Oei, nu snap ik waarom er geen azijn meer in de schappen lag zojuist. Ik ben juist groot voorstander van het huidige concept. De bejaarden lok je naar TWC (of Graspop), terwijl je de tienermeisjes een dag op Boutique gunt. Iedereen die dan van alles wat wil is vier dagen lang welkom op Rock Werchter.Na mijn mening zit t probleem gewoon bij teveel dagen in Werchter. Links of rechtsom moeten er eerst stevig wat tickets van Boutique en TW verkocht zijn, voordat RW groots kan uitrollen. RW is gewoon onderdeel van de totale 6 dagen in Werchter en die 6 dagen moeten maximaal uitgemolken worden. Dat gaat hem niet worden als je eerst een grootse RW line up neerzet waar iedereen zijn centen aan uitgeeft en dan nog eens met TW en Boutique komen. Zolang iedereen deze situatie accepteert is er niets aan de hand. Daarom hoop ik dat een aantal concurrent (niet LN) festivals eens flink uitpakt en dat de nu nog twijfelende RW gangers voor elders kiezen. Alleen dan zal dit wazige aankondigingsbeleid eens over zijn. En kom aan ! 4 dagen Werchter is toch meer dan voldoende. Voeg Macca / Killers desnoods Swift toe en je hebt een prima line up waar voor iedereen wat te halen valt en je had nu al een flinke lading namen prijs kunnen geven. Maar kennelijk rinkelt de Livenation kassa dan onvoldoende.
Ja, hierdoor wordt er 'traag' aangekondigd en zijn er geen grote verrassingen, zelfs als Thom Yorke wordt aangekondigd. Doordat dit soort namen al op 10 andere plekken staan. Maar wat maakt het effectief uit als je aan het einde van de rit gewoon vier dagen een prachtig blokkenschema kunt maken?