Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik vraag me af of we vandaag meer dan 1 naam mogen verwachten. Ik vind het ergens wat karig om maar met vier headliners de kaartverkoop te starten. Ik hoop zelf op nog een headliner en een pakketje sterke namen erbij. We gaan het zien vandaag!
Meestal starten ze de verkoop toch met slechts een aantal headliners? Vorig jaar 6, het jaar daarvoor zelfs maar 3.

Jazebel zegt dat we vandaag een iets uniekere act krijgen. Kendrick of The Strokes?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik zou het niet bekijken als een afkeer of gebash hoor. Ieder heeft zijn smaak. Mij zegt persoonlijk Kendrick niks, heb hem gezien en vond het niks. En Eilish vind ik niet genoeg om een festivaldag te headlinen. Als je van de jaren 90 tot nu de affiches bekijkt, en ik ga al 29 jaar naar werchter, zie je steeds de rock acts, de iets stevigere of alternatieve acts. Aangevuld met andere genres. Afsluiters mogen we niet over klagen toch, steeds stadionacts of toch meestal, en die werken ook op werchter. En binnen dat concept moet er natuurlijk vernieuwing zijn en die is er ook wel elk jaar Een Taylor swift vind ik passen op boutique maar minder op rock werchter als afsluiter.

Nog eens, dat is mijn persoonlijke mening, smaak, zonder dat ik bash op een stijl of iets minderwaardig vind. Ik vermoed dat boutique een dag wordt waar fans van een swift, Khalid perfect gaan terecht kunnen.

Dus persoonlijk ben ik heel blij met de 3 namen tot nu toe. Er komen er trouwens nog een 90tal aan. Dus nog ruimte genoeg
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Hoop op een iets groter pakketje vandaag.
Al zou de aankondiging van Lamar me al over de streep trekken voor een weekendticket. Vond die ene dag Werchter dit jaar erg tof en wil graag eens het hele festival meemaken. De tot nu toe aangekondigde namen zijn allemaal namen die ik wel zou gaan zien en heb vertrouwen in het gehele programma.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dus vandaag een vrijdag headliner. En morgen een pakketje van 5 met op kop nog een van de sub/co-headliners? (nu wil ik waarschijnlijk te veel)

Dus vandaag Kendrick.
Morgen Red Hot Chili Peppers, Khalid, Wilco, Cage The Elephant, Lykke Li?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Lolla Stockholm komt met hun lineup. Daar staat The Killers en Pearl Jam op één dag, dus wij mogen ook wel iets groots verwachten (zeker omdat het de donderdag is).

Daarnaast staat ook Kenny er als één van de headliners. :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Mooie lineup in Stockholm.

Verwachten jullie Malone ook op Werchter dit jaar?
Of is dat meer iets voor andere Belgische festivals?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Veel dingen die ik verwacht op RW zoals Jimmy Eat World, IDLES, Of Monsters & Men, Rex Orange County etc maar wil graag even Kacey Musgraves van die line-up warm aanbevelen. Als crossover act voor pop/country zeer leuke artieste, imo.

Vandaag verwacht ik ook eindelijk Kendrick Lamar voor de vrijdag, ja.
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Mooie lineup in Stockholm.

Verwachten jullie Malone ook op Werchter dit jaar?
Of is dat meer iets voor andere Belgische festivals?
Ik neem aan dat RW de voorkeur zal geven aan Kendrick, en Post Malone niet komt voor Barn-spot. Persoonlijk verwacht ik hem niet. Iets als Les Ardentes lijkt me ideaal.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Er wordt precies over alles wat gezeurd - de ene vindt de goeie rockacts "te déjà vu" - de andere vindt vernieuwende acts rotzooi. Ik behoor tot de laatste groep, met dat verschil dat ik er niet constant over loop te zeiken. Ik sta open voor véél muziekgenres (ik kan perfect naar Ellie Goulding luisteren en daarna naar Opeth, om maar iets te zeggen), maar persoonlijk heb ik niets met rap en hip-hop. En niet dat ik het geen kans geef: ik heb Kendrick Lamar zijn laatste album (na de overweldigend goeie reviews) geluisterd en vond er werkelijk geen fluit aan. Twenty one pilots heb ik ook even geluisterd (heb ze zelf nog even meegepikt op Pukkelpop in 2013 dacht ik), maar ook daar: het interesseert me totaal niet.

Als ze Kendrick Lamar willen programmeren, prima voor mij, maar zet er dan aub ofwel een gevestigde waarde tegenover (bv. Massive Attack in The Barn) of een knallende headliner ervoor of erna (bv. Foo Fighters). Uiteindelijk gaan veel mensen naar Rock Werchter omdat je er de "crème de la crème" van de muziekwereld kan zien - je betaalt dan ook genoeg voor een ticket. Voor een bepaald doelpubliek is een combinatie Twenty one pilots + Kendrick Lamar fantastisch, maar ik heb het idee dat een doorsnee Werchter ganger toch iets 'klassieker' ingesteld is én net als ik toch wel een bom van een act daartegenover verwacht.

Mijn punt is eigenlijk: laat iedereen z'n muziekkeuze voor wat het is en stop aub met constant te 'bashen' op muziek die jou niet aanspreekt. Voor mij mag een avond er uitzien als Royal Blood - Ellie Goulding - System of a down, terwijl dit voor een ander verschrikkelijk zou zijn. Als nu blijkt dat de 2e headliner op zaterdag toch Kendrick Lamar is, prima, mij zien ze er gewoon niet die dag. Ik zal misschien wel even reageren "Matige dag voor mij", daarvoor dient een forum. Maar maak je punt en move on. Sommigen kunnen het blijkbaar niet laten om, van zodra een naam passeert die hen niet aanspreekt, daarop te reageren met een haatbericht.

Om ook op een positieve noot te eindigen: de affiche van 2019 was voor mij (met uitzondering van de combinatie The Cure - Tool) de zwakste die ik ooit heb gezien. In dat opzicht zijn ze dit jaar toch wél goed gestart met al 2 grote rockbands en een (kleinere) nieuwe commerciëlere headliner. Uiteindelijk blijkt dat toch ook de succesformule voor Werchter te zijn: zorgen voor voldoende gevestigde waarden en die aanvullen met een reeks nieuwere bands (en headliners). Voor ieder wat wils dus, sowieso.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik juich afwisseling op RW absoluut toe. Mijn muzikale smaak gaat van Nine Inch Nails en Tool over Tame Impala tot Kendrick Lamar en Bon Iver. RW is voor mij dan ook een ideaal festival. Pure popacts mogenvan mij zeker geboekt worden, maar mij zal je er niet zien. RW slaagt er gelukkig meestal in die goed weg te zetten tegenover een alternatievere band. Ideaal dus. Ik vind het gewoon vreemd dat sommige leden hier roepen om een Taylor Swift etc als headliner. RW heeft een kemel geslagen met Pink vorig jaar, maar artiesten als Swift, Rihanna, Bieber headlinen in principe nooit op RW. Wel op Pinkpop de laatste jaren. Verschil moet er zijn. Hopelijk blijft werchter trouw aan zijn roots.
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
Vandaag op efestival word door de insiders gezegd dat kendrick gaat komen. Ook is op lollapalooza stockholm kendrick aangekondigd dit zit vlak voor werchter.
Er staan op lollapaloooza wel een paar namen waar ik vrolijk van zou worden:
Rex Orange county
Anderson paal
Idles
Jimmy eat World
Rival sons
Of monsters and men
Mando diao
Jake bugg
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Nieuwe tip van Jazebel: .

Wellicht verwijzend naar K-Dot -> Kendrick Lamar

Nope, helaas niet.

Haha, don't take the dot as a hint, guys. I just edited my original post, which contained a bit too many hints, in retrospect. Keep an eye out for 4pm though.

Zou het persoonlijk wel een teleurstelling vinden als we Lamar uiteindelijk niet op het programma terugvinden.
 

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
Vrij duidelijk dat het Kendrick zal worden vandaag. Ik word er niet happy van, is gewoon mijn ding niet. Ik hoop morgen of misschien vandaag (maar het zal wel niet) op een pakketje met namen.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Nieuwe namen Pinkpop..
Daar wordt TOP niet aangekondigd als headliner.. Dus das ook goed nieuws hier.. Voor de rest mag Anderson .Paak wel doorkomen! :)
https://twitter.com/pinkpopfest/status/1202543302555373569
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken