Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

ziggystardust

Playlistbediener
4 dec 2019
5
0
Wilco heeft eind juni twee nieuwe shows in Frankrijk aangekondigd. Zou ook geweldige naam zijn voor Werchter wat mij betreft!
Ze zijn ook nog niet vaak op Werchter geweest, volgens mij..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.487
Wat veel wisselende reacties hier over de grote kanshebbers en de aangekondigde acts. Ik ben zelf heel blij met Pearl Jam en SOAD. TOP vind ik dan weer niks. Ik hoop heel erg dat The Strokes, Kendrick Lamar, Volbeat, Tame Impala, Vampire Weekend, The National, Massive Attack, MCR en The Raconteurs erbij komen. Zou zomaar de Rock Werchter clash editie kunnen worden voor mij als alle geruchten een beetje kloppen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Paddy wrote:
The National heb ik niks mee (errug saai).

Lol, jij hebt Berninger nog nooit zien tekeer gaan op ’t podium zeker?

En nee, ik vermoed eerder Barn eigenlijk. Lijkt me gewoon.. Logischer? (zeker na die weergaloze shows op Pukkelpop).


nonanteneuf wrote:
Als in het ergste geval die vreselijke Kendrick dan toch komt, dan hoop ik toch echt dat de heren van The National in de Barn er tegenover staan. Massive Attack zou ook prima zijn maar anders wordt het een vroeg avondje…

Hebben jullie gitaarliefhebbers al drie (ofja twee) acts om van te smullen, wordt er toch nog geneut.

Muziek doet me echt niks. Op youtube verschillende keren live optredens opgezocht, maar mij doet het niks. En dat te keer gaan? Pffffff.

En ook gitaarliefhebbers mogen hun mening geven.
 

pepper

Playlistbediener
27 okt 2018
9
0
The national zou touren ter ere van album high violet. Wat voor een naam zou dat niet zijn voor cactus...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Wat veel wisselende reacties hier over de grote kanshebbers en de aangekondigde acts.

Ja is wel opvallend inderdaad. Je ziet de wat meer old skool rock liefhebbende leden die vaak echt een afkeer van hiphop hebben, en de meer hiphop/indie liefhebbende leden die juist die wat ouwere generatie rockbands een beetje zat is. En dan een set namen die daar precies dwars doorheen loopt. Dan kun je lang met elkaar blijven bekvechten ja.

Al heb ik het gevoel dat wij dan weer ergens daar tussenin zitten, met beide SOAD en Kendrick vrij hoog op het favorieten lijstje. Dus misschien klets ik wel uit mn nek.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Voor mij kan het met de lineup nu eigenlijk nog beide kanten op gaan. Ik ben op zich blij met SOAD en vooral Pearl Jam, al zijn dat niet de acts waarvoor ik specifiek naar België zou komen. Qua persoonlijke wensenlijstje: de kans op RATM lijkt helaas toch erg klein, maar ik heb nog goede hoop op RHCP, Thom Yorke, wellicht Tame Impala en een aantal kleinere namen.
Het grootste vraagteken is nu toch de Strokes. Als ze inderdaad komen zou dat fantastisch zijn (vond het erg jammer dat ik ze vorig jaar nergens kon zien). Maar is er enige concrete aanwijzing voor op dit moment?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Oef, Best Kept Secret heeft nu toch 2 erg mooie namen gedropt zeg.

Dit is het type acts die ik op RW wil zie verschijnen. The National is al geleden van 2013, wordt hoog tijd. En nu spelen ze High Violet intergraal, héérlijk. En Massive Attack zou, zoals Kereltje hier al opperde, een ideale Barn afsluiter kunnen zijn. Op zich is BKS 'maar' een maandje van RW verwijderd, en bij RW kunnen ze acts goed naar zich trekken, dus please?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Muziek doet me echt niks. Op youtube verschillende keren live optredens opgezocht, maar mij doet het niks. En dat te keer gaan? Pffffff.
Kan best ja! Maar 'errug saai' lijken me hun liveshows dan allerminste te omschrijven, toch? Dat te keer gaan is inleving en pure emotie.. Sommigen worden daar door geraakt, anderen laat 't koud en vinden het weetikveel pretentieus, tikje vals.. Ieder z'n mening daarover.

En ook gitaarliefhebbers mogen hun mening geven.
Ja, meningen mogen hier best geuit worden. Wie ben ik zelfs? Maar, het is het constante geneut op acts die geen gitaar om hun schouder dragen dat me ferm de keel uit hangt (zij het om Lamar, Swift, Eilish etc. en ik heb niet eens wat met de meesten die hier worden gebasht) en met het nieuws van de voorbije drie dagen dat die honger (zeker gezien de hoeveelheid geruchten naar een gitaar-heavy bovenkant) blijkbaar nog steeds niet is gestild bij sommigen. Maar, bon. Ik wijk af.

Was er in 2016 trouwens niet sprake dat Massive Attack in de Barn gingen staan trouwens? Die werden uiteindelijk wél aangekondigd voor DTRH maar niet voor Werchter.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Oef, Best Kept Secret heeft nu toch 2 erg mooie namen gedropt zeg.

Dit is het type acts die ik op RW wil zie verschijnen. The National is al geleden van 2013, wordt hoog tijd. En nu spelen ze High Violet intergraal, héérlijk. En Massive Attack zou, zoals Kereltje hier al opperde, een ideale Barn afsluiter kunnen zijn. Op zich is BKS ‘maar’ een maandje van RW verwijderd, en bij RW kunnen ze acts goed naar zich trekken, dus please?

Helemaal akkoord! Hopelijk op RW!!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Ja, meningen mogen hier best geuit worden. Wie ben ik zelfs? Maar, het is het constante geneut op acts die geen gitaar om hun schouder dragen dat me ferm de keel uit hangt (zij het om Lamar, Swift, Eilish etc. en ik heb niet eens wat met de meesten die hier worden gebasht) en met het nieuws van de voorbije drie dagen dat die honger (zeker gezien de hoeveelheid geruchten naar een gitaar-heavy bovenkant) blijkbaar nog steeds niet is gestild bij sommigen. Maar, bon. Ik wijk af.

Ja, dat gezeur begint flink repetitief te worden inderdaad. Begint bij mij ook wat te irriteren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Brian wrote:
Wat veel wisselende reacties hier over de grote kanshebbers en de aangekondigde acts.

Ja is wel opvallend inderdaad. Je ziet de wat meer old skool rock liefhebbende leden die vaak echt een afkeer van hiphop hebben, en de meer hiphop/indie liefhebbende leden die juist die wat ouwere generatie rockbands een beetje zat is. En dan een set namen die daar precies dwars doorheen loopt. Dan kun je lang met elkaar blijven bekvechten ja.

Al heb ik het gevoel dat wij dan weer ergens daar tussenin zitten, met beide SOAD en Kendrick vrij hoog op het favorieten lijstje. Dus misschien klets ik wel uit mn nek.

Dit is Rock Werchter samengevat hoor.

Maar rustig iedereen, Rock Werchter biedt kwaliteit én bovenal afwisseling. Zowel voor 'old school rockers', 'hiphoppers' en 'indieliefhebbende leden'.

Ik heb groot vertrouwen in de organisatie, sowieso.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Oh zeker! Rock Werchter is er voor iedereen. Maar dit jaar valt mij de scheidslijn tussen de verschillende "groepen" leden wat extra op. Is verder ook niet erg ofzo. Gewoon een observatie, als reactie op Brian's opmerking en wat ik zelf hier zie.
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
Mensen rustig aan zeg er moet nog zoveel komen in deze maanden. Wacht nou gewoon rustig af wat er allemaal komt in plaats van nu al zo moedeloos te speculeren dat het niks word
 

Thomas1617899556

Playlistbediener
28 feb 2016
7
6
Yannick wrote:
Ja, meningen mogen hier best geuit worden. Wie ben ik zelfs? Maar, het is het constante geneut op acts die geen gitaar om hun schouder dragen dat me ferm de keel uit hangt (zij het om Lamar, Swift, Eilish etc. en ik heb niet eens wat met de meesten die hier worden gebasht) en met het nieuws van de voorbije drie dagen dat die honger (zeker gezien de hoeveelheid geruchten naar een gitaar-heavy bovenkant) blijkbaar nog steeds niet is gestild bij sommigen. Maar, bon. Ik wijk af.

Ja, dat gezeur begint flink repetitief te worden inderdaad. Begint bij mij ook wat te irriteren.

Zeuren lijkt me niet de bedoeling, maar zo raar zijn die meningen niet toch? Jaarlijks boekt Werchter enorm veel alternative, indie en hard(e) rock bands. Dit is precies de reden dat ik vaak naar Werchter ga. De (co)headliners of afsluiters die hiervan afwijken zijn meestal beperkt: Pink (2019), Macklemore (2016), Pharrell (2015) of bijvoorbeeld het inmiddels wat van afgestapte dance-acts (waar ik persoonlijk meer mee heb dan pop of hiphop). Als je dat soort artiesten wel wil zien, kan je ze prima ergens anders zien lijkt me. Puur qua headliners, heb ik liever dat een rapper op een hiphop festival staat en een (hele) harde metalband op Graspop staat, maar ik vind het prima dat er af en toe gevarieerd wordt, zeker aangezien Werchter met 4 podia ook nog genoeg ander leuks gelijktijdig te bieden heeft.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.883
Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Ja, meningen mogen hier best geuit worden. Wie ben ik zelfs? Maar, het is het constante geneut op acts die geen gitaar om hun schouder dragen dat me ferm de keel uit hangt (zij het om Lamar, Swift, Eilish etc. en ik heb niet eens wat met de meesten die hier worden gebasht) en met het nieuws van de voorbije drie dagen dat die honger (zeker gezien de hoeveelheid geruchten naar een gitaar-heavy bovenkant) blijkbaar nog steeds niet is gestild bij sommigen. Maar, bon. Ik wijk af.


Ja, dat gezeur begint flink repetitief te worden inderdaad. Begint bij mij ook wat te irriteren.

Zeuren lijkt me niet de bedoeling, maar zo raar zijn die meningen niet toch? Jaarlijks boekt Werchter enorm veel alternative, indie en hard(e) rock bands. Dit is precies de reden dat ik vaak naar Werchter ga. De (co)headliners of afsluiters die hiervan afwijken zijn meestal beperkt: Pink (2019), Macklemore (2016), Pharrell (2015) of bijvoorbeeld het inmiddels wat van afgestapte dance-acts (waar ik persoonlijk meer mee heb dan pop of hiphop). Als je dat soort artiesten wel wil zien, kan je ze prima ergens anders zien lijkt me. Puur qua headliners, heb ik liever dat een rapper op een hiphop festival staat en een (hele) harde metalband op Graspop staat, maar ik vind het prima dat er af en toe gevarieerd wordt, zeker aangezien Werchter met 4 podia ook nog genoeg ander leuks gelijktijdig te bieden heeft.

Bedoel vooral die constant herhaalde, algemene afkeer van alles wat naar hiphop ruikt. Heb dat riedeltje nou wel gehoord.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Zal vast zo zijn. Ik vind het leuk om al die reacties te lezen, al weer 100 blaadjes vol! Heb ook echt wel mijn voorkeuren, persoonlijk heb ik ook niet het geduld voor band als the National en Bon Iver, Elbow etc. ik heb geen idee waar dat aan ligt.
Voor mij mag het wat steviger of er moet iets mafs/ actie in zitten.
Toch weet RW elk jaar weer genoeg afwisseling voor een ieder neer te zetten. Ik kom aan mijn trekken, en vrienden met een totaal andere smaak ook. Grote en kleinere namen. Dat maakt het ook zo'n mooi festival. Wederom benieuwd naar de volgende namen!
 

MeanjakeBlues

Playlistbediener
24 feb 2017
8
0
Mij rest nog enkel de vraag, wordt de donderdag een volwaardige dag of terug een halve dag/volle prijs zoals vorig jaar bij Pink?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik vraag me af of we vandaag meer dan 1 naam mogen verwachten. Ik vind het ergens wat karig om maar met vier headliners de kaartverkoop te starten. Ik hoop zelf op nog een headliner en een pakketje sterke namen erbij. We gaan het zien vandaag!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken