Ik vind de strategie die werchter nu gebruikt eigenlijk echt niet goed. Het lijkt me duidelijk dat ze allang niet meer zo zeker zijn van hun kaartverkoop want anders zouden ze die ambassadeurs niet in het leven roepen (per groep van 11 lopen ze zo een dikke 300 euro mis). En dus snap ik niet dat ze met deze namen de winterstop ingaan. Er zijn al verschillende vrienden van mij die niet wachten en maar een pinkpop ticket al kopen omdat ze de affiche van Werchter maar mager vinden, En dat snap ik volledig. Als jonge twintigers die niet continu bezig zijn met muziek kennen ze wilco, thom yorke, the streets, syod (op chop suey na) , pixies (op where is my mind na) niet. Dan schieten er nog 4 namen over en er daar dan nog tussen zitten die hun niet aanspreken is de affiche inderdaad enorm matig. Dus ik weet dat de kans klein is maar ik hoop toch echt nog op een pakketje namen vooraleer ze er weer even mee stoppen want ik denk dat ze op deze manier toch echt wel tickets mislopen…
Het is even geleden, maar ik reageer toch maar even omdat ik dit een interessante discussie vind. Wat is precies het probleem dat ze niet nu aankondigen, maar pas na feestdagen weer - buiten dan misschien voor ons festivalfreaks ;-) ?
Begrijp me niet verkeerd: ik zou heel graag nog wat namen zien, maar als je graag naar Werchter gaat, of naar Pinkpop, of eender welk festival met een aanvaardbare tijdspanne waarin VVK niet binnen het uur of de week uitverkocht is, wacht je toch gewoon tot de volgende namen komen?
Volgens mij loopt een ticketverkoop met de huidige namen niet top, en gaat ook een Pinkpop niet snel uitverkopen. Waarom dan nu een beslissing maken op basis van respectievelijk plusminus 10 en 30 procent van de namen?
Toen ik naar festivals begon te gaan (heyo, ik ben al 29 ?), was dat de normaalste zaak van de wereld. Maar nu wilt iedereen er maar bij zijn, precies, en dan zien ze achteraf wel hoe het eruit ziet.
Ik heb zelf een ticketje gescoord voor Macca - heel blij mee overigens - en kijk voor de rest de kat uit de boom. In januari komt er misschien zo een mooi pakketje of een bom van een headliner, die me over de streep trekt.
Dit is trouwens geen kritiek ofzo, ik ben oprecht benieuwd wat de redenering is om nu RW2020, met 10% van de namen en pakweg 50% van de headliners, af te schrijven ten voordele van een ander festival.