Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Zelfs Rock Herk kan dEUS boeken... Dan moet dit toch echt geen moeite zijn voor Werchter? Of zijn ze gewoon niet geïnteresseerd ?

Jezus wat een namen zeg. Van de 30 ken ik er 6... En die donderdag is wel heel karig zo. Ik ben echt een hele grote pink fan maar zelfs zij maakt die dag niet goed. Helemaal niet netjes tegenover dagkaartkopers en ook combikopers. We verwachten gewoon een hele dag! Ik geloof trouwens niet dat pink zelf zoveel invloed heeft gehad op die donderdag indeling hoor, ze heeft wel vaker op festivals gestaan zonder dat er dit soort rare dingen gebeuren. Ja ze zal vast duur zijn ivm haar productie, maar niet zo duur dat er geen geld overblijft voor de rest van die dag. Ook lijkt het me gek van RW dat ze haar dan zouden boeken als dat zoveel invloed gaat hebben. Ik hoop dat er nog verandering komt in die dag en ze wat leuke acts er bij doen!

Ik vrees er ook voor maar hoop dat ze flink wat kritiek krijgen en er nog wat aan doen voordat mensen hun geld terug gaan eisen ;)

Mensen van Werchter... Willen jullie alstublieft een beetje rekening houden met de Pinkpop-bezoeker? Wij zouden smullen van deze line-up. :P

Het is officieel Rock Werchter gaat zijn naam veranderen.
Vanaf volgend jaar wordt het Pop Werchter!

Beste schuer,
Je laat uw vele rockers die al jaren komen volledig in de steek een je gaat een andere kant op. Hier gaat RW nog spijt van krijgen. Je kan hier 1 jaar met weg komen maar volgend jaar nog eens zo een zwakke affiche gaat afgestraft worden.

Toch benieuwd wat daejim bedoelde met zijn 3 hints in november. Duidelijk dat er sinds toen erg veel is verandert.

If you analyze the line up, it is easily to see what went wrong. Off course Robyn was not supposed to play on Friday, the same for Beirut on the main stage, De Staat was the opener of de main stage on sunday, each day Klub C is missing a strong act, the blaze was not supposed to headline Klub C on saturday...

No, some years, a lot of things can go wrong. In January everything was still ok, but things escalated quickly (the plan was to announce every week some names, each announcement needs strong names, but the strong names were cancelling RW of asking to reschedule their performance)...

Thursday, Pink is doing her only festival show. Not many headliners available in Europe next year. Going all in to get Pink. But it was not the plan to half the day. They know 105eur is too much for Thursday.

There is a lot to discover in the bottom line of the line up. But Werchter is a festival you go for a lot of strong names. Fyi, there are some names we were all expecting to play this year, but they will... next year...

Ken op efestivals, die laatste zin...

Waar gaat Belgie Vampire Weekend, Foals en The Raconteurs dan neerzetten?

Goede vraag! En The Chemical Brothers en Liam Gallagher en... Lokerse Feesten zou wel eens een zeer goede affiche kunnen hebben dit jaar...

Wessel wrote:
Waar gaat Belgie Vampire Weekend, Foals en The Raconteurs dan neerzetten?

Goede vraag! En The Chemical Brothers en Liam Gallagher en… Lokerse Feesten zou wel eens een zeer goede affiche kunnen hebben dit jaar…
En Keane misschien ook wel daar?

En The Strokes, en Thom Yorke? /s

rockplease wrote:
Je kan hier 1 jaar met weg komen maar volgend jaar nog eens zo een zwakke affiche gaat afgestraft worden.

Waarom niet gewoon.. Dit jaar afstraffen en niet gaan?

Veel mensen hebben al tickets gekocht, verwachtende dat de lineup wel ging goed zijn, volgend jaar gaan die mensen niet zo snel een ticket kopen

Damn wat baal ik dat we al tickets en bons hebben gekocht. Dit was het laatste jaar om zo vroeg te kopen. Die halve donderdag is gewoon oplichting. Ieder ander bedrijf die dit flikt, is daarna zijn klandizie kwijt. Het zal allemaal wel mogen conform de voorwaarden, hoera voor de juristen, maar de communicatie en marketing strategen mogen hun best gaan doen om dit recht te gaan breien. Dat stuk in De Standaard was in ieder geval wederom een flinke stap verder weg van een goed gevoel over RW. Ja onze DJ zou graag plaatjes draaien overdag, mag dat misschien ? Hou op, hou op, één grote cluster fuck up, bah, mis management van de bovenste plank (en dan nog iets daarboven).

Mensen van Werchter… Willen jullie alstublieft een beetje rekening houden met de Pinkpop-bezoeker? Wij zouden smullen van deze line-up. 

Belgen kunnen wel beter zeuren hier.......en wij Nederlanders hebben dat bijkans uitgevonden lol

Sorry, maar ik vind wel dat jullie ook de positieve punten mogen aanhalen hoor.

Komt mij over alsof er nu ineens heel veel "gezeur" is en ineens kaarten worden ver-swapped omdat The Slope er niet is op donderdag (een podium waarde kleinere namen staan en paar jaar terug niet eens was).

Ik geef toe, het Pink verhaal komt mij raar over.
Maar de organisatie zal er vast reden voor hebben, daar wat voor omstandigheden ook.
Verschuiving, cancel, verzoek artiesten...

Blijf kalm en enjoy your festival!

De vaste bezoeker gaat van 4 dagen volledig festival naar

3 dagen volledig festival
Plus een halve dag festival
Met op die dag voornamelijk voorprogramma Pink
Een podium minder
Daardoor minder acts

Maar de entreekaarten zijn niet alleen duurder geworden, maar die donderdag kost gewoon hetzelfde als de andere dagen!!!!

Dat is niet zeuren om het zeuren. Dat is terechte kritiek em terechte teleurstelling.

Blij dat ik niet naar Rock werchter ga, wat een karige line jp zeg..

Hetgeen wat me het meest stoort is Parkway Drive als 4e act op main! Dan snap je het echt echt echt niet, die band staat bekend om een productie die het beste tot zn recht komt in het donker dus druk het dan in een tent ofzo..

Heb echt met die gasten te doen zeg, dat word een hele vervelende set voor ze

Komt mij over alsof er nu ineens heel veel “gezeur” is en ineens kaarten worden ver-swapped omdat The Slope er niet is op donderdag (een podium waarde kleinere namen staan en paar jaar terug niet eens was).

Maar de organisatie zal er vast reden voor hebben, daar wat voor omstandigheden ook.
Verschuiving, cancel, verzoek artiesten…

De mensen die hun kaarten nu verkopen doen dat echt niet gewoon omdat de Slope er donderdag niet bij is. Wel om alle andere punten waarover hier al 5 pagina's gesproken wordt: het afficheren van de donderdag als een volwaardige festivaldag, daarvoor de volle pot vragen, om dan ineens (maanden na aanvang ticketverkoop) een heel ander beeld te scheppen. En vervolgens met de minst geloofwaardige smoes ooit te komen, want dit is niet de eerste keer dat RW half buiten de schoolvakantie valt sinds er sprake is van 4 volwaardige festivaldagen.

Het Slope-verhaal is gewoon de kers op de taart denk ik. Werchter heeft een geschiedenis van grote headliners die hun eisen stellen (op elke vorige editie kan je de package deals er zo uitpikken), maar dit moet de allereerste keer zijn dat een wens/eis van de headliner zo'n grote impact gehad heeft op het verdere verloop van die dag. Want laten we niet vergeten dat er naast die DJ nog eens 2 andere voorprogramma's van Pink op het hoofdpodium staan.

Rest van het weekend is imo weinig mis mee. Vrijdag ijzersterk, zondag goed, zaterdag matig maar ook niet dramatisch. Gewoon af en toe duidelijk dat er middelgrote namen tussenuit gevallen zijn, maar ze hebben daar ergens het geluk dat de internationale concurrentie evenmin memorabele affiches neerzet. De reacties genre "RIP Werchter" zijn natuurlijk overdreven, als ze volgend jaar een typische RW-affiche kunnen neerzetten is iedereen deze editie over enkele jaren weer vergeten.

Komt mij over alsof er nu ineens heel veel “gezeur” is en ineens kaarten worden ver-swapped omdat The Slope er niet is op donderdag (een podium waarde kleinere namen staan en paar jaar terug niet eens was).

Verschuiving, cancel, verzoek artiesten…

Vraag me af of deze reactie komt door de gewenning van jarenlang te zijn blootgesteld aan de karige line ups van Pinkpop. Die "maar-ik-kan-aan-het-einde-van-de-dag-toch-sporenboekje-uitstippelen-mentaliteit" is echt fout. Het is niet alleen die slope; het is die karige zaterdag, GvF die subt op zondag, het is die algemene zwakheid qua namen in de tenten (Wat voor interessants staat er daar nu in Klub C bv los van de vrijdag?) en dan het dubieuze gedoe rond die donderdag. Als organisatie kun je die prijs voor die dag echt niet maken, zelfs voor de combitickets (Die zijn verhoogd trouwens) is dit programma onbegrijpelijk.

Users who are viewing this thread