Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Everyknight wrote:
Massive Attack inderdaad vrijdag op Les Euockéennes. In 2014 op Cactus Festival, in 2016 op het Sint-Pietersplein, in 2018 op Les Ardentes. Hopelijk nu eens op Rock Werchter.

Maar als ze mainstage prefereren boven Barn, zal het weer Cactus Festival zijn vermoed ik.

Ook zondag op Beauregard

Nog een kansje dat ze donderdag op RW staan?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Zolang de uiteindelijke affiche goed is mogen ze van mij wat langer wachten met aankondigen. Ze zullen daar wel weten waar ze mee bezig zijn zeker.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Ik ben er zeker van dat er al enkele toppers en subtoppers vastliggen, die ze wellicht achter de hand houden voor het geval een grote klepper alsnog afhaakt.

Lol wat? Achter de hand houden? Hoe verkoop je dat aan een agent van de band in kwestie? – “Ja, uh.. We zijn eigenlijk bezig met The Strokes maar als Casablancas dan toch zijn goesting niet krijgen dan kunnen jullie wel als plan b) komen headlinen, hè?”.

Vorig jaar wisten we voor de verkoop 16 namen en daar kwamen er de week nadien nog eens 9 bij, dat is 1/4e van je programma en een correct aantal om de winter in te duiken imo. Nu zitten we aan 9 en moesten er geen plannen meer gewijzigd worden (ergo: insiders krijgen hun gelijk en er komen geen namen meer), dan zit je met 9 namen tot en met midden januari. Ik vind dat te weinig, dàt is mijn punt. Allemaal oké als jij op basis van Pearl Jam, System Of A Down etc. meteen een kaartje koopt.. Bij mij ligt dat anders en dat ‘gezaag’ is gewoon mijn mening nadat we zolang hebben moeten wachten beloond zien worden met deze reeks namen.. Is gewoon frustrerend.
Ik koop zeker en vast mijn tickets niet op basis van PJ en SOAD, daarvoor heb ik wel wat meer nodig. Da's net mijn punt: het festival koopt echt niet uit met wat er nu op de line-up staat, dus wacht ik gezellig af tot er weer wat komt. Zoals ik zei: er zal een duidelijke reden zijn waarom we het moeten stellen met de namen die er nu zijn - ze gaan geen namen ophouden om ons te kloten. Er zit een reden achter.

Ik zeg ook niet dat ze tegen een band gaan zeggen van "hey, ik neem je lekker in optie tot ik zeker weet of die andere band al dan niet wil headlinen". Ik heb het eerder over: stel dat ze Kings of Leon nu geboekt hebben, maar ze proberen bv. die dag ook nog Foo Fighters te strikken. Dan lijkt het mij ergens logisch dat ze wachten met KOL aan te kondigen tot ze zeker weten hoe het zit met FF. Haakt die laatste dan af, bedenken ze wel hoe ze KOL gaan aankondigen (bv. met meteen een sub headliner erbij). Of misschien zijn de onderhandelingen met bv. The Strokes er wel geweest, maar op niets uitgedraaid. En moeten ze nu toch nog naar het management van RHCP met de vraag of die de vrijdag willen headlinen. Er spelen zoveel factoren mee, dat ik het gewoon wat kortzichtig vind om te gaan schreeuwen dat de manier van aankondigen niet loopt zoals jij het wil. Ik zou de frustratie des te meer begrijpen mocht blijken dat het festival op uitverkopen staat en jij nu (terecht) nog twijfelt of je op basis van deze namen wil beslissen je ticket te kopen. Maar dat is dus niet het geval.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Jongens, ga er maar vanuit dat de wercherhuisband KOL en Snow Patrol op vrijdag staan... KOL gaat gewoon weer op werchter staan, hoe saai ze ook zijn en hoe teleurstellend het ook is voor de headlinerverdeling dit jaar:p Mocht er dan nog een verrassing uit de hoge hoed getoverd worden, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi:p Maar Werchter heeft er patent op om met de vierde headliner teleur te stellen :p
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Snow Patrol heeft al een Belgisch festival staan voor volgende zomer.

En zelfs als KOL komt zijn ze hoogstens coheadliner.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Maar Werchter heeft er patent op om met de vierde headliner teleur te stellen
1f61b.svg

Is dat zo? Het hangt er natuurlijk vanaf wat je een 'headliner' noemt, maar als we het even bekijken als 'de laatste band van de dag' en dus geen rekening houden met het feit of een band al dan niet co-headliner is, dan was vorig jaar Tool de 4e headliner die Werchter aankondigde. Dat lijkt me hier niet als 'teleurstelling' onthaald te zijn.

Ik ga er even van uit dat je 'headliners' op die manier bekijkt omdat je in 2020 nog op de '4e headliner' wacht, terwijl er mij al 4 lijken te staan (los van mijn persoonlijke smaak).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Everyknight wrote:
Maar als ze mainstage prefereren boven Barn, zal het weer Cactus Festival zijn vermoed ik.

Bij Massive Attack speelt tegenwoordig mee dat een festival groen / energieneutraal / duurzaam moet zijn. Eurockéeenes is daar duidelijk mee bezig en in Nederland staan ze ook op BKS.

Hele grote festivals als Werchter kunnen daardoor wel eens moeite krijgen met het boeken van Massive Attack.

RW rocks green
https://www.rockwerchter.be/nl/green
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
En het jaar daarvoor was Arctic Monkeys de laatste headliner denk ik, waar de meeste ook wel tevree mee waren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Tijd voor mijn voorkeuren voor die vrijdagheadliner(s):

Van bands die (nog?) gewoon een gerucht zijn:

1. The Strokes - Tame Impala
2. Arcade Fire: 15 years Funeral
3. Guns N' Roses

Let wel: ik zou van deze top drie alle bands graag willen zien hoor, staan allemaal zeer hoog op de verlanglijst.


Van bands die al bevestigde data rond Rock Werchter hebben:

1. The National (niet zo dicht tegen de Werchterdata, maar kom)
2. The Chemical Brothers
3. Kings of Leon

Hiertussen hangen dan Vampire Weekend ( lijkt alweer een moeilijk geval. Tot half juni in Amerika, eerste Europese datum tot nu toe op 17 juli. Ik hoop alleszins dat ze op Rock Werchter staan!), Volbeat (een zekerheid toch voor Rock Werchter, en daar ben ik blij mee!), alt-J (kunnen ze nog een plaats hoog op mainstage claimen?), Foo Fighters (wel vreemd dat ze niet bevestigd zijn voor de ticketverkoop dan, misschien toch in juli niet meer in Europa?), Disclosure (kunnen ze nog een plaats hoog op mainstage claimen?) en Editors (beter om te wachten tot ze met nieuw materiaal komen vind ik, dit jaar lijkt er toch keuze genoeg).

Het minst graag zie ik The Black Eyed Peas, Major Lazer en/of Post Malone verschijnen.


Vele van deze bovenvermelde bands kunnen er nog op een andere dag dan die vrijdag bij natuurlijk (behalve Guns N' Roses en Foo FIghters).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Tijd voor mijn voorkeuren voor die vrijdagheadliner(s):

Van bands die (nog?) gewoon een gerucht zijn:

1. The Strokes – Tame Impala
2. Arcade Fire: 15 years Funeral
3. Guns N’ Roses
Zou zomaar mijn lijstje kunnen zijn! Vooral die nummer 1. Arcade Fire is altijd gewenst en al helemaal als ze blijkt dat ze gaan touren met Funeral. En Guns is gewoon jeugdsentiment en heb die eerdere reünieconcerten om verschillende redenen moeten missen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Ik hoop dat Rock Werchter sowieso nog: Lana Del Rey, Massive Attack, Tyler the Creator, Post Malone, Belle and Sebastian, The Chemical Brothers en The Avalanches aan hun programma toevoegen. Dan ben ik, met de namen die er staan, al heel tevreden met het programma.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Black Eyed Peas zou wel een ongezien zwaktebod zijn... Strokes - Tame Impala daarentegen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als ze voor die vrijdag een Tame Impala en The Strokes combo weten te fixen, dan hebben ze een lineup die wat mij betreft die van 2018 evenaart.

Voor zou een mix van Kendrick Lamar, Tame Impala, The Strokes, Thom Yorke, Pixies en Wilco haast niet te kloppen zijn. Zeker niet als ze daar nog een Vampire Weekend, Tyler, The Creator, FKA Twigs, Massive Attack, Liam Gallagher en Michael Kiwanuka weten naast te zetten.

Iets uit het rijtje Foo Fighters, Kings Of Leon, RHCP en Editors zou voor mij persoonlijk een serieuze domper zijn. Op Volbeat zit ik al helemaal niet te wachten, is nu echt eens een act waar ik niet in geraak. Post Malone en Guns N Roses lijken me 'gewoon prima', maar ze hebben wel al iets (veel kwlitatievers) uit de hiphop hoek (I know dat Posty meer pop is) en een Graspop headliner.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Yannick wrote:

Rock Torhout wrote:
Ik ben er zeker van dat er al enkele toppers en subtoppers vastliggen, die ze wellicht achter de hand houden voor het geval een grote klepper alsnog afhaakt.


Vorig jaar wisten we voor de verkoop 16 namen en daar kwamen er de week nadien nog eens 9 bij, dat is 1/4e van je programma en een correct aantal om de winter in te duiken imo. Nu zitten we aan 9 en moesten er geen plannen meer gewijzigd worden (ergo: insiders krijgen hun gelijk en er komen geen namen meer), dan zit je met 9 namen tot en met midden januari. Ik vind dat te weinig, dàt is mijn punt. Allemaal oké als jij op basis van Pearl Jam, System Of A Down etc. meteen een kaartje koopt.. Bij mij ligt dat anders en dat ‘gezaag’ is gewoon mijn mening nadat we zolang hebben moeten wachten beloond zien worden met deze reeks namen.. Is gewoon frustrerend.

Vorig jaar hadden we toch maar 6 namen voor de verkoop ? Die twee pakketjes met 10 namen kwam drie weken na de verkoop dacht ik. In 2018 moesten we het doen met 4 namen in de Kerstvakantie en kregen we één van de beste Werchter line-ups ooit. Ik maak me voorlopig nog niet al te veel zorgen. Als men FF en RHCP had, had men die toch allicht al aangekondigd? Ik vermoed (en hoop) dat er dus wat andere namen mogelijk zijn voor Werchter. Open’er en Roskilde hebben ook nog wel wat headlinerplekken in te vullen, DTRH heeft nog geen enkele naam. Jazebel heeft trouwens gezegd dat er deze week normaal nog één naam bijkomt.

Na mijn mening zit t probleem gewoon bij teveel dagen in Werchter. Links of rechtsom moeten er eerst stevig wat tickets van Boutique en TW verkocht zijn, voordat RW groots kan uitrollen. RW is gewoon onderdeel van de totale 6 dagen in Werchter en die 6 dagen moeten maximaal uitgemolken worden. Dat gaat hem niet worden als je eerst een grootse RW line up neerzet waar iedereen zijn centen aan uitgeeft en dan nog eens met TW en Boutique komen. Zolang iedereen deze situatie accepteert is er niets aan de hand. Daarom hoop ik dat een aantal concurrent (niet LN) festivals eens flink uitpakt en dat de nu nog twijfelende RW gangers voor elders kiezen. Alleen dan zal dit wazige aankondigingsbeleid eens over zijn. En kom aan ! 4 dagen Werchter is toch meer dan voldoende. Voeg Macca / Killers desnoods Swift toe en je hebt een prima line up waar voor iedereen wat te halen valt en je had nu al een flinke lading namen prijs kunnen geven. Maar kennelijk rinkelt de Livenation kassa dan onvoldoende.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Daar heb je een punt. Alleen al het feit dat ze dolgraag de hype van Billie Eilish wilden uitmelken met een extra Boutique zegt allles. Zet die toch gewoon op je main festival en je hebt een knappe, relevante co-headliner voor Rock Werchter die je perfect een spot zoals die van Bastille of The Script kan geven. Maar nope, ze wilden zo graag nog die extra dag om te cashen en het is in hun gezicht ontploft. Jammer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken