Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.669
4.990
Our last night was gewoon schaamtelijk om te zien, die mens heeft geen noot zuiver gezongen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.156
2.368
Wow

Hier komt echt niets boven.
Pure klasse.

Hét hoogtepunt van deze Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Fucking hell wat waren The Cure en Janelle Monae beide magistraal. Tool een heel vette verrassing. Zelfs The 1975, niet perse iets waar ik fan van ben, was tof. Kurt Vile oké.

Cure speelde trouwens de perfecte setlist. Die staat qua opbouw als een huis. 2.15 uur die aanvoelen als een dik half uur.

Dag 2 veegt de vloer aan met dag 1. Maar dat konden we op voorhand wel raden. :)

Cocktails worden as we wpeak gemaakt bij Casa Bacardi. Come join. Zoek het FL logo! (Op shirts)

En dan zou ik de festileaks meeting bijna vergeten vermelden. Een headliner op zich. Leuk om Dr. Hannibal te ontmoeten, naast de groep heerlijke Festileaks crewleden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.877
12.350
Fucking hell wat waren The Cure en Janelle Monae beide magistraal. Tool een heel vette verrassing. Zelfs The 1975, niet perse iets waar ik fan van ben, was tof. Kurt Vile oké.

Cure speelde trouwens de perfecte setlist. Die staat qua opbouw als een huis. 2.15 uur die aanvoelen als een dik half uur.

Dag 2 veegt de vloer aan met dag 1. Maar dat konden we op voorhand wel raden. ?


Jos. wrote:
Cocktails worden as we wpeak gemaakt bij Casa Bacardi. Come join. Zoek het FL logo! (Op shirts)

En dan zou ik de festileaks meeting bijna vergeten vermelden. Een headliner op zich. Leuk om Dr. Hannibal te ontmoeten, naast de groep heerlijke Festileaks crewleden.

Hoe druk was 't bij de meeting? Oh, en konden ze een beetje cocktails maken? Dat is net zo belangrijk, namelijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Hoe druk was ’t bij de meeting? Oh, en konden ze een beetje cocktails maken? Dat is net zo belangrijk, namelijk.

Ik gok een man of...20? Gezellig! En de cocktails waren top. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.877
12.350
wenteldave wrote:
Hoe druk was ’t bij de meeting? Oh, en konden ze een beetje cocktails maken? Dat is net zo belangrijk, namelijk.

Ik gok een man of…20? Gezellig! En de cocktails waren top. ?

Nog best een hoop. Goed om te horen! Zeker voor herhaling vatbaar op een ander festival, denk ik zo.

Dit weet jij vast niet, maar komt die foto nog ergens te staan?
Wie weet helpt dit: @Joszwa
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
778
902
Dank allen voor het komen naar de Festileaks Meeting, super leuk om jullie eens te spreken! Erg gezellig. Betreft de toekomst: in ieder geval gaan we het op Lowlands weer organiseren, volgend seizoen eens kijken welke festivals we nog meer kunnen gaan meepakken!

En dan natuurlijk de foto's (gemaakt door Ben Houdijk)...

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5081.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5071.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5034.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5046.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5055.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5050.jpg

2019_RW19_photo-Ben-Houdijk_lr-5060.jpg
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Tool en Pink zijn sowieso de optredens van deze editie.. Kan niemand iets op aanmerken ?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.266
3.229
Ik was er enkel gisteren dus bij deze al een verslagje om de tijd te doden.

Binnengekomen op de eerste tonen van Whispering Sons. Ik vreesde dat dit niet zo goed ging werken op de main om 13h maar dat deed het wel. Fenne blijft een fantastische frontvrouw en de toon was meteen gezet voor de rest van de dag. Overtuigende set ondanks de lichtjes ongepaste setting voor deze band.

Daarna meteen door naar Denzel Curry (spijtig dat ik hierdoor de meeting heb gemist). Het werd zo'n typisch Amerikaanse rapshow aka Denzel met nog een hypeman die enkel op play moest drukken en wat meeroepen. Beetje zonde dat Denzel niet meer probeert te doen met zijn show, bijvoorbeeld met liveband ofzo. Verder was Denzel op zich best goed, bakken energie, consistente strakke flow en vooraan was het publiek zeker wel mee.

Vervolgens een stukje Kurt Vile meegepikt. Ik vind hem een sympathieke man en muzikaal zat het zeker ook goed maar na een halfuurtje had ik het ook wel gezien. Nog even langs Foxing gepasseerd op The Slope om dan naar The 1975 te gaan op mainstage. Misschien had ik te hoge verwachtingen (vorige keer dat ik ze zag was ik positief verrast) maar ik was lichtelijk teleurgesteld gisteren. Opvallend rustig ook, ik kon zo het tweede voorvak in en zelfs daar was er eigenlijk, behalve op het einde, het hele concert amper sfeer en energie vanuit het publiek. Verder vond ik Matty ook redelijk apathisch en somber overkomen, zeker in zijn bindteksten. De performance op zich was best goed en visueel was het ook indrukwekkend maar het kwam gewoon niet super over. Ook veel nieuw werk, een energieshot als Love Me was bijvoorbeeld handig geweest in het midden van de set.

Daarna Janelle Monáe geskipt om SWMRS te gaan kijken op The Slope. Janelle scheen briljant te zijn dus ik hoop dat ze volgende week ook in form is voor DTRH. Maar toch geen spijt dat ik naar SWMRS ben gegaan, die hebben The Slope gesloopt voor een enthousiast en talrijk publiek. 40 minuten in de pit waar mijn prachtig petje van RW18 gesneuveld is (RIP). Overduidelijk het concert waarbij ik me het meest heb geamuseerd.

Even uitblazen en door naar Tom Misch. Ik vind zijn muziek leuk maar het is wel allemaal een beetje glad en makkelijk. Toen ik de tent binnenwandelde, merkte ik echter een strakke band die lekker aan het jammen was, zeker positief verrast door dit sfeervolle concert. Ondertussen was ik al gesloopt door het drukke schema en ik wist dat 2h15 The Cure iets te veel ging zijn voor mij. Ik heb de eerste liedjes meegepikt met o.a. Lovesong maar ik wou zeker nog een stukje Snarky Puppy zien. De KluB C stond maar half vol maar het publiek dat er stond was laaiend enthousiast. Heel veel publieksparticipatie, uitgesponnen solo's en gewoon muzikaal talent. Misschien wel de verrassing van de dag en tot het einde gebleven. Uiteindelijk ben ik zelfs nog blijven plakken en stukje Kylie gezien op het scherm (lol) voor ik afzakte naar de mainstage.

Daar zag ik nog het laatste halfuur van The Cure. Wat ik hoorde was zeer goed en ik heb veel respect voor hun legacy. Zeker een klasse act en Robert was duidelijk ook content met het Werchter publiek. Geen spijt dat ik maar zo'n kort stuk heb gezien, als ik alles had gezien, had ik het waarschijnlijk negatiever ervaren maar nu de hits zien was zeker een positieve ervaring!

Daarna was het plan om nog een stukje Robyn te kijken maar de tent was al van ver voor de start vol. Eerst was er ook geen geluid aan het scherm dus dat was een domper. Uiteindelijk dan toch geluid en Yannick nog ontmoet op de tribune. Wat ik zag was goed, Robyn was zeer enthousiast, vocaal en visueel ook goed dus misschien toch maar overwegen om haar deftig te gaan kijken op DTRH. Hierna nog even blijven plakken bij Tool maar ik ken nog steeds niet veel van hun muziek. Ik kan me voorstellen dat het als fan heel indrukwekkend overkomt, op zich hoorde ik op muzikaal vlak ook heel impressionante dingen. Maar ik had toch niet genoeg interesse en energie dus na een halfuurtje toch maar voldaan vertrokken want ik moest nog naar huis rijden.

Verder wil ik nog mijn complimenten geven aan de organisatie. Elk jaar zijn er wel weer wat veranderingen en verbeteringen aan het terrein. De ingang was aangelegd ipv die losse steentjes, er waren extra waterpunten en grote vernevelingskannonen en ik merkte heel wat nieuwe zit- en schaduwplekken. Tijdens een dood moment doe ik altijd eens een tourtje over het terrein en heel wat kraampjes en de Apero kregen een aantrekkelijker uiterlijk met o.a. veel hout en planten. Uit respect ga ik ook altijd even kijken bij North West Walls en ik blijf die gigantische streetart impressionant vinden. Ook The Slope was voor mij weer een groot succes. Ondanks dat het veld op zich redelijk kil is, vind ik het Werchter terrein nog steeds een aangename plaats.
Wat me ook nog opviel, was dat het publiek gisteren opvallend goed verspreid was. Ik had minder dan andere jaren het gevoel dat het te druk was op het terrein, zelfs niet tijdens de headliners. Op mijn route ook geen last gehad van rode kruizen, behalve voor Robyn.

Beetje zonde dat de headliners mij minder interesseerden dan gepland maar uiteindelijk heb ik toch een volle dag muziek gehad met enkele goede concerten en verrassingen. Als ze volgend jaar weer een lineup hebben als vorig jaar, ben ik er waarschijnlijk wel weer bij voor 4 dagen! :)
 

sloeber

Playlistbediener
16 feb 2018
9
4
Na lang gluren op dit forum toch maar eens een account aangemaakt om festival- en concertervaringen uit te wisselen :)
Ik had enkel een dagticket voor gisteren, en na de zondag van 2018 is dit toch één van de fijnste Werchterdagen geweest die ik heb mogen beleven

Eerst Whispering Sons gaan kijken op de Main. Ik had ze al eerder aan het werk gezien in een kleine, intieme zaal en was bang dat hun muziek niet helemaal tot hun recht ging komen in de brandende middagzon. Toch leverden ze een sterke show, Fenne blijft een geweldig performer.
Daarna een siesta om rond 16u Jungle te zien in de Barn. Blijft een leuke show, maar ze moeten hun toch hebben van het werk op hun debuutalbum.
Daarna een klein stukje Weezer meegepikt (en gelukkig voor mij speelden ze mijn favorieten 'Buddy Holly' en 'Beverly Hills' aan het begin van hun set) om vooraan te kunnen staan bij Janelle Monae, die een onwaarschijnlijk geniale show bracht. Ze heeft haar bijnaam als de 'vrouwelijke' Prince niet gestolen, en wat een dijk van een nummer is Django Jane!
Snel iets gegeten om toch ook Years & Years te kunnen bijwonen, en ook daar heb ik eigenlijk niets op aan te merken. Wat er soms miste in toonvastheid werd helemaal goed gemaakt in enthousiasme en sfeer. Prima concert en erg leuk gedanst hier!
The Cure was samen met Tool de act waarvoor ik mijn ticket had aangeschaft. Wat een bijzondere, magische show. Robert Smith heeft nog niets van zijn veren verloren, 2,5u lang waren ik en velen met mij helemaal bedweld door zijn hypnothiserende performance. Prachtig met de ondergaande zon op de achtergrond, en ook erg leuk om de bandleden zo aandoenlijk met elkaar te zien interrageren.
En dan was er nog Tool als afsluiter. Erg genoten van de nieuwe nummers en de setlist in het algemeen (vooral deze versie van Schism was om te smullen), jammer dat Parabola niet werd ingezet door Parabol, want dan komt dat nummer toch nog iets lekkerder binnen. Het laatste deel van de show heb ik op afstand moeten meepikken, en toen viel me pas op hoe cool die lasershow was!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.831
6.568
Een bezoeker van Rock Werchter is in de nacht van vrijdag op zaterdag overreden door een auto op een van de parkeerplaatsen in de buurt van het festival. De 42-jarige Belg is hierbij levensgevaarlijk gewond geraakt en ligt in het UZ Leuven. Zijn toestand is stabiel, meldt een woordvoerster van het parket in Leuven.

Het parkeerterrein bevindt zich op een kleine kilometer van de festivalweide. Het ongeluk gebeurde om 00.30 uur. ,,Uit de bevindingen van de verkeersdeskundige die wij hebben aangesteld blijkt dat de man op de grond lag en dat er een auto over hem gereden is. Er zijn geen aanwijzingen dat de bestuurder van de auto had kunnen weten dat er zich op die plaats iemand bevond. Men verwacht zoiets totaal niet en het was er op dat ogenblik donker”, zegt de parketwoordvoerster tegen persbureau Belga.

Het is nog onduidelijk waarom de man op de grond lag.

AD.nl
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
Tot nu toe The Cure en Janelle Monae de onbetwiste hoogtepunten voor mij. Spoelden de slechte nasmaak van dag 1 ook mooi weg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
P!nk was anders echt fantastisch.

Ik heb maar de 2de helft gezien. Cringen. Soms werd het zo ongemakkelijk en cheesy dat ik verwachtte dat ze Let It Go van Frozen zou gaan zingen en aan een koord zou wegvliegen. Dat Celine Dion stukje met die gitarist was ook echt erg.

Nee, ik vreesde al zoiets. Dan liever een popshow a la Janelle Monae de dag erna. Voor mijn smaak dan he ?.

Verder wel blij dat het jou wel zo goed beviel!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Gisteren dagje Werchter gedaan. Tool stak er bovenuit en dan te bedenken dat ook the Cure een optreden uit de buitencategorie gaf.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.156
2.368
Ja, ook dat stukje Dion meegekregen toen ik na Elbow twijfelde of ik zou blijven kijken of door ging gaan.

Ben dan maar doorgegaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
667
Gisteren dagje Werchter gedaan. Janelle Monae stak er bovenuit en dan te bedenken dat ook the Cure een optreden uit de buitencategorie gaf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken