Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik weet niet of ik eerder boos of verdrietig ben maar ik voel me echt kut hierdoor. Zal maar 2 uur op voorhand naar Brockhampton vertrekken zodat ik nog in die tent geraak. Verschrikkelijk dit.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik heb het even nageteld en behalve natuurlijk de donderdag zijn het nog niet eens zoveel minder namen als afgelopen jaren. Toch voelt het erg karig, vooral omdat een hoop middelgrote tot grote artiesten ontbreken die wel op tour zijn deze zomer en we allemaal wel verwacht hadden. Ik heb toch het idee dat ze het op dat gebied een heel stuk beter (of op zijn minst meer naar de smaak van de meeste mensen hier) hadden kunnen doen, ondanks de afzeggingen. Misschien dat het in ieder geval een signaal stuurt als het niet uitverkoopt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.434
1.930
Donderdag 2/13
Vrijdag 10/ 25
Zaterdag 10/ 25
Zondag 9/ 25
= 31/88 = 35%
Dit resultaat is nog slechter dan de gemiddelde student op zijn eerste statistiek examen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
718
649
Ik heb toch het idee dat ze het op dat gebied een heel stuk beter (of op zijn minst meer naar de smaak van de meeste mensen hier) hadden kunnen doen, ondanks de afzeggingen. Misschien dat het in ieder geval een signaal stuurt als het niet uitverkoopt.

Heeft volgens mij zelfs niets met smaak te maken. Heb een paar namen zoals Tool die me persoonlijk niet echt aanspraken maar ik wel wou ontdekken, maar de affiche die ze nu vooropstellen voldoet toch wel helemaal niet aan de Rock Werchter normen. Wat een hoop zever. Die donderdag is erbarmelijk, die vrijdag is voor mij een toffe ontdekking en wat vaste waarden, die zaterdag is Rock Werchter on Repeat, en Greta Van Fleet als sub op zondag. Totaal onbegrijpbaar.

Wat een interessant begin van line-up was, is echt uitgedraaid op een grote rommel. Vampire Weekend, Foals, The Raconteurs, Thom Yorke, al is het zelf de Editors, of zelfs Bazart, maar dit is toch echt ondermaats.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Gezien het geringe aantal van 4 acts in The Barn en 4 in Klub C, doet mij vermoeden dat naast de supportacts van P!nk op de main, ook nog eens de eis is dat er niemand tegelijk mag spelen, dus daarom alles al klaar op het moment dat zij gaat beginnen. Dat zou toch te triest voor woorden zijn? Waarom wil je als festival in godsnaam aan al deze eisen voldoen en hier ook nog eens een kapitaal voor neerleggen?
Het fiasco van Greta van Fleet als sub wordt met deze dag nog overtroffen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
447
61
In de 15 jaar dat ik naar Werchter af reis nog nooit zo'n matige line up gehad. Er zitten leuke dingen bij, maar te weinig als je ziet wat er tourt. Maarja weer genoeg om te gaan ontdekken.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Al met al een dramatisch weekje dit. Waar is het Festileaks mentale ondersteuning / slachtofferhulp forum? :(
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Nog nooit in mijn leven gevochten, en ook alles behalve een gewelddadig type. Maar den Herman zou ik nu toch is graag in zijn gericht raken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Al met al een dramatisch weekje dit. Waar is het Festileaks mentale ondersteuning / slachtofferhulp forum?
1f641.svg
Gedeelde smart...
 

MeanjakeBlues

Playlistbediener
24 feb 2017
8
0
Wtf! Afzetters zijn het. Wij gaan al jaren donderdag en vrijdag nnaar Rock Werchter.Ook nu al op voorhand ticketjes gekocht Een halve donderdag maar wel de volledige prijs vragen vind ik schandalig. 13 groepjes, en dan nog niks degelijk ertussen. Ik eis mijn geld terug....
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Hier word ik persoonlijk heel kwaad van, slechtste affiche van Rock Werchter ooit en zelf slechtste affiche waar ik ooit een ticket voor gekocht heb!
Ikzelf zat nog wat te wachten op The Raconteurs (zag dit zelf als zekerheidje). Nee dit kan niet!!

Wat Werchter hiermee bereikt is het oplichten van duizenden jonge gasten die hier hopen spaargeld ingestoken hebben. Zij worden weggejaagd uit werchter en zullen in de toekomst kiezen voor dour-tomorrowland-balaton-sziget… Werchter u bent geweldig bezig een middelmatig festivalletje te worden!
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
447
61
Zie nu al voor me dat het bij de NWW/JoePiler drukker is dan bij de main. Zou Jupiler het affiche samen hebben gesteld?
 

dekouwer

Nieuw lid
1 mrt 2019
1
0
Wat een bak stront heeft Werchter binnen gehaald zeg. Te veel nietszeggende artiesten waar klaarblijkelijk niemand naar luistert. Er staan een aantal leuke namen op, maar dat is het dan ook wel. Een middelmatige line-up voor, vergeleken met de rest, te veel geld. En dan moet ik ook nog een avond naar Pink luisteren. Bah, bah, bah. Wat baal ik hier van.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.211
4.363
Kan me trouwens niet voorstellen dat Pink zo duur is, dat het programma op de donderdag zo uitgekleed moest worden. Sowieso een paar beginnende Belgische bandjes op the slope zetten kost verhoudingsgewijs geen drol. Een paar jaar geleden stond sir Macca op de donderdag, die zal toch echt duurder zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Kan me trouwens niet voorstellen dat Pink zo duur is, dat het programma op de donderdag zo uitgekleed moest worden. Sowieso een paar beginnende Belgische bandjes op the slope zetten kost verhoudingsgewijs geen drol. Een paar jaar geleden stond sir Macca op de donderdag, die zal toch echt duurder zijn.
Kijkend naar de lineup denk ik eerder dat het komt door de eisen van Pink zelf (niks tegelijk op een ander podium, geen andere grote acts, haar eigen entourage op de mainstage). Ze zullen waarschijnlijk nog moeite hebben moeten doen om Bastille en Elbow toegestaan te krijgen (die laatste had ik dan ook veel liever op de zaterdag of zondag gezien, laat die donderdag dan maar gewoon de Pink dag worden, dan hoeven we niet te komen). Met Muse blijkt het dus uit eindelijk nog wel mee te vallen, maar Pink heeft aardig wat invloed gehad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.968
6.254
Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met een aantal mensen hierboven en op vorige pagina's; die dagprijs van P!nk/donderdag is niet oké. Er wordt dmv verschillende posters maanden van op voorhand de illusie gewekt dat dit een volwaardige festivaldag wordt met ca 25/30 namen om dan te besluiten dat die dag uiteindelijk 13 namen zal bevatten. Ik vraag me zelfs af of dit wel mag als festival zijnde? Ik denk dat zelfs Pinkpop, als het festival op vrijdag 16u pas begint, de dagtickets ook een stukje lager liggen dan die van zaterdag en zondag.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ik heb net al jullie reacties gelezen sinds de aankondiging van 16u en ik deel jullie frustratie.
Sinds 2007 (zoals hiervoor ook aangehaald die ene dag met KOL, Arctic Monkeys, QOTSA en Pearl Jam op 1 dag) ga ik naar het festival en ik ben een enorme fan van het festival zelf... maar vandaag ben ik ook zwaar teleurgesteld.
Ik denk dat Rock Werchter vandaag de grootste L van heel het festivalseizoen pakt (we zijn nog maar maart!).
Dit is waarom.

- Quasi alle prijzen zijn omhoog gegaan: dagticket, combiticket, campingticket en drank/eet bon.
- Er staan minder artiesten dan vorig jaar voor een hogere prijs.
- Het is ook weer eerder Pop Werchter dan Rock Werchter geworden dit jaar.
- Er staan amper 6 Belgische artiesten op dit Belgisch festival.
- Met alle artiesten die beschikbaar waren is dit toch een uitzonderlijk zwakke line up.

Achja, dit is mijn simpele mening maar. Ik moest het even kwijt.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.801
3.761
Wat pijnlijk dit.
Vorig jaar konden wij niet gaan, baal ik nog van, en dit jaar is het echt wel heel matig.
Muse, florence, mumford waren er 2015 ook dus al gezien. Pink kan mij compleet gestolen worden. The Cure doet mij niet zoveel.
Dan hoop je dat de rest top gaat worden en wordt dit je voorgeschoteld...

Maar gaan kijken of een festival ergens met mooi weer (paar dagen Sziget ofzo) de moeite is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken