Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:

Regi poortakkers wrote:
Wat een zinloze discussie zeg. Als het goede acts zijn en wat gevarieerd..dan is het toch goed zeker…
Ik cind wel dat bands die volgens mij in jou ogen relevant zijn ook niet zo makkelijk meer zijn. In het begin dat ik naar werchter ging 2004…waren er acts die 2 a 3 hits hadden dat jaar en vrede namen met een plek in marquee of vroeg op main …maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..


Amen. Niet elke nieuwe hype met 1 hit en geen debuutplaat moet op RW staan.


En niet elke rockband met hitjes van ettelijke jaren geleden moet op RW staan.


Appetite for Destruction was tot voor kort het best verkochte debuut aller tijden dacht ik?

Ja, het kwam ook uit in 1987 toen albums nog verkocht werden.

Klopt. 1987. Dat is 4 jaar voor 10 van Pearl Jam en Nevermind van Nirvana. Zo vreselijk oud is dat dus ook niet. En is oud dan per se slecht?

Toont wel aan dat het meer is dan een band met een paar hitjes.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
pigital wrote:
Bovendien heeft RW ondertussen op vlak van headliners :
1. Pearl Jam (en een beetje SOAD) voor de 45+ers => teren op oudere hits
2. SOAD voor de hardere fans => teren op oudere hits
3. Kendrick Lamar voor de hiphoppers
4. TOP voor de 16-jarigen

Dan is het toch logisch dat ik niet zit te wachten op NOG een headliner die teert op old-school hits en, in dit geval, 50+ers aanspreekt.
Gooi er gewoon een hedendaagse band bij zoals Tame Impala die op z’n minst hits heeft gehad in de voorbije vijf jaar en nieuwe muziek uitbrengt, en de affiche is duizend maal beter als er nu nog GNR bij zou komen.

Auwch. Ik ben er 27 en vind Ten van Pearl Jam misschien wel het beste album ooit gemaakt. moet ik me nu oud voelen?

Nee, dat moet je niet. volgens pigital staat er nu (qua headliners) niets voor mensen ouder dan 17 maar jonger dan 45 die geen hiphop fan zijn of van 'hard werk' houden. Ik kan me vergissen, maar Werchter lijkt zijn doelgroep blijkbaar volledig te missen met deze line-up.
Ik ben nu heel benieuwd waar de gemiddelde 17-45 jarige naar hoort te luisteren, maar blijkbaar moeten die Tame Impala dan maar goed vinden.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Regi poortakkers wrote:
Wat een zinloze discussie zeg. Als het goede acts zijn en wat gevarieerd..dan is het toch goed zeker…
Ik cind wel dat bands die volgens mij in jou ogen relevant zijn ook niet zo makkelijk meer zijn. In het begin dat ik naar werchter ging 2004…waren er acts die 2 a 3 hits hadden dat jaar en vrede namen met een plek in marquee of vroeg op main …maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..

OK boomer…

Ik heb het stilaan wel gehad met die 'OK boomer'-reacties om eerlijk te zijn. Tijden veranderen nu eenmaal en ik wil best geloven dat in tijden van streaming en sociale media bands op een heel andere manier (en ook veel sneller) gehyped worden dan pakweg 20 jaar geleden. Daar maakt Regi Poortakkers volgens mij niet zo'n gek of ouderwets punt. Het zou ook kunnen dat hij ongelijk heeft, maar volgens mij zijn er respectvollere en opbouwendere kritieken mogelijk dan altijd maar dat 'OK boomer' als iemand gewoon even iets van vroeger en nu wil vergelijken...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Regi poortakkers wrote:
Wat een zinloze discussie zeg. Als het goede acts zijn en wat gevarieerd..dan is het toch goed zeker…
Ik cind wel dat bands die volgens mij in jou ogen relevant zijn ook niet zo makkelijk meer zijn. In het begin dat ik naar werchter ging 2004…waren er acts die 2 a 3 hits hadden dat jaar en vrede namen met een plek in marquee of vroeg op main …maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..

OK boomer…

Is gewoon zo jefferke. Ik heb daft punk op werchter op her zijpodium zien spelen. Toen waren ze ook al een veelbelovende act. Maar ze zouden geen spot op het hoofdpodium gaan eisen. Nieuwe bands, tuurlijk welkom maar ik heb er niks op tegen dat die nieuwe hypes wat tijd nemen en beginnen met een lage spot. En ja je krijgt een guns of een pearl jam op herhaling. Maar met nieuw materiaal en een steengoed optreden.
De online hypes zijn ook vaak veel vluchtiger dan de stadionrockers van vroeger. Ze scheren hoge toppen met miljoenen views, maar ik ben toch benieuwd wie er binnen 30 jaar nog overblijft. Of je zet ze op boutique nu en ze vullen de weide half. Ben echt benieuwd hoe boutique gaat zijn maar heb geruchten opgevangen dat de verkoop niet zo goed loopt.

Is maar een persoonlijke mening natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
En ja je krijgt een guns of een pearl jam op herhaling. Maar met nieuw materiaal en een steengoed optreden.

In het geval van Pearl Jam is een steengoed optreden een verzekering. Maar bij GnR moet je dat maar afwachten. Is per optreden verschillend.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
randyrw wrote:

pigital wrote:
Bovendien heeft RW ondertussen op vlak van headliners :
1. Pearl Jam (en een beetje SOAD) voor de 45+ers => teren op oudere hits
2. SOAD voor de hardere fans => teren op oudere hits
3. Kendrick Lamar voor de hiphoppers
4. TOP voor de 16-jarigen

Dan is het toch logisch dat ik niet zit te wachten op NOG een headliner die teert op old-school hits en, in dit geval, 50+ers aanspreekt.
Gooi er gewoon een hedendaagse band bij zoals Tame Impala die op z’n minst hits heeft gehad in de voorbije vijf jaar en nieuwe muziek uitbrengt, en de affiche is duizend maal beter als er nu nog GNR bij zou komen.


Auwch. Ik ben er 27 en vind Ten van Pearl Jam misschien wel het beste album ooit gemaakt. moet ik me nu oud voelen?

Nee, dat moet je niet. volgens pigital staat er nu (qua headliners) niets voor mensen ouder dan 17 maar jonger dan 45 die geen hiphop fan zijn of van ‘hard werk’ houden. Ik kan me vergissen, maar Werchter lijkt zijn doelgroep blijkbaar volledig te missen met deze line-up.
Ik ben nu heel benieuwd waar de gemiddelde 17-45 jarige naar hoort te luisteren, maar blijkbaar moeten die Tame Impala dan maar goed vinden.
Leeftijden zijn toch maar uit mijn duim gezogen. Feit is wel als GNR er zou staan er drie acts staan die teren op oude hits. Daar ging het punt over :)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik doel gewoon op die eerste zin. Hier wordt een discussie of een mening zo vaak neergehaald terwijl het wel een doel van een forum is. Heb zelfs de rest niet gelezen. Een gesprek/ mening dat niet in je kraam past en het is direct zinloos/belachelijk, zo een verzuurde reacties zijn toch ook niet nodig? Het een belachelijke discussie vinden maar doodleuk meedoen? Tja.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:

randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:

Regi poortakkers wrote:
Wat een zinloze discussie zeg. Als het goede acts zijn en wat gevarieerd..dan is het toch goed zeker…
Ik cind wel dat bands die volgens mij in jou ogen relevant zijn ook niet zo makkelijk meer zijn. In het begin dat ik naar werchter ging 2004…waren er acts die 2 a 3 hits hadden dat jaar en vrede namen met een plek in marquee of vroeg op main …maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..


Amen. Niet elke nieuwe hype met 1 hit en geen debuutplaat moet op RW staan.


En niet elke rockband met hitjes van ettelijke jaren geleden moet op RW staan.


Appetite for Destruction was tot voor kort het best verkochte debuut aller tijden dacht ik?


Ja, het kwam ook uit in 1987 toen albums nog verkocht werden.

Klopt. 1987. Dat is 4 jaar voor 10 van Pearl Jam en Nevermind van Nirvana. Zo vreselijk oud is dat dus ook niet. En is oud dan per se slecht?

Toont wel aan dat het meer is dan een band met een paar hitjes.
Dat een paar heb je er zelf bij verzonnen. Pearl Jam is ook geen retrorock he. En Nirvana is een legende door de dood van Cobain.
Oud is zeker niet iets slechts. Maar als er ondertussen zoveel stof op ligt dat je met een stoflong naar huis gaat als je ze ziet, dan horen ze niet op Rock Werchter.
Wel op TW Classic. Of Lokerse Feesten. Of ergens anders. Gewoon niet op RW2020.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik doel gewoon op die eerste zin. Hier wordt een discussie of een mening zo vaak neergehaald terwijl het wel een doel van een forum is. Heb zelfs de rest niet gelezen. Een gesprek/ mening dat niet in je kraam past en het is direct zinloos/belachelijk, zo een verzuurde reacties zijn toch ook niet nodig? Het een belachelijke discussie vinden maar doodleuk meedoen? Tja.
Quote dan alleen het eerste stuk. Weten we tenminste waar je op doelt.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Velen springen hier ook op de kar van 'Het is mijn ding niet dus het is slecht/een slechte boeking/ niets voor anno 2020'. Kendrick is mijn ding ook niet, maar ik hoef dat niet post na post te herhalen, ik ga het een kans geven, wie weet vind ik het wel ok. RW heeft genoeg te bieden om iedereen te plezieren, dat weet iedereen. Ze bouwen jaar na jaar naar een goede tot een top line up. Ik twijfel er niet aan dat dat dit jaar ook zo zal zijn.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
jefferke wrote:
Ik doel gewoon op die eerste zin. Hier wordt een discussie of een mening zo vaak neergehaald terwijl het wel een doel van een forum is. Heb zelfs de rest niet gelezen. Een gesprek/ mening dat niet in je kraam past en het is direct zinloos/belachelijk, zo een verzuurde reacties zijn toch ook niet nodig? Het een belachelijke discussie vinden maar doodleuk meedoen? Tja.

Quote dan alleen het eerste stuk. Weten we tenminste waar je op doelt.
Had het inderdaad in het vet moeten zoals eerder ja. Mijn excuses aan diegene die zich aangevallen voelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..

That's capitalism, baby. De winstmodellen van vroeger zijn compleet veranderd. Van hypes, denk ik, dat er vroeger een pak minder sprake was omdat er gewoon veel minder makkelijker muziek doorbrak (ergens omdat het in die tijd moeilijk was om een groot publiek te bereiken, op de radio te komen, muziek op zich zelf al maken en op te nemen etc.).
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Guns N Roses hebben nen hun toer aangekondigd. Pinkpop zit er in.
Rock Werchter tot nu toe nog niet.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:

pigital wrote:

randyrw wrote:

Regi poortakkers wrote:
Wat een zinloze discussie zeg. Als het goede acts zijn en wat gevarieerd..dan is het toch goed zeker…
Ik cind wel dat bands die volgens mij in jou ogen relevant zijn ook niet zo makkelijk meer zijn. In het begin dat ik naar werchter ging 2004…waren er acts die 2 a 3 hits hadden dat jaar en vrede namen met een plek in marquee of vroeg op main …maar nu 2 hits en ze worde al sub of headliner…of staan al op aparte concerten die toch met moeite verkopen..


Amen. Niet elke nieuwe hype met 1 hit en geen debuutplaat moet op RW staan.


En niet elke rockband met hitjes van ettelijke jaren geleden moet op RW staan.


Appetite for Destruction was tot voor kort het best verkochte debuut aller tijden dacht ik?


Ja, het kwam ook uit in 1987 toen albums nog verkocht werden.


Klopt. 1987. Dat is 4 jaar voor 10 van Pearl Jam en Nevermind van Nirvana. Zo vreselijk oud is dat dus ook niet. En is oud dan per se slecht?

Toont wel aan dat het meer is dan een band met een paar hitjes.

Dat een paar heb je er zelf bij verzonnen. Pearl Jam is ook geen retrorock he. En Nirvana is een legende door de dood van Cobain.
Oud is zeker niet iets slechts. Maar als er ondertussen zoveel stof op ligt dat je met een stoflong naar huis gaat als je ze ziet, dan horen ze niet op Rock Werchter.
Wel op TW Classic. Of Lokerse Feesten. Of ergens anders. Gewoon niet op RW2020.

Dus dan mag Neil Young bvb niet op werchter van je? Vind ik nogal kort door de bocht om al wat echt ouder is op classic te zetten. Trouwens tw classic is er niet om oude bands. Nu dit jaar en vaak is dat zo. Maar de naam vh festival draait om het concept : 1 dag, 1 podium. Zoals vroeger. Niet zozeer om oudere bands.

Werchter staat bekend om z'n grotere dagafsluiters waar vaak wat bands met history bijstaan. En mag van mij zo blijven. Aangevuld met een mooi programma
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Werchter staat bekend om z’n grotere dagafsluiters waar vaak wat bands met history bijstaan. En mag van mij zo blijven. Aangevuld met een mooi programma
Akkoord hoor. Moet zeker zo blijven. Maar als 3/4 dagen zo een bands worden, wordt het wat eentonig. Daar gaat het me over :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Guns N Roses hebben nen hun toer aangekondigd. Pinkpop zit er in.
Rock Werchter tot nu toe nog niet.

Die touren gewoon niet tem werchter.
Had wel bedoeling geweest voor Graspop denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken