Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Na mijn mening zit t probleem gewoon bij teveel dagen in Werchter. Links of rechtsom moeten er eerst stevig wat tickets van Boutique en TW verkocht zijn, voordat RW groots kan uitrollen. RW is gewoon onderdeel van de totale 6 dagen in Werchter en die 6 dagen moeten maximaal uitgemolken worden. Dat gaat hem niet worden als je eerst een grootse RW line up neerzet waar iedereen zijn centen aan uitgeeft en dan nog eens met TW en Boutique komen. Zolang iedereen deze situatie accepteert is er niets aan de hand. Daarom hoop ik dat een aantal concurrent (niet LN) festivals eens flink uitpakt en dat de nu nog twijfelende RW gangers voor elders kiezen. Alleen dan zal dit wazige aankondigingsbeleid eens over zijn. En kom aan ! 4 dagen Werchter is toch meer dan voldoende. Voeg Macca / Killers desnoods Swift toe en je hebt een prima line up waar voor iedereen wat te halen valt en je had nu al een flinke lading namen prijs kunnen geven. Maar kennelijk rinkelt de Livenation kassa dan onvoldoende.
Oei, nu snap ik waarom er geen azijn meer in de schappen lag zojuist. Ik ben juist groot voorstander van het huidige concept. De bejaarden lok je naar TWC (of Graspop), terwijl je de tienermeisjes een dag op Boutique gunt. Iedereen die dan van alles wat wil is vier dagen lang welkom op Rock Werchter.

Ja, hierdoor wordt er 'traag' aangekondigd en zijn er geen grote verrassingen, zelfs als Thom Yorke wordt aangekondigd. Doordat dit soort namen al op 10 andere plekken staan. Maar wat maakt het effectief uit als je aan het einde van de rit gewoon vier dagen een prachtig blokkenschema kunt maken?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
werchter12 wrote:

Yannick wrote:

Rock Torhout wrote:
Ik ben er zeker van dat er al enkele toppers en subtoppers vastliggen, die ze wellicht achter de hand houden voor het geval een grote klepper alsnog afhaakt.


Vorig jaar wisten we voor de verkoop 16 namen en daar kwamen er de week nadien nog eens 9 bij, dat is 1/4e van je programma en een correct aantal om de winter in te duiken imo. Nu zitten we aan 9 en moesten er geen plannen meer gewijzigd worden (ergo: insiders krijgen hun gelijk en er komen geen namen meer), dan zit je met 9 namen tot en met midden januari. Ik vind dat te weinig, dàt is mijn punt. Allemaal oké als jij op basis van Pearl Jam, System Of A Down etc. meteen een kaartje koopt.. Bij mij ligt dat anders en dat ‘gezaag’ is gewoon mijn mening nadat we zolang hebben moeten wachten beloond zien worden met deze reeks namen.. Is gewoon frustrerend.


Vorig jaar hadden we toch maar 6 namen voor de verkoop ? Die twee pakketjes met 10 namen kwam drie weken na de verkoop dacht ik. In 2018 moesten we het doen met 4 namen in de Kerstvakantie en kregen we één van de beste Werchter line-ups ooit. Ik maak me voorlopig nog niet al te veel zorgen. Als men FF en RHCP had, had men die toch allicht al aangekondigd? Ik vermoed (en hoop) dat er dus wat andere namen mogelijk zijn voor Werchter. Open’er en Roskilde hebben ook nog wel wat headlinerplekken in te vullen, DTRH heeft nog geen enkele naam. Jazebel heeft trouwens gezegd dat er deze week normaal nog één naam bijkomt.

Daarom hoop ik dat een aantal concurrent (niet LN) festivals eens flink uitpakt en dat de nu nog twijfelende RW gangers voor elders kiezen.

Welke festivals die concurreren met Werchter zijn er (in België) die niet van Live Nation zijn? Los van dat, vind ik het huidige concept zeker tof, met een TW en Boutique. (woon ook wel maar op 10 minuten van de weide, kan daarmee te maken hebben ) :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.514
4.846
Werchter bedient juist meerdere doelgroepen hierdoor. Natuurlijk wel eens jammer, omdat mooie namen dan niet op RW staan (Metallica, Bruce Springsteen, GNR). Maar komen ieder jaar hierdoor ook weer goed weg (5sos, snowpatrol, Robbie Williams, Rihanna etc). Naar mijn smaak dan, he.

Zitten ook wel eens namen tussen btw, die als ze niet op een los evenement hadden gestaan ook niet op RW zouden staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Zet die toch gewoon op je main festival en je hebt een knappe, relevante co-headliner voor Rock Werchter die je perfect een spot zoals die van Bastille of The Script kan geven.
Volgens haar tourdata zou ze pas vanaf half juli in Europa zijn, geen optie dus voor RW en vandaar - mits een agent met wat grootsheidswaanzin en LN die haar koste wat het koste nog eens naar België wilde halen - een aparte dag. Kon uiteraard zoals in Nederland meteen in een zaal hebben gestaan, maarja..
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Placebo begint plots weer actief te worden op social media.

.....je weet maar nooit wat er binnen een maand of 7 kan gebeuren.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Ja Macca, swift en killers op 1 dag.
Geluk dat die bands dat graag willen.

Killers op Tw classic is het geluk dat die respect hebben voor een legende.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
The Killers staan voor Pearl Jam op Lollapalooza Stockholm, die lijken dus wel als eerste van twee headliners op te willen treden.

Zal te snel terug voor Werchter zijn geweest, maar de stelling dat McCartney en TW Classic een uitzondering is gaat niet helemaal op.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
The Killers staan voor Pearl Jam op Lollapalooza Stockholm, die lijken dus wel als eerste van twee headliners op te willen treden.

Zal te snel terug voor Werchter zijn geweest, maar de stelling dat McCartney en TW Classic een uitzondering is gaat niet helemaal op.

Ik bedoel maar dat het prima is om te mikken op die 6 dagen. Tw classic heeft overigens ook zijn vast publiek en is een klassiek netwerk en partnership event.
Boutique hangt van jaar tot jaar af. Maar is de laatste jaren meestal wel een succes.

Live Nation slaagt er ook vaak in om acts naar die dagfestivals te laten komen ipv KBS, wat logistiek veel interessanter is voor hen. Onder het smoesje: allemaal voorprogramma’s. Nu gaat die vlieger niet op dit jaar voor de acts die ze vasthebben, maar werkte wel bij oa GNR.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Black Eyed Peas zou wel een ongezien zwaktebod zijn… Strokes – Tame Impala daarentegen!

Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas... Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Black eyed peas stellen anno 2019, zeker zonder Fetgie, niks meer voor toch? Dat is eerder het soort band die je nu op Les Ardentes of Brussels Summer Festival zou verwachten. Van mij mogen ze op zich wel op Werchter staan, maar dan om een uurtje of 17.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Placebo begint plots weer actief te worden op social media.

…..je weet maar nooit wat er binnen een maand of 7 kan gebeuren.
Talking Heads inmiddels ook op Instagram

https://www.instagram.com/talkingheadsofficial/
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Longlist van BBC Sound Of 2020 is ook weer bekend:

Arlo Parks
Beabadoobee
Celeste
Easy Life
Georgia
Inhaler
Joesef
Joy Crookes
Squid
Yungblud

Staan toch vaak wel enkele namen van op Werchter en verwacht dat het dit jaar niet anders is.

Yungblud (staat al op RW), Inhaler, Squid, Celeste en Arlo Parks zie ik wel doorkomen dit jaar.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik woon ook op een paar min vd weide en vindt het heerlijk dat er ook een boutique en classic is ?. Los daarvan, Classic heeft zeker zijn eigen publiek en drankverbruik, zou je van kunnen schrikken.
En persoonlijk ben ik blij dat er dingen als Swift of Eilish op boutique gezet kunnen worden waardoor we nog mooiere headliners krijgen op werchter.
Bush mag idd komen, liefst donderdag dan. Placebo, herinner me hun 1e concert op werchter, 1 vd openings acts, heerlijk
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas… Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.[/quote]

Dat ze die maar ver weg steken in Klub C dan. Waren op hun hoogtepunt al vreselijk live. Placebo zou wel een mooie naam zijn!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas… Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.

Bedoel je die "I've got a feeling..."? Die was toch nog voor McCartney werd aangekondigd en dus een logische verwijzing naar het gelijknamige nummer van The Beatles?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Donderdag: Vampire weekend-Pixies-PJ
Vrijda: Liam Gallagher - The Strokes-Tame Impala.
The National in de Barn op zaterdag.
Zondag Volbeat-SOAD-Guns and Roses.
Nieuw gokje, te grote zondag wel zo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas… Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.

Bedoel je die “I’ve got a feeling…”? Die was toch nog voor McCartney werd aangekondigd en dus een logische verwijzing naar het gelijknamige nummer van The Beatles?

Ik hoop het, maar ik betwijfel het. Dan had hij dit wel in het TW Classic-topic gezet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken