Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:
Kom op, denkt er hier nu echt iemand oprecht dat Rock Werchter GNR nog zou boeken?

Niets aan de carriere die GNR heeft opgebouwd, maar die hebben echt niets meer te zoeken op Rock Werchter.
Zou een grotere afknapper zijn dan P!nk in mijn ogen.

Zwier die in het Sportpaleis of zelfs het KBS, maar toch niet op Werchter. Of dagje Lokerse Feesten.

Waarom zou rock Werchter 1 van de grootste rockbands ooit niet willen boeken?

Omdat 1987 ondertussen al 33 jaar geleden is?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Die heeft ook nog iets of wat modernere muziek gemaakt en albums gelanceerd de voorbije tien jaar.
En plus is McCartney eerder pop. Iets wat geen headliner tot nu toe is.
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Klopt, GNR is de relevantie toch iets te ver voorbij en toch echt wat te oubollig om binnenin de identiteit van RW te passen.
Als ze hen wel boeken, zet Werchter een stapje dichter bij Pinkpop.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
1000 x liever guns 'n roses dan Pink. Dat ze niet meer relevant zouden zijn interesseert mij niet echt. Heb ze nog nooit gezien, dus als ze effectief live er iets van bakken (recencies TW classic waren vrij positief) zie ik ze graag langskomen. Pink is gewoon te poppy, te plat voor mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
1000 x liever guns ’n roses dan Pink. Dat ze niet meer relevant zouden zijn interesseert mij niet echt. Heb ze nog nooit gezien, dus als ze effectief live er iets van bakken (recencies TW classic waren vrij positief) zie ik ze graag langskomen. Pink is gewoon te poppy, te plat voor mij.

Ik vind zowel Pink als GnR vrij plat. En cheesy. Met het verschil dat de kaas van Guns nog het meest belegen is...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Die heeft ook nog iets of wat modernere muziek gemaakt en albums gelanceerd de voorbije tien jaar.
En plus is McCartney eerder pop. Iets wat geen headliner tot nu toe is.

Ja, want McCartney is geboekt om zijn ‘doorbraak’ hit 4 5 seconds.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
1000 x liever guns ’n roses dan Pink. Dat ze niet meer relevant zouden zijn interesseert mij niet echt. Heb ze nog nooit gezien, dus als ze effectief live er iets van bakken (recencies TW classic waren vrij positief) zie ik ze graag langskomen. Pink is gewoon te poppy, te plat voor mij.

Was inderdaad een sterke show. Maar bijna 3 uur (denk Ik?) was wat te lang, ze hadden perfect een uur kunnen cutten. Zonder dat iemand ging klagen denk ik, Ook een paar goede covers tegen het einde gehoord afgewisseld door de grootste hits. Maar het middenste uur ongeveer dwaalde mijn interesse af. Maar ik ben sowieso geen voorstander van zo'n lange show. Voor een headliner is een dikke 90 minuten al genoeg voor mij.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Als we het shotjes drinken van het Pinkpop forum overnemen, dan kunnen we dat hier wel doen bij de term ‘relevantie’.
Natuurlijk zou GNR niet geboekt worden vanwege hun recente hits, maar omdat ze tot de grootste rockbands ooit behoren. Veel groter dan GNR ga je niet vinden op de line-ups van de afgelopen jaren.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:
Die heeft ook nog iets of wat modernere muziek gemaakt en albums gelanceerd de voorbije tien jaar.
En plus is McCartney eerder pop. Iets wat geen headliner tot nu toe is.

Ja, want McCartney is geboekt om zijn ‘doorbraak’ hit 4 5 seconds.

En waar heb ik dat dan precies gezegd?

Een Beatle, die om de X aantal jaar nog steeds albums uitbrengt, en ook nog eens met hedendaagse artiesten muziek samen uitbrengt, spreekt toch sowieso al een breder publiek aan dan een rock-band die al 20 jaar teert op Greatest Hits?

Bovendien heeft RW ondertussen op vlak van headliners :
1. Pearl Jam (en een beetje SOAD) voor de 45+ers => teren op oudere hits
2. SOAD voor de hardere fans => teren op oudere hits
3. Kendrick Lamar voor de hiphoppers
4. TOP voor de 16-jarigen

Dan is het toch logisch dat ik niet zit te wachten op NOG een headliner die teert op old-school hits en, in dit geval, 50+ers aanspreekt.
Gooi er gewoon een hedendaagse band bij zoals Tame Impala die op z'n minst hits heeft gehad in de voorbije vijf jaar en nieuwe muziek uitbrengt, en de affiche is duizend maal beter als er nu nog GNR bij zou komen.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Die mogelijke GNR-data die momenteel bekend zijn bevinden zich wel allemaal begin en midden juni...
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Het doelpubliek en de identiteit van Pinkpop is gewoon anders dan dat van RW. In mijn ogen presenteert Pinkpop wel vaker een vreemde mix van acts die bijna uitsluitend nostalgische vijftigers aantrekken (GNR), alsook acts die bijna louter scoren bij tieners (Post Malone). Werchter valt daar een beetje tussen en gaat vooral acts zetten die aanhang hebben bij 20-30-40'ers. Iets als Taylor Swift verhuist dan maar naar Boutique, en iets als GNR kunnen ze eventueel zetten op Classic. Uiteraard gaat Werchter die grenzen soms ook een beetje opzoeken, maar nooit zo extreem als Pinkpop. Een rapper als Kendrick Lamar kan ook bij de gemiddelde veertiger nog op wat appreciatie rekenen, maar diezelfde veertiger roept moord en brand bij een Post Malone die over een bandje zingt. Net zoals de gemiddelde twintiger (en geregelde RW-bezoeker) naar mijn aanvoelen echt niet zit te wachten op een wat stoffige GNR. Paul McCartney is daarin weer anders, want heeft ook bij die jonge mensen een hip imago kunnen behouden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
1. Hadden we het dan specifiek over dit jaar? Je eerste bericht stelde dat GNR niks te zoeken had op RW. Op die onzinstelling reageerde ik nl. Je argumenten waarom GNR niet naar jouw smaak zijn, geloof ik wel. Ieder jaar staan er wel bands op RW die ik niks vind. Wil nog niet zeggen, dat ze er niet thuis horen.
2. GNR trekt niet alleen 50 plussers aan. Grootste hits komen uit de jaren negentig, dus maak daar gewoon 35 plussers van.
3. Het publiek dat GNR leuk vindt en hun nummers kent, is vrij breed. 100% van de RW gangers kent een nummer van ze. Bij andere headliners is dat vele malen minder.
4. Als GNR komt is een Tame Impala toch niet uitgesloten? Voor vrijdag komt nog een headliner en op de zondag nog een coheadliner. Zet tijdens GNR nog een Lana del Rey of zoiets in the Barn en bijna iedereen is tevreden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Het doelpubliek en de identiteit van Pinkpop is gewoon anders dan dat van RW. In mijn ogen presenteert Pinkpop wel vaker een vreemde mix van acts die bijna uitsluitend nostalgische vijftigers aantrekken (GNR), alsook acts die bijna louter scoren bij tieners (Post Malone). Werchter valt daar een beetje tussen en gaat vooral acts zetten die aanhang hebben bij 20-30-40’ers. Iets als Taylor Swift verhuist dan maar naar Boutique, en iets als GNR kunnen ze eventueel zetten op Classic. Uiteraard gaat Werchter die grenzen soms ook een beetje opzoeken, maar nooit zo extreem als Pinkpop. Een rapper als Kendrick Lamar kan ook bij de gemiddelde veertiger nog op wat appreciatie rekenen, maar diezelfde veertiger roept moord en brand bij een Post Malone die over een bandje zingt. Net zoals de gemiddelde twintiger (en geregelde RW-bezoeker) naar mijn aanvoelen echt niet zit te wachten op een wat stoffige GNR. Paul McCartney is daarin weer anders, want heeft ook bij die jonge mensen een hip imago kunnen behouden.

Ik zou niet al te hard roepen dat RW een post malone niet boekt.
En ander 30 plussers is GNR gewoon een bekende en gewilde naam hoor.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
1. Hadden we het dan specifiek over dit jaar? Je eerste bericht stelde dat GNR niks te zoeken had op RW. Op die onzinstelling reageerde ik op. Je argumenten waarom GNR niet naar jouw smaak zijn, geloof ik wel. Ieder jaar staan er wel bands op RW die ik niks vind. Wil nog niet zeggen, dat ze er niet thuis horen.
2. GNR trekt niet alleen 50 plussers aan. Grootste hits komen uit de jaren negentig, dus maak daar gewoon 35 plussers van.
3. Het publiek dat GNR leuk vindt en hun nummers kent, is vrij breed. 100% van de RW gangers kent een nummer van ze. Bij andere headliners is dat vele malen minder.
4. Als GNR komt is een Tame Impala toch niet uitgesloten? Voor vrijdag komt nog een headliner en op de zondag nog een coheadliner. Zet tijdens GNR nog een Lana del Rey of zoiets in the Barn en bijna iedereen is tevreden.

1. In het forum Rock Werchter 2020 heb ik het specifiek over dit jaar ja ;-) Dat ze ooit op RW thuis hebben gehoord ga ik prima mee akkoord. Gewoon niet meer sinds 2010.
2. Sweet Child O Mine is van 1987, dan was een 35 jarige van 2019 welgeteld 2 jaar. Als we er van uit gaan dat een 16 jarige naar GNR toen zou beginnen luisteren zijn is die persoon 49 jaar in 2020.
3. Als je een beetje muziek luisterde in het voorbij jaar ga je wel van 75% van de RW artiesten een nummer kennen.
4. Neen, maar als die vrijdagspot nu ook nog eens naar GNR zou gaan, is de vrijdag headliner opgebrand aan GNR. En op net die spot zou ik liever iets moderner zien.

Denk wel niet dat we er ooit uit gaan komen, Paddy. ;-)
Jij gaat al naar Werchter sinds 1999, chapeau daarvoor trouwens.
Toen was ik welgeteld vijf jaar. Maar normaal dat onze voorkeur zal verschillen ;-)

Ik hoop voor jou mee dat GNR komt. En ik hoop voor mezelf van niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als we het shotjes drinken van het Pinkpop forum overnemen, dan kunnen we dat hier wel doen bij de term ‘relevantie’.

Vind relevantie wel een relevant (ha!) woord voor een festival als RW. Anders veranderen ze een soort Nova Rock. Dus laat die shotjes maar komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken