Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Jeetje dit is snel in een nachtmerrie veranderd. Inderdaad die gevreesde halve donderdag, een schande gewoon! En waar zijn de noemenswaardige middencategorie namen? Oke Robyn en Richard Ashcroft zijn mooi maar wat is er misgelopen met al die inkoppers? Vampire Weekend die geen Belgische show doet, Foals enkel in de AB, geen Thom Yorke, geen dEUS. Ik begrijp het gewoon niet.
Eerste reacties die ik nu vooral hoor: kaartjes verkopen

Om positief te eindigen: Robyn, Swmrs, Lizzo, Denzel Curry en Amyl & The Sniffers wil ik wel sowieso zien.

Is er eigenlijk ooit zo'n unaniem slechte dag geweest als die Donderdag?

Iemand al een lijstje met acts die er hadden kunnen staan en ook qua data hadden gekund?

Joe wrote:

colint wrote:

festivalddictsam wrote:
Mainstage donderdag 27 juni:

Kid Cut Up – Bang Bang Romeo- Vance Joy- Bastille – P!NK

ehhh…tja….

Kid Cut Up, Bang Bang Romeo, en Vance Joy zijn allemaal support acts bij de tour van P!nk. Misschien was dit een eis van P!nk’s management? Deze donderdag lijkt meer op een los P!nk concert met wat extra opvulling.

Dan gooi je dat toch gewoon in de Klub C en zet een waardig programma neer op de Main Stage. Of nog beter: je boekt Pink niet en komt met een normale dag.

P!nk is en blijft een fantastische headliner imo…. vooral het programma eromheen op die dag is gewoon erg zwak.

Man toch. Laat die pink dan toch in het sportpaleis aan een koord bengelen, voor de fans.

Good luck met die combi's uit te verkopen, Werchter, met dat veredelde pink concert voor je driedaagse.

Joe wrote:

colint wrote:

festivalddictsam wrote:
Mainstage donderdag 27 juni:

Kid Cut Up – Bang Bang Romeo- Vance Joy- Bastille – P!NK

ehhh…tja….

Kid Cut Up, Bang Bang Romeo, en Vance Joy zijn allemaal support acts bij de tour van P!nk. Misschien was dit een eis van P!nk’s management? Deze donderdag lijkt meer op een los P!nk concert met wat extra opvulling.

Dan gooi je dat toch gewoon in de Klub C en zet een waardig programma neer op de Main Stage. Of nog beter: je boekt Pink niet en komt met een normale dag.

P!nk is en blijft een fantastische headliner imo…. vooral het programma eromheen op die dag is gewoon erg zwak.
Ik kan begrijpen dat sommigen Pink een leuke artiest vinden maar wanneer Pink boeken zoveel ruimte uit het budget neemt dat dit het gevolg is (waar zou het anders aan liggen?) dan laat je ze beter links liggen, dit is gewoon geschift.

Van de positieve kant, ik zie maar 4 Barn namen. Zou dat kunnen betekenen dat acts als BROCKHAMPTON, Richard Ashcroft en Elbow misschien gewoon 1,5 uur spelen?

Die donderdag verkoopt toch nooit uit. Slechtste affiche in jaren... Ik ga naar sziget en dat wordt geen werchter voor het eerst in 26 jaar..

Kleine krenten uit de pap zijn The Murder Capital, Sports Team, John J Presley. Die donderdag is inderdaad belachelijk. Verder nog niet eens zo slecht affiche, mijn inziens dan.

Die donderdag verkoopt toch nooit uit. Slechtste affiche in jaren… Ik ga naar sziget en dat wordt geen werchter voor het eerst in 26 jaar..
Nochtans rond Nieuwjaar stond hier op het forum dat de Pink dag het beste aan het verkopen. Lijkt me dat ze paar grote namen voor die dag hebben misgelopen en niets anders mee gezocht hebben omdat het toch goed verkocht. Ik vraag me gewoon af wanneer die beslissing juist is gevallen want dit lijkt me niet de originele bedoeling.

Als ik dan toch ga kijken hoeveel artiesten ik per dag wil zien dan zijn het er toch meer dan ik had gedacht...
Meh...net niet of net wel bij mij nu.
Het begon eigenlijk zo mooi maar het eindigde slecht :(

Van de positieve kant, ik zie maar 4 Barn namen. Zou dat kunnen betekenen dat acts als BROCKHAMPTON, Richard Ashcroft en Elbow misschien gewoon 1,5 uur spelen?
Nee, later beginnen en een pak vroeger eindigen. Elbow zie ik ze wel 1,5u geven.

Nog een triestig feitje: amper 5 Belgische artiesten/bands dit jaar op Rock Werchter...

Op deze manier geef je ook veel munitie als RW om te zeiken op de boeking van Pink. Met een mooie programmering eromheen is het te accepteren maar deze dag is een aanfluiting. Je moet zin hebben in die eerste dag en niet kunnen wachten om de wei op te gaan. Nu kan je net zo goed bij de tent blijven. Als ik wel zou gaan was ik serieus teleurgesteld geweest. Het kan verkeren in 6 maanden. Van euforie over het hoge aantal topconcerten op RW 2018 naar dit. Nooit verwacht.

Lol, zelfs een tigste keer Editors die toch in de broekzak van de Schuer zit, had die donderdag nog wat kunnen opfleuren. Fuck dit, wat een armoede.

Mijn vrienden willen volgens mij al niet meer gaan, dus ik begin ook te twijfelen. Vrijdag is nog steeds wel een mooie dag en enkele namen van de overige dagen wil ik ook wel zien, maar het wordt toch even goed nadenken en kijken naar andere festivals. Pinkpop kan ik in ieder geval niet heen dus ik hoop niet dat die nou met iets veel beters gaan komen...

Verder opvallend...veel jonge beginnende vrouwelijke artiesten in de klub c op de vrijdag,zaterdag en zondag...
Lizzo, Jessie Reyez, Aurora, Robyn,Aurora, King Princess, Mahalia, Lizzo , Grace Carter,....

Echt opvallend...

Maar opzich.. valt het allemaal ook (buiten die donderdag, schande) wel mee. Het blijft een kwestie van smaak, ik vind F+tM geen zak aan, en vind (in tegenstelling tot anderen hier) Muse echt niet normaal gaaf. Het grootste probleem, denk ik, is eerder de verdeling. Die vrijdag is "slim" gedaan, want het is al uitverkocht en je hebt bij elkaar passende acts. Maar als ze van die vrijdag gewoon een aantal acts hadden uitgesmeerd over de andere dagen, valt het niet zo op. Zet Weezer voor Bastille, een Kylie en een The 1975 op de donderdag en het overall affiche is, zeker niet geweldig, maar ook niet heel erg verkeerd. Maar ja die donderdag. gewoon kut.

credit where credit is due, veel moeite gedaan om meer vrouwen en people of color op de affiche te zetten na de kritiek van vorig jaar. Dat gezegd zijnde, het heeft de lineup eerlijk gezegd niet veel goed gedaan, ik kan me inbeelden dat dit voor sommigen belangrijk is, maar het lijkt mij wat geforceerd.

Users who are viewing this thread