Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.682
666
submarine wrote:

Brian wrote:
Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) n


Sky Blue Sky en Yankee Hotel Foxtrot zijn aanraders om te beginnen!


zero wrote:
Wat betreft Wilco: ik lees hierboven Sky Blue Sky of Yankee Hotel Foxtrot. Ik zou dan persoonlijk toch aanraden om met Yankee Hotel Foxtrot te beginnen. Dat is echt hun klassieker en geeft naar mijn mening het meest volledige beeld van de sound van Wilco. Als die sound je bevalt, kan je inderdaad verdergaan met Sky Blue Sky. Als die sound je niet helemaal bevalt, kan je ook eens Summerteeth proberen. Die is een stuk ‘poppier’, echt een ideale lente- of zomerplaat! Als je dan een vollediger beeld van de variatie wil hebben, zou ik Being There aanraden. Die heeft nog een beetje de country-invloeden die de band in het begin kenmerkte.

Alternatief: beluister van de 5 platen (Being There / Summerteeth / Yankee Hotel Foxtrot / A Ghost Is Born / Sky Blue Sky) de opener. Die geeft wat mij betreft altijd een goed beeld van de plaat en is vaak ook wel bij de beste nummers. Kies op basis van het openingsnummer welke stijl je het meest aanspreekt.
1f609.svg


OK, tot zover mijn Wilco-adoratie… Ik ben jaloers op je dat je al dit moois mag gaan ontdekken
1f600.svg


Yankee Hotel Foxtrot aangezet en wat een wonderschone plaat was dat. Meteen in een stuk door verkocht. Nu de nieuwe aangezet (Ode to Joy) en die is ook leuk, maar wel een pak minder. Zal binnenkort eens Sky Blue Sky proberen. Dank voor de tip iig. Nu maar hopen dat Wilco niet met Pearl Jam clasht.

YHF is zeker de beste plaat, maar daarna staat wat mij betreft A Ghost Is Born, dan Sky Blue Sky, Being There.
The Whole Love is trouwens ook een erg goede plaat! Niet overslaan dus ?
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Nadat we er bij waren op de fenomenale 2018 editie en vorig jaar verstek moesten laten wegens een huwelijk, zijn ik en mijn plusdochter er volgend jaar weer bij voor de volle 4 dagen, Airbnb kamer een kleine 7 km van het terrein is alvast geboekt, nu nog even wachten op de vrijdag aankondigkng voor de combi.

Als ik puur persoonlijk denk over wat ik nog zou willen zien qua headliners of subs op main zou ik toch echt gaan voor
Donderdag : Pixies-The National-Pearl Jam
Vrijdag: -: The Black Keys-Foo Fighters-Tame Impala
Zaterdag: My chemical Romance-21 Pilots-Kendrick Lamar
Zondag: Royal Blood-System of a down-Red hot chili peppers

Veel te veel wishfull thinking uiteraard, maar dat zou een bom van een line up zijn. ....Wat niet weg neemt dat we ook al happy zouden worden met The Strokes, Rage against the machine, Biffy Clyro...zolang het maar geen Black Eyed peas of Post Malone als headliner wordt op vrijdag ga ik niet te hard klagen.
 

ziggystardust

Playlistbediener
4 dec 2019
5
0
Brian wrote:

submarine wrote:

Brian wrote:
Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) n


Sky Blue Sky en Yankee Hotel Foxtrot zijn aanraders om te beginnen!



zero wrote:
Wat betreft Wilco: ik lees hierboven Sky Blue Sky of Yankee Hotel Foxtrot. Ik zou dan persoonlijk toch aanraden om met Yankee Hotel Foxtrot te beginnen. Dat is echt hun klassieker en geeft naar mijn mening het meest volledige beeld van de sound van Wilco. Als die sound je bevalt, kan je inderdaad verdergaan met Sky Blue Sky. Als die sound je niet helemaal bevalt, kan je ook eens Summerteeth proberen. Die is een stuk ‘poppier’, echt een ideale lente- of zomerplaat! Als je dan een vollediger beeld van de variatie wil hebben, zou ik Being There aanraden. Die heeft nog een beetje de country-invloeden die de band in het begin kenmerkte.

Alternatief: beluister van de 5 platen (Being There / Summerteeth / Yankee Hotel Foxtrot / A Ghost Is Born / Sky Blue Sky) de opener. Die geeft wat mij betreft altijd een goed beeld van de plaat en is vaak ook wel bij de beste nummers. Kies op basis van het openingsnummer welke stijl je het meest aanspreekt.
1f609.svg


OK, tot zover mijn Wilco-adoratie… Ik ben jaloers op je dat je al dit moois mag gaan ontdekken
1f600.svg



Yankee Hotel Foxtrot aangezet en wat een wonderschone plaat was dat. Meteen in een stuk door verkocht. Nu de nieuwe aangezet (Ode to Joy) en die is ook leuk, maar wel een pak minder. Zal binnenkort eens Sky Blue Sky proberen. Dank voor de tip iig. Nu maar hopen dat Wilco niet met Pearl Jam clasht.

YHF is zeker de beste plaat, maar daarna staat wat mij betreft A Ghost Is Born, dan Sky Blue Sky, Being There.
The Whole Love is trouwens ook een erg goede plaat! Niet overslaan dus
1f600.svg

Ik zou ook zeker het live album Kicking Telivision luisteren. Mooi overzicht van hun topnummers dan uiteraard ook nog live
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Zo zie je ook maar even hoe wij als 'festileaks community' niet echt een weerspiegeling zijn van een doorsnee Werchter publiek. De reacties op de vraag "wie is je favoriet" is wel duidelijk: meestal System of a down of Pearl Jam. Dat Werchter dus opnieuw gaat voor dezelfde namen, is omdat een groot deel van het publiek gewoon heel tevreden is hiermee. Ik moet eerlijk bekennen dat de line-up mij, met uitzondering van SOAD, tot nu niet aanspreekt. Goed dat meningen verschillen!

Een mooie co-headliner bij SOAD (bv. FNM - al hoop ik dat die naar GMM gaan) zou me eventueel kunnen overtuigen om een dagkaartje te kopen. Maar goed: voeg in die line-up over de 4 dagen nog volgende bij: Foo Fighters (ja écht, heb die enkel nog maar in 2002 gezien op Pukkelpop - de editie van Werchter waar ik ze zou gezien hebben, moest Grohl per se van een podium knallen), Red Hot Chili Peppers, Foals, Faith No More, Alt-J, ... tja, dan overweeg ik misschien toch Rock Werchter. Met 9 namen op de affiche kan het nog veel kanten uit, héél veel, dus we zullen zien.

Zaterdagavond ziet er voorlopig naar uit dat dat TOP - KL wordt op de main als co-headliners, stel dat ze daar pakweg Foals - Massive Attack tegenover zetten in de Barn, zou toch het gros van het publiek tevreden moeten zijn, neen? (behalve als je zowel KL als MA zou willen zien - maar da's dan een luxe probleem :) )
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Crowded House naar TW Classic + RW voegde net een nieuwe album '2020' op facebook toe met foto's van alle tot nu toe bekend gemaakte bands...

Lijkt me niet dat ze deze week nog doorgaan met dagelijkse aankondigingen. Verwacht ergens deze week nog wel 1 grote naam.
 

frederik desmet

Playlistbediener
13 mrt 2015
13
3
Ik denk in ieder geval niet dat er vandaag een naam komt, om 16u is er namelijk de aankondiging van de eerste naam voor Lokerse Feesten.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Volgens de welbekende member van eFestivals zou RHCP op RW staan, maar dat hij het nu niet meer weet wat de ontwikkelingen zijn met de band. Ik zou combo SOAD - RHCP erg op prijs stellen.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Jammer van Crowded House! Had die graag op RW gezien... Maar zo wordt TW wel erg sterk hoor, damn, misschien toch maar overwegen om die ook mee te pakken.
 

rockwerchterfan

Playlistbediener
17 okt 2019
12
0
Volgens de welbekende member van eFestivals zou RHCP op RW staan, maar dat hij het nu niet meer weet wat de ontwikkelingen zijn met de band. Ik zou combo SOAD – RHCP erg op prijs stellen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, de twee bands die ik het liefst wil zien zijn de RHCP en PJ, die op één festival is mijn grootste droom :). Hoe zeker ben je?? Of hoe zeker is hij??
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Aaran wrote:
Volgens de welbekende member van eFestivals zou RHCP op RW staan, maar dat hij het nu niet meer weet wat de ontwikkelingen zijn met de band. Ik zou combo SOAD – RHCP erg op prijs stellen.

Ik hoop dat je gelijk hebt, de twee bands die ik het liefst wil zien zijn de RHCP en PJ, die op één festival is mijn grootste droom :). Hoe zeker ben je?? Of hoe zeker is hij??

Niet zo zeker meer, aangezien er geruchten rond gaan dat ze tegen die tijd alweer naar de US zijn. Echter is er nog niks bekend en verwacht ik ze zelf wel.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Maar... als Guns N' Roses door Europa gaat touren (die geruchten worden toch steeds sterker, zie ook Firenze Rocks) staan ze dus niet op Graspop...

En aangezien Rock Werchter blijkbaar de vrijdagheadliner nog niet mag vrijgeven (?) wordt de kans op Guns N' Roses op Rock Werchter groter. Tenzij ze in het Sportpaleis gezet worden (lijkt mij wel te klein voor die groep).

Ik zou er blij van worden! Zeker als ze met een nieuw album zouden komen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Maar… als Guns N’ Roses door Europa gaat touren (die geruchten worden toch steeds sterker, zie ook Firenze Rocks) staan ze dus niet op Graspop…

En aangezien Rock Werchter blijkbaar de vrijdagheadliner nog niet mag vrijgeven (?) wordt de kans op Guns N’ Roses op Rock Werchter groter. Tenzij ze in het Sportpaleis gezet worden (lijkt mij wel te klein voor die groep).

Ik zou er blij van worden! Zeker als ze met een nieuw album zouden komen.

Ik kan me vergissen maar volgens mij is Firenze Rocks niet per se aan GNR te koppelen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Maar… als Guns N’ Roses door Europa gaat touren (die geruchten worden toch steeds sterker, zie ook Firenze Rocks) staan ze dus niet op Graspop…

En aangezien Rock Werchter blijkbaar de vrijdagheadliner nog niet mag vrijgeven (?) wordt de kans op Guns N’ Roses op Rock Werchter groter. Tenzij ze in het Sportpaleis gezet worden (lijkt mij wel te klein voor die groep).

Ik zou er blij van worden! Zeker als ze met een nieuw album zouden komen.

Ik kan me vergissen maar volgens mij is Firenze Rocks niet per se aan GNR te koppelen.

Ik heb dit van een post in het Guns N' Roses-topic. Blijven geruchten natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
jimmywe wrote:

Everyknight wrote:
Maar… als Guns N’ Roses door Europa gaat touren (die geruchten worden toch steeds sterker, zie ook Firenze Rocks) staan ze dus niet op Graspop…

En aangezien Rock Werchter blijkbaar de vrijdagheadliner nog niet mag vrijgeven (?) wordt de kans op Guns N’ Roses op Rock Werchter groter. Tenzij ze in het Sportpaleis gezet worden (lijkt mij wel te klein voor die groep).

Ik zou er blij van worden! Zeker als ze met een nieuw album zouden komen.


Ik kan me vergissen maar volgens mij is Firenze Rocks niet per se aan GNR te koppelen.

Ik heb dit van een post in het Guns N’ Roses-topic. Blijven geruchten natuurlijk.

Als het zo is, zou er toch meer bewegen op de GNR fora. Ermee. Vorige keer hadden die ook veel inside info.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken