Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Rock Torhout wrote:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat Pinkpop precies wel een zeer bont allegaartje aan het creëren is? Afwisseling is prima, maar bij Pinkpop lijkt het precies, ehm … te veel.

Vind dat ze het daar heel goed doen eigenlijk. Niet alleen qua variatie, maar ook qua rollout. Waar RW heel karig met TOP als losse naam komt, dropt Pinkpop die even in een pakket met 10+ andere namen, allemaal in verschillende genres. Nu, die tijd komt ook nog voor RW, maar ik wens Pinkpop wel een goede verkoop toe.

En je mag ervan vinden wat je wilt, maar Malone neerzetten als headliner getuigt in ieder geval van grote cojones.
Of een grotere naam die wegviel?

Is die Malone dan groter dan zo'n Kendrick? Ik zou het oprecht niet kunnen zeggen, dat wereldje kan mij niet echt bezighouden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het lijkt er toch op te wijzen dat Kendrick Lamar de 4e aankondiging zal worden. Hoop toch een pakketje, met 4 namen de VVK starten voelt altijd wat karig aan. Zeker als je weet dat zowat alle concurrerende festivals toch al een groot deel van hun line-up hebben staan. Benieuwd!

Om terug te komen op The Who (deed enkele pagina's terug de ronde): die spelen een korte tour in de UK in het voorjaar en gaan daarna terug naar de VS. Ik zou er eigenlijk niet op rekenen dat die terug naar Europa komen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
mattman wrote:

Rock Torhout wrote:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat Pinkpop precies wel een zeer bont allegaartje aan het creëren is? Afwisseling is prima, maar bij Pinkpop lijkt het precies, ehm … te veel.


Vind dat ze het daar heel goed doen eigenlijk. Niet alleen qua variatie, maar ook qua rollout. Waar RW heel karig met TOP als losse naam komt, dropt Pinkpop die even in een pakket met 10+ andere namen, allemaal in verschillende genres. Nu, die tijd komt ook nog voor RW, maar ik wens Pinkpop wel een goede verkoop toe.

En je mag ervan vinden wat je wilt, maar Malone neerzetten als headliner getuigt in ieder geval van grote cojones.

Of een grotere naam die wegviel?

Is die Malone dan groter dan zo’n Kendrick? Ik zou het oprecht niet kunnen zeggen, dat wereldje kan mij niet echt bezighouden.
Mensen die ik op social media heb van mijn leeftijd (20 jaar) maar niet echt bezig met muziek zijn hebben bijna allemaal Posty als meestgedraaide muzikant. Zijn allemaal mensen die niet naar festivals (als Rock Werchter/Lowlands/WoohHah, wel naar hardstyle) gaan.
Mensen (die ik ken) waarbij ik Kendrick in hun spotifylijstje zie staan, gaan wel eerder naar een Lowlands of Wooh Hah of zelfs RW/Pinkpop gaan.
Maar dat is vanuit mijn beleving.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Als ze Kendrick Lamar willen programmeren, prima voor mij, maar zet er dan aub ofwel een gevestigde waarde tegenover (bv. Massive Attack in The Barn) of een knallende headliner ervoor of erna (bv. Foo Fighters). Uiteindelijk gaan veel mensen naar Rock Werchter omdat je er de “crème de la crème” van de muziekwereld kan zien – je betaalt dan ook genoeg voor een ticket.

Sorry om erop te blijven terugkomen, maar dit zijn dan toch weer de uitspraken waar ik me aan irriteer. Prima als rap niet je smaak is, ook prima als je Kendrick specifiek niet kunt waarderen. Maar waarom dan insinueren dat hij geen "gevestigde waarde" is, dat hij niet tot de "crème de la crème" van de muziekwereld zou behoren? Dat hij de ticketprijs niet waard zou zijn? Die gast heeft fucking 13 Grammys, heeft albums gemaakt die algemeen gezien worden als een paar van de beste van deze eeuw, boekt wereldwijd enorme successen... En natuurlijk verwachten we van Werchter dat ze nog meer mooie acts zullen programmeren buiten hem om, maar waarom zou Kendrick niet een van die "crème de la crème" acts zijn?

Mn punt is: je kan prima vanuit persoonlijke smaak willen dat er een mooi alternatief geboden wordt als Kendrick geboekt wordt, maar hou nou eens op met die suggestie dat hij (of andere rappers) eigenlijk het boeken niet waard zijn. Wat dat is gewoon bullshit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Omgekeerd zie ik die nuance namelijk wel vaak gegeven worden in kritiek op de oudere gitaar acts: "prima boeking voor Werchter, maar persoonlijk vind ik het saai". Dus heh. Beetje twee kanten op meewerken aub.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Heb de indruk dat Hannibal een hiphopfan is ? voor mij is Kendrick ook geen werchter headliner, maar zal wel beïnvloed zijn door m'n persoonlijke smaak. BTW zwangere guy vind k heerlijk hoor.

Vraag me af of werchter wel als zoveelste in het rijtje Kendrick gaat aankondigen of gaat verrassen met iets anders. Dan toch niet eerder het 2e?
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Kendrick Lamar is natuurlijk een top naam. Ook voor Rock Werchter. Maar ik mis gewoon enige verrassing.. Iedereen op dit forum had de aangekondigde namen kunnen verzinnen. Waar BKS mij bijvoorbeeld erg verrast met Massive Attack laat RW dit, vooralsnog, na. Zouden ze voor The Strokes nou echt zoveel meer moeten betalen om hun naar Europa te trekken? Zou een enorm verrassingseffect zijn. Daarbij pak je een unieke headliner t.o.v. andere grote festivals.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Guns 'n Roses schijnt vandaag de Europese tour bekend te maken las ik net. Dat zou nog eens een verrassende headliner zijn haha.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Als ze Kendrick Lamar willen programmeren, prima voor mij, maar zet er dan aub ofwel een gevestigde waarde tegenover (bv. Massive Attack in The Barn) of een knallende headliner ervoor of erna (bv. Foo Fighters). Uiteindelijk gaan veel mensen naar Rock Werchter omdat je er de “crème de la crème” van de muziekwereld kan zien – je betaalt dan ook genoeg voor een ticket.

Sorry om erop te blijven terugkomen, maar dit zijn dan toch weer de uitspraken waar ik me aan irriteer. Prima als rap niet je smaak is, ook prima als je Kendrick specifiek niet kunt waarderen. Maar waarom dan insinueren dat hij geen “gevestigde waarde” is, dat hij niet tot de “crème de la crème” van de muziekwereld zou behoren? Dat hij de ticketprijs niet waard zou zijn? Die gast heeft fucking 13 Grammys, heeft albums gemaakt die algemeen gezien worden als een paar van de beste van deze eeuw, boekt wereldwijd enorme successen… En natuurlijk verwachten we van Werchter dat ze nog meer mooie acts zullen programmeren buiten hem om, maar waarom zou Kendrick niet een van die “crème de la crème” acts zijn?

Mn punt is: je kan prima vanuit persoonlijke smaak willen dat er een mooi alternatief geboden wordt als Kendrick geboekt wordt, maar hou nou eens op met die suggestie dat hij (of andere rappers) eigenlijk het boeken niet waard zijn. Wat dat is gewoon bullshit.
Ik begrijp dat mijn punt verkeerd overkomt - is ook totaal niet denigrerend bedoeld ten opzichte van een bepaald muziekgenre. Waar ik op doel, is het feit dat een doorsnee werchter ganger (en dan spreek ik niet over mensen die fora als deze lezen, want die weerspiegelen volgens mij niet de doorsnee) wél zit te wachten op namen als Pearl Jam, Foo Fighters, ... Met name dus: de grote stadion rock acts.

Je hoeft mij ook geen woorden in de mond te leggen: ik suggereer geen zaken als: rappers boeken is geldverspilling. Er is zeker een publiek voor en van alle rappers die er zijn, is Kendrick Lamar ook veruit de meest logische keuze om te boeken als Werchter organisatie. Maar je zal ook zien dat Werchter ook zal proberen om tegenover een act als deze, een waardig (en misschien kleiner) alternatief te zetten in een tent die het 'traditionele' werchter publiek ook aanspreekt.

Ach, wat een zinloze discussie ook. Voor mij persoonlijk boeit het niet zoveel wat er staat, als ik maar voldoende zaken kan zien in een weekend die mij boeien. En pakweg een Foals tegenover Kendrick Lamar zou al helemaal perfect zijn. Ik ben niet zo'n moeilijke mens hoor :wink:

Edit: de nuance tegenover bepaalde rock acts (zie maar RHCP) is overigens ook vaak zoek hoor :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Heb de indruk dat Hannibal een hiphopfan is ?

Valt dus wel mee. Weet niet of je mn profielfoto gezien hebt? Zit echt niet heel goed in de hiphop wereld. Gaat me meer om de manier waarop hier over sommige acts en genres gepraat wordt, dan per se mijn eigen smaak zelf. Maar goed. Punt is wel duidelijk denk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Zou wat zijn als Werchter met zowel GnR als Lamar komt vandaag. Vrijwel iedereen blij.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
@rocktorhout okay, thanks voor je reactie, punt is dan duidelijk. Realiteit is zeker dat een groot deel van het Werchter publiek zo denkt als jij schetst. Mijn reactie was ook niet tegen jou als persoon, maar meer tegen die algemene tendens. Begrijp jou ook wel weer heel goed hierin hoor. Maar laten we dit onderwerp inderdaad maar weer laten rusten, ik heb wel gezegd wat ik wilde zeggen inmiddels. Benieuwt naar 16.00!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Guns ’n Roses schijnt vandaag de Europese tour bekend te maken las ik net. Dat zou nog eens een verrassende headliner zijn haha.
Dan ben ik vooral benieuwd naar de reacties op Facebook van vele Graspop gangers als blijkt dat Werchter 2 potentiële Graspop headliners 'gestolen' heeft :lol:
 

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
Nog een uur en 10 min. Ik hoop voor vandaag geen Kendrick (sorry voor de fans). Tenzij ze met een pakketje komen... dan mag ie er wel bij. Ik wil vandaag omver geblazen worden door een totaal onverwachte naam. Als ze nu met alleen Kendrick komen wat ik al de hele dag verwacht ga ik best teleurgesteld zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Iemand zei hier vanochtend vroeg dat de bewerkte post van Jazebel eerst sprak van een "meer unieke headliner" om 16u.

Dan is de vraag of dit slaat op "geen herhaling naar RW normen" of op "een naam die nog niet op 20 affiches staat"?
 

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
Iemand zei hier vanochtend vroeg dat de bewerkte post van Jazebel eerst sprak van een “meer unieke headliner” om 16u.

Dan is de vraag of dit slaat op “geen herhaling naar RW normen” of op “een naam die nog niet op 20 affiches staat”?

Wie zouden ze bedoelen met een meer unieke headliner? Ik vermoed dan een naam die nog niet vaak genoemd is? Hopelijk een leuke verrasing.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Kendrick Lamar is voor Werchter als festival volgens mij een redelijk unieke headliner.

Verrassen kan later nog. Bevestig vandaag Lamar maar ff Werchter. Lang genoeg gewacht. :wink:
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als het klopt dat ze met een meer unieke headliner komen dan zal het niet Kendrick zijn, die is de vorige dagen al meermaals aangekondigd op andere festivals. Maar klopt het... We weten het binnen een half uurtje
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
De vraag is inderdaad wat 'uniek' is hé. Uniek voor Werchter is Kendrick Lamar wel degelijk. Uniek in Europa zou momenteel The Strokes kunnen zijn (bovendien ook uniek voor Werchter).

Dromen mag, dus ik hoop op The Strokes! Al denk ik ook dat het gewoon Kendrick Lamar zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken