Plannen. Het is letterlijk de manier hoe Mad Cool in 2018 iéder festival in Europa wist te overrompelen met hun aankondigingen (dat ze daarmee hoogstwaarschijnlijk tegen enkele schenen hebben getrapt zal dan ook wel weer het geval zijn geweest maar het werkte). Mensen plannen graag dit soort dingen (zie ook vakanties bv.) graag lang van op voorhand en wachten niet graag met dingen als dit te laten wachten tot in maart-april en eens een bepaald festival (in this case Pinkpop) nu net iets rapper was met namen lossen dan de meer voor de hand liggende keuze (hier Werchter, ookal zal dat uiteindelijk ook wel een te pruimen line up zijn) dan moeten er keuzes worden gemaakt. GMM heeft trouwens zowat het grootste deel van zijn line-up bekend ondanks dat de verwachting hier is dat er in bepaalde mate een hard rock/metal dag(en) zal tussen zitten dit jaar...Wat is precies het probleem dat ze niet nu aankondigen, maar pas na feestdagen weer – buiten dan misschien voor ons festivalfreaks ? ?
Magical12 wrote:
Wat is precies het probleem dat ze niet nu aankondigen, maar pas na feestdagen weer – buiten dan misschien voor ons festivalfreaks?
Plannen. Het is letterlijk de manier hoe Mad Cool in 2018 iéder festival in Europa wist te overrompelen met hun aankondigingen (dat ze daarmee hoogstwaarschijnlijk tegen enkele schenen hebben getrapt zal dan ook wel weer het geval zijn geweest maar het werkte). Mensen plannen graag dit soort dingen (zie ook vakanties bv.) graag lang van op voorhand en wachten niet graag met dingen als dit te laten wachten tot in maart-april en eens een bepaald festival (in this case Pinkpop) nu net iets rapper was met namen lossen dan de meer voor de hand liggende keuze (hier Werchter, ookal zal dat uiteindelijk ook wel een te pruimen line up zijn) dan moeten er keuzes worden gemaakt. GMM heeft trouwens zowat het grootste deel van zijn line-up bekend ondanks dat de verwachting hier is dat er in bepaalde mate een hard rock/metal dag(en) zal tussen zitten dit jaar…
Het ding is dat wij in Europa rot verwend zijn op dat vlak en in een radius van 500 km in een tijdspanne van twee/drie weken zoveel festivals plaatsvinden dat er wel keuzes moeten gemaakt worden. Voor de ene gaat dat tussen a) Werchter of b) Pinkpop, bij mij ligt dat al wat moeilijker. Iedereen is daar anders is, kan me voorstellen dat er wel enkele honderden verstokte Werchter-fans meteen een kaartje hebben gekocht los van de programmering, wat ook gewoon oké is. Wanneer de meerderheid van de mensen precies hun tickets kopen, dat weet ik natuurlijk niet maar het zal wel ergens in de periode december-februari liggen, denk ik. En hoe vroeger je knopen kunt doorhakken, hoe beter me dunkt. Misschien ben ik ook wel stiekem aan het wachten op een reeks namen (zie de eerste batch kleinere namen vorig jaar bv.) die me meteen over de streep halen.. Oh well.Maar als er een line-up is die valt binnen het interessegebied en een ander festival (lees: RW) is nog niet met afdoende bewijs gekomen dat ze daaraan kunnen tippen, dan ga je toch gewoon voor een ander festival?
Komt omdat er achter de schermen heel wat is misgelopen dat jaar.Achteraf gezien was de line-up niet top.
Misschien een long shot, maar Ed O’ Brien (de boomlange gitarist van Radiohead) gaat touren. Tot nu toe enkel nog wat shows in de VS aangekondigd, maar zie er daar wel shows in Europa bijkomen. Om tot mijn punt te komen: op RW, ergens vroeg in de KlubC ofzo? Single Brasil is in ieder geval heel fijn!
Lol wat? Achter de hand houden? Hoe verkoop je dat aan een agent van de band in kwestie? - "Ja, uh.. We zijn eigenlijk bezig met The Strokes maar als Casablancas dan toch zijn goesting niet krijgen dan kunnen jullie wel als plan b) komen headlinen, hè?".Ik ben er zeker van dat er al enkele toppers en subtoppers vastliggen, die ze wellicht achter de hand houden voor het geval een grote klepper alsnog afhaakt.
Yankee Hotel Foxtrot aangezet en wat een wonderschone plaat was dat. Meteen in een stuk door verkocht. Nu de nieuwe aangezet (Ode to Joy) en die is ook leuk, maar wel een pak minder. Zal binnenkort eens Sky Blue Sky proberen. Dank voor de tip iig. Nu maar hopen dat Wilco niet met Pearl Jam clasht.
Zal wel Lokerse worden dan...Massive Attack inderdaad vrijdag op Les Euockéennes. In 2014 op Cactus Festival, in 2016 op het Sint-Pietersplein, in 2018 op Les Ardentes. Hopelijk nu eens op Rock Werchter.
Maar als ze mainstage prefereren boven Barn, zal het weer Cactus Festival zijn vermoed ik.
Vorig jaar hadden we toch maar 6 namen voor de verkoop ? Die twee pakketjes met 10 namen kwam drie weken na de verkoop dacht ik. In 2018 moesten we het doen met 4 namen in de Kerstvakantie en kregen we één van de beste Werchter line-ups ooit. Ik maak me voorlopig nog niet al te veel zorgen. Als men FF en RHCP had, had men die toch allicht al aangekondigd? Ik vermoed (en hoop) dat er dus wat andere namen mogelijk zijn voor Werchter. Open'er en Roskilde hebben ook nog wel wat headlinerplekken in te vullen, DTRH heeft nog geen enkele naam. Jazebel heeft trouwens gezegd dat er deze week normaal nog één naam bijkomt.Rock Torhout wrote:
Ik ben er zeker van dat er al enkele toppers en subtoppers vastliggen, die ze wellicht achter de hand houden voor het geval een grote klepper alsnog afhaakt.
Vorig jaar wisten we voor de verkoop 16 namen en daar kwamen er de week nadien nog eens 9 bij, dat is 1/4e van je programma en een correct aantal om de winter in te duiken imo. Nu zitten we aan 9 en moesten er geen plannen meer gewijzigd worden (ergo: insiders krijgen hun gelijk en er komen geen namen meer), dan zit je met 9 namen tot en met midden januari. Ik vind dat te weinig, dàt is mijn punt. Allemaal oké als jij op basis van Pearl Jam, System Of A Down etc. meteen een kaartje koopt.. Bij mij ligt dat anders en dat ‘gezaag’ is gewoon mijn mening nadat we zolang hebben moeten wachten beloond zien worden met deze reeks namen.. Is gewoon frustrerend.
Massive Attack inderdaad vrijdag op Les Euockéennes. In 2014 op Cactus Festival, in 2016 op het Sint-Pietersplein, in 2018 op Les Ardentes. Hopelijk nu eens op Rock Werchter.
Maar als ze mainstage prefereren boven Barn, zal het weer Cactus Festival zijn vermoed ik.
Ik beveel graag deze warm aan voor op de Slope: Marc Rebillet, Squid, The Murder Capital, Black Pumas, Tropical Fuck Storm. Bandjes als Cage The Elephant, The Lumineers, MEUTE, Foals kunnen daarnaast niet meer missen, lijkt me.Verder nog wat potentiële namen op eurockeennes.
Everyknight wrote:
Massive Attack inderdaad vrijdag op Les Euockéennes. In 2014 op Cactus Festival, in 2016 op het Sint-Pietersplein, in 2018 op Les Ardentes. Hopelijk nu eens op Rock Werchter.
Ook zondag op Beauregard