Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ik ga weer te negatief zijn, maar tot nu toe 0/3 voor mij. Een herhalingsoefening van 2017. Die setlist wordt dus gewoon 1

Enige positief puntje, m’n voorspelling die ik vorige week deelde komt aardit uit. Nu nog hopen dat we de (voor mij) leuke namen snel krijgen…

DO: Volbeat – Pearl Jam
VRIJ: RHCP – Kendrick
ZAT: 21P – Foos
ZON: SOAD – The Strokes

Idem hier, al zou een band als The Strokes, Tame Impala of The National wel meteen veel goedmaken.

Linkin Park was echt wel heel goed hoor. Ben er zelf ook volledig op los gegaan. Jeugdsentiment speelde mee.

Het was voor hen een overwinning die avond, door mijn ogen toen hadden ze de wei ongelooflijk mee.

Linkin park heeft voor mij aardig verrast in 2017, geweldig optreden maar soad opvolgen was geen gemakkelijke taak.

Ik snap echt niet dat de naam Taylor Swift hier zo vaak valt. Daar zijn echt andere festivals/arena’s voor. Puberpop.
Er is veel subjectiviteit op dit forum - logisch - maar jouw comments kunnen soms toch echt plat van het allerlaagste niveau zijn. Serieus, Taylor Swift is 'puberpop', Twenty One Pilots is een 'kutband natuurlijk' en 'Post Meloen mag wegblijven' maar dan wel verontwaardigd zijn dat RHCP wordt afgebroken. Zelfs de mensen met de sterkste meningen hier zijn genuanceerder dan dit, zelfs als ze een band met passie haten.

Ahh SOAD, ben ik zeer blij mee, krijg ik een herkansing van 2017. Toen was ik er wel bij, was ik bij de mainstage maar heb ik er bijna geen reet van meegekregen.

Teveel gezopen? Niet echt, ik was die woensdag op de camping door m'n enkel gegaan (met backpack nog om) en ben er donderdag en vrijdag op doorgelopen. Vrijdag met een slok teveel op een all-nighter gedaan waardoor ik zaterdag enorme overbelasting had en op krukken moest lopen en aan de pijnstilling zat (en veel gezopen om het toch maar gezellig te hebben). Maarja ik ben toen tijdens SOAD maar gaan zitren want ik kan niet op die krukken blijven leunen. Gelukkig genoeg rust gegeven en wel de zondag nog de nodige optredens mee kunnen pakken waaronder tijdens de Foo's continu gestaan!

Maargoed, ik dwaal af, ik heb dus veel van zaterdag moeten missen toen waaronder SOAD & LP. Baalde vooenamelijk enorm van SOAD, ik ben dus enorm blij dat als ik volgend jaar ga een herkansing krijg!

SOAD was wel écht geweldig in 2017. Mijn eerste hardere show ooit (nja, naast PoR dan op de donderdag geloof ik), maar die hele wei ging echt los. Moest halverwege de set naar achter gaan omdat ik niet 'op kon' tegen al die moshpits. Vond het ook wel grappig om te zien dat een groot deel van die fanbase gewoon van die mannen zijn die je perfect in de IT zouden kunnen zien werken, maar die wel echt los gaan bij SOAD.

Niet dat ik ze persé weer opnieuw zou willen zien though

Kereltje wrote:

xydroh wrote:

James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.

Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.

Wat weten we nu? Ze hebben 10 jaar lang een reunie van verschillende promotors afgewimpelt, gerard way heeft the umbrella academy verkocht en moet dus al zeker geen dag meer werken in zen leven.

Denk je echt dat die mannen die al lang binnen zijn uit hun bed gaan komen voor een positie over de middag? Die hebben een cult following gekregen om U tegen te zeggen.

Dit is gewoon een subheadliner.

wow zit hij achter The Umbrella Academy? Gave serie! En Black Parade blijft een vet nummer. Verder ken ik ze niet zo...

xydroh wrote:

Kereltje wrote:

xydroh wrote:

James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.

Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.

Wat weten we nu? Ze hebben 10 jaar lang een reunie van verschillende promotors afgewimpelt, gerard way heeft the umbrella academy verkocht en moet dus al zeker geen dag meer werken in zen leven.

Denk je echt dat die mannen die al lang binnen zijn uit hun bed gaan komen voor een positie over de middag? Die hebben een cult following gekregen om U tegen te zeggen.

Dit is gewoon een subheadliner.

wow zit hij achter The Umbrella Academy? Gave serie! En Black Parade blijft een vet nummer. Verder ken ik ze niet zo…

Serie en comic book. Hij heeft wel nog iets te zeggen in de serie maar de rechten zijn verkocht, zo heb ik het toch gehoord.

SOAD was wel écht geweldig in 2017. Mijn eerste hardere show ooit (nja, naast PoR dan op de donderdag geloof ik), maar die hele wei ging echt los. Moest halverwege de set naar achter gaan omdat ik niet ‘op kon’ tegen al die moshpits. Vond het ook wel grappig om te zien dat een groot deel van die fanbase gewoon van die mannen zijn die je perfect in de IT zouden kunnen zien werken, maar die wel echt los gaan bij SOAD.

Niet dat ik ze persé weer opnieuw zou willen zien though

Haha goeie samenvatting: veel mooie herinneringen aan de vorige show hier, maar dat vertaalt zich niet echt in enthousiasme voor deze nieuwe aankondiging.

Ik weet persoonlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Was er zelf in 2017 niet bij, en heb ze sws nog nooit live gezien. Wil dat wel heel graag. Ziggo kaartjes waren niet gelukt, maar rekende erop dat ze wel naar Graspop zouden komen. Niet dus. Best kut.

Maar ja, of ik hier nou weer voor naar Werchter ga komen? Gaat wel afhangen van de rest van de namen hoor. Kendrick daarna als festival afsluiter zou voor mij ideaal zijn, maar ik denk dat weinig mensen echt heel blij worden van die combi. Ik zou dan direct voor een dagticket gaan. Foos erachter kunnen me gestolen worden, en dan is zo'n dagticket opeens wel weer heel duur. Weekend ticket zie ik mezelf ook nog niet echt halen. Maar ik wil Kendrick en SOAD wel heel graag zien.

Moeilijk moeilijk. Verdere aankondigingen afwachten dan maar.

Wat een gehaat hier op Linkin Park. Die combinatie SOAD - Linkin Park zou ik elke week wel willen overdoen. Wat een waanzinnige feesten waren dat. Bij Linkin Park tijdens het springen nog door m’n enkel gegaan, waardoor de gig van Foo Fighters een dag erna een overlevingstocht werd. Bij SOAD een uur in de pit geweest, omdat ik geen lucht meer kreeg in het voorvak pal erachter.

Ik vind het heel bijzonder en zal zéker niet zowel
Rock Werchter als Graspop doen. Maar nu met Pearl Jam en SOAD zijn 2 van mijn 3 favoriete liveacts (Slipknot ontbreekt nog) bekend. Twenty One Pilots zie ik ook graag, maar
op Pukkelpop dit jaar voelde The National als het enige juiste festivaleinde. Ineens is het nog niet zo duidelijk welk festival van de twee ik ga bezoeken...

Voordat iemand rechten denkt te kunnen ontlenen aan de volgorde van de acts op de website: dit is in alfabetische volgorde.

ff tussendoor, moest wel lachen om deze op de Pinguin Radio facebook pagina

79390536_2616290065115197_3330856908822151168_n.jpg

The National heb ik niks mee (errug saai). Massive Attack zou ik nog wel leuk vinden.

Als in het ergste geval die vreselijke Kendrick dan toch komt, dan hoop ik toch echt dat de heren van The National in de Barn er tegenover staan. Massive Attack zou ook prima zijn maar anders wordt het een vroeg avondje...

Als in het ergste geval die vreselijke Kendrick dan toch komt, dan hoop ik toch echt dat de heren van The National in de Barn er tegenover staan. Massive Attack zou ook prima zijn maar anders wordt het een vroeg avondje…
Hier zou ik ook erg blij mee zijn.
Kan ik prima Kendrick zien, zonder ook maar iets te missen.
Ik gun het ons :)

The National heb ik niks mee (errug saai).
Lol, jij hebt Berninger nog nooit zien tekeer gaan op 't podium zeker?

En nee, ik vermoed eerder Barn eigenlijk. Lijkt me gewoon.. Logischer? (zeker na die weergaloze shows op Pukkelpop).

Als in het ergste geval die vreselijke Kendrick dan toch komt, dan hoop ik toch echt dat de heren van The National in de Barn er tegenover staan. Massive Attack zou ook prima zijn maar anders wordt het een vroeg avondje…
Hebben jullie gitaarliefhebbers al drie (ofja twee) acts om van te smullen, wordt er toch nog geneut.

Users who are viewing this thread