Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Ik zoals eerder gezegd op Rock Werchter 2013 en hij gedroeg zich toen als een gigantische klootzak. Veel te laat komen, veel te vroeg stoppen en de tijd die hij effectief op het podium stond zaniken op tam publiek.
Ik heb eerlijk gezegd wel meer verhalen gehoord van die periode in z'n carrière. Riep ook meer z'n lyrics in het rond te schreeuwen dan er te staan en te rappen als een echte performer. Tegenwoordig eigent hij het podium naar zich toe en is het podium ook van hèm, sterk gegroeide artiest naar mijn mening niet alleen qua schrijven/beats maar ook live. Misschien was het ook gewoon de leeftijd en het nog weinig ervaring hebben met het wereldje?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Rockbeer wrote:
Ik zoals eerder gezegd op Rock Werchter 2013 en hij gedroeg zich toen als een gigantische klootzak. Veel te laat komen, veel te vroeg stoppen en de tijd die hij effectief op het podium stond zaniken op tam publiek.

Ik heb eerlijk gezegd wel meer verhalen gehoord van die periode in z’n carrière. Riep ook meer z’n lyrics in het rond te schreeuwen dan er te staan en te rappen als een echte performer. Tegenwoordig eigent hij het podium naar zich toe en is het podium ook van hèm, sterk gegroeide artiest naar mijn mening niet alleen qua schrijven/beats maar ook live. Misschien was het ook gewoon de leeftijd en het nog weinig ervaring hebben met het wereldje?
Ergens zou ik (zonder overlap met iets waar ik fan van ben) Kendrick Lamar wel een nieuwe kans willen geven. Van hiphoppers die echt als een tornado over het podium razen kan ik genieten. Zo ook van de gig van Stormzy op Pukkelpop dit jaar.

Ik denk alleen dat het, zeker nu Aerosmith naar Dessel komt, Graspop wordt. En de vrijdag van Rock Im Park (met onder meer System of a Down, Billy Talent en Korn) aangezien ik dan toch in die buurt ben en tijd heb voor iets leuks.

Een alternatief is natuurlijk ook dat ik me
opgeef binnen het Festileaks-team om op Rock Werchter te reporten. Ik vermoed zomaar eens dat ik niet zo heel veel concurrentie heb, aangezien bijna iedereen uit het gezelligste team van de wereld een gigantisch fetisj met konijnenhollen heeft.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Idd in AB wel, in een zaal. Maar op het grote podium van een festivalweide niet. Zou beter in de tent passen naar mijn mening. Zag hem op sziget 2018 dus niet zijn oude periode en kan me helemaal vinden in deze recensie van toen: http://www.concertnews.be/recensietonen.php?id=3834&kop=Kendrick%20Lamar%20%E2%98%85%E2%98%85&waar=Sziget%20Budapest
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Een alternatief is natuurlijk ook dat ik me opgeef binnen het Festileaks-team om op Rock Werchter te reporten. Ik vermoed zomaar eens dat ik niet zo heel veel concurrentie heb, aangezien bijna iedereen uit het gezelligste team van de wereld een gigantisch fetisj met konijnenhollen heeft.
:lol: Dat heb ik idd dit jaar mogen merken ja. Veel FL-volk daar toen, heel gezellig. Kun je idd proberen, nog veel tijd natuurlijk om daarover te beslissen allemaal (zelfs wat betreft accreditaties gebeuren die dingen volgens mij pas volgend jaar ofzo..).

Lol, concertnews. Don't get me started haha.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Gelukkig dat Rock Werchter niet het enige festival in de wereld is waar je verplicht naartoe dient te gaan met maar 1 podium, hè Roy lol. Counterprogramming is nog steeds een ding hoor.
1f609.svg
Ik denk trouwens dat critici zich de afgelopen weken wel voldoende hebben uitgelaten dat vorige festivaltournee vrij ondermaats werd bevonden (waarbij vaak het weerwoord werd geboden dat dat bij zijn zaalshows een pak minder het geval was). Ik ben alvast benieuwd of hij het nu wél kan weten waar te maken.


jefferke wrote:
(pas op platte pop moet er ook nog bij)!!!

Dat viel dit jaar hoegenaamd zeer goed mee, toch? Naar mijn mening hebben ze dit jaar zeer leuke vedettes (nee, niet P!nk lol) en opkomend talent weten boeken, imo
Jazeker viel het mee, wil gewoon iedereen effe wapenen tegen dit, ellie Goulding tourt he :lol:
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
De stekker uit de Strokes volgens iemand op efest, niet Ken. Hij zegt wel dat hij er van uit gaat. Maar de persoon heeft wel goede bronnen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Rockbeer wrote:
Een alternatief is natuurlijk ook dat ik me opgeef binnen het Festileaks-team om op Rock Werchter te reporten. Ik vermoed zomaar eens dat ik niet zo heel veel concurrentie heb, aangezien bijna iedereen uit het gezelligste team van de wereld een gigantisch fetisj met konijnenhollen heeft.

? Dat heb ik idd dit jaar mogen merken ja. Veel FL-volk daar toen, heel gezellig. Kun je idd proberen, nog veel tijd natuurlijk om daarover te beslissen allemaal (zelfs wat betreft accreditaties gebeuren die dingen volgens mij pas volgend jaar ofzo..).

Lol, concertnews. Don’t get me started haha.
Haha, ik heb zelfs de deadlines ;-) zit in het team :p
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ambassadeur, hebben jullie al iets verkocht? Mijn 1e persoon heeft nog steeds niks ontvangen..?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Voel me toch geroepen iets te zeggen over Kendrick in 2013, had toch het idee dat zijn set vrij goed viel bij het publiek wat verder van voor. Vroeg op de main met hiphop is natuurlijk een uitdaging op Werchter (zie Jay-Z en wolfgang met Tyler in rolstoel), maar je zag dat Kendrick met zijn band wel echt zijn best deed. En wat mij en anderen van voor betreft ook wel ruim voldoende sloeg.

In een weliswaar te korte set, maar daarvan heb ik er op Werchter wel meer van gezien (radiohead, oasis, pearl jam oa). En sterallures hebben wel meer artiesten last van. Komt op mij toch over als makkelijk rap en hiphop bashen.

Lamar is een topboeking, helemaal na 21 pilots (en veel minder uitgekauwd dan na 2 jawr wéér Pearl Jam of na 3 jaar van SOAD met eenzelfde show). Past toch wel in het verlengde qua stijl.

Topshow waarbij veel twijfelaars overgehaald worden door het audiovisueel spektakel. Zijn show op Lowlands 2018 was niet zeer groots maar alsnog zeer acceptabel imo, heb zeker veel mindere headlineshows in mijn festivalcarrierre gezien.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Verschrikkelijk dit. Die zaterdag is echt het slechtste wat ik in al die jaren op RW heb gezien wat betreft de bovenste 2 namen. Normaal koop ik mijn combi direct bij start verkoop, maar nu niet. Eigenlijk alleen Thom Yorke en Pearl Jam reden voor een kaart. Wilco is ook goed om mee te pakken, als die niet clasht met PJ. Voor de rest niet echt overtuigend.

Oe gelukkig dacht dat ik de enige was en meteen afgefakkeld zou worden als ik dit zou melden. Pearl Jam geweldige boeking (ondanks dat ik ze al vaak heb gezien), rest van de namen; aardig dat ze er zijn tot laat maar ik haal wel bier.

Ik ga eens wachten of er nog wat van mijn gading voorbij komt en anders maar een jaar niet.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Zijn shows zijn inderdaad geweldig om mee te maken, niet alleen vanwege de muziek maar ook zeker vanwege de prachtige visuals van Tarik en de gebruikelijke energie van Thom. Ik stond in Carré vooraan, en het was fantastisch om hem zo van dichtbij met plezier aan het werk te zien.

Ik zou hem dus het liefst zo vaak mogelijk zien, maar toch gaat het echt een dilemma worden. Ik heb namelijk al een ticket voor de AFAS op maandag, dus de dag na de Werchter show, en wil SOAD ook graag zien…

Dan zou ik sowieso naar SOAD gaan. Zeker omdat het de dag erna is kan je nooit spijt krijgen lijkt me. Ik had dit in 2018 ook met Noel Gallagher(waarvan ik groot fan ben) en Nine Inch Nails en ben uiteindelijk via een goedkope ticketswap week van te voren naar Nine Inch Nails gegaan in AFAS. Twijfelde daardoor wel nog meer of ik niet nog één keer op Werchter wilde, maar toen uiteindelijk wel gewoon voor Noel Gallagher gegaan(en daarna goede plek voor Cave & Arctic MOnkeys).

En wie weet, misschien clashen ze wel niet…

SOAD lijkt inderdaad gewoon de logische keuze. Maar het idee om een ticket te kopen voor een festival waar Thom speelt, en zelfs op hetzelfde terrein te zijn, maar hem dan toch niet te zien, is toch een beetje moeilijk voor me. Als je fan van iemand bent zie je hem toch het liefst gewoon zo vaak mogelijk. Laten we dus maar gewoon hopen dat ze niet clashen, of slechts een klein beetje ;)

Ik heb in overigens in 2018 ook voor Noel gekozen in plaats van NiN, wat achteraf misschien ook niet de beste keuze was (al had ik inderdaad wel een goede plek voor de rest van de avond).
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
De stekker uit de Strokes volgens iemand op efest, niet Ken. Hij zegt wel dat hij er van uit gaat. Maar de persoon heeft wel goede bronnen.

:(

Zou ongelooflijk jammer zijn. In dat geval maar een beetje hoop houden dat ze misschien wel nog Lowlands & Pukkelpop doen...
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Zouden ze vandaag nog een naam geven? Zo ja, wie denken jullie… Vrijdag is nog helemaal leeg.

Ga er maar niet vanuit! Ze hebben geloof ik nog nooit iets in een weekend aangekondigd, dus denk niet dat ze nu gaan beginnen. Ik denk dus op zn vroegst maandag pas weer, maar het zou me ook niks verbazen als dit het was voor dit jaar en dat we nu de winterstop ingaan.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
rockwerchterfan wrote:
Zouden ze vandaag nog een naam geven? Zo ja, wie denken jullie… Vrijdag is nog helemaal leeg.

Ga er maar niet vanuit! Ze hebben geloof ik nog nooit iets in een weekend aangekondigd, dus denk niet dat ze nu gaan beginnen. Ik denk dus op zn vroegst maandag pas weer, maar het zou me ook niks verbazen als dit het was voor dit jaar en dat we nu de winterstop ingaan.

Ik denk dat er voor vrijdag nog een enorm grote artiest aankomt die nog geen tour heeft aangekondigd en dat de vrijdag headliner daarvan afhankelijk is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Wel, we missen RHCP, Volbeat en Foo Fighters nog in principe en moest Tame Impala überhaupt nog gaan touren volgende zomer, zij ook nog dus vul zelf maar in.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Ik denk dat er voor vrijdag nog een enorm grote artiest aankomt die nog geen tour heeft aangekondigd en dat de vrijdag headliner daarvan afhankelijk is.

Voor de vrijdag van Mad Cool (een week na Werchter) zijn de twee headliners ook nog niet bekend gemaakt. Lijkt me wel duidelijk dat het wachten is op een tour aankondiging van een grote naam. Benieuwd wanneer die bekend wordt gemaakt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Als ze nu bijvoorbeeld Foo Fighters, Kings of Leon of Editors geboekt hebben, zie ik niet in waarom ze met die aankondiging zouden wachten tot na nieuwjaar.

Als er ook een band komt die alles zelf in één keer zal vrijgeven, en dus nu nog niks gelost heeft... dan kom ik maar op twee mogelijke namen uit: The Strokes en Guns N' Roses.

Red Hot Chili Peppers begint er toch meer en meer op te lijken dat ze dan niet meer in Europa zijn.

Ik gok er op dat qua grote namen 'gewoon' nog Foo Fighters en Volbeat toegevoegd zullen worden. Volgende week dus. Misschien ook nog Kings of Leon, maar dat zal misschien al wat veel zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken