Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Een van Europa’s grootste en meest gerespecteerde festivals die hun festival opent met een set van een lokale dj ergens uit de Midwest van niveau jeugdhonk die plaatjes van A-C/dc en Aha aan elkaar mixt. Ongelofelijk. Kan er nog steeds niet bij.

Wie gaat daar nou heen om naar te kijken? O nee, wacht, we zitten dan nog allemaal op ons werk of op school want het is geen vakantieperiode. Fijn dat Werchter voor ons bepaalt wanneer we vrij nemen en hoe we onze tijd in delen,

Arme Pink fans ook trouwens, die moeten zich door 4 sets van die zogenaamde dj heen worstelen om hun favoriete artiest te zien.

Blij dat ik niet naar Rock werchter ga, wat een karige line jp zeg..

Hetgeen wat me het meest stoort is Parkway Drive als 4e act op main! Dan snap je het echt echt echt niet, die band staat bekend om een productie die het beste tot zn recht komt in het donker dus druk het dan in een tent ofzo..

Heb echt met die gasten te doen zeg, dat word een hele vervelende set voor ze

Volledig mee eens! Maar ik denk wel dat ze de organisatie zullen tonen dat ze volgende keer wat later mogen staan!

Iemand die trouwens een kans ziet dat de organisatie hun fouten inzien en mss toch nog wat extra acts boeken voor de donderdag?

If you analyze the line up, it is easily to see what went wrong. Off course Robyn was not supposed to play on Friday, the same for Beirut on the main stage, De Staat was the opener of de main stage on sunday, each day Klub C is missing a strong act, the blaze was not supposed to headline Klub C on saturday…

No, some years, a lot of things can go wrong. In January everything was still ok, but things escalated quickly (the plan was to announce every week some names, each announcement needs strong names, but the strong names were cancelling RW of asking to reschedule their performance)…

Thursday, Pink is doing her only festival show. Not many headliners available in Europe next year. Going all in to get Pink. But it was not the plan to half the day. They know 105eur is too much for Thursday.

There is a lot to discover in the bottom line of the line up. But Werchter is a festival you go for a lot of strong names. Fyi, there are some names we were all expecting to play this year, but they will… next year…

Ken op efestivals, die laatste zin…

Dit hele verhaal klinkt allemaal best logisch en wil ik ook best accepteren, echter snap ik niet dat als je je er bewust van bent dat 105 euro voor de Donderdag te veel is, dat je het dan alsnog als festival doorzet en die prijs ervoor vraagt. In Oktober wist je ook best dat je die hele package deal van Pink meenam.

Vraag me ook af hoe betrouwbaar het is om erop te vertrouwen dat die acts er dan volgend jaar zullen staan. Als het niet in het tourschema past opeens is het makkelijk te cancellen vaak of om niet doorzetten. Zo kwam Foo Fighters ook opeens een jaar later naar Pinkpop omdat het niet in het schema paste in 2017.

IK lees net het artikel van de standaard. DJ KidCut Up gsat tussen de artiesten door plaatjes draaien....heel opvallend...op verzoek van P!NK.
Daardoor zou er overlap zijn met The Slope. Maar dit laat dus zien dat de hele mainstage geclaimd wordt door P!NK.
Vance Joy, Dj Kidcutup en Bang Bang Romeo touren met haaar mee...en ja hoor...met Basstille heeft de zangeres een hele nauwe band.
Bij de Brit Awards zong ze met Dan van Bastille...

https://www.youtube.com/watch?v=dXee_ASPmeE

Heb echt het gevoel dat P!NK dus die hele mainstage heeft ingepland op haar manier... zo lijkt het nu wel...

Nu snap ik een ding niet....waarom heeft Werchter P!NK niet gezet op Werchter Boutique

En dan Jovi met alle acts op de Werchter Donderdag of Fleetwood Mac met aanhang op de Werchter donderdag dat was toch veel sterker geweest.
Dan hadden alle P!NK fans naar werchter boutique kunnen gaan net zoals bij Bruno Mars vorig jaar?

Geloof me P!NK heeft haar voorwaarden gesteld dat zij bepaalt wat er op die mainstage gaat komen.
Vriendjes met Bastille en hop...die mogen sub-headliner zijn!

Ik denk dus ook dat er niks in Klub C of Barn zal zijn gedurende de P!NK show !

Strafste van al zou me lijken dat het festival voor 85-90% zou uitverkopen. Dan gaat de organisatie denken: “moh, dat viel hartstikke mee!” Ze zouden die lijn dan wel eens kunnen doortrekken...

Maar, langs de andere kant, als het festival echt slecht zou verkopen zie ik ze volgend jaar OPNIEUW alle prijzen omhoog doen om het slechte jaar te compenseren.
Beetje een lose-lose situatie.
Ik kijk nu al meer uit naar Rock Werchter 2020 dan Rock Werchter 2019.

Geloof me P!NK heeft haar voorwaarden gesteld dat zij bepaalt wat er op die mainstage gaat komen.
Vriendjes met Bastille en hop…die mogen sub-headliner zijn!

Haar management dan he.
Lijkt me sterk dat Pink dit soort dingen zelf bepaalt.

Raar van Werchter om erin mee te gaan though.

festivalddictsam wrote:

Haar management dan he.
Lijkt me sterk dat Pink dit soort dingen zelf bepaalt.

Raar van Werchter om erin mee te gaan though.

Ja goed haar managment inderdaad ;) ! Ja misschien kwamen die eisen pas later....en stonden FLeetwood Mac en Bon Jovi toen al gepland voor andere data

Lijkt me sterk dat die eisen later kwamen. Die waren toen Pink werd aangeboden of gevraagd waarschijnlijk meteen aanwezig. Werchter wilde haar graag hebben blijkbaar.

Daarom is het wat apart allemaal. Lijkt nu meer op Werchter XL en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Doet me ook wat voor Pinkpop en zijn laatste headliner vrezen. Als Werchter hier al in meegaat om Pink vast te stellen....

IK vind de sub positie van Greta Van Fleet ook gewoon heel raar…lijkt net alsof daar een act is weg gevallen
Greta Van Fleet heeft gewoon een air gekregen nadat ze de Lotto Arena zo snel hebben uitverkocht en sinds RW 1) een sub nog zocht en 2) ze GvF graag wilden hebben (ondanks dat gekke tourschema) hebben ze waarschijnlijk gewoon toegehapt en hen hun zin gegeven. In de VS staan ze deze zomer ook heel hoog omdat ze grote zalen in een mum uitverkopen.

Heeeeel vroeg van de wei dan die dag.

ik hoop toch dat parkway drive op zen minst een uur krijgt, hebben een show die gewoon af is, had hen dan liever als sub gezien.

ik hoop toch dat parkway drive op zen minst een uur krijgt, hebben een show die gewoon af is, had hen dan liever als sub gezien.

Dat sws. In Belgische context snap ik het nog om die positie aan Balthazar te geven, internationaal gezien zou Parkway zonder twijfel de 2e grootste naam op mainstage moeten zijn. Naast die gehele donderdag is de positie van GvF mij ook wel een grote doorn in het oog.

xydroh wrote:

Dat sws. In Belgische context snap ik het nog om die positie aan Balthazar te geven, internationaal gezien zou Parkway zonder twijfel de 2e grootste naam op mainstage moeten zijn. Naast die gehele donderdag is de positie van GvF mij ook wel een grote doorn in het oog.
De positie van GvF is, buiten natuurlijk het donderdag debacle, eigenlijk het enige dat we Werchter echt kwalijk kunnen nemen. En verder misschien het feit dat ze zoveel mooie en logische namen gemist hebben. Verder vind ik de zaterdag en in minder mate zondag op een paar namen na gewoon matig, maar dat is natuurlijk meer persoonlijke smaak.

Ik zit er wel mee hoor. Wat er al stond was eigenlijk al genoeg om mij naar het festival te krijgen, maar na het een-tweetje van deze week ben ik gewoon pissig op de organisatie. Heb niet echt zin me vrijwillig in mn kont te laten nemen met een halve dag minder voor meer geld, en zo’n flut sub. Aan de andere kant staan er ook erg veel goede namen. Ik ben er nog niet uit...

Als je nog geen tickets hebt kun je misschien via Ticketswap wat meer tegen die tijd voor de vrijdag, zaterdag en zondag kaarten kopen? Dan ben je sowieso wel goedkoper uit en dan hoef je niet die donderdag mee te pakken.

Ben op die manier een paar jaar terug twee dagen voor 20 euro per dag naar Pinkpop gegaan. :D

Als je nog geen tickets hebt kun je misschien via Ticketswap wat meer tegen die tijd voor de vrijdag, zaterdag en zondag kaarten kopen? Dan ben je sowieso wel goedkoper uit en dan hoef je niet die donderdag mee te pakken.

Ben op die manier een paar jaar terug twee dagen voor 20 euro per dag naar Pinkpop gegaan.
1f600.svg

Haha wel een goeie suggestie. Probleem is een beetje dat ik met mn vriendin ga en zij juist fan is van Pink, dus het zou jammer zijn die donderdag helemaal te skippen. Tis gewoon een kut streek dat die dag half vol is.

Ik snap de kritiek op GvF niet. Is misschien nog geen hele grote band maar wel steengoed. Dan is het toch niet zo heel erg dat die hoog op de poster staan...

Users who are viewing this thread