Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
"Due to a conflict in his tour scheme, Mura Masa’s concert originally planned at the Lotto Arena on 27 February, will be moved to Friday 28 February at the Ancienne Belgique!"

:lol: :roll:
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
“Due to a conflict in his tour scheme, Mura Masa’s concert originally planned at the Lotto Arena on 27 February, will be moved to Friday 28 February at the Ancienne Belgique!”

? ?
Ook veel van zijn pluimen verloren precies, hilarisch hoe Live Nation een tegenvallende verkoop altijd zo indekt :lol:
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Yannick wrote:
“Due to a conflict in his tour scheme, Mura Masa’s concert originally planned at the Lotto Arena on 27 February, will be moved to Friday 28 February at the Ancienne Belgique!”

1f606.svg
1f644.svg


Ook veel van zijn pluimen verloren precies, hilarisch hoe Live Nation een tegenvallende verkoop altijd zo indekt
1f606.svg

Een management heeft ook niet graag dat je los zegt: artiest is passé, zaalverandering...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Werchter is sowieso niet relevant.

Do explain. Die opmerking heeft een hoog Graz gehalte, in ieder geval.
Kijk maar naar de namen die er staan op het moment.

Alles wel een poosje te laat. Allen namen die al lang elders te zien waren. Niks mis mee hoor, maar relevant... nee. (ook Kendrick en Wilco niet nee).
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Jochen De Smet wrote:
Het doelpubliek en de identiteit van Pinkpop is gewoon anders dan dat van RW. In mijn ogen presenteert Pinkpop wel vaker een vreemde mix van acts die bijna uitsluitend nostalgische vijftigers aantrekken (GNR), alsook acts die bijna louter scoren bij tieners (Post Malone). Werchter valt daar een beetje tussen en gaat vooral acts zetten die aanhang hebben bij 20-30-40’ers. Iets als Taylor Swift verhuist dan maar naar Boutique, en iets als GNR kunnen ze eventueel zetten op Classic. Uiteraard gaat Werchter die grenzen soms ook een beetje opzoeken, maar nooit zo extreem als Pinkpop. Een rapper als Kendrick Lamar kan ook bij de gemiddelde veertiger nog op wat appreciatie rekenen, maar diezelfde veertiger roept moord en brand bij een Post Malone die over een bandje zingt. Net zoals de gemiddelde twintiger (en geregelde RW-bezoeker) naar mijn aanvoelen echt niet zit te wachten op een wat stoffige GNR. Paul McCartney is daarin weer anders, want heeft ook bij die jonge mensen een hip imago kunnen behouden.

Ik zou niet al te hard roepen dat RW een post malone niet boekt.
En ander 30 plussers is GNR gewoon een bekende en gewilde naam hoor.
Toch iets ouder zou ik vermoeden. Maar goed, ik ben er mij van bewust dat GNR een dag gewoon uitverkoopt hoor, maar matchen met het imago dat RW wil uitdragen zou het in mijn ogen niet doen. Ik blijf ze wat te gedateerd en onhip vinden. En wat Post Malone betreft: moesten ze hem in de Klub C kunnen zetten zou dat een no-brainer zijn, maar als (co)headliner zie ik dat niet snel gebeuren tenzij hij wat bredere support krijgt en aan zijn kwaliteitslabel werkt. Nu moet ik ook wel zeggen dat het niet geheel onterecht is dat die stellingen betwist worden hoor, uiteindelijk is het een kwestie van aanvoelen. Maar volgens mij zijn beiden nu eenmaal geen prioriteit voor RW, terwijl het logische fits zijn voor PP.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Paddy wrote:

pigital wrote:
Die heeft ook nog iets of wat modernere muziek gemaakt en albums gelanceerd de voorbije tien jaar.
En plus is McCartney eerder pop. Iets wat geen headliner tot nu toe is.


Ja, want McCartney is geboekt om zijn ‘doorbraak’ hit 4 5 seconds.

En waar heb ik dat dan precies gezegd?

Een Beatle, die om de X aantal jaar nog steeds albums uitbrengt, en ook nog eens met hedendaagse artiesten muziek samen uitbrengt, spreekt toch sowieso al een breder publiek aan dan een rock-band die al 20 jaar teert op Greatest Hits?

Bovendien heeft RW ondertussen op vlak van headliners :
1. Pearl Jam (en een beetje SOAD) voor de 45+ers => teren op oudere hits
2. SOAD voor de hardere fans => teren op oudere hits
3. Kendrick Lamar voor de hiphoppers
4. TOP voor de 16-jarigen

Dan is het toch logisch dat ik niet zit te wachten op NOG een headliner die teert op old-school hits en, in dit geval, 50+ers aanspreekt.
Gooi er gewoon een hedendaagse band bij zoals Tame Impala die op z’n minst hits heeft gehad in de voorbije vijf jaar en nieuwe muziek uitbrengt, en de affiche is duizend maal beter als er nu nog GNR bij zou komen.

Auwch. Ik ben er 27 en vind Ten van Pearl Jam misschien wel het beste album ooit gemaakt. moet ik me nu oud voelen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Werchter is sowieso niet relevant.


Do explain. Die opmerking heeft een hoog Graz gehalte, in ieder geval.

Kijk maar naar de namen die er staan op het moment.

Alles wel een poosje te laat. Allen namen die al lang elders te zien waren. Niks mis mee hoor, maar relevant… nee. (ook Kendrick en Wilco niet nee).

Noem eens jouw relevante RW-lineup dan.

En weet niet hoe je in godsnaam kan vinden dat Kendrick Lamar niet relevant is dan. De man tourt volgend jaar ogenschijnlijk met nieuwe muziek, en RW zal 'm in het eerste jaar van die nieuwe tour hebben. Zou je Tame Impala irrelevant vinden mochten die er staan (album komt uit in februari)? Als ze een Lana Del Rey, FKA Twigs of Tyler, The Creator kunnen krijgen staan die er ook wel hoor.

Natuurlijk heeft RW de nodige ouderwetse namen (roep ik hier ook vaak), maar voor een grote gigantische major doen ze wel hard hun best vind ik. Ze hadden in 2018 bijvoorbeeld al Post Malone gefixt voor in de Barn rond een uur of 14. IDLES stond er ook dat jaar, nog voor die echt ontploft zijn. Namen als Adele, Bruno Mars, Lady Gaga, Katy Perry, Ed Sheeran, Kendrick Lamar, Sam Smith enzo hebben ze ooit allemaal geboekt vooraleer ze huge werden. Niet dat ik dat allemaal leuke acts vind, maar het zegt wel iets over dat ze in ieder geval een bepaalde vinger aan de pols hebben.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Verder ook goed nieuws voor alle jonge festivalgangers die zo hun guns 'n roses t-shirt weer eens kunnen bovenhalen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
FKA Twigs naar Opener! Dat ze vedomme maar zien dat die op RW staat. :-D
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Werchter is sowieso niet relevant.


Do explain. Die opmerking heeft een hoog Graz gehalte, in ieder geval.


Kijk maar naar de namen die er staan op het moment.

Alles wel een poosje te laat. Allen namen die al lang elders te zien waren. Niks mis mee hoor, maar relevant… nee. (ook Kendrick en Wilco niet nee).

Noem eens jouw relevante RW-lineup dan.

En weet niet hoe je in godsnaam kan vinden dat Kendrick Lamar niet relevant is dan. De man tourt volgend jaar ogenschijnlijk met nieuwe muziek, en RW zal ‘m in het eerste jaar van die nieuwe tour hebben. Zou je Tame Impala irrelevant vinden mochten die er staan (album komt uit in februari)? Als ze een Lana Del Rey, FKA Twigs of Tyler, The Creator kunnen krijgen staan die er ook wel hoor.

Natuurlijk heeft RW de nodige ouderwetse namen (roep ik hier ook vaak), maar voor een grote gigantische major doen ze wel hard hun best vind ik. Ze hadden in 2018 bijvoorbeeld al Post Malone gefixt voor in de Barn rond een uur of 14. IDLES stond er ook dat jaar, nog voor die echt ontploft zijn. Namen als Adele, Bruno Mars, Lady Gaga, Katy Perry, Ed Sheeran, Kendrick Lamar, Sam Smith enzo hebben ze ooit allemaal geboekt vooraleer ze huge werden. Niet dat ik dat allemaal leuke acts vind, maar het zegt wel iets over dat ze in ieder geval een bepaalde vinger aan de pols hebben.
Het feit dat je zo hard je best doet om te beweren dat het wel relevant is zegt wel genoeg. Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that... Dat wil niet zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Werchter zal en gaat nooit relevant worden, dat is hun doel ook niet. Het zijn altijd gevestigde namen op Werchter, je zal er niet heel snel iets nieuw ontdekken. Dat geeft ook helemaal niet, maar dat is niet het aard van het festival. Dat wil niet zeggen dat er geen toffe dingen kunnen staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Die was echt waanzinnig in Carré vorige week. Ik hoop met je mee.

Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that… Dat wil net zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Wat is jou definitie van relevantie?

Een grote act met een nieuw album boeken is imo namelijk de definitie van relevant. Daarom is Lamar bv een hele goede, relevante, boeking.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Die was echt waanzinnig in Carré vorige week. Ik hoop met je mee.

Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that… Dat wil net zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Wat is jou definitie van relevantie?

Een grote act met een nieuw album boeken is imo namelijk de definitie van relevant. Daarom is Lamar bv een hele goede, relevante, boeking.
Als je alleen maar Werchter bezoekt misschien wel ja... Als je genoeg optredens/festivals door het jaar doet niet. GnR komt ook met een nieuw album overigens. Dat maakt ze ook niet plots wel relevant. Werchter/Pinkpop hadden GnR dan ook de eerste keer na de terugkeer in Europa moeten boeken als ze echt komen.. nu is het idd weer een "been there, done that".
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Dan nogmaals de vraag: Wat is jou definitie van ''een relevante act''?

Het feit dat GnR met een nieuw album komt maakt ze relevanter dan zonder.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Werchter is sowieso niet relevant.


Do explain. Die opmerking heeft een hoog Graz gehalte, in ieder geval.


Kijk maar naar de namen die er staan op het moment.

Alles wel een poosje te laat. Allen namen die al lang elders te zien waren. Niks mis mee hoor, maar relevant… nee. (ook Kendrick en Wilco niet nee).


Noem eens jouw relevante RW-lineup dan.

En weet niet hoe je in godsnaam kan vinden dat Kendrick Lamar niet relevant is dan. De man tourt volgend jaar ogenschijnlijk met nieuwe muziek, en RW zal ‘m in het eerste jaar van die nieuwe tour hebben. Zou je Tame Impala irrelevant vinden mochten die er staan (album komt uit in februari)? Als ze een Lana Del Rey, FKA Twigs of Tyler, The Creator kunnen krijgen staan die er ook wel hoor.

Natuurlijk heeft RW de nodige ouderwetse namen (roep ik hier ook vaak), maar voor een grote gigantische major doen ze wel hard hun best vind ik. Ze hadden in 2018 bijvoorbeeld al Post Malone gefixt voor in de Barn rond een uur of 14. IDLES stond er ook dat jaar, nog voor die echt ontploft zijn. Namen als Adele, Bruno Mars, Lady Gaga, Katy Perry, Ed Sheeran, Kendrick Lamar, Sam Smith enzo hebben ze ooit allemaal geboekt vooraleer ze huge werden. Niet dat ik dat allemaal leuke acts vind, maar het zegt wel iets over dat ze in ieder geval een bepaalde vinger aan de pols hebben.

Het feit dat je zo hard je best doet om te beweren dat het wel relevant is zegt wel genoeg. Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that… Dat wil niet zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Werchter zal en gaat nooit relevant worden, dat is hun doel ook niet. Het zijn altijd gevestigde namen op Werchter, je zal er niet heel snel iets nieuw ontdekken. Dat geeft ook helemaal niet, maar dat is niet het aard van het festival. Dat wil niet zeggen dat er geen toffe dingen kunnen staan.

Hebben ze met the slope niet een grote stap richting meer relevantie genomen? Zijn ze tegenover vele andere majors (pinkpop, RAR,...) niet al lang veel relevanter?
Daarnaast vind ik dat trouwens ook niet nodig. Een festival als BKS is 'relevanter', maar gewoon minder mijn ding. Niet alle nieuwe, moderne bands of acts zijn ook goed. Ik denk dat jij eerder naar een niche festival moet gaan als je relevantie zo belangrijk vindt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Timmetje wrote:
Die was echt waanzinnig in Carré vorige week. Ik hoop met je mee.

Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that… Dat wil net zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.


Wat is jou definitie van relevantie?

Een grote act met een nieuw album boeken is imo namelijk de definitie van relevant. Daarom is Lamar bv een hele goede, relevante, boeking.

Als je alleen maar Werchter bezoekt misschien wel ja… Als je genoeg optredens/festivals door het jaar doet niet. GnR komt ook met een nieuw album overigens. Dat maakt ze ook niet plots wel relevant. Werchter/Pinkpop hadden GnR dan ook de eerste keer na de terugkeer in Europa moeten boeken als ze echt komen.. nu is het idd weer een “been there, done that”.

Stel dat ze FKA Twigs boeken: relevant? Ik vind van wel, maar die heeft natuurlijk ooit al Belgische festivals gedaan (RW zelfs!) en net in een zaal gespeeld. been there done that?

Wat zou voor jou een goed RW lineup zijn? Qua toplaag dan.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Als we het shotjes drinken van het Pinkpop forum overnemen, dan kunnen we dat hier wel doen bij de term ‘relevantie’.
Natuurlijk zou GNR niet geboekt worden vanwege hun recente hits, maar omdat ze tot de grootste rockbands ooit behoren. Veel groter dan GNR ga je niet vinden op de line-ups van de afgelopen jaren.
Het gaat hier een dronken middag worden zo :lol:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Paddy wrote:
Als we het shotjes drinken van het Pinkpop forum overnemen, dan kunnen we dat hier wel doen bij de term ‘relevantie’.
Natuurlijk zou GNR niet geboekt worden vanwege hun recente hits, maar omdat ze tot de grootste rockbands ooit behoren. Veel groter dan GNR ga je niet vinden op de line-ups van de afgelopen jaren.

Het gaat hier een dronken middag worden zo
1f606.svg
Middag?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
jefferke wrote:

Paddy wrote:
Als we het shotjes drinken van het Pinkpop forum overnemen, dan kunnen we dat hier wel doen bij de term ‘relevantie’.
Natuurlijk zou GNR niet geboekt worden vanwege hun recente hits, maar omdat ze tot de grootste rockbands ooit behoren. Veel groter dan GNR ga je niet vinden op de line-ups van de afgelopen jaren.


Het gaat hier een dronken middag worden zo
1f606.svg


Middag?
Het is toch middag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken