Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Oh, net gelezen in de Standaard:

Ook The Slope, het vierde podium dat in 2018 geïntroduceerd werd op Rock Werchter, is op donderdag opvallend afwezig. ‘Ook daar is een reden voor’, zegt Bigaré. ‘Pink heeft gevraagd of haar favoriete DJ KidCutUp de hele dag plaatjes zou mogen draaien aan de Main Stage, tussen de artiesten door. Dat maakt dat de programmatie op The Slope niet kan opgestart worden – dan zouden de Main Stage en The Slope mekaar overstemmen.

Volledig artikel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190301_04220335

Als ik dan kijk naar de namen op het grote affiche in hun volgorde, denk ik nog dat de artiesten die ik wil zien,
dan ook nog allemaal gaan clashen.
Kylie, Robyn, Tool en the Cure tegelijk.
Muse en New Order tegelijk.
Pink en Elbow tegelijk.
Mumford & Sons, Florence + the Machine en The Good, the Bad and the Queen tegelijk.

Bij die paar namen die het dan nog leuk maken, moet je dadelijk nog gaan kiezen ook ....

Ook The Slope, het vierde podium dat in 2018 geïntroduceerd werd op Rock Werchter, is op donderdag opvallend afwezig. ‘Ook daar is een reden voor’, zegt Bigaré. ‘Pink heeft gevraagd of haar favoriete DJ KidCutUp de hele dag plaatjes zou mogen draaien aan de Main Stage, tussen de artiesten door. Dat maakt dat de programmatie op The Slope niet kan opgestart worden – dan zouden de Main Stage en The Slope mekaar overstemmen.

Holy shit. Waarom heeft Werchter haar dan geboekt?!?! Zitten meer nadelen dan voordelen aan zo!

‘Dat komt omdat het festival dit jaar net voor de grote zomervakantie valt’, legt Nele Bigaré van Rock Werchter uit. ‘De ervaring leert ons dat sommige festivalgangers nog schoolverplichtingen hebben, als scholier, leerkracht of ouder. Bovendien is de druk op de mobiliteit op zo’n dag ook groter. Daarom zal het programma ook iets later opgestart worden – al is over het precieze uurschema nog niets bekend.’

Dude, wat? Wat is dit voor loze smoes.

Dus die kermis dj blokkeert even een heel podium en gaat dus tussen elke band zijn bagger draaien.
Terwijl je op dat podium tenminste nog toffe onbekende bands had kunnen zetten.

Zielig dat je mee gaat in al die ridicule eisen en dat dan nog voor ocharme Pink zeg.

‘Dat komt omdat het festival dit jaar net voor de grote zomervakantie valt’, legt Nele Bigaré van Rock Werchter uit. ‘De ervaring leert ons dat sommige festivalgangers nog schoolverplichtingen hebben, als scholier, leerkracht of ouder. Bovendien is de druk op de mobiliteit op zo’n dag ook groter. Daarom zal het programma ook iets later opgestart worden – al is over het precieze uurschema nog niets bekend.’

Inderdaad, in het verleden was dat anders nooit een probleem. En desnoods ga je snachts gewoon wat langer door, op donderdag kunnen we dat best nog wel aan.

Als Pink de reden is van de leegte op de donderdag ben ik heel benieuwd of er nu nog iemand haar boeking wil verdedigen? Iemand?

Wat een ongelofelijk slap excuus. Maak de dagkaarten dan ook de helft goedkoper.

Dit betekent dus ook dat ze een hele hoop kleine/beginnende bands geen kans meer bieden omdat een of andere handlanger van Pink de hele middag voor zichzelf wil hebben? Dat kan je als Rock Werchter toch niet verkopen??

Wel shit. Hoop je jaren dat Pinkpop meegaat en van de eerste dag een hele festivaldag maakt, gaat Werchter het Smeets excuus gebruiken en gebeurt het omgekeerde. Echt stom. Helemaal voor die bedragen. Belachelijk.

P!nk is ook een fan kwijt. Damn.

P!nk is ook een fan kwijt. Damn.
Dit komt niet door P!nk. Ik geloof niets van die uitleg uit De Standaard. In het verleden was dit nooit een probleem, zie bv. editie toen RW een week (?) verschoof speciaal voor Foo Fighters.

Ik heb zonet een zeer pijnlijke knoop doorgehakt en ga niet meer naar Werchter. Als vaste bezoeker heb ik al maanden geleden een ticket gekocht (voor Music For Life) maar buiten de vrijdag zijn er letterlijk 6 acts op 3 dagen waarvoor ik geld zou geven. Ik ga DTRH meepikken (bijna al mijn must-sees van Werchter + Cactus + nog vele andere). Eventueel doe ik nog een dagje Werchter voor The Cure.

Bij deze wil ik dus ook mijn kaartjes voor Werchter aanbieden hier op het forum. Ik heb een combi, Hive ticket en 20 drankbonnen. Moet niet allemaal samen verkocht worden maar liefst wel. Alles samen was het €328 maar ik wil gerust een mooie deal doen. Ik probeer het gewoon eerst hier aangezien Ticketswap tegenwoordig superveel afneemt en mijn verlies toch een beetje wil beperken. Doet pijn dit...

Het is ook wel even pink he!! Godsamme zeg.. als het nou om, vroegah, bijvoorbeeld the beatles ging die nog 1 keer op gingen treden

damn...

Zou heel graag de donderdag met Pink ruilen voor de Werchter Boutique dag met Fleetwood Mac, Snow Patrol,
Pretenders, Triggerfinger, Novastar en Arsenal.

Yannick wrote:

Wat een ongelofelijk slap excuus. Maak de dagkaarten dan ook de helft goedkoper.

Nou ja, dit dus. Als je er voor kiest om de donderdag een halve dag te maken. Pas de prijs dan ook aan.

Grootste teleurstelling sinds ik ga (2002 eerste keer, sinds 2005 steevast combi).

Ik bedoel: dat een Liam Gallagher of Lana Del Rey niet zó voor de hand liggen om te boeken kan ik begrijpen. Maar acts als Foals en Vampire Weekend, die zitten in Azië tijdens Pukkelpop... Die moét Rock Werchter dan altijd programmeren. Om nog maar te zwijgen van Interpol of dEUS... Die moéten toch gewoon op Rock Werchter staan?

Dit is te weinig krijgen voor het geld dat je geeft.
Die donderdag... dat is zelfs met voorbedachte rade mensen bedriegen. En dan die uitleg van Bigaré over de donderdag in de pers: degoutant, alsof wij, als trouwe bezoeker, dom zijn en toch van niet beter weten. Dan onderschatten ze hun publiek zeg!

Ik ben hier soms streng en kritisch voor Rock Werchter, net omdat dit míjn festival is, omdat ik er een hart voor heb, omdat het veel betekent voor mij. Maar nu moet ik zeggen: alle krediet dat ze opgebouwd hebben de vorige jaren (niet enkel qua line-up, maar ook qua betrouwbaarheid (belangrijk, die laatste)), hebben ze bij deze editie verspeeld.

Heel mijn vriendengroep denkt er hetzelfde over... Voorgaande jaren heeft iedereen nu al wel zijn kaartjes... Deze keer zijn we zwaar aan het twijfelen om te kopen.

En dat een jaar na de ongelooflijk mooie editie van 2018... Triest.

Dit is een eerste, emotionele reactie. Een meer nuchtere/diepgaandere analyse komt nog wel de komende dagen...

Gezien het programma ben ik helaas genoodzaakt om mijn combiticket en campingplaats te koop aan te bieden.

Combiticket staat al op ticketswap , heeft u intresse laat het weten! ( dan haal ik hem van ticketswap )

Combi- en campingticket mogen weg voor € 250,00

Met vriendelijke groet,

En dit zal volgend jaar doorwerken.
Dit jaar zullen de combi's minder snel gaan en volgend jaar zal een grote groep eerst wachten wat hen voorgeschoteld gaat worden.

Users who are viewing this thread