Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Lekker dagje gisteren.

Wat later aangekomen dan verwacht. Dus meteen van start gegaan met Kurt Vile... blijft lekker om de dag met wat pintjes mee te beginnen. Niet veel onverwachts maar dat komt waarschijnlijk omdat het mijn 3e keer is dat ik hem zie in minder dan een jaar. En Kurt Vile op het BKS strand gaat niet overtroffen worden door een Werchter "tent" natuurlijk.
Laatste 3 nummers van Foxing dan nog meegepakt, een band die ik al kende van het kleine emo/punk wereldje in België, tof om te zien dat zo'n bands stilaan ook kansen krijgen op Werchter met The Slope!

Dan nog wat ingepilst voor Weezer. Lekker vooraan gaan staan. En met ons vriendenhoopje ons op elk nummer helemaal gesmeten! Lekker gedanst, geen nieuw werk (hallelujah). 3 covers was misschien wat te veel van het goede maar los daarvan mooie set! Nonchalant gebracht, lekker gedanst... Zo heb ik ze graag. Snel snel door naar SWMRS, een nummertje of 2 gemist denk ik. Sfeer zat er goed in maar had er qua band, strakheid en overall sound een tikkeltje meer van verwacht.
Dan klaarmaken voor de combo The Cure en Tool. Beide bands die ik tof vind maar geen die-hard van ben, (lees als ik ken van beide bands +/- 10 nummers écht goed. The Cure was tof, Maar als je geen harde fan bent is meer dan 2 uur echt wel lang voor eender welke band vind ik. Halverwege terug wat meer naar achteren gegaan en van een afstandje genoten met het nodige bier. Hadden er zin in en was leuk om te zien! Tool ietswat hetzelfde verhaal op voorhand zoals The Cure bij mij, vind ze goed maar geen die-hard fan. Wou ze wel een pak liever zien dan The Cure. En wat was dat rete-strak! Echt een wall of sound die over je heen draaft, ik kan niet geloven welk geluid die produceren met 1 gitaar en 1 bas echt zot! Lichtshow was bangelijk, visuals en het mysterieuse rond de band maakt het alleen nog maar beter! Wat een show, mijn vrienden die Tool niet kennen stonden met momenten met open mond te kijken. WAUW!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Mijn god. The Good The Bad and The Queen speelde daarnet zomaar even de beste show die ik al gezien heb dit weekend. Voor een veel te slecht gevulde Barn. Maar wat een feest. Wat een show. Wow.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Inderdaad, The Good, The Bad & The Queen was echt ongelooflijk sterk. Wat een entertainer is die Damon. Ontzettend genoten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Ik heb een heerlijk festival tot nu toe! Donderdag beetje van de ene show naar de ander gewandeldd, met Pink als afsluiter: eerste helft stond als een huis, tweede helft was idd een beetje de cringe die @mattman al beschreef. Als geheel viel het mij alleszins mee.

Vrijdag was fantastisch, zeer sterke acts overdag in de tenten gezien, ook tijdens The Cure eerst de tent in gedoken voor Snarky Puppy. Hoewel ik het jammer vond niet volledig van The Cure te kunnen genieten, was Snarky Puppy voor mij dubbel en dwars de moeite waard. Toen nog een goed stuk van The Cure vanaf de zijkant bekeken, om voor Tool in het voorvak te komen. En wat een dikke show was dat weer! Heerlijk om voorin gelijk de hele crownd met Aenema mee te horen zingen. Genoten!

Gisteren ook een leuk dagje met wat meer pop, voor mn gevoel. Ging in principe naar Florence, omdat ik TGTBTQ al in Paradiso gezien had. Maar na 3 kwartier staan werden onze benen moe, en zagen we op weg naar een zitplek op The Slope dat The Barn nog gewoon open was! Naar binnen gelopen in een belachelijk lege Barn, heerlijk vanaf de zijtribune met vol zicht op het podium nog het grootste deel van die show mee kunnen pikken. Zowel van Florence als TGTBTQ behoorlijk onder de indruk, super ze allebei te kunnen zien! Mumford hebben we lekker zelf met zijn zonen laten spelen, wij hebben een heerlijke douche gepakt en zijn klaar voor de laatste dag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Leuk om alle positieve reacties op Tool hier te lezen trouwens, ook bij hen die minder groot fan zijn/waren
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Hierbij ook een verslag van mijn derde keer Werchter. De eerste keer was in 1993 en de laatste keer was in 2004 waar ik tevens The Cure voor de laatste keer zag. Deze keer ging ik samen met mijn vriendin slechts 1 dag, de vrijdag.

We begonnen de dag door even het terrein te verkennen om vervolgens Masego in de The Barn te gaan kijken. Een lekker begin, heerlijk relaxed. Daarna even een speciaal bier gehaald. Vervolgens wist ik van de meet-up dus zijn we daar even een kijkje gaan nemen. Erg gezellig, een lekkere cocktail gehad, leuk gekletst en wat mooie foto's gemaakt. We wilden wel langer blijven maar we wilden toch ook graag Nothing But Thieves zien. We konden zo doorlopen naar het voorvak waar we een uitstekende plek hadden. Ik vind het een erg leuk bandje. Echter van de cd's en ep's die ze hebben gemaakt kan ik een zeer toffe cd samenstellen. Echter staan er op elke cd ook een paar draken van ballads. Dit was de 4e keer dat ik ze zag en ook de live-concerten bevatten wat van die langzame show-stoppers. Een dijk van een nummer als Reset Me staat op de laatste cd als extra track en doen ze amper live. Toch weer een leuk optreden gezien. Maar als ik eerlijk ben kan er wel wat meer pit in. Die zanger staat er steeds verveelder bij lijkt wel. Ze maakten ook niet het uur vol. Ik ben benieuwd hoe ze zich nog gaan ontwikkelen.

Daarna naar Klub C gelopen om Warhola te checken. Die tent stond echter kneitervol maar we konden nog achterin staan. Toen werden de deuren achter ons gesloten. What da fuck? Ik voelde me opgesloten, ik kon geen kant op. Daar stond ik dan hutjemutje. Niet relaxed. Zodra de deuren weer open gingen, wist ik niet hoe snel ik weg moest wezen. Wat een klote systeem. Ik wil ergens weg kunnen wanneer ik dat wil. Op Lowlands heb je tenten die aan de zijkanten open staan. zo kun je er overal in en uitlopen. Zelfs buiten zou je nog wat kunnen zien. Hier wordt ik claustrofobisch van. Het zijn mooie constructies. Zo heeft The Barn zelfs een balkon en zitplekken aan de zijkant. Maar doe mij maar open tenten. Dat gelul met vol = vol en deuren die achter je dicht gaan. Vreselijk.

Daarna weer naar het hoofdpodium om 1975 te gaan kijken. Ik had het wat slapper verwacht maar ik vond het eigenlijk zeer relaxed. Ideaal voor in het zonnetje. Alhoewel....zonnetje....zeg maar gerust ZON! Daar was geen ontkomen aan. Het werd ons echt teveel. Gelukkig een strookje schaduw gepakt bij het rolstoelpodium. Werchter heeft echt veel te weinig schaduwplekjes. Daarna weer wat geslenterd, wat gegeten en door naar Weezer. Ik vond het een heerlijk ongecompliceerd optreden. Misschien een tikkeltje te frivool. Ik wilde deze band altijd al een keer zien. Ik vond het leuk.

Daarna door naar Janelle Monae. Gek genoeg konden we zo naar binnen lopen. De show stond als een huis. En prachtig decor, toffe dancemoves en geinige verkleedpartijtjes. muzikaal doet het me niets maar het was een lust voor het oog. Geen moment verveeld. Er zat echter geen spontaniteit in, alles was geregisseerd. Het leek wel een theatervoorstelling of musical. Ze had nog een politieke boodschap en daar houd ik nooit zo van bij artiesten. Toch mooi effe meegepakt.

En door naar Bring me the Horizon. Ik had het idee dat dit een heavy band was. Zo ziet die zanger er wel uit en af en toe doet ie iets met een grunt. Maar dit leek wel een boyband. Er was van alles uit de kast getrokken: een flink decor, danseressen met masker en flame throwers, een gigantische stellage. Dus het was zeker een show. Maar muzikaal...ach wel aardig. Wat wil deze band nu zijn? Een stevige band of een poppy band met hitjes? Toch leuk om mee te pakken op zo'n festival.

Daarna even goed eten want de avond brengt een vol programma. Ik heb heerlijk genoten van The Cure. We vonden het prima om iets verder weg te staan. Echter konden we niet helemaal onze draai vinden. Veel mensen die langs je heen liepen of stonden te ouwehoeren. Dus geleidelijk gingen we steeds meer vooraan staan. Ik vond het mooi. Mijn vriendin wilde erg graag een stukje Kylie zien dus liepen we naar The Barn. En weer dat vervelende systeem van dichte deuren. We konden niet naar binnen. Ik vond het erg lullig voor mijn vriendin want die had zich er erg op verheugd. Nog een tijdje voor de schermen staan kijken maar dat slaat nergens op. Alsof je tv zit te kijken. Dus weer terug naar The Cure. . Ik zie dat persoonlijk vele malen liever dan Kylie dus ik was er wel blij mee. Hoe gaaf The Cure ook is, ik vond het ook wel een uitputtingsslag. Dat concert duurde maar en duurde maar. Na een dag bier, zon en slenteren worden de benen toch loom.

En dan de act waarvoor ik was gekomen: Tool! We hadden alles in het werk gesteld om vooraan te gaan staan. Echter toen we bij het voorvak kwamen, zagen we de rode kruizen en rijen dik voor dat voorvak staan. Wat te doen? Ondertussen stroomden het mensen die een mooi plekje wilden bemachtigen. Toen besloten om dicht tegen het hek achter het voorvak te gaan staan. Daar hadden we een prima plek. Echter bekroop toch een lichte teleurstelling want gedurende 40 minuten zagen we voortdurend stromen mensen die in het voorvak mochten staan. Wederom wat mij betreft een onduidelijk systeem. Bij Lowlands of DTRH heb je dat gelukkig niet. Gewoon naar voren, wie het eerst komt heeft de beste plek. Ik hield die rode kruizen ook steeds in de gaten. Ik dacht, zodra die op groen komen te staan, kun je naar binnen. Is het vol dan wordt het rood. Eerlijk lijkt me....maar blijkbaar worden er mondjesmaat mensen toegelaten. Ik vond die gok te groot om een andere toffe plek mis te lopen.

Een volgende zorg drong zich aan. We stonden naast een randdebiel die of stomdronken was of totaal doorgesnoven. Lang verhaal kort, toen Tool begon waren al deze ongemakken verdwenen. Vanaf de eerste tonen, kreeg ik een muzikale schop onder m'n reet. Hier heb ik 12 jaar op gewacht (m'n laatste keer Tool was op Lowlands 2007). Het was retestrak, de setlist was geweldig en de visuals erg mooi. Maynard was echt fantastisch bij stem. De setlist was bekend (gedurende de tour ongeveer hetzelfde). Ze wisselen Intolerance en Part of Me af en gelukkig kozen ze tijdens Werchter voor het laatste. Vet! Wederom droop ik af met het gevoel het beste concert ooit te hebben gezien. Iets wat Tool steeds voor elkaar krijgt. Zo goed. Het duurde tot 02.00 en de het lood stond ons in de benen. Gelukkig stonden we redelijk vooraan en konden we de bandleden zien. Als je verder op het veld staat, zie je echt niets van de band, schat ik zo in. De schermen tonen visuals en niet de bandleden. Zeer de moeite waard en een topafsluiter.

We hebben dus erg genoten maar toch denk ik niet nog eens voor Werchter te kiezen. Het systeem van de deuren dicht tijdens concerten vind ik echt niets. Ook mis ik het vrolijke, gekke "festivalgevoel" zoals bij Lowlands of DTRH. De leuke zithoekjes, de gekke verrassingen, de melige situaties. Je komt echt voor de grote namen naar Werchter. En ook vonden we, over het algemeen, het publiek totaal verschillend. Bij Nederlandse festivals heerst er een veel meer uitgelaten stemming. De mensen zijn soms door het dolle heen. Ik vond iedereen zo bloedserieus. We probeerde wat praatjes te maken maar veel spontaniteit zat er niet in bij veel Belgen. We houden trouwens ook wel van een jointje op z'n tijd, zeker op festivals. We staken er eentje aan en alle koppen draaiden zich om alsof we criminelen waren. We roken het ook amper op het terrein bij andere mensen. Blijkbaar not done op Werchter. Dus maar weer weggestopt. Saai!

Tenslotte nog iets over de afstanden. Het is prima geregeld met bussen vanuit Leuven. Maar even serieus....ik heb een stappenteller op mijn horloge. Het is 2,5 - 3 km lopen vanaf de bus naar de ingang. Daar kwam geen einde aan zeg. Je moet er toch niet aan denken dat vier dagen te moeten aflopen. Vooral na afloop ben je gesloopt. Dit klinkt wellicht wat negatief...maar we hebben echt een topdag gehad. Ik heb bij Werchter hetzelfde als bij Pinkpop...erg degelijk qua aankleding. Vooral in de brandende zon, mis ik echt meer schaduw. Tool heeft ervoor gezorgd dat het erg de moeite waard was.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Leuk om alle positieve reacties op Tool hier te lezen trouwens, ook bij hen die minder groot fan zijn/waren
Inderdaad! Ben (of, ik moet nu 'was' zeggen) ook geen megafan, maar godver wat was Tool vet. Ben nu noodgedwongen via YouTube nog de hele dag naar ze aan t luisteren. De combinatie The Cure en Tool kan volgens mij zomaar het beste 1-2'tje ooit zijn op Werchter.. change my mind ?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
@Onibaba ik begrijp dat iedereen een festival anders beleeft en je bent misschien een andere stijl festivals gewoon maar ik wou toch even reageren op enkele van je 'kritiekpunten'.

Er is al veel gediscussieerd over het systeem van de tenten maar op zich werkt het prima volgens mij, tenminste als de situatie op de voet wordt opgevolgd en ze niet worden toegedaan als er nog veel plaats is. Spijtig dat jullie niet zijn binnengeraakt bij Kylie maar als de ingangen gewoon openbleven had je opnieuw dat ingesloten en claustrofobische gevoel van bij Warhola maar dan nog duizend keer erger. De Klub C heeft 6 uitgangen (2 aan elke kant en achteraan aan de poortjes in de hoeken zijn er nog 2), The Barn zelfs 8, dat lijkt me wel voldoende.
Je kritiek op het systeem aan de main begrijp ik ook niet goed. Ik denk dat het frustrerender is als ze lang wachten en dan een hele hoop binnenlaten. Ik vind het juist positief en het eerlijkst als ze gewoon mondjesmaat mensen binnenlaten zolang er plaats is. Op Pukkelpop heb ik wel eens in zo'n open voorvak gestaan en dat is allerminst prettig want dan blijven mensen maar doorduwen.

Over de sfeer begrijp ik je deels. Het is zeker zo dat Belgen vaak iets terughoudender zijn en als jouw referenties Lowlands en DTRH zijn, kan Werchter waarschijnlijk nogal 'saai' overkomen. Maar over het algemeen wordt Werchter juist aangenaam gevonden door de gemoedelijke sfeer en ik ben zeker wel een paar gekke situaties tegengekomen op die ene dag dat ik er was. Bovendien hoor ik veel reacties van bijvoorbeeld Tool dat het publiek compleet uit zijn dak ging en dat was bij andere edities ook vaak het geval (zie bv David Byrne vorig jaar).

En als laatste je punt over de mobiliteit. Vergeet niet dat je op een festival bent met 88000 mensen dat op het snijpunt ligt van twee grote invalswegen met daaraan nog een hoop parkings en campings. Ik vind het persoonlijk soms al gevaarlijk als ik 's avonds die auto's zie rijden tussen al die fietsers en voetgangers, stel je dan voor dat daar nog de hele dag pendelbussen rijden op de weg van The Hive. De eindhalte van de pendelbus is volgens mij het dichtste dat je veilig kan geraken. Qua mobiliteit geef ik Werchter altijd goede punten, nog nooit problemen mee gehad behalve de gebruikelijke file bij aankomst. Liever even wandelen dan onveilige situaties (bijvoorbeeld zoals vorig jaar Pinkpop en ook dit jaar een ongeval gebeurd op de Werchter parking).

Wellicht heb je gewoon een beetje ongeluk gehad met de rode kruizen en slechte sfeer op de plaatsen waar je stond maar ik wou gewoon even een andere kant belichten. Hopelijk heb je toch nog een leuke dag gehad maar dat zat wel goed denk ik, te lezen aan je reactie op Tool :)
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Jeetje mina, gister was ik op Jera maar potverdomme wat is dit een middelvinger voor Parkway Drive dat ze voor dit publiek moeten optreden EN deze spot.. Show valt door het licht in het water, had het in de tent gezet, komt de sfeer ook ten goede...

Als ik de manager was had ik dus lekker dit festival geskipt dan gespeeld...

Maar potverdomme wat een mooie band is het wel!!!!!
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
@Thijs: het komt wellicht wat negatief over. Ik heb echt een fijne dag gehad. Het was inderdaad anders dan dat ik gewend was. Neem bijvoorbeeld de oude Bravo op Lowlands. Een gigantische tent waar iedereen van alle kanten in en uit kon lopen. Zelfs al sta je aan de zijkant net buiten de tent, kun je het nog prima meemaken. Het systeem van Werchter vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Als je binnen bent en de deuren gaan achter je dicht. Dat voelt voor mij als opgesloten zitten. En bij populaire acts moet je er al erg vroeg zijn anders heb je pech. In ons geval wilden we het eerste uur The Cure zien, daarna een half uurtje Kylie en weer terug naar The Cure. Dat kan dus niet. We hebben een kwartier bij die dichte deuren gestaan bij The Barn.

Mbt dat voorvak bij Tool. Dat kan ook gewoon dat ik het zelf niet goed doorhad..:) Het was wat frustrerend omdat ik als doel had: bij Tool in dat voorvak. Eenmaal daar zagen we een mensenmassa voor die poortjes staan. Ik had echt geen idee of er nog mensen werden toegelaten. Dus de keus was...blijven staan of ergens anders een mooi plekje vinden. Dit was HET optreden waar ik al 12 jaar op had gewacht...dus ik moest snel handelen. Gekozen voor een ander plekje waar ik dus 40 minuten voor aanvang was. Eenmaal daar bleven er maar mensen in dat voorvak komen. Toen wilde ik niet m'n plek afstaan. Het voelde wat lullig.

Ik snap trouwens dat de bussen wat verder weg moeten staan. Maar ik vond 2,5 km toch wel een aardig stuk. Bij Lowlands heb je dat bv niet en dat had ik als referentiekader. We gingen direct na Tool weg en alles zat mee qua wachttijden bij de bussen. We konden dus goed doorlopen. We waren in Leuven om 03.30. Je doet er dus 1,5 uur over.

En er heerst zeker een gemoedelijke sfeer. Het publiek is ook wat gevarieerder denk ik. Ook veel wat oudere mensen. Mensen die puur voor de optredens komen. Niets op aan te merken. Bij andere festivals heb je bv meer straattheater of een gekke wagen waar wat in verkocht wordt. Het totaalplaatje is daar leuker. Ik zou dus een volgende keer voor Werchter kiezen als er bands komen die ik heel graag wil zien. Persoonlijk ben ik toch meer van driedaagse festivals (zonder dagtickets) waar alles klopt: sfeer, bands, aankleding, eten etc. In Nederland ervaar ik het allemaal wat vrijer en losser.

Het was trouwens heerlijk dat we voor 1 dagje een hotel hadden. Lekker douchen, een lekker bed en een ontbijtje staat klaar. Kan ik iedereen aanraden als je n dagje gaat.
 

Tompie

Playlistbediener
12 dec 2018
16
2
Helaas niet op Werchter aanwezig, maar wát heb ik genoten van TGTBTQ op de livestream zeg. Zeker de albumversies van de meeste nummers zijn me niet bij gebleven, maar hoe ze hier werden gespeeld waren ze allemaal een stuk memorabeler, heerlijk! Alleen jammer dat het niet te Chromecasten was naar mijn tv.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
@onibaba ik begrijp dat iedereen een festival anders beleeft en je bent misschien een andere stijl festivals gewoon maar ik wou toch even reageren op enkele van je ‘kritiekpunten’.

Er is al veel gediscussieerd over het systeem van de tenten maar op zich werkt het prima volgens mij, tenminste als de situatie op de voet wordt opgevolgd en ze niet worden toegedaan als er nog veel plaats is. Spijtig dat jullie niet zijn binnengeraakt bij Kylie maar als de ingangen gewoon openbleven had je opnieuw dat ingesloten en claustrofobische gevoel van bij Warhola maar dan nog duizend keer erger. De Klub C heeft 6 uitgangen (2 aan elke kant en achteraan aan de poortjes in de hoeken zijn er nog 2), The Barn zelfs 8, dat lijkt me wel voldoende.
Je kritiek op het systeem aan de main begrijp ik ook niet goed. Ik denk dat het frustrerender is als ze lang wachten en dan een hele hoop binnenlaten. Ik vind het juist positief en het eerlijkst als ze gewoon mondjesmaat mensen binnenlaten zolang er plaats is. Op Pukkelpop heb ik wel eens in zo’n open voorvak gestaan en dat is allerminst prettig want dan blijven mensen maar doorduwen.

Over de sfeer begrijp ik je deels. Het is zeker zo dat Belgen vaak iets terughoudender zijn en als jouw referenties Lowlands en DTRH zijn, kan Werchter waarschijnlijk nogal ‘saai’ overkomen. Maar over het algemeen wordt Werchter juist aangenaam gevonden door de gemoedelijke sfeer en ik ben zeker wel een paar gekke situaties tegengekomen op die ene dag dat ik er was. Bovendien hoor ik veel reacties van bijvoorbeeld Tool dat het publiek compleet uit zijn dak ging en dat was bij andere edities ook vaak het geval (zie bv David Byrne vorig jaar).

En als laatste je punt over de mobiliteit. Vergeet niet dat je op een festival bent met 88000 mensen dat op het snijpunt ligt van twee grote invalswegen met daaraan nog een hoop parkings en campings. Ik vind het persoonlijk soms al gevaarlijk als ik ’s avonds die auto’s zie rijden tussen al die fietsers en voetgangers, stel je dan voor dat daar nog de hele dag pendelbussen rijden op de weg van The Hive. De eindhalte van de pendelbus is volgens mij het dichtste dat je veilig kan geraken. Qua mobiliteit geef ik Werchter altijd goede punten, nog nooit problemen mee gehad behalve de gebruikelijke file bij aankomst. Liever even wandelen dan onveilige situaties (bijvoorbeeld zoals vorig jaar Pinkpop en ook dit jaar een ongeval gebeurd op de Werchter parking).

Wellicht heb je gewoon een beetje ongeluk gehad met de rode kruizen en slechte sfeer op de plaatsen waar je stond maar ik wou gewoon even een andere kant belichten. Hopelijk heb je toch nog een leuke dag gehad maar dat zat wel goed denk ik, te lezen aan je reactie op Tool
1f642.svg

Helemaal eens met je reactie hier Thijs. En ik wil er nog even aan toevoegen dat ik op Werchter al best wat joints heb gerookt door de jaren, en nooit problemen mee gehad. Veel van je problemen kunnen denk ik worden opgelost door het festival wat meer te leren kennen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.538
7.524
Damn, Nick Cave en Chris Martin traden samen met Kylie op op Glastonbury.... jammer dat die er op Werchter niet bij waren!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Mac Demarco was weer zijn (nuja) briljante zelve. Een lekker (nuja, zonder de blote bast van Mac dan), hoogtepunt hoor. Met een dikke en langgerekte cover van Champagne Supernova als crescendostuk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.705
6.906
Mac Demarco was weer zijn (nuja) briljante zelve. Een lekker (nuja, zonder de blote bast van Mac dan), hoogtepunt hoor. Met een dikke en langgerekte cover van Champagne Supernova als crescendostuk.
Ja nice. Ben blij dat ie eind van het jaar nog naar Paradiso komt, kon ik m nu gerust skippen haha. Energie begint op zn eind te raken.

Greta van Fleet is erg matig trouwens. Het geluid is prima maar verder blijft het echt de carnavals immitatie van Led Zep natuurlijk. Een middelvinger naar alle creativiteit. Ben het nu vanaf de NWW gaan aanhoren, meer dan genoeg gehad net in het publiek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ga ook maar m'n Demarco ticket kopen voor de AB dit najaar. Dit was echt vet. Wat een feest weer. Veel beter dan op BKS trouwens. Heb sowieso het gevoel dat de main in het niet valt bij de Barn concerten dit jaar. Over het algemeen dan.

Nu New Order!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
@Thijs: het komt wellicht wat negatief over. Ik heb echt een fijne dag gehad. Het was inderdaad anders dan dat ik gewend was.
[...]
Uiteraard veel begrip voor je mening over het festival. Ik kan er zeker inkomen dat dingen soms anders lopen dan gepland en dat tot licht teleurstellende situaties leidt. Volgende week ga ik de eerste keer naar DTRH en dan ga ik ook eens kennismaken met die andere soort festivals, dan begrijp jouw punten misschien nog beter. Zin in!

Helemaal eens met je reactie hier Thijs. En ik wil er nog even aan toevoegen dat ik op Werchter al best wat joints heb gerookt door de jaren, en nooit problemen mee gehad. Veel van je problemen kunnen denk ik worden opgelost door het festival wat meer te leren kennen!
Op zich ruik ik op Werchter relatief vaak een wietgeur maar heb daarvoor ook nooit iemand een probleem zien maken. Uiteraard krijg je misschien wat vreemde blikken maar dat ligt denk ik vooral aan het feit dat de gemiddelde Belg niet gewend is aan die geur in het dagelijkse leven :p
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
Btw wat was Balthazar goed op de livestream! Die bas op Fever klonk live nog vettiger dan op de plaat, een uurtje is ook zo kort voor een band met zoveel goede songs.
Ook stukje Rosalía gezien en dat zag er ook indrukwekkend uit. En goed om te horen dat Mac goed gevallen is, ik ga AB ook overwegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken