Onibaba wrote:
Ik vond iedereen zo bloedserieus. We probeerde wat praatjes te maken maar veel spontaniteit zat er niet in bij veel Belgen. We houden trouwens ook wel van een jointje op z’n tijd, zeker op festivals. We staken er eentje aan en alle koppen draaiden zich om alsof we criminelen waren. We roken het ook amper op het terrein bij andere mensen. Blijkbaar not done op Werchter. Dus maar weer weggestopt. Saai!
HE-LE-MAAL met eens het Werchter publiek is echt 98% van de tijd ontzettend saai. Wij stonden in het aller voorste vak met Weezer en iedereen keek “vies’ naar ons omdat we bij elk nummer een het springen en dansen waren (nog niet eens aan het duwen of botsen tegen de stilstaanders). Gelukkig waren we met z’n vijfen en trokken we ons niets aan van de rest.
Ik ben geen veteraan Werchter (combi in 2010 en 2018, en dag ticket in 2016 en 2019) maar écht goede sfeer heb ik zeer zelden gehad (eerste waar ik aan denk dat echt tof was en iedereen los ging was Equal idiots vorig jaar die The Slope afsloten). Ik ga ook wel niet heel vaak tijdens de headliners in het voorste vak staan, misschien daarmee.
Maar pratende vrouwen die het over “het werk” hebben in het voorste vak tijdens Eels, mensen die je vies aankijken als je danst op Weezer heel vooraan. Zelfde bij RHCP in het 2de voorste vak in 2016. Het jammere is gewoon dat ik dan soms echt vooraan wil staan en feesten omdat ik zot ben van een band (meestal zijn dat nog niet eens dé grote acts zelfs) en dat je dan nog tientallen rijen mensen hebt dit totaal statisch ongeïnteresseerd krijgen dat is het jammere aan Werchter.