Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
Vraag me wel af of het een bewuste keuze is de hiphop headliners op de (waarschijnlijke) voetbal avond te zetten. Denk namelijk dat er best veel overlap zit tussen de groep verstokte rockfans en de groep die graag voetbal kijkt op Werchter. Hier nu ook al enkele reacties in de trant van “gelukkig is er dan nog voetbal”.

Mocht het zo gepland zijn dan neem ik mijn petje af voor degene die dat bedacht heeft. Maar denk dat het gewoon stom toeval is hoor. Hoe dan ook, lijkt een prima uitkomst zo. Tenzij je niet van hiphop en niet van voetbal houdt. Dan hoop ik voor je op een leuke rockact in The Barn
1f606.svg

Wachten ze met de vrijdagheadliner totdat ze zeker weten dat de Rode Duivels dan niet spelen?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vraag me wel af of het een bewuste keuze is de hiphop headliners op de (waarschijnlijke) voetbal avond te zetten. Denk namelijk dat er best veel overlap zit tussen de groep verstokte rockfans en de groep die graag voetbal kijkt op Werchter. Hier nu ook al enkele reacties in de trant van “gelukkig is er dan nog voetbal”.

Mocht het zo gepland zijn dan neem ik mijn petje af voor degene die dat bedacht heeft. Maar denk dat het gewoon stom toeval is hoor. Hoe dan ook, lijkt een prima uitkomst zo. Tenzij je niet van hiphop en niet van voetbal houdt. Dan hoop ik voor je op een leuke rockact in The Barn
1f606.svg
Lijkt me echt gewoon toeval. Ik weet niet op welk tijdstip de Duivels zouden spelen, maar de matchen zijn om 18h of 21h, dus die match is al lang gedaan wanneer Kendrick opkomt (als ie tenminste de Main Stage afsluit, maar daar kunnen we wel vanuit gaan hoop ik!).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Denk dat de kans het grootst is dat Kendrick pas na de match zal aantreden. Als hij echt de afsluiter is, zie ik m maar na 23u beginnen ofzo. Zoals ik het nu in m’n hoofd heb, zal TOP ‘in de prijzen vallen’.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Denk dat de kans het grootst is dat Kendrick pas na de match zal aantreden. Als hij echt de afsluiter is, zie ik m maar na 23u beginnen ofzo. Zoals ik het nu in m’n hoofd heb, zal TOP ‘in de prijzen vallen’.

Rond 23u30 ongeveer.
 

ziggystardust

Playlistbediener
4 dec 2019
5
0
Wilco is echt een geweldige naam! Nu hopelijk ook nog Belle & Sebastian die zelfde weekend op Vida Festival in Spanje staan.
Als dan ook nog bijvoorbeeld IDLES, Frank Carter en Fontaines DC komen, dan is het wat mij betreft één van de beste line-ups in jaren
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Dat ambasadeurschap is echt wel iets handig voor grote groepen, je kan het aanzien als een groepsaankoop. 10 kopen 11de gratis.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.701
Ik wil jullie even wijzen op het Graspopforum:


metalrockx wrote:
Volgens de facebook en website van Aardschok staat Gojira ook op Werchter!
Dit is echter nog niet bekend gemaakt. Dag is onbekend:
ROCK WERCHTER
2 – 5 juli, Festivalpark – Werchter (B)

GOJIRA, PEARL JAM en SYSTEM OF A DOWN.
http://www.rockwerchter.be/nl

Zou ik echt heel graaf vinden, mochten zij op de Main Stage staan. Staan ook op Pinkpop, dus de kans lijkt me ook groter dan ooit dat ze geboekt worden.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik zeg ook niet dat KL geen begrijpelijke boeking is, maar dat wil toch niet zeggen dat ik het ook leuk moet vinden. Net als 2 jaar geleden bij zijn aankondiging voor Lowlands krijg ik nu weer het idee dat er niets negatiefs gezegd mag worden over KL. Alsof het een heilige is. Ik ken zijn muziek maar vind er gewoon niks aan (en niet omdat het hiphop is of zo), net zoals iemand weer een andere artiest of band niks aan vind.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Vernieuwing is prima, maar als ik zo’n act niks aan vind dan heb ik er niets aan. Dan liever iets wat ik al eens gezien heb een paar jaar terug wat ik wel leuk vind. Uiteindelijk zijn het normaal gesproken ook weer nieuwe shows.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Mooie variabele line up, voor ieder wat wils voor het moment. Deze lijn verder trekken (pas op platte pop moet er ook nog bij)!!!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik wil jullie even wijzen op het Graspopforum:


metalrockx wrote:
Volgens de facebook en website van Aardschok staat Gojira ook op Werchter!
Dit is echter nog niet bekend gemaakt. Dag is onbekend:
ROCK WERCHTER
2 – 5 juli, Festivalpark – Werchter (B)

GOJIRA, PEARL JAM en SYSTEM OF A DOWN.
http://www.rockwerchter.be/nl

Als Gojira komt zou dat echt fantastisch zijn. Tweemaal gezien, eerste keer kende ik ze nog niet en maakte ze me fan. Tweede keer werd ik echt omver geblazen, wat een fantastische show was dat in Tivoli toen. Gojira op de System of a Down dag zou echt een fantastische toevoeging zijn en ik zou dan zeker in het voorste vak te vinden zijn, gegarandeerd. Die zouden een van de shows van het weekend weggeven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Gelukkig dat Rock Werchter niet het enige festival in de wereld is waar je verplicht naartoe dient te gaan met maar 1 podium, hè Roy lol. Counterprogramming is nog steeds een ding hoor. ;) Ik denk trouwens dat critici zich de afgelopen weken wel voldoende hebben uitgelaten dat vorige festivaltournee vrij ondermaats werd bevonden (waarbij vaak het weerwoord werd geboden dat dat bij zijn zaalshows een pak minder het geval was). Ik ben alvast benieuwd of hij het nu wél kan weten waar te maken.

(pas op platte pop moet er ook nog bij)!!!
Dat viel dit jaar hoegenaamd zeer goed mee, toch? Naar mijn mening hebben ze dit jaar zeer leuke vedettes (nee, niet P!nk lol) en opkomend talent weten boeken, imo
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Klopt, gelukkig hebben we 4 podia, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het ook geen probleem dat ik een act niet leuk vind hoor. Vorig jaar bij P!nk was ik ook de hele dag niet bij de main te vinden ?. Maar omdat nu verder nog niets bekend is voor die dag wat voor mij interessant is, vind ik het nog een zeer matige dag. Ik wacht dus in spanning af wat er nog allemaal bij gaat komen. Het zal zeker goed komen.
 

Stefan Havermans

Playlistbediener
20 okt 2016
18
0
Net een flink stuk gewandeld met de hond.
De Kink 1500 op shuffle gezet. Moest 1x een nummer doorspoelen vanwege niet te doen gewoon.
Bleek Kendrick Lamar te zijn...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ben benieuwd of je Lamar ooit hebt zien optreden en/of weleens wat muziek van hem hebt opgezet.
Zeker de moeite waard.
Ik zoals eerder gezegd op Rock Werchter 2013 en hij gedroeg zich toen als een gigantische klootzak. Veel te laat komen, veel te vroeg stoppen en de tijd die hij effectief op het podium stond zaniken op tam publiek.

Misschien is hij in de tussentijd wel verbeterd hoor. Vind het in elk geval beter te pruimen dan een Post Malone of Lil Kleine.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Laten we ieder z'n muziekkeuze gewoon respecteren.
We hoeven zeker niet Pearl Jam voor de 6e keer allemaal leuk te vinden, en Kendrick voor de eerste keer hoeft ook niet iedereen te waarderen. Dat 'zou deze eens opzetten, denk dat je het toch wel kan waarderen' als iemand net heeft gezegd dat hij er niks mee heeft, is ook behoorlijk belerend en irritant.
Ik juich Pearl Jam en SOAD toe, ben onwijs blij met Kendrick Lamar en zou onwijs chagrijnig worden als volgende week "pareltjes" als een The National of Bon Iver bekend gemaakt zouden worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Dat ‘zou deze eens opzetten, denk dat je het toch wel kan waarderen’ als iemand net heeft gezegd dat hij er niks mee heeft, is ook behoorlijk belerend en irritant.

Dat was in mijn geval zonet meer een reactie op Nikita's reactie waarin Nikita aangaf alleen die clip met die auto gezien te hebben en vervolgens

Anyway, mij doet hij ook niets, maar ik luister dan ook enkel naar melodieuze muziek, waarmee een heleboel genres grotendeels of zelfs volledig wegvallen

Dit zei. Zoals Thomas al zei

Positief dat je hem toch al minstens 1 kans hebt gegeven maar als je Kendrick Lamar niet als ‘melodieuze muziek’ kan zien, begrijp ik het ook niet meer. Zoals Timmetje zegt, luister gewoon naar TPAB met al zijn jazz en funk invloeden en check vooral ook eens zijn andere awards en tv performances!

Vandaar dat ik TPAB aanraadde. Totaal anders dan die clip met die auto en absoluut melodieus.

Niets belerends aan / zo bedoelt.

Lang verhaal kort: Excuus als dat wel zo overkwam Nikita!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken