Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.

Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.

Even voor de goede orde, ik zeg niet dat er geen grotere namen meer bijkomen, ik zeg alleen dat ik niet geloof dat op de dag dat bijv. Soad staat , dat er nog een Foo Fighters of iets dergelijks achteraan komt.
Maar hou hem vast ;-) Hopelijk zit ik ernaast :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.

Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.

Als we Ken19 mogen geloven op efestivals was de ticketverkoop voor SOAD in 2017 waanzinnig goed. Ik denk dat je als festival dan ook maar goed beseft dat deze band heel gemakkelijk kan afsluiten. Ok hier moet nog een headliner bij, maar die moet niet persee afsluiten.

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

xydroh wrote:
na de show in 2017 zou het toch ook onverantwoord zijn om SOAD niet te laten headlinen? het dak ging er letterlijk vanaf. Beste show die ik de laatste 3 jaar gezien heb.


David Byrne en The Good The Bad & The Queen gemist? Ging daar nog een paar niveautjes overheen. Allez, voor mij dan.

Toch eerder verwacht dat je een show uit hetzelfde jaar zou noemen hahah, namelijk die magische show van Radiohead. Doet niet af dat SOAD in 2017 wel erg goed was natuurlijk.

Haha, ja die kon ik zeker noemen. Was met stip de beste show dat jaar voor mij.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

Kereltje wrote:

xydroh wrote:

James wrote:

katrienmo wrote:
Ik verwacht My Chemical Romance ook nog. Op efestivals was er iemand die de reünie had aangekondigd wat overigens klopte. Die persoon wist ook te vertellen dat ze komen op Mad Cool én Werchter.


Die zullen wel in een pakketje namen zitten later in de aankondigingen, gaan geen hoge spot opeisen op Werchter.


Dat verwacht ik nu eigenlijk wel hoor, die zijn hun vel duur aan het verkopen.


Beetje voorbarig, aangezien ze nog geen enkele festivalshow aangekondigd hebben in Europa. Hebben hier nooit hetzelfde succes behaald als in de Angelsaksische wereld.


Wat weten we nu? Ze hebben 10 jaar lang een reunie van verschillende promotors afgewimpelt, gerard way heeft the umbrella academy verkocht en moet dus al zeker geen dag meer werken in zen leven.

Denk je echt dat die mannen die al lang binnen zijn uit hun bed gaan komen voor een positie over de middag? Die hebben een cult following gekregen om U tegen te zeggen.

Dit is gewoon een subheadliner.

Of ze mogen het met zulke eisen op een ander proberen?

Dat is de luxepositie die een band als MCR op dit moment heeft, er hoeft niks, als de deal afvalt dan valt die af, niks moet nog.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
daanvandingenen wrote:

Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.


Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.

Als we Ken19 mogen geloven op efestivals was de ticketverkoop voor SOAD in 2017 waanzinnig goed. Ik denk dat je als festival dan ook maar goed beseft dat deze band heel gemakkelijk kan afsluiten. Ok hier moet nog een headliner bij, maar die moet niet persee afsluiten.

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.

Of mensen zaten net dan in de tent en kwamen erna naar Linkin Park. Beetje gek ook hoe je vanuit het voorvak kan concluderen hoeveel volk er nog staat te kijken vanop een afstandje. Ik zie namelijk nooit vanaf de bomen (RIP) of het voorvak vol of niet vol zit.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Royal Blood net voor SOAD zou perfect zijn. Maar jullie blijven maar zagen over Kendrik Lamar :(
Topmatch van de Rode Duivels is voor mij ook een headliner.

(waarschijnlijk stamp ik hier alweer tegen een hoop schenen, maar hey : whatthefuck!)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

daanvandingenen wrote:

Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.


Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.


Als we Ken19 mogen geloven op efestivals was de ticketverkoop voor SOAD in 2017 waanzinnig goed. Ik denk dat je als festival dan ook maar goed beseft dat deze band heel gemakkelijk kan afsluiten. Ok hier moet nog een headliner bij, maar die moet niet persee afsluiten.

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.

Of mensen zaten net dan in de tent en kwamen erna naar Linkin Park. Beetje gek ook hoe je vanuit het voorvak kan concluderen hoeveel volk er nog staat te kijken vanop een afstandje. Ik zie namelijk nooit vanaf de bomen (RIP) of het voorvak vol of niet vol zit.

Ik zat er zelf tussen, ik kon met moeite bij de hekken geraken bij SOAD 20 minuten voor aanvang, een half uur in linkin park ben ik naar het toilet geweest en ik kon gewoon in 1 rechte lijn terug naar het eerste vak. Dat is toch duidelijk dan?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
James wrote:

mattman wrote:
Ik ga weer te negatief zijn, maar tot nu toe 0/3 voor mij. Een herhalingsoefening van 2017. Die setlist wordt dus gewoon 1

Enige positief puntje, m’n voorspelling die ik vorige week deelde komt aardit uit. Nu nog hopen dat we de (voor mij) leuke namen snel krijgen…

DO: Volbeat – Pearl Jam
VRIJ: RHCP – Kendrick
ZAT: 21P – Foos
ZON: SOAD – The Strokes


Ik was gister nog positief omdat het op zich twee goede namen zijn voor Werchter en ik dacht dat Kendrick vandaag toegevoegd zou worden, maar ik vind dit ook wat mager.
Pearl Jam is zo groot dat ik wel snap dat je die snel nog een keer boekt, maar opnieuw SOAD die zonder nieuwe muziek een headlinespot innemen?
Had dan liever een Taylor Swift (waar ik echt helemaal niks mee heb) de kans gegeven, is tenminste wat nieuws.
Bovendien heb je nu al op drie dagen headliners waar ik (en jij dus waarschijnlijk ook, Mattman) geen ticket voor zou kopen, laat Kendrick maar snel toegevoegd worden.

Ja, dit zijn 3 namen waarbij ik eigenlijk sowieso de Barn opzoek. SOAD was tof de vorige keer, en een leuke verrassing, maar ook leuk voor één keer. Die nieuwe show gaat ook echt 0 dingen toevoegen aan die ene show, want die gaat exact dezelfde zijn. Wel een publiekstrekker natuurlijk. En ook eentje waar ze nog een mooie act na kunnen zetten (Strokes?).

Nu verwacht ik wel een Thom Yorke tijdens SOAD, dus dat komt goed uit. Morgen mag er wel een hele mooie komen, anders wordt het wel erg moeilijk voor mij om RW te overwegen.

Tja, ik ben ook al bang voor Thom tijdens SOAD nu. Ik heb SOAD zelf nog nooit gezien en weet dan al m'n vrienden daar sowieso heen zullen gaan, dus dat gaat een moeilijke keuze worden. Ik zou zelf Thom veel liever een dagje eerder tijdens TOP zien!

Ik zou wel tevreden zijn met je voorspelling overigens, al mis ik Tame Impala wel een beetje.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Royal Blood net voor SOAD zou perfect zijn. Maar jullie blijven maar zagen over Kendrik Lamar ?
Topmatch van de Rode Duivels is voor mij ook een headliner.

(waarschijnlijk stamp ik hier alweer tegen een hoop schenen, maar hey : whatthefuck!)

Ah, Royal Blood; heerlijk nog zo'n act die al tig keer op Werchter gestaan heeft...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Cool dat je de bandnaam en één van hun tracks door elkaar gebruikt... ;-)

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.
Ik heb 10 edities Werchter meegemaakt en van alle headliners die ik heb gezien was Linkin Park degene met het volste veld. In ieder geval in de gebieden waar ik een beetje bivakkeer (iets verder naar achteren, maar waar ik nog wel richting bar kan). Toen ik daar vanuit de Barn kwam aanlopen, was er nergens meer een doorkomen aan. In ieder geval heel veel meer mensen dan er bij SOAD stonden. Anyway, uiteraard zijn ze headliner, maar ik denk ook dat daar nog wat bij moet.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
Als ik het even objectief probeer te bekijken...
Soad speelt in 2017 (weliswaar zeer gesmaakte show) in Werchter als sub/co-head voor Linkin Park (een naam met toch een pak meer hits edm., dus logische volgorde).
In 2020 keren ze terug. Zonder nieuwe muziek, maar ook zonder dat hun bekendheid om één of andere reden aanzienlijk zou zijn toegenomen... Ongeacht de gunstige reacties en ticketverkoop lijkt me niet dat er nu redenen zijn om SOAD als absolute headliner/afsluiter van die dag neer te zetten... (je zou zelfs kunnen zeggen dat er anno 2017 méér redenen voor waren om dat te doen dan nu in 2020)...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Heerlijk dit. Morgen Kendrick Lamar dan maar en vrijdag the strokes eindelijk! Poeh ;)
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Of iedereen is gaan lopen toen Linkin Park hun stevige rock songs in piano ballads begon om te toveren...
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Of iedereen is gaan lopen toen Linkin Park hun stevige rock songs in piano ballads begon om te toveren…

Me :lol: Vond dat optreden als ik eerlijk ben zo teleurstellend. Veel mensen vinden het alleen memorabal door wat er 2 week na gebeurde wat ook gewoon vreselijk is. Maar ja ben dus benieuwd, ik verwacht als ik eerlijk ben wel een co-headline constructie die zondag.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
pigital wrote:

xydroh wrote:

daanvandingenen wrote:

Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.


Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.


Als we Ken19 mogen geloven op efestivals was de ticketverkoop voor SOAD in 2017 waanzinnig goed. Ik denk dat je als festival dan ook maar goed beseft dat deze band heel gemakkelijk kan afsluiten. Ok hier moet nog een headliner bij, maar die moet niet persee afsluiten.

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.


Of mensen zaten net dan in de tent en kwamen erna naar Linkin Park. Beetje gek ook hoe je vanuit het voorvak kan concluderen hoeveel volk er nog staat te kijken vanop een afstandje. Ik zie namelijk nooit vanaf de bomen (RIP) of het voorvak vol of niet vol zit.

Ik zat er zelf tussen, ik kon met moeite bij de hekken geraken bij SOAD 20 minuten voor aanvang, een half uur in linkin park ben ik naar het toilet geweest en ik kon gewoond
in 1 rechte lijn terug naar het eerste vak. Dat is toch duidelijk dan?

Dat kan allemaal wel, maar de al dan niet lege wei Van Linkin Park verandert toch niets aan de positie of kwaliteit van SOAD?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.513
4.846
Ook deze aankondiging geen headliner, benieuwd wie hierachter het festival mag afsluiten. Hopelijk iets beter dan het Linkin Park van 2017.

Bij dit soort aankondigingen noemt Rock Werchter meestal niet de term ‘headliner’. Dat is eerder de artiest die de titel opeist.

https://twitter.com/systemofadown/status/1202242392994172928?s=21
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.513
4.846
xydroh wrote:

pigital wrote:

xydroh wrote:

daanvandingenen wrote:

Benjamin wrote:
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.


Tuurlijk komen er grotere namen als SYOD en 21P… Beide hebben welgeteld respectievelijk op Stubru maar 2 en 3(mss 4 ) radiohits gehad. Ze zijn beide ontegensprekelijk co-headlinerwaardig maar het is zever om te zeggen dat één van deze 2 een absolute headliner is van het kaliber Pearl Jam/Muse/foo Fighters/Metallica/coldplay. Ik verwacht dus nog een andere headliner die op zondag afsluit.


Als we Ken19 mogen geloven op efestivals was de ticketverkoop voor SOAD in 2017 waanzinnig goed. Ik denk dat je als festival dan ook maar goed beseft dat deze band heel gemakkelijk kan afsluiten. Ok hier moet nog een headliner bij, maar die moet niet persee afsluiten.

heb je de weide gezien in 2017? die was gewoon voor de helft leeg na SOAD, ik kon nog in het voorvak bij linkin park geraken 5 minuten voor de show begon. Dat was gewoon een weide SOAD fans bij elkaar. Een halve weide wil je geen enkele band aan doen, volgens mij komt er dus nog een headliner voor en niet achter SOAD.


Of mensen zaten net dan in de tent en kwamen erna naar Linkin Park. Beetje gek ook hoe je vanuit het voorvak kan concluderen hoeveel volk er nog staat te kijken vanop een afstandje. Ik zie namelijk nooit vanaf de bomen (RIP) of het voorvak vol of niet vol zit.


Ik zat er zelf tussen, ik kon met moeite bij de hekken geraken bij SOAD 20 minuten voor aanvang, een half uur in linkin park ben ik naar het toilet geweest en ik kon gewoond
in 1 rechte lijn terug naar het eerste vak. Dat is toch duidelijk dan?

Dat kan allemaal wel, maar de al dan niet lege wei Van Linkin Park verandert toch niets aan de positie of kwaliteit van SOAD?

Nee, natuurlijk niet. SOAD is gewoon headliner. Waarschijnlijk met nog wat sterke namen er omheen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.513
4.846
Ik denk niet dat na deze 3 bands nog grotere bands geboekt gaan worden. Dan zou RW wel echt een heel sterk affiche hebben, ongeacht of je de muziek wel of niet leuk vind.
Natuurlijk zijn dit gewoon de eerste 3 headliners, daarom worden ze ook gewoon zo aangekondigd.

Wat mij betreft 3 prima namen, maar allemaal acts die ik al vaker gezien heb.

Sowieso nog een vierde headliner. En ik verwacht op de dag van 21P en SOAD nog een coheadliner.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Linkin Park was echt wel heel goed hoor. Ben er zelf ook volledig op los gegaan. Jeugdsentiment speelde mee.

Het was voor hen een overwinning die avond, door mijn ogen toen hadden ze de wei ongelooflijk mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken