West / Jay Z zijn denk ik 4 namen die een major als Pinkpop/Werchter kan headlinen. Veel meer namen binnen de hip hop scene niet denk ik.

Let op, ik zou de boeking van Lamar wel begrijpen natuurlijk. Maar als ik zijn live-reputatie zowat lees (Pukkelpop, Lowlands, Sziget, Reading & Leeds…), dat zijn toch mensen die hem een kans hebben gegeven of zelfs fan zijn, maar uiteindelijk blijkbaar sterk teleurgesteld waren in zijn optreden…

Komt goed. Hij zal normaal gezien ook één van de 3 Glastonbury headliners zijn. Dan zal hij wel met een show komen die staat als een huis.

Kendrick Lamar zou voor mij de meest verschrikkelijke headliner ooit zijn. Ik vergeef hem nooit meer die passage op Rock Werchter van een jaar of 6 geleden. Veel te laat opkomen, veel te vroeg gaan en alleen maar arrogant lopen mopperen op het te tamme publiek. Ga lekker ergens anders lastig doen, zou ik zeggen.

Aaran wrote:

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:

Persoonlijk zou ik Eminem beter vinden en is denk ik ook zekerder van kaartverkoop. Echter is die kans denk ik erg klein…

Eminem / Kendrick Lamar / Kanye West / Jay Z zijn denk ik 4 namen die een major als Pinkpop/Werchter kan headlinen. Veel meer namen binnen de hip hop scene niet denk ik.

Vergeet Drake niet, ondanks het mijn muziek niet is. Wel nr 1 streamed dacht ik.

Indiaantje89 wrote:

Aaran wrote:

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:

Vergeet Drake niet, ondanks het mijn muziek niet is. Wel nr 1 streamed dacht ik.
Hmmz ja ok... misschien. Al denk ik toch dat die een categorie daaronder is hier in NL.

Users who are viewing this thread