Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.


Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar

Ik snap je punt wel, maar weekend tickets verkopen zonder namen is wel een ander verhaal dan een dagticket zonder namen. Voor een weekendticket hoef je alleen maar het festival leuk te vinden en een beetje algemeen vertrouwen hebben in de organisatie. Voor een dagticket moet je wel heel specifiek gokken dat jij net die ene dag, zonder enige zekerheid, het leukste gaat vinden.

Ja, maar het is ook nog geen juli. Dus RW hoeft die vrijdagtickets nu nog niet per se kwijt. Waarschijnlijk handiger om volgende week/maand, die vrijdag in 1x goed neer te zetten. Ipv nu een naam te droppen, die de verkoop onvoldoende aanslingert.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.


Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar

Ik snap je punt wel, maar weekend tickets verkopen zonder namen is wel een ander verhaal dan een dagticket zonder namen. Voor een weekendticket hoef je alleen maar het festival leuk te vinden en een beetje algemeen vertrouwen hebben in de organisatie. Voor een dagticket moet je wel heel specifiek gokken dat jij net die ene dag, zonder enige zekerheid, het leukste gaat vinden.

Ja, idd. Het pakketje van gisteren was heel goed, maar over het algemeen vind ik het nog veel te mager wat er staat. Nu zou ik een dagticket voor Thom Yorke kunnen overwegen, maar ik wacht liever de lineup verder af (en die van andere festivals). Ergens in het begin van 2020 zal ik wel een knoop doorhakken denk ik.

Als Kendrick, Strokes en (aangezien ze alsnog niet op de GMM zondag staan) Faith No More worden aangekondigd, dan koop ik wel blind een ticket. Gaat voor mij geen enkel festival overheen gaan. Maar evengoed komen ze met dingen als Volbeat, dan zijn we nog verder van huis. ;-)

Die Jazebel beweerde op Efestivals dat RW zou knallen, dus ik verwacht dat ze volgende week nog doorgaan. Wat er nu staat is nog wat magertjes voor hun doen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Had ook Aerosmith graag na soad zien staan. Graspop valt samen met tw classic dus wordt aerosmith in monchengladbach.
Ik gok dat werchter geen naam gaat toevoegen vandaag na de aankondiging van GMM. Faith no more samen met soad op zondag? Of toch Foo fighters?
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Je enthousiasme werkt aanstekelijk, ik weet nog lang niet zeker of ik naar Werchter wil, maar ik weet wel zeker dat ik me meer in Wilco wil verdiepen nu
1f601.svg

Mooi zo! :D

Het ergste van al is dat ik de kans vrij reëel schat dat ik zelf Wilco ga missen... Als zij de barn afsluiten, terwijl Pearl Jam op de main stage staat krijg ik de aartsmoeilijke keuze: mijn favoriete band (voor de 11e keer) zien met m'n vrienden, of een andere band die ik fantastisch vind en waarvan ik alle albums heb (Wilco dus) voor de 2e keer zien op m'n eentje... Ik weet dat nu iedereen hier zal roepen dat ze voor optie 2 zouden gaan, maar ik denk toch dat het bij mij dan toch optie 1 zal worden.

Enfin: ik hoop dus op geen clash! :) Tenzij The Strokes of een andere verrassing er nog bijkomen, zijn Pearl Jam en Wilco wellicht de 2 bands die ik het liefst zal zien op Werchter. Zou bijzonder zuur zijn als die net tegenover elkaar staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Dr. Hannibal wrote:

ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Het is natuurlijk al eens gebeurd in 2018, maar ik vind het erg vreemd om als festival in verkoop te gaan met een dag zonder ook maar 1 naam.

Nuja, als het vandaag niet meer komt, dan krijgen we die (waarschijnlijk mooie) vrijdagheadliner volgende week wel.


Er zijn zelfs festivals die kei goed verkopen zonder een naam, dat is pas raar


Ik snap je punt wel, maar weekend tickets verkopen zonder namen is wel een ander verhaal dan een dagticket zonder namen. Voor een weekendticket hoef je alleen maar het festival leuk te vinden en een beetje algemeen vertrouwen hebben in de organisatie. Voor een dagticket moet je wel heel specifiek gokken dat jij net die ene dag, zonder enige zekerheid, het leukste gaat vinden.

Ja, maar het is ook nog geen juli. Dus RW hoeft die vrijdagtickets nu nog niet per se kwijt. Waarschijnlijk handiger om volgende week/maand, die vrijdag in 1x goed neer te zetten. Ipv nu een naam te droppen, die de verkoop onvoldoende aanslingert.

Klopt hoor! Bedoel alleen maar te zeggen dat ik denk dat er nu nog geen enkele vrijdag ticket verkocht gaat worden. Zo lang er geen namen op staan. Maar dat halen ze later idd makkelijk in...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
visdave34 wrote:
Nee, hij refereert naar zijn post van gisteren: “Tomorrow at 8?” Oftewel, dat vraagteken betekende dat hij het zelf ook niet wist.

Zulke hints kan ik ook geven.
1f9d0.svg
Heb soms wat medelijden met Ken, doordat hij hier en daar insights heeft, kan die nooit nog iets posten of gewoon mee deelnemen aan de speculatie. Zijn vraagteken leek me redelijk duidelijk aan te geven dat hij de vraag van 8 uur in de groep gooide.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Ken ie toch gewoon een tweede, alternatief, account aanmaken?

Volgens Jazabel vandaag weer namen:

4pm Belgian time. Not Friday head though.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Aerosmith, mooie naam voor Graspop. En daardoor stijgt mijn hoop een heel klein beetje dat het fantastische Faith No More toch op Rock Werchter staat...
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
Combi is binnen!
Ik heb me geregistreerd als ambassador. Dus als hier iemand een ticketje met 8 euro (combi) of 5 euro (dagticket) korting wil... Stuur me even een berichtje ik stuur je een link door waar je met korting kan bestellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Combi is binnen!
Ik heb me geregistreerd als ambassador. Dus als hier iemand een ticketje met 8 euro (combi) of 5 euro (dagticket) korting wil… Stuur me even een berichtje ik stuur je een link door waar je met korting kan bestellen.

Is dat per ticket of per bestelling?
PM mij de link maar alvast door. Ga eind deze maand tickets halen. :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Kendrick Lamar op de vrijdag van RW headliner op Longitude (Ierland). Zou RW hem dan mislopen? Of komt hij op zaterdag bij 21P erbij?

In het laatste geval kan hij de aankondiging van vandaag zijn (aangezien het geen vrijdag headliner wordt die we vandaag krijgen).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Kendrick Lamar op de vrijdag van RW headliner op Longitude (Ierland). Zou RW hem dan mislopen? Of komt hij op zaterdag bij 21P erbij?

In het laatste geval kan hij de aankondiging van vandaag zijn (aangezien het geen vrijdag headliner wordt die we vandaag krijgen).
21P is amper ergens headliner dit jaar. Dus die kan makkelijk in combi met Kendrick
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Kendrick Lamar op de vrijdag van RW headliner op Longitude (Ierland). Zou RW hem dan mislopen? Of komt hij op zaterdag bij 21P erbij?

In het laatste geval kan hij de aankondiging van vandaag zijn (aangezien het geen vrijdag headliner wordt die we vandaag krijgen).

Grote kans dat Kendrick dan op zaterdag komt ja.

Voor aankondiging straks: Kendrick Lamar, Foo Fighters of Kings of Leon? Mijn gok is Lamar.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
dennisf wrote:
Combi is binnen!
Ik heb me geregistreerd als ambassador. Dus als hier iemand een ticketje met 8 euro (combi) of 5 euro (dagticket) korting wil… Stuur me even een berichtje ik stuur je een link door waar je met korting kan bestellen.

Is dat per ticket of per bestelling?

Korting is per ticket! (235 voor combi dus, en 105 dagticket, inclusief de kosten). Ik stuur je een pm!
PM mij de link maar alvast door. Ga eind deze maand tickets halen.
1f642.svg
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
visdave34 wrote:
Kendrick Lamar op de vrijdag van RW headliner op Longitude (Ierland). Zou RW hem dan mislopen? Of komt hij op zaterdag bij 21P erbij?

In het laatste geval kan hij de aankondiging van vandaag zijn (aangezien het geen vrijdag headliner wordt die we vandaag krijgen).

Grote kans dat Kendrick dan op zaterdag komt ja.

Voor aankondiging straks: Kendrick Lamar, Foo Fighters of Kings of Leon? Mijn gok is Lamar.

Ik gok ook op de Kenny. Zeker nu hij uitgesloten is voor de vrijdag.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Mattman en Zero, zien jullie het zitten om jullie bevinden over Thom en Wilco te delen in het topic artiesten bio's? Daar is het makkelijker terug te vinden. En zit hier een Pixies kenner/liefhebber, ze hebben allen nogal een groot oeuvre, where to begin....
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Als ik tijd heb, wil ik dat voor Wilco wel eens doen. Al zal dat wel eerder voor januari zijn dan. Als iemand voordien tijd heeft, mag hij/zij dat gerust op zich nemen :)

Pixies vind ik nog best doenbaar qua oeuvre eigenlijk, vooral dan qua 'platen die er echt toe doen', zeg maar. En dat zeg ik met alles respect voor de band, voor alle duidelijkheid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken