Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Zeer tevreden met Pixies! En EINDELIJK Wilco zien (hopelijk niet tegelijk met Pearl Jam!). Nieuwsgierig naar die show van Thom Yorke! The Streets en Yungblud ook nog nooit gezien. Die zou ik beide wel graag eens zien (maar als er iets 'beter' tegenover staat, dan...)

Morgenvroeg verwacht ik Foo Fighters. Andere festivals hebben de afgelopen weken ook al mogen kiezen wanneer ze deze band willen aankondigen. Net voor de Rock Werchter-ticketverkoop start dus, ideaal.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Persoonlijk trekken ze mij nog niet over de streep met deze namen maar uiteraard is dit wel een prima pakketje. Thom Yorke wordt een mooie herkansing nadat ik niks kon zien vorig jaar op DTRH. Andere namen ken ik te weinig werk van om echt enthousiast van te worden maar zijn zeker namen waar ik een kijkje ga nemen als er geen beter alternatief is.
Ik ben wel klaar voor morgenochtend nog een headliner (komaan Kendrick) of een pakketje!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.441
Mochten we morgen Kendrick krijgen (of een pakketje met Kendrick als headliner en oa Tyler the Creator) dan haal ik sowieso morgen mijn weekendticket.
Mochten het de Foo's zijn dan wacht ik nog even af.

Hoelang duurt het doorgaans voordat weekendtickets uitverkocht zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Groot fan van Radiohead maar tot nu toe niet heel veel op met Yorke als solo artiest. Wil me er toch iets meer in gaan verdiepen.
,Waar kan ik het beste beginnen?

( @mattman , kom er maar in!)

Het meeste is hier misschien al gezegd, maar toch nog maar eens herhalen: zijn solo show is echt de moeite. Hij brengt nummers uit zijn 3 soloplaten (Eraser, Tomorrows Modern Boxes en ANIMA), maar ook van zijn laat AMOK met de band Atoms For Peace (Default! het titelnummer!) en zelfs wat uit zijn horrorsoudtrack Suspiria. En dit in een soort Moderat achtige set die bol staat van de spanning, soms klein en breekbaar wordt maar ook vaak heel opzwepend is. Mooi hoe Nigel Godrich en Thom die nummers opbouwen en afbreken. En dan zijn er nog die visuals, die echt een meerwaarde zijn. Want die zijn waanzinnig (er tourt zelfs iemand mee die de beelden live op de muziek orkestreert).

Hier zie je trouwens een heel andere Thom op het podium dan bij Radiohead. Een klein-kind-in-een-snoepwinkel- versie die met zijn eigen enthousiasme geen raad weet. :)

Man, ik kijk nu al uit naar die show.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zijn shows zijn inderdaad geweldig om mee te maken, niet alleen vanwege de muziek maar ook zeker vanwege de prachtige visuals van Tarik en de gebruikelijke energie van Thom. Ik stond in Carré vooraan, en het was fantastisch om hem zo van dichtbij met plezier aan het werk te zien.

Ik zou hem dus het liefst zo vaak mogelijk zien, maar toch gaat het echt een dilemma worden. Ik heb namelijk al een ticket voor de AFAS op maandag, dus de dag na de Werchter show, en wil SOAD ook graag zien...
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zijn shows zijn inderdaad geweldig om mee te maken, niet alleen vanwege de muziek maar ook zeker vanwege de prachtige visuals van Tarik en de gebruikelijke energie van Thom. Ik stond in Carré vooraan, en het was fantastisch om hem zo van dichtbij met plezier aan het werk te zien.

Ik zou hem dus het liefst zo vaak mogelijk zien, maar toch gaat het echt een dilemma worden. Ik heb namelijk al een ticket voor de AFAS op maandag, dus de dag na de Werchter show, en wil SOAD ook graag zien…

Dan zou ik sowieso naar SOAD gaan. Zeker omdat het de dag erna is kan je nooit spijt krijgen lijkt me. Ik had dit in 2018 ook met Noel Gallagher(waarvan ik groot fan ben) en Nine Inch Nails en ben uiteindelijk via een goedkope ticketswap week van te voren naar Nine Inch Nails gegaan in AFAS. Twijfelde daardoor wel nog meer of ik niet nog één keer op Werchter wilde, maar toen uiteindelijk wel gewoon voor Noel Gallagher gegaan(en daarna goede plek voor Cave & Arctic MOnkeys).

En wie weet, misschien clashen ze wel niet...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Ik ben heel bang voor een Thom yorke - SOAD clash. Hopelijk lukt het ze beiden te zien. Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) En Pixies. Ken ze beide oppervlakkig, maar wat ik er van ken, vind ik goed. The streets heb ik niet veel mee, yungblud vind ik verschrikkelijk.

Ben benieuwd naar zometeen
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Blijkbaar niet. Suikerrock is nu ook wel tegen half 8 met twee headliners én met het nieuws gekomen dat het de laatste editie wordt.
Ik neem aan dat Rock Werchter hun headliner niet gelijktijdig met dat nieuws wou communiceren.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Tyler, the Creator aangekondigd rond 8 uur als headliner voor wat Engelse festivals.
Misschien zit hij in het pakketje voor vandaag?
Ik denk dat er vandaag nog wel wat komt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Wel opvallend. Je zou op zijn minst denken dat er dan vrijdagnamen in het pakketje van gisteren hadden gezeten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.

Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken