mattman wrote:
Indiaantje89 wrote:
mattman wrote:
Indiaantje89 wrote:
Werchter is sowieso niet relevant.
Do explain. Die opmerking heeft een hoog Graz gehalte, in ieder geval.
Kijk maar naar de namen die er staan op het moment.
Alles wel een poosje te laat. Allen namen die al lang elders te zien waren. Niks mis mee hoor, maar relevant… nee. (ook Kendrick en Wilco niet nee).
Noem eens jouw relevante RW-lineup dan.
En weet niet hoe je in godsnaam kan vinden dat Kendrick Lamar niet relevant is dan. De man tourt volgend jaar ogenschijnlijk met nieuwe muziek, en RW zal ‘m in het eerste jaar van die nieuwe tour hebben. Zou je Tame Impala irrelevant vinden mochten die er staan (album komt uit in februari)? Als ze een Lana Del Rey, FKA Twigs of Tyler, The Creator kunnen krijgen staan die er ook wel hoor.
Natuurlijk heeft RW de nodige ouderwetse namen (roep ik hier ook vaak), maar voor een grote gigantische major doen ze wel hard hun best vind ik. Ze hadden in 2018 bijvoorbeeld al Post Malone gefixt voor in de Barn rond een uur of 14. IDLES stond er ook dat jaar, nog voor die echt ontploft zijn. Namen als Adele, Bruno Mars, Lady Gaga, Katy Perry, Ed Sheeran, Kendrick Lamar, Sam Smith enzo hebben ze ooit allemaal geboekt vooraleer ze huge werden. Niet dat ik dat allemaal leuke acts vind, maar het zegt wel iets over dat ze in ieder geval een bepaalde vinger aan de pols hebben.
Het feit dat je zo hard je best doet om te beweren dat het wel relevant is zegt wel genoeg. Kendrick Lamar heeft al lang op Pukkelpop/Lowlands en zaalshows gestaan als headliner. Daarom been there.. done that… Dat wil niet zeggen dat het geen goede boeking is, maar dan verwar je kwaliteit met relevantie.. en dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Werchter zal en gaat nooit relevant worden, dat is hun doel ook niet. Het zijn altijd gevestigde namen op Werchter, je zal er niet heel snel iets nieuw ontdekken. Dat geeft ook helemaal niet, maar dat is niet het aard van het festival. Dat wil niet zeggen dat er geen toffe dingen kunnen staan.