Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.

The Weeknd zou nog zo'n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.

The Weeknd zou nog zo’n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.

The Weeknd inderdaad ook. Blinding Lights gaat alleszins een grote hit worden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Everyknight wrote:
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.

The Weeknd zou nog zo’n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.

AC/DC
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
gesp wrote:

Everyknight wrote:
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.


The Weeknd zou nog zo’n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.

AC/DC

Niet op festivals volgens mij. Kijk naar hun vorige tours...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
PJ wrote:

gesp wrote:

Everyknight wrote:
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.


The Weeknd zou nog zo’n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.


AC/DC

Niet op festivals volgens mij. Kijk naar hun vorige tours…

Het zou vrij exclusief zijn, dat klopt. Ik was echter in de veronderstelling dat er altijd wel 2 of 3 festivals tussen zitten...
Maar op een hele tour is dat natuurlijk niet veel.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505

Dat zal dan eerder voor de classicvariant zijn, niet? Of voor Graspop.

Lijkt me zeer sterk dat AC/DC de ontbrekende headliner is voor Mad Cool / Rock Werchter.

Guns N' Roses zou ik al niet snel verwachten, maar dat kan misschien nog.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zou me niet verbazen als het gewoon een RHCP of Foos wordt, die vrijdagheadliner. Al hebben we natuurlijk al een headliner uit 2017 en zelfs eentje uit 2018. Om er daar nog eentje uit 2016/17 bij te zetten.

Maar goed: misschien verrassen ze wel. Bij RW weet je maar nooit ?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Lynette wrote:

rockwerchterfan wrote:
Zouden ze vandaag nog een naam geven? Zo ja, wie denken jullie… Vrijdag is nog helemaal leeg.


Ga er maar niet vanuit! Ze hebben geloof ik nog nooit iets in een weekend aangekondigd, dus denk niet dat ze nu gaan beginnen. Ik denk dus op zn vroegst maandag pas weer, maar het zou me ook niks verbazen als dit het was voor dit jaar en dat we nu de winterstop ingaan.

Ik denk dat er voor vrijdag nog een enorm grote artiest aankomt die nog geen tour heeft aangekondigd en dat de vrijdag headliner daarvan afhankelijk is.

Gwen Stefani?
https://www.setlist.fm/setlist/gwen-stefani/2019/zappos-theater-las-vegas-nv-439dcbbf.html
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
AC/DC verwacht ik niet op een festival. Al is het Schueremans zijn natte droom al jaren om ze op werchter te krijgen. Die dag zou op een uur uitverkocht zijn.

Ik gok ook eerder richting guns, FF of rhcp. Al mag een grote verrassing natuurlijk altijd
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ambassadeur, hebben jullie al iets verkocht? Mijn 1e persoon heeft nog steeds niks ontvangen..?
Heb al 6 van men 10 bestellingen ontvangen, het is wel even wachten voor het aangepast is.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:

PJ wrote:

gesp wrote:

Everyknight wrote:
Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft… dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N’ Roses.


The Weeknd zou nog zo’n grote naam kunnen zijn waarop het wachten is. Die komt zeer binnenkort met een album en waarschijnlijk een tour.

Metallica zou nog kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Veel verder dan die 4 kom ik ook niet met grote namen die nog geen Europese tour hebben.


AC/DC


Niet op festivals volgens mij. Kijk naar hun vorige tours…

Het zou vrij exclusief zijn, dat klopt. Ik was echter in de veronderstelling dat er altijd wel 2 of 3 festivals tussen zitten…
Maar op een hele tour is dat natuurlijk niet veel.

Zeker geen twee of drie festivals per tour. Zelfs geen één. De twee laatste keren dat ze op een festival speelden, waren in 2010 en 1991 volgens mij.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Breinaard wrote:
Ambassadeur, hebben jullie al iets verkocht? Mijn 1e persoon heeft nog steeds niks ontvangen..?

Heb al 6 van men 10 bestellingen ontvangen, het is wel even wachten voor het aangepast is.

Heb er 2 gestuurd nog 0 ontvangen. Ben benieuwd of er nog.memsen zijn doe tickets nodig hebben ??
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Brian wrote:
Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) n

Sky Blue Sky en Yankee Hotel Foxtrot zijn aanraders om te beginnen!

Wat betreft Wilco: ik lees hierboven Sky Blue Sky of Yankee Hotel Foxtrot. Ik zou dan persoonlijk toch aanraden om met Yankee Hotel Foxtrot te beginnen. Dat is echt hun klassieker en geeft naar mijn mening het meest volledige beeld van de sound van Wilco. Als die sound je bevalt, kan je inderdaad verdergaan met Sky Blue Sky. Als die sound je niet helemaal bevalt, kan je ook eens Summerteeth proberen. Die is een stuk ‘poppier’, echt een ideale lente- of zomerplaat! Als je dan een vollediger beeld van de variatie wil hebben, zou ik Being There aanraden. Die heeft nog een beetje de country-invloeden die de band in het begin kenmerkte.

Alternatief: beluister van de 5 platen (Being There / Summerteeth / Yankee Hotel Foxtrot / A Ghost Is Born / Sky Blue Sky) de opener. Die geeft wat mij betreft altijd een goed beeld van de plaat en is vaak ook wel bij de beste nummers. Kies op basis van het openingsnummer welke stijl je het meest aanspreekt. ?

OK, tot zover mijn Wilco-adoratie… Ik ben jaloers op je dat je al dit moois mag gaan ontdekken ?

Yankee Hotel Foxtrot aangezet en wat een wonderschone plaat was dat. Meteen in een stuk door verkocht. Nu de nieuwe aangezet (Ode to Joy) en die is ook leuk, maar wel een pak minder. Zal binnenkort eens Sky Blue Sky proberen. Dank voor de tip iig. Nu maar hopen dat Wilco niet met Pearl Jam clasht.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Dan gebruik ik deze reactie maar voor iets anders ;).

Ik hoop dat ze volgende week nog een weekje door gaan met namen delen, maar ik ben er bang voor. Ik kan me goed voorstellen dat dit het is voor dit jaar en dat we in de 3de week van januari weer een paar weken een vrijdag 16u pakketje gaan krijgen.

Het geeft in iedere geval wel de hoop op nog een mooie vrijdag headliner die zijn tour nog niet heeft aangekondigd.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Ik zag het hier nog niet voorbijkomen maar blijkbaar komen er volgend jaar nachttreinen naar Brussel, Gent en Antwerpen na elke festivaldag:
https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals/rock-werchter/dit-jaar-kan-je-na-elke-festivaldag-met-de-nachttrein-naar-huis-tijdens-rock-werchter~a40e4d28/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken