Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
Nvm... dat van Jazebel lijkt geen hint te zijn. Hij had zijn originele post aangepast naar een “.” omdat er te veel hints in voor kwamen. Iemand die weet wat zijn originele post was? :p
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Paak naar Pinkpop!

En inderdaad TOP op het zijpodium daar waarschijnlijk. Belooft veel goeds voor RW, gaan ze ook niet té hoog staan.

Verder ook props aan de manier van uitrollen daar. RW komt met TOP als losse naam, Pinkpop countert dat met een pakketje waarin TOP maar één van de namen is. Mag gezegd worden. Niet dat die lineup nu mij zou trekken, maar ze doen daar wel veel dingen goed. Het vlammetje blijft wel aangewakkerd zo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Gojira op Pinkpop??? Stel je maar eens voor dat Werchter het ook doet. Ijzersterke band maar je moet het toch ook kunnen appreciëren
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
TOP gaat op de vrijdag spelen bij Pinkpop.
Met als headliner die dag RHCP, misschien bij ons dan precies hetzelfde ?
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Gojira op Pinkpop??? Stel je maar eens voor dat Werchter het ook doet. Ijzersterke band maar je moet het toch ook kunnen appreciëren
Van mij mogen ze gelijk doorkomen! Lekker in de Barn zetten en afbreken die tent :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Thomas wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Ja, meningen mogen hier best geuit worden. Wie ben ik zelfs? Maar, het is het constante geneut op acts die geen gitaar om hun schouder dragen dat me ferm de keel uit hangt (zij het om Lamar, Swift, Eilish etc. en ik heb niet eens wat met de meesten die hier worden gebasht) en met het nieuws van de voorbije drie dagen dat die honger (zeker gezien de hoeveelheid geruchten naar een gitaar-heavy bovenkant) blijkbaar nog steeds niet is gestild bij sommigen. Maar, bon. Ik wijk af.


Ja, dat gezeur begint flink repetitief te worden inderdaad. Begint bij mij ook wat te irriteren.


Zeuren lijkt me niet de bedoeling, maar zo raar zijn die meningen niet toch? Jaarlijks boekt Werchter enorm veel alternative, indie en hard(e) rock bands. Dit is precies de reden dat ik vaak naar Werchter ga. De (co)headliners of afsluiters die hiervan afwijken zijn meestal beperkt: Pink (2019), Macklemore (2016), Pharrell (2015) of bijvoorbeeld het inmiddels wat van afgestapte dance-acts (waar ik persoonlijk meer mee heb dan pop of hiphop). Als je dat soort artiesten wel wil zien, kan je ze prima ergens anders zien lijkt me. Puur qua headliners, heb ik liever dat een rapper op een hiphop festival staat en een (hele) harde metalband op Graspop staat, maar ik vind het prima dat er af en toe gevarieerd wordt, zeker aangezien Werchter met 4 podia ook nog genoeg ander leuks gelijktijdig te bieden heeft.

Bedoel vooral die constant herhaalde, algemene afkeer van alles wat naar hiphop ruikt. Heb dat riedeltje nou wel gehoord.

Niet van mij overigens. Prima als er rap staat. Andersom irriteert het mij dan weer het constante gebash op gitaarmuziek. Goh, Rock Werchter boekt gitaarbands. Het leuke aan RW voor mij is nou net de variatie aan muziek: van stadionacts, rock, metal, indie, dance, reggae, pop etc. Soms lijkt het hier of RW een soort BKS in het groot moet worden. Gelukkig trekt RW zich daar niks van aan en boekt lekker divers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Niet van mij overigens. Prima als er rap staat. Andersom irriteert het mij dan weer het constante gebash op gitaarmuziek.
Valt toch mee? Nu al 4 man op het forum die Gojira willen zien bijvoorbeeld. Vind dat er qua rock hier wel heel snel dingen 'ok' gevonden worden. Want ja, lekker rocken weetjewel. Bandje checken. Moshpitje. Zat worden.

Valt mij soms op dat veel rockfans heel erg close minded zijn qua genres apprecièren. Niet alleen hier hoor. Ook de mensen die op de social media van pakweg StuBru blijven roepen dat alles wat niet rock is commecieel is. Wat natuurlijk onzin is. Een Volbeat of Rammstein vind ik bijvoorbeeld een pak minder alternatief dan een Zwangere Guy (om nu maar een populaire schietschijf te noemen).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:
Gojira op Pinkpop??? Stel je maar eens voor dat Werchter het ook doet. Ijzersterke band maar je moet het toch ook kunnen appreciëren

Van mij mogen ze gelijk doorkomen! Lekker in de Barn zetten en afbreken die tent
1f642.svg

Oeeeeh, jaja! Dat is nog eens een vooruitzicht. Doe daarna NiN er nog eens achteraan om de sloopklus af te maken. Dan mogen ze Post Malone best op de mainstage zetten in de tussentijd :)
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Pinkpop & lollapalooza hebben toch paar mooie namen op hun affiche staan...
Anderson paak wil ik wel is zien, Rival Sons, Idles, Jimmy Eat world, Jake Bug, Dermot Kennedy, Rag 'n' bone man

En vooral Mando Diao, topband die ik nog niet te vaak in België heb weten optreden. Mogen er van mij gerust ook eens staan
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Valt mij soms op dat veel rockfans heel erg close minded zijn qua genres apprecièren. Niet alleen hier hoor. Ook de mensen die op de social media van pakweg StuBru blijven roepen dat alles wat niet rock is commecieel is.
Er zijn er ook die roepen op iedere rock naam die wordt aangekondigd :wink:

De basis van een festival als Rock Werchter is nu eenmaal rock muziek. Close minded zijn qua genres is overdreven hoor, velen kunnen echt wel andere genres appreciëren, maar een groot deel van het doelpubliek van Werchter verwacht nu eenmaal enkele serieuze rock namen/headliners. Neemt niet weg dat ik je volg dat er bij de minste aankondiging van een niet- (of minder-) rock naam, meteen afbreuk aan de affiche moet worden gedaan.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Rock of gitaarmuziek is nu ook wel heel breed hé. Ik ben een rock liefhebber, maar vind ook niet elke gitaarband top. Volbeat zegt mij bijvoorbeeld al minder,... Ik vind to pimp a butterfly van kendrick top, maar zijn laatste plaat bagger...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Gojira, hoe zalig zou dat zijn.
Ook de bevestiging dat er achter de Pilots dus gewoon nog een headliner komt. (Net zoals achter System dus)

Verder mogen Frank Carter en The Pretty Reckless gerust de oversteek maken.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.368
2.710
Gojira, lekker! Maar zullen die niet eerder naar Dessel gaan?
Stonden er dit jaar nog he.

Op zich maakt het mij niet zoveel uit, ga sowieso naar de 2 festivals.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vind het echt spannend voor vandaag hoor. Gisteren zakte de moed me wat in de schoenen, nu wel weer zin in 16u.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat Lollapalooza Stockholm en Pinkpop betreft: ik vind toch bij beiden weinig echt boeiends terug hoor. Oké, Andersoon Paak. (niet voor mij, maar wel een goeie naam lijkt me) en Gojira zouden wel voor de nodige afwisseling zorgen - maar die laatste bv. zie ik al niet meteen verschijnen op Werchter, lijkt me echt wel té niche (hoewel Parkway Drive er bv. ook al stond - dus soms verrassen ze op dat vlak wel). Stockholm heeft dan wel The Killers en Pearl Jam op één dag - maar dat hoeft niet te betekenen dat er bij Werchter een naam van dat kaliber voor PJ wordt geplaatst. Soms heb je als festival de kans om enkele mooie namen te boeken, en als dat zo uitkomt dat er dan 2 grote op één dag staan, doen ze dat maar. Dus daar zie ik geen tekenen in voor Werchter.

Ben ik trouwens de enige die vindt dat Pinkpop precies wel een zeer bont allegaartje aan het creëren is? Afwisseling is prima, maar bij Pinkpop lijkt het precies, ehm ... te veel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ben ik trouwens de enige die vindt dat Pinkpop precies wel een zeer bont allegaartje aan het creëren is? Afwisseling is prima, maar bij Pinkpop lijkt het precies, ehm … te veel.

Vind dat ze het daar heel goed doen eigenlijk. Niet alleen qua variatie, maar ook qua rollout. Waar RW heel karig met TOP als losse naam komt, dropt Pinkpop die even in een pakket met 10+ andere namen, allemaal in verschillende genres. Nu, die tijd komt ook nog voor RW, maar ik wens Pinkpop wel een goede verkoop toe.

En je mag ervan vinden wat je wilt, maar Malone neerzetten als headliner getuigt in ieder geval van grote cojones.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken