Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Everyknight wrote:
Hopelijk mooie namen in The Barn die avond. Anders wordt het zatterdag.

Zou toch nog eens proberen om in de muziek van Kendrick te duiken. Ik ben ook redelijk ‘kieskeurig’ qua hiphop, maar vind de platen die deze man uitgebracht heeft echt fantastisch. Vooral To Pimp A Butterfly moet je eens in zijn geheel beluisteren. Na afloop van het laatste had ik gewoon kippenvel. Ook Good Kid, Maad City is een klein meesterwerk. DAMN. (zijn laatste) en Section 80 (zijn eerste) zijn daarbij ook nog eens dik de moeite.

To Pimp a Butterfly vind ik ook heel sterk. Enorm gevarieerd qua genres en heel sterk muzikaal (Thundercat op bas, Kamasi Washington,...). Met DAMN heb ik dan weer niks. Humble vind ik zelfs vrij vervelend.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Werchter zelf klopt zichzelf al op de borst... "Het rijtje deze week aangekondigde namen voor Rock Werchter 2020 oogt mooi."
Iets met vel en beer enz
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Super nice, Kendrick!!
Erg blij mee. Toffe line-up tot dusver.

Ben benieuwd of we volgende week weer nieuwe namens gaan krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Everyknight wrote:
Hopelijk mooie namen in The Barn die avond. Anders wordt het zatterdag.

Zou toch nog eens proberen om in de muziek van Kendrick te duiken. Ik ben ook redelijk ‘kieskeurig’ qua hiphop, maar vind de platen die deze man uitgebracht heeft echt fantastisch. Vooral To Pimp A Butterfly moet je eens in zijn geheel beluisteren. Na afloop van het laatste had ik gewoon kippenvel. Ook Good Kid, Maad City is een klein meesterwerk. DAMN. (zijn laatste) en Section 80 (zijn eerste) zijn daarbij ook nog eens dik de moeite.
Ik vind Kendrick ook erg tof hoor, zelfs een van de beste van dit moment. Maar soms word het ook wel een tikkeltje overhyped hoor ;). Maar goed, er zijn slechtere namen die rond gaan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zeer blij met Kendrick! Voor mij - momenteel - de leukste headliner die in juli in Europa rondtoert!
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Vind die zaterdag maar niks, gelukkig is er het EK met de Belgen ? Kendrick op sziget was echt niet goed. Maar zal aan mn smaak liggen mss. Gelukkig andere topdagen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Werchter zelf klopt zichzelf al op de borst… “Het rijtje deze week aangekondigde namen voor Rock Werchter 2020 oogt mooi.”
Iets met vel en beer enz

Haha wat slecht. Vanuit de organisatie zelf klinkt het ook bijna onheilspellend... “Het oogt nu nog heel mooi. Geniet ervan zo lang het nog kan, volgende week vergaat het lachen jullie wel”

:lol:
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Kendrick Lamar zat ik echt niet op te wachten. Lineup valt voor mij vies tegen. Pearl Jam is geweldig natuurlijk maar ja in 10 jaar Werchter zou dit mijn 5e keer PJ worden. Dan mogen xe Editors ook wel boeken voor de zoveelste keer ?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Werchter zelf klopt zichzelf al op de borst… “Het rijtje deze week aangekondigde namen voor Rock Werchter 2020 oogt mooi.”
Iets met vel en beer enz
Het is ook gewoon een heel mooi rijtje natuurlijk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Daar is die Kendrick dan.
Niets mis mee maar gelukkig koppelen ze hem aan 21 Pilots.

Nu hopen dat de Rode Duivels hun groep winnen én op een dEUS ofzo als Barn headliner.

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Een hele tijd geleden was ik aan het zappen op tv, passeerden de Brit awards, bleef even kijken.
Zag daar een rapper op een glazen box staan, in die box werd ondertussen een fancy sportwagen aan diggelen geslagen. Ontdekte daarna dat dàt nu Lamar was (ken hem alleen van de radio) - ik begreep er verder helemaal niks van en vond het extreem nutteloze aanstellerij. Ik dacht dat we dat kapot slaan van spullen wel gehad hadden na Nirvana.

Anyway, mij doet hij ook niets, maar ik luister dan ook enkel naar melodieuze muziek, waarmee een heleboel genres grotendeels of zelfs volledig wegvallen. Het constant herhalende en nadrukkelijk eentonige van een tsji-bam als ritme enerveert mij.

Maar het siert jullie, Kendrick-fans, wel dat jullie proberen om anderen ook het licht te laten zien :D
Ik blijf rustig in de duisternis, I have no fear of the dark!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Nikita, niet om als een broken record te klinken, maar het is echt de moeite waard om To Pimp a Butterfly eens op te zetten.
Denk dat je dat nog wel kunt waarderen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Yann wrote:
Werchter zelf klopt zichzelf al op de borst… “Het rijtje deze week aangekondigde namen voor Rock Werchter 2020 oogt mooi.”
Iets met vel en beer enz

Haha wat slecht. Vanuit de organisatie zelf klinkt het ook bijna onheilspellend… “Het oogt nu nog heel mooi. Geniet ervan zo lang het nog kan, volgende week vergaat het lachen jullie wel”

1f606.svg

Staat elk jaar wel eens in een persbericht hoor
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Anyway, mij doet hij ook niets, maar ik luister dan ook enkel naar melodieuze muziek, waarmee een heleboel genres grotendeels of zelfs volledig wegvallen. Het constant herhalende en nadrukkelijk eentonige van een tsji-bam als ritme enerveert mij.

Maar het siert jullie, Kendrick-fans, wel dat jullie proberen om anderen ook het licht te laten zien ?
Ik blijf rustig in de duisternis, I have no fear of the dark!
Positief dat je hem toch al minstens 1 kans hebt gegeven maar als je Kendrick Lamar niet als 'melodieuze muziek' kan zien, begrijp ik het ook niet meer. Zoals Timmetje zegt, luister gewoon naar TPAB met al zijn jazz en funk invloeden en check vooral ook eens zijn andere awards en tv performances! Hieronder al een goed voorbeeld:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=BTvV9JyNaS8[/video]
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.701
warriorandweirdo wrote:
Prima naam voor RW, maar ik blijf wachten op die ene headliner die mij een ‘wow-gevoel’ geeft.

Gewoon uit curiositeit… kan je eens een voorbeeld (of 2-3) geven?

Namen die hier al vaker genoemd zijn als bijvoorbeeld een The Strokes of een Tame Impala zouden mij dat gevoel wel geven, maar is gewoon omdat dit bands zijn waar ik zelf enorm grote fan van ben. Natuurlijk, objectief gezien, heeft RW dit jaar al een fantastische groep headliners die een brede groep mensen aanspreekt, dus alle credits naar Werchter, en wie weet/hopelijk komt er in de loop van de volgende weken nog wel één van de door mij zo fel begeerde bands bij. :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Vraag me wel af of het een bewuste keuze is de hiphop headliners op de (waarschijnlijke) voetbal avond te zetten. Denk namelijk dat er best veel overlap zit tussen de groep verstokte rockfans en de groep die graag voetbal kijkt op Werchter. Hier nu ook al enkele reacties in de trant van “gelukkig is er dan nog voetbal”.

Mocht het zo gepland zijn dan neem ik mijn petje af voor degene die dat bedacht heeft. Maar denk dat het gewoon stom toeval is hoor. Hoe dan ook, lijkt een prima uitkomst zo. Tenzij je niet van hiphop en niet van voetbal houdt. Dan hoop ik voor je op een leuke rockact in The Barn :lol:
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Timmetje, To Pimp A Butterfly nu aan 't proberen. Ik word er onpasselijk van. Maar hey, amuseer jullie maar, ik zal je zeker niet voor de voeten lopen.
Zalig toch, al die genres door mekaar. En boeiend dat andersgezinden mekaar niet begrijpen.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Hoop dat dit namen aankondigen nog een weekje doorgaat, dat ze er tegen volgende vrijdag een stuk of 17-18 hebben.
Had gehoopt dat Kendrick niet vandaag ging aangekondigd worden. Het leek me een beetje een zekerheid en had nu gehoopt op iets anders (foo's /rhcp/strokes).
Dan was er ergens een zekerheid dat Kendrick in de loop van volgende week zou komen.

Los van wanneer ze hem aankondigen vind ik hem wel een deftige naam hoor. Persoonlijk vond ik hem op sziget vrij goed enkel jammer dat hij 45 minuten te laat opkwam. Nu vind ik hem voor werchter een perfecte dagafluiter (1u30 knallen). Mijn kritiek is vooral te vinden aan het adres van Twenty One Pilots want van hen ben ik nog niet overtuigd. Mogen ze zeker nog iets tussen zetten. Zoals ik al zei TOP-RHCP-Kendrick / TOP - Eminem-Kendrick / TOP-RATM-Kendrick / TOP-Strokes-Kendrick. Iets!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Vraag me wel af of het een bewuste keuze is de hiphop headliners op de (waarschijnlijke) voetbal avond te zetten. Denk namelijk dat er best veel overlap zit tussen de groep verstokte rockfans en de groep die graag voetbal kijkt op Werchter. Hier nu ook al enkele reacties in de trant van “gelukkig is er dan nog voetbal”.

Mocht het zo gepland zijn dan neem ik mijn petje af voor degene die dat bedacht heeft. Maar denk dat het gewoon stom toeval is hoor. Hoe dan ook, lijkt een prima uitkomst zo. Tenzij je niet van hiphop en niet van voetbal houdt. Dan hoop ik voor je op een leuke rockact in The Barn ?

De vorige voetbalavond waar ik op Werchter bij was(was niet naar voetbal gaan kijken for the record), speelde de hip hop artiest(Anderson Paak) juist na de wedstrijd en dat zorgde voor een ongelofelijke sfeer toen in die tent. Dus misschien doen ze het juist zo dat ze er na gepland worden haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken