Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
mattman wrote:
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.

Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar

die gewoonweg uitverkopen zonder namen zoals hellfest. Die hebben dan ook nog nooit een tegenvallende lineup gehad, dat helpt ook wel.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Nee, hij refereert naar zijn post van gisteren: "Tomorrow at 8?" Oftewel, dat vraagteken betekende dat hij het zelf ook niet wist.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Timmetje wrote:
Groot fan van Radiohead maar tot nu toe niet heel veel op met Yorke als solo artiest. Wil me er toch iets meer in gaan verdiepen.
,Waar kan ik het beste beginnen?

( @mattman , kom er maar in!)

Het meeste is hier misschien al gezegd, maar toch nog maar eens herhalen: zijn solo show is echt de moeite. Hij brengt nummers uit zijn 3 soloplaten (Eraser, Tomorrows Modern Boxes en ANIMA), maar ook van zijn laat AMOK met de band Atoms For Peace (Default! het titelnummer!) en zelfs wat uit zijn horrorsoudtrack Suspiria. En dit in een soort Moderat achtige set die bol staat van de spanning, soms klein en breekbaar wordt maar ook vaak heel opzwepend is. Mooi hoe Nigel Godrich en Thom die nummers opbouwen en afbreken. En dan zijn er nog die visuals, die echt een meerwaarde zijn. Want die zijn waanzinnig (er tourt zelfs iemand mee die de beelden live op de muziek orkestreert).

Hier zie je trouwens een heel andere Thom op het podium dan bij Radiohead. Een klein-kind-in-een-snoepwinkel- versie die met zijn eigen enthousiasme geen raad weet.
1f642.svg


Man, ik kijk nu al uit naar die show.

Mooi! Ik krijg ook al zin in die show als ik dit lees.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Ik ben heel bang voor een Thom yorke – SOAD clash. Hopelijk lukt het ze beiden te zien. Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) En Pixies. Ken ze beide oppervlakkig, maar wat ik er van ken, vind ik goed.

Van Pixies zou ik zeggen: begin met Doolittle. Dat vind ik persoonlijk hun beste en bovendien een heel toegankelijke plaat. Surfer Rosa is ook fantastisch, maar is een stuk ruwer en minder toegankelijk. Bossanova vind ik hun 3e beste, maar daar zijn de ruwe kantjes voor een groot stuk af en die is wat gepolijster. Als je niet houdt van de hardere nummers op Doolittle, kan je die ook als 2e overwegen.

Wat betreft Wilco: ik lees hierboven Sky Blue Sky of Yankee Hotel Foxtrot. Ik zou dan persoonlijk toch aanraden om met Yankee Hotel Foxtrot te beginnen. Dat is echt hun klassieker en geeft naar mijn mening het meest volledige beeld van de sound van Wilco. Als die sound je bevalt, kan je inderdaad verdergaan met Sky Blue Sky. Als die sound je niet helemaal bevalt, kan je ook eens Summerteeth proberen. Die is een stuk 'poppier', echt een ideale lente- of zomerplaat! Als je dan een vollediger beeld van de variatie wil hebben, zou ik Being There aanraden. Die heeft nog een beetje de country-invloeden die de band in het begin kenmerkte.

Alternatief: beluister van de 5 platen (Being There / Summerteeth / Yankee Hotel Foxtrot / A Ghost Is Born / Sky Blue Sky) de opener. Die geeft wat mij betreft altijd een goed beeld van de plaat en is vaak ook wel bij de beste nummers. Kies op basis van het openingsnummer welke stijl je het meest aanspreekt. ;)

OK, tot zover mijn Wilco-adoratie... Ik ben jaloers op je dat je al dit moois mag gaan ontdekken :D
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
Nee, hij refereert naar zijn post van gisteren: “Tomorrow at 8?” Oftewel, dat vraagteken betekende dat hij het zelf ook niet wist.

Zulke hints kan ik ook geven. ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Thanks Matt en de anderen! Ga me van het weekend even goed in Yorke verdiepen!

En Ken zit er de laatste weken wel erg vaak naast zeg. Toch niet meer zo betrouwbaar als eerst. Had Indiaan toch een punt een paar weken terug.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
jimmywe wrote:
White Lies op Suikerrock. Daar zijn we al geluk van verlost.

Laatste editie van Suikerrock.
Spijtig wel, ook al heb ik het helemaal niet op “stadsfestivals op een grote markt”
Een onbekwaam stadsbestuur vs. een hebzuchtige organisatie is de dood van toch een icoon (34 edities) in het belgisch festivallandschap. Jammer inderdaad.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Thanks Matt en de anderen! Ga me van het weekend even goed in Yorke verdiepen!

En Ken zit er de laatste weken wel erg vaak naast zeg. Toch niet meer zo betrouwbaar als eerst. Had Indiaan toch een punt een paar weken terug.
Jup, maar hij blijft wel aan de boom schudden op zijn manier en het zorgt voor leven, het sterkst qua insider punten is Jazebel.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Geruchten over Aerosmith in Krakau, kan natuurlijk ook iets voor Graspop zijn waar ze al 's stonden. Persoonlijk wil ik ze nog wel 's zien live.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Ken zegt nu dat ze altijd met zoveel namen de vvk starten. Lijkt dus op geen nieuwe namen. Hopelijk zit hij er weer naast en krijgen we alsnog namen vandaag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.599
Geruchten over Aerosmith in Krakau, kan natuurlijk ook iets voor Graspop zijn waar ze al ’s stonden. Persoonlijk wil ik ze nog wel ’s zien live.
En dat is gebeurd ook. Exclusief voor de Benelux.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
mattman wrote:
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.

Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar

Ik snap je punt wel, maar weekend tickets verkopen zonder namen is wel een ander verhaal dan een dagticket zonder namen. Voor een weekendticket hoef je alleen maar het festival leuk te vinden en een beetje algemeen vertrouwen hebben in de organisatie. Voor een dagticket moet je wel heel specifiek gokken dat jij net die ene dag, zonder enige zekerheid, het leukste gaat vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Brian wrote:
Ik ben heel bang voor een Thom yorke – SOAD clash. Hopelijk lukt het ze beiden te zien. Moet me nog verdiepen in Wilco (wat te beginnen?) En Pixies. Ken ze beide oppervlakkig, maar wat ik er van ken, vind ik goed.

Van Pixies zou ik zeggen: begin met Doolittle. Dat vind ik persoonlijk hun beste en bovendien een heel toegankelijke plaat. Surfer Rosa is ook fantastisch, maar is een stuk ruwer en minder toegankelijk. Bossanova vind ik hun 3e beste, maar daar zijn de ruwe kantjes voor een groot stuk af en die is wat gepolijster. Als je niet houdt van de hardere nummers op Doolittle, kan je die ook als 2e overwegen.

Wat betreft Wilco: ik lees hierboven Sky Blue Sky of Yankee Hotel Foxtrot. Ik zou dan persoonlijk toch aanraden om met Yankee Hotel Foxtrot te beginnen. Dat is echt hun klassieker en geeft naar mijn mening het meest volledige beeld van de sound van Wilco. Als die sound je bevalt, kan je inderdaad verdergaan met Sky Blue Sky. Als die sound je niet helemaal bevalt, kan je ook eens Summerteeth proberen. Die is een stuk ‘poppier’, echt een ideale lente- of zomerplaat! Als je dan een vollediger beeld van de variatie wil hebben, zou ik Being There aanraden. Die heeft nog een beetje de country-invloeden die de band in het begin kenmerkte.

Alternatief: beluister van de 5 platen (Being There / Summerteeth / Yankee Hotel Foxtrot / A Ghost Is Born / Sky Blue Sky) de opener. Die geeft wat mij betreft altijd een goed beeld van de plaat en is vaak ook wel bij de beste nummers. Kies op basis van het openingsnummer welke stijl je het meest aanspreekt.
1f609.svg


OK, tot zover mijn Wilco-adoratie… Ik ben jaloers op je dat je al dit moois mag gaan ontdekken
1f600.svg

Je enthousiasme werkt aanstekelijk, ik weet nog lang niet zeker of ik naar Werchter wil, maar ik weet wel zeker dat ik me meer in Wilco wil verdiepen nu ?
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
Damn, Aerosmith op Graspop! Die had ik graag in Werchter gezien. Dan ook maar ticketje voor de zondag van Graspop kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken