Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
En Faith No More op Graspop. Wat ik persoonlijk jammer vind ?
Wie weet breekt ene Kendrick zijn been en komen ze hem last minute vervangen.

Niet dat ik het Kendrick toe wens om zijn been te breken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Everyknight wrote:
En Faith No More op Graspop. Wat ik persoonlijk jammer vind
1f642.svg


Wie weet breekt ene Kendrick zijn been en komen ze hem last minute vervangen.

Niet dat ik het Kendrick toe wens om zijn been te breken.

Misschien worden de Foos wel geboekt en wil Dave zijn kunstje nog een overdoen.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Komt omdat het forum aan het breken is, Jimmy. :lol:

Maar inderdaad, zeer opvallend dit. Ik zie ze op Bonnaroo en Firefly staan en nadien afzakken naar Europa om enkele EU festivals te doen (Roskilde, Open'er, DTRH, Werchter, Main Square etc.). OF.. Ze doen een EU zaalshow-tournee in mei.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Komt omdat het forum aan het breken is, Jimmy.
1f606.svg


Maar inderdaad, zeer opvallend dit. Ik zie ze op Bonnaroo en Firefly staan en nadien afzakken naar Europa om enkele EU festivals te doen (Roskilde, Open’er, DTRH, Werchter, Main Square etc.). OF.. Ze doen een EU zaalshow-tournee in mei.
EU zaalshow tour lijkt me eerder in het najaar.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
De laatste hoge spots met in the mix, GnR, Foo Fighters, Volbeat, Tame Impala, Rhcp, The Strokes, KOL. Potentieel genoeg.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Jammer Faith no More op GP, maar wel begrijpelijk…

Vooral ook omdat ze daar gewoon een headline set mogen spelen. Neem aan dat ze hier toch niet meer dan sub waren geweest. Dan is het een makkelijke keuze voor ze denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Balen dat Faith No More er niet staat, dat sowieso. Om welke reden dan ook.

Misschien in 2021 weer een kans...
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Faith no More is het soort band die altijd welkom is, maar nadat System of a Down al afgesnoept is van Dessel is het hun gegund. Na Aerosmith toch wederom een sterke headliner daar die enerzijds sterk inspeelt op nostalgie, maar toch nog steeds live als een huis staat. ( hoewel ik Mike Patton echt wel hoger inschat)

Het maakt het wachten op Werchter wel steeds spanne der. Je kan toch moeilijk een band als Keane laten spelen voor System. Dat scenario dat hier geopperd werd met de Peppers als co headliner klinkt steeds meer en meer plausibel.

Gooi daar Royal Blood nog voor en het gaat los.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Faith no More is het soort band die altijd welkom is, maar nadat System of a Down al afgesnoept is van Dessel is het hun gegund. Na Aerosmith toch wederom een sterke headliner daar die enerzijds sterk inspeelt op nostalgie, maar toch nog steeds live als een huis staat. ( hoewel ik Mike Patton echt wel hoger inschat)

Ja, maar ook jammer omdat FNM in 2015 op Graspop redelijk matig werd ontvangen, maar op RW zo'n groot succes was. En ze nu toch terug naar Graspop staan. Jammer dat ze geen plek aanvaarden zoals die van Jack White in 2018 (dat jaar een act die overal absolute headliner was). Maar goed, er is al veel over gezegd.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
parelconfituur wrote:
Faith no More is het soort band die altijd welkom is, maar nadat System of a Down al afgesnoept is van Dessel is het hun gegund. Na Aerosmith toch wederom een sterke headliner daar die enerzijds sterk inspeelt op nostalgie, maar toch nog steeds live als een huis staat. ( hoewel ik Mike Patton echt wel hoger inschat)

Ja, maar ook jammer omdat FNM in 2015 op Graspop redelijk matig werd ontvangen, maar op RW zo’n groot succes was. En ze nu toch terug naar Graspop staan. Jammer dat ze geen plek aanvaarden zoals die van Jack White in 2018 (dat jaar een act die overal absolute headliner was). Maar goed, er is al veel over gezegd.

Inderdaad. Als je vandaag vele reacties op de Graspopaankondiging leest op facebook en ook hier op het Festileaksforum, dan vraag ik mij ook wat af of Graspop wel de geschikte plaats voor hen is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ben wel benieuwd waar die poster dan blijft. Zullen we deze week een groot pakketje krijgen? En dan eventueel meteen de podiumindeling al erbij? Heb je ook geen gezeik met wie hoger op de bill moet staan. Dat alfabetische gedoe maakt een affiche er zacht gezegd niet fraaier op.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Dubbel. En het verkeerde topic, dacht dat dit GMM was.

Wat betreft de zondag: Volbeat zal wel co-headlinen met SOAD. Of zijn ze al bezet dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Dubbel. En het verkeerde topic, dacht dat dit GMM was.

Wat betreft de zondag: Volbeat zal wel co-headlinen met SOAD. Of zijn ze al bezet dan?
Neen. Zijn nog steeds vrij. Hebben in juli alleen op de zevende een concert staan in de Waldbühne, dus er komen zeker nog shows bij. Volbeat kan je er dus inderdaad wel aan toevoegen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat betreft de zondag: Volbeat zal wel co-headlinen met SOAD. Of zijn ze al bezet dan?

Zou kunnen, maar voor Werchterbegrippen zou dat een beetje mager zijn.

(Hoop er zelf niet op, vind Volbeat verschikkelijk, maar da's nog iets anders)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
System of a Down en Volbeat op 1 dag mager..., dat zijn echt niet veel kleinere namen dan een paar jaar terug QOTSA en Gorillaz alleen dan in een ander genre. Denk dat je hier je persoonlijke muziekvoorkeur niet goed kan scheiden van een objectieve waarneming. Ik zelf hoef ze ook niet per se te zien, maar reken maar dat ze er staan.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Volbeat voor SOAD werkt dan weer wel als ze er pakweg de Peppers nog achter jagen. Ik blijf het jammer vinden dat Ghost geen festivals doet, want dat was ook echt een mooie sub geweest voor die zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
System of a Down en Volbeat op 1 dag mager…, dat zijn echt niet veel kleinere namen dan een paar jaar terug QOTSA en Gorillaz alleen dan in een ander genre. Denk dat je hier je persoonlijke muziekvoorkeur niet goed kan scheiden van een objectieve waarneming. Ik zelf hoef ze ook niet per se te zien, maar reken maar dat ze er staan.

Ik denk dat je Volbeat hier toch een beetje overschat. Zie hen eerder als een prima sub voor een Pearl Jam, als ze er staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken