Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Morgen een naam voor Opener. Lijkt me niet dat Guns N Roses daar zouden staan (lijkt me een heel atypische boeking). Die zou ik wel in de gaten houden voor RW.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
nikita wrote:

Everyknight wrote:
Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas… Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.


Bedoel je die “I’ve got a feeling…”? Die was toch nog voor McCartney werd aangekondigd en dus een logische verwijzing naar het gelijknamige nummer van The Beatles?

Ik hoop het, maar ik betwijfel het. Dan had hij dit wel in het TW Classic-topic gezet.

Maar zoals gezegd is BEP dezer dagen een act die halverwege de poster zou staan. Waarom zou Greg er dan zo vroeg naar hinten?

En tja, misschien was in het TW Classic topic hinten te obvious?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Rock Werchter heeft bijna altijd twee 'zeer grote namen' (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo'n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N' Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N' Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later 'gewoon' op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Rock Werchter heeft bijna altijd twee ‘zeer grote namen’ (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo’n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N’ Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.

Ja, maar dan zijn de 2 grootste headliners wel 2 'retro' rocknamen. Dat was in 2014 ook wel eens het geval natuurlijk...

Maar daarbovenop zie ik het niet gebeuren dat ze naast SOAD nog een typische Graspop headliner op RW gaan zetten. Worden de Graspopfans hélemaal gek. Zeker als he ziet hoe ze in Dessel moeten krabben om aan headliners te geraken (Priest en FNM stonden voordien gewoon als MS2 afsluiters, nu plots zogendaamd de grootste headliners). Als LN Guns had kunnen krijgen, dan hadden ze die natuurlijk gewoon op Graspop gezet.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Rock Werchter heeft bijna altijd twee ‘zeer grote namen’ (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo’n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N’ Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.
Persoonlijk zou ik GNR echt een verschrikkelijke headliner vinden, maar de kansen lijken er inderdaad wel te zijn.

Open'er komt morgen ook met een aankondiging, ik vestig mijn hoop vooralsnog daarop aangezien ik niet vermoed dat ze daar met GNR gaan afkomen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Rock Werchter heeft bijna altijd twee ‘zeer grote namen’ (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo’n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N’ Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.

Ja, maar dan zijn de 2 grootste headliners wel 2 ‘retro’ rocknamen. Dat was in 2014 ook wel eens het geval natuurlijk…

Maar daarbovenop zie ik het niet gebeuren dat ze naast SOAD nog een typische Graspop headliner op RW gaan zetten. Worden de Graspopfans hélemaal gek. Zeker als he ziet hoe ze in Dessel moeten krabben om aan headliners te geraken (Priest en FNM stonden voordien gewoon als MS2 afsluiters, nu plots zogendaamd de grootste headliners). Als LN Guns had kunnen krijgen, dan hadden ze die natuurlijk gewoon op Graspop gezet.

Dat van Graspop is inderdaad een argument. Guns N' Roses op Graspop zetten, want voor Rock Werchter lijkt er wel genoeg keuze te zijn, die kunnen dan gemakkelijk een andere grote naam neerzetten. Lijkt natuurlijk, want stel dat Foo Fighters in juli niet meer in Europa is, dat Post Malone in juli niet meer in Europa is, dat Tame Impala dat maandje vrij dat ze nu hebben toch niet naar Europa komt, dat The Strokes helemaal niet touren, dat The National weer niet kan omwille van Eaux Claires... Dan val je weer terug op Kings of Leon of Editors of The Chemical Brothers, namen die er al zoveel gestaan hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Morgen een naam voor Opener. Lijkt me niet dat Guns N Roses daar zouden staan (lijkt me een heel atypische boeking). Die zou ik wel in de gaten houden voor RW.
Khalid, wedden?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Everyknight wrote:
Rock Werchter heeft bijna altijd twee ‘zeer grote namen’ (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo’n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N’ Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.

Ja, maar dan zijn de 2 grootste headliners wel 2 ‘retro’ rocknamen. Dat was in 2014 ook wel eens het geval natuurlijk…

Maar daarbovenop zie ik het niet gebeuren dat ze naast SOAD nog een typische Graspop headliner op RW gaan zetten. Worden de Graspopfans hélemaal gek. Zeker als he ziet hoe ze in Dessel moeten krabben om aan headliners te geraken (Priest en FNM stonden voordien gewoon als MS2 afsluiters, nu plots zogendaamd de grootste headliners). Als LN Guns had kunnen krijgen, dan hadden ze die natuurlijk gewoon op Graspop gezet.
Vorige keer hadden ze van die SOAD dag ook echt een "rock"/metal dag gemaakt met Linkin Park en Blink 182. Nu vind ik GnR daar iets verder van afwijken van SOAD dan LP dat deed. Maar misschien dat ze toch in dat straatje denken.

Vind voor zowel Pinkpop als RW dat ze "te laat" zijn met GNR. Die zijn in beide landen ondertussen al 2 maal geweest sinds hun reünie. Dat zou de 3e keer in 5 jaar tijd zijn ofzo? Als je ze dan pas hebt vind ik aan de late kant.. en live vond ik ze ook niet boeiend.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Everyknight wrote:

nikita wrote:

Everyknight wrote:
Mja, die overduidelijke hint die Greg hier postte blijft in mijn achterhoofd zitten met betrekking tot The Black Eyed Peas… Hij postte dit ook vooraleer bekend was dat ze terug gingen touren.


Bedoel je die “I’ve got a feeling…”? Die was toch nog voor McCartney werd aangekondigd en dus een logische verwijzing naar het gelijknamige nummer van The Beatles?


Ik hoop het, maar ik betwijfel het. Dan had hij dit wel in het TW Classic-topic gezet.

Maar zoals gezegd is BEP dezer dagen een act die halverwege de poster zou staan. Waarom zou Greg er dan zo vroeg naar hinten?

En tja, misschien was in het TW Classic topic hinten te obvious?

I've Got A Feeling is door Pearl Jam als bonustrack op de Japanse editie van Ten gezet en af en toe live gespeeld. Makkelijk om zo'n hint te geven die naar meerdere artiesten wijst. Net als die Levitate 'hint' die naar zowel 21 Pilots als Kendrick Lamar kon wijzen. Op die manier zit je vrijwel altijd goed.

En anders kun je in dit geval nog zeggen dat je gewoon een (onderbuik)gevoel had..

Dat nummer van de Black Eyed Peas is trouwens wel met een andere spelwijze, verwacht die niet zo zeer aan de hand van die hint.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
mattman wrote:

Everyknight wrote:
Rock Werchter heeft bijna altijd twee ‘zeer grote namen’ (die op zichzelf een dag (bijna) kunnen doen uitverkopen), waar er geen echt co-headlinerschap is.

2019: Muse en P!nk
2017: Radiohead en Foo Fighters
2016: Paul McCartney en Rammstein
2015: Foo Fighters (oorspronkelijk zo gepland toch) en Muse
2014: Metallica en Pearl Jam
enzovoort

Als we dit doortrekken naar 2020, dan moet er naast Pearl Jam nog zo’n naam komen. Foo Fighters (maar waarom zijn deze dan nog niet aangekondigd? En zijn ze in juli nog in Europa?) of Guns N’ Roses (groot gerucht voor Europese touraankondiging morgen en Rock Werchter komt normaal gezien deze week nog met één naam).

Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.


Ja, maar dan zijn de 2 grootste headliners wel 2 ‘retro’ rocknamen. Dat was in 2014 ook wel eens het geval natuurlijk…

Maar daarbovenop zie ik het niet gebeuren dat ze naast SOAD nog een typische Graspop headliner op RW gaan zetten. Worden de Graspopfans hélemaal gek. Zeker als he ziet hoe ze in Dessel moeten krabben om aan headliners te geraken (Priest en FNM stonden voordien gewoon als MS2 afsluiters, nu plots zogendaamd de grootste headliners). Als LN Guns had kunnen krijgen, dan hadden ze die natuurlijk gewoon op Graspop gezet.

Vorige keer hadden ze van die SOAD dag ook echt een “rock”/metal dag gemaakt met Linkin Park en Blink 182. Nu vind ik GnR daar iets verder van afwijken van SOAD dan LP dat deed. Maar misschien dat ze toch in dat straatje denken.

Vind voor zowel Pinkpop als RW dat ze “te laat” zijn met GNR. Die zijn in beide landen ondertussen al 2 maal geweest sinds hun reünie. Dat zou de 3e keer in 5 jaar tijd zijn ofzo? Als je ze dan pas hebt vind ik aan de late kant.. en live vond ik ze ook niet boeiend.

Maar net na de reünie was er meer geld uit losse shows te halen. Gewone festivals waren dan niet aan de orde denk ik.

Nu die reünie een aantal jaar verder zit en er, volgens de geruchten, een nieuw album aan komt lijkt het mij nu wel logisch om wat gewone festivals aan te doen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Edit : en misschien zijn ze zelfs nu nog 'te groot' voor een gewoon festival (of vinden ze dat zelf).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Everyknight wrote:
Guns N’ Roses wordt echt een zeer grote kanshebber op deze manier (als de geruchten over morgen kloppen). Ook logisch, vlak na de grote reünie TW Classic, een aantal jaar later ‘gewoon’ op Rock Werchter. Zou zelfs de eerste keer ooit zijn.

Ja, maar dan zijn de 2 grootste headliners wel 2 ‘retro’ rocknamen. Dat was in 2014 ook wel eens het geval natuurlijk…

Maar daarbovenop zie ik het niet gebeuren dat ze naast SOAD nog een typische Graspop headliner op RW gaan zetten. Worden de Graspopfans hélemaal gek. Zeker als he ziet hoe ze in Dessel moeten krabben om aan headliners te geraken (Priest en FNM stonden voordien gewoon als MS2 afsluiters, nu plots zogendaamd de grootste headliners). Als LN Guns had kunnen krijgen, dan hadden ze die natuurlijk gewoon op Graspop gezet.

Aan de andere kant, met GnR erbij was de bovenkant van het Graspop affiche wel heel erg een kloon van 2018 geworden. Maiden en Priest waren daar toen ook al. En dan nu nog Deep Purple en Aerosmith, wordt het samen wel héél erg een ouwe lullen hardrock feestje. Denk niet dat GnR heel goedkoop is, dus kan mij ook voorstellen dat Graspop ervoor bedankt heeft en met FNM nog iets van afwisseling inbrengt, en budget vrijhoudt voor een dikke rij subheadliners en MS2 afsluiters.

Ik zou het als Graspopganger althans niet heel erg vinden als GnR op Werchter zou staan, 2018 staat nog fris in het geheugen. Was heel erg goed maar hoeft niet direct weer. Baal meer van het missen van SOAD, net als zo'n beetje al het facebookende Graspop publiek. Maar die hebben ze toch ook gewoon naar Werchter gehaald. Kortom, zou op basis hiervan niet zo snel GnR willen uitsluiten.
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
Bospop heeft een paar namen die ik graag zie komen namelijk passender, joe bonamassa , Walter trout en beth hart
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als ik de namen hier zo lees zouden ze beter van TW Classic een vierdaagsfestival maken en Rock Werchter afschaffen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Als ik de namen hier zo lees zouden ze beter van TW Classic een vierdaagsfestival maken en Rock Werchter afschaffen.

Dagje Werchter Hiphop met 21P, Kendrick en The Streets nog wel. Verder idd 4 daagse classic met PJ, RHCP, GnR en McCartney. SOAD terug naar Graspop. Dikke prima denk.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:
Als ik de namen hier zo lees zouden ze beter van TW Classic een vierdaagsfestival maken en Rock Werchter afschaffen.

Dagje Werchter Hiphop met 21P, Kendrick en The Streets nog wel. Verder idd 4 daagse classic met PJ, RHCP, GnR en McCartney. SOAD terug naar Graspop. Dikke prima denk.

Leuk. Dan kunnen ze de titel van Billie Eilish nog half recycleren (#gogreen) en het Werchter Hiphop-up noemen.
Ik denk dat we Herman moeten bellen om hem toch duidelijk te maken dat de huidige formule niet meer werkt.

Alle mopjes op een stokje, ben ik zo blij dat ze bij Rock Werchter hun boekingen niet van het forum laten afhangen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Oh, we kunnen ook nog een Werchter On Repeat maken, waar ieder jaar opnieuw Bazart, Oscar & The Wolf en The Editors komen. En om de twee jaar komt Florence & The Machine ook eens piepen.

Ik ga het alleszins snel patenteren.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Leuk. Dan kunnen ze de titel van Billie Eilish nog half recycleren (#gogreen) en het Werchter Hiphop-up noemen.

Geweldig.
Volgens mij balen ze nu dat ze daar zelf niet zijn opgekomen!! :-D
Als je dan toch aan het patenteren bent, zou ik deze ineens meepakken.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
206
210
Dr. Hannibal wrote:

pigital wrote:
Als ik de namen hier zo lees zouden ze beter van TW Classic een vierdaagsfestival maken en Rock Werchter afschaffen.


Dagje Werchter Hiphop met 21P, Kendrick en The Streets nog wel. Verder idd 4 daagse classic met PJ, RHCP, GnR en McCartney. SOAD terug naar Graspop. Dikke prima denk.

Leuk. Dan kunnen ze de titel van Billie Eilish nog half recycleren (#gogreen) en het Werchter Hiphop-up noemen.
Ik denk dat we Herman moeten bellen om hem toch duidelijk te maken dat de huidige formule niet meer werkt.

Alle mopjes op een stokje, ben ik zo blij dat ze bij Rock Werchter hun boekingen niet van het forum laten afhangen.

What mij betreft mag Werchter van bepaalde forumleden de line-up wel 1 op 1 overnemen hoor. Maarja, niet van de forumleden die Guns 'n Roses Al's headliner willen :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken