Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.
Liever niet.
Maar als ze komen staan ze ergens overdag op de main stage dus is het voor hun afwachten tot ze met de pakketjes beginnen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
na de show in 2017 zou het toch ook onverantwoord zijn om SOAD niet te laten headlinen? het dak ging er letterlijk vanaf. Beste show die ik de laatste 3 jaar gezien heb.

David Byrne en The Good The Bad & The Queen gemist? Ging daar nog een paar niveautjes overheen. Allez, voor mij dan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.
Zoiets dus.
 

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Ik hoop allesinds dat ze daar geen weken meer met wachten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.

Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.


Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Ik hoop allesinds dat ze daar geen weken meer met wachten.

Tgohja, Werchter bouwt altijd op met 1 naam tot de ticketverkoop om fans van het eerste uur te lokken en dan na de feestdagen beginnen ze meestal op een vrijdag om 16u met groepjes bands te droppen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
mattman wrote:
Ik ga weer te negatief zijn, maar tot nu toe 0/3 voor mij. Een herhalingsoefening van 2017. Die setlist wordt dus gewoon 1

Enige positief puntje, m’n voorspelling die ik vorige week deelde komt aardit uit. Nu nog hopen dat we de (voor mij) leuke namen snel krijgen…

DO: Volbeat – Pearl Jam
VRIJ: RHCP – Kendrick
ZAT: 21P – Foos
ZON: SOAD – The Strokes

Ik was gister nog positief omdat het op zich twee goede namen zijn voor Werchter en ik dacht dat Kendrick vandaag toegevoegd zou worden, maar ik vind dit ook wat mager.
Pearl Jam is zo groot dat ik wel snap dat je die snel nog een keer boekt, maar opnieuw SOAD die zonder nieuwe muziek een headlinespot innemen?
Had dan liever een Taylor Swift (waar ik echt helemaal niks mee heb) de kans gegeven, is tenminste wat nieuws.
Bovendien heb je nu al op drie dagen headliners waar ik (en jij dus waarschijnlijk ook, Mattman) geen ticket voor zou kopen, laat Kendrick maar snel toegevoegd worden.

Ja, dit zijn 3 namen waarbij ik eigenlijk sowieso de Barn opzoek. SOAD was tof de vorige keer, en een leuke verrassing, maar ook leuk voor één keer. Die nieuwe show gaat ook echt 0 dingen toevoegen aan die ene show, want die gaat exact dezelfde zijn. Wel een publiekstrekker natuurlijk. En ook eentje waar ze nog een mooie act na kunnen zetten (Strokes?).

Nu verwacht ik wel een Thom Yorke tijdens SOAD, dus dat komt goed uit. Morgen mag er wel een hele mooie komen, anders wordt het wel erg moeilijk voor mij om RW te overwegen.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
xydroh wrote:
na de show in 2017 zou het toch ook onverantwoord zijn om SOAD niet te laten headlinen? het dak ging er letterlijk vanaf. Beste show die ik de laatste 3 jaar gezien heb.

David Byrne en The Good The Bad & The Queen gemist? Ging daar nog een paar niveautjes overheen. Allez, voor mij dan.

Toch eerder verwacht dat je een show uit hetzelfde jaar zou noemen hahah, namelijk die magische show van Radiohead. Doet niet af dat SOAD in 2017 wel erg goed was natuurlijk.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
mattman wrote:

xydroh wrote:
na de show in 2017 zou het toch ook onverantwoord zijn om SOAD niet te laten headlinen? het dak ging er letterlijk vanaf. Beste show die ik de laatste 3 jaar gezien heb.


David Byrne en The Good The Bad & The Queen gemist? Ging daar nog een paar niveautjes overheen. Allez, voor mij dan.

Toch eerder verwacht dat je een show uit hetzelfde jaar zou noemen hahah, namelijk die magische show van Radiohead. Doet niet af dat SOAD in 2017 wel erg goed was natuurlijk.

radiohead deed mij nu eens helemaal niks, je ziet maar hoe smaken verschillen
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.

Ik weet zelfs wel zeker dat er nog grotere acts aankomen, in ieder geval groter dan Twenty One Pilots & SOAD.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
mattman wrote:
Ik ga weer te negatief zijn, maar tot nu toe 0/3 voor mij. Een herhalingsoefening van 2017. Die setlist wordt dus gewoon 1

Enige positief puntje, m’n voorspelling die ik vorige week deelde komt aardit uit. Nu nog hopen dat we de (voor mij) leuke namen snel krijgen…

DO: Volbeat – Pearl Jam
VRIJ: RHCP – Kendrick
ZAT: 21P – Foos
ZON: SOAD – The Strokes

Ik was gister nog positief omdat het op zich twee goede namen zijn voor Werchter en ik dacht dat Kendrick vandaag toegevoegd zou worden, maar ik vind dit ook wat mager.
Pearl Jam is zo groot dat ik wel snap dat je die snel nog een keer boekt, maar opnieuw SOAD die zonder nieuwe muziek een headlinespot innemen?
Had dan liever een Taylor Swift (waar ik echt helemaal niks mee heb) de kans gegeven, is tenminste wat nieuws.
Bovendien heb je nu al op drie dagen headliners waar ik (en jij dus waarschijnlijk ook, Mattman) geen ticket voor zou kopen, laat Kendrick maar snel toegevoegd worden.
Iets met woorden uit de mond halen...
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik ga weer te negatief zijn, maar tot nu toe 0/3 voor mij. Een herhalingsoefening van 2017. Die setlist wordt dus gewoon 1

Enige positief puntje, m’n voorspelling die ik vorige week deelde komt aardit uit. Nu nog hopen dat we de (voor mij) leuke namen snel krijgen…

DO: Volbeat – Pearl Jam
VRIJ: RHCP – Kendrick
ZAT: 21P – Foos
ZON: SOAD – The Strokes

Nu hoor ik u klappen zi. Hier teken ik direct voor en persoonlijk voeg ik er nog Foals & MCR aan toe.
Eervolle vermelding Mattman maakt de line-up waar alle andere europese festivals (incl mad cool) jaloers op mogen zijn!
Zalig nieuws ook van Sytem of a down (kga direct men ticket kopen vrijdag)
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik snap echt niet dat de naam Taylor Swift hier zo vaak valt. Daar zijn echt andere festivals/arena's voor. Puberpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.


Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.

Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.

Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.
Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P... Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:

James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.


Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.


Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.

Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.

Wat weten we nu? Ze hebben 10 jaar lang een reunie van verschillende promotors afgewimpelt, gerard way heeft the umbrella academy verkocht en moet dus al zeker geen dag meer werken in zen leven.

Denk je echt dat die mannen die al lang binnen zijn uit hun bed gaan komen voor een positie over de middag? Die hebben een cult following gekregen om U tegen te zeggen.

Dit is gewoon een subheadliner.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Kereltje wrote:

xydroh wrote:

James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.


Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.


Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.


Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.

Wat weten we nu? Ze hebben 10 jaar lang een reunie van verschillende promotors afgewimpelt, gerard way heeft the umbrella academy verkocht en moet dus al zeker geen dag meer werken in zen leven.

Denk je echt dat die mannen die al lang binnen zijn uit hun bed gaan komen voor een positie over de middag? Die hebben een cult following gekregen om U tegen te zeggen.

Dit is gewoon een subheadliner.
Of ze mogen het met zulke eisen op een ander proberen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken