Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Over Kings of Leon: ik begrijp de haat van sommigen niet. Dat is echt een kwaliteitsband hoor. IJzersterke albums (zeker in het begin, al mocht hun laatste worp er zeker ook zijn!) en live gewoon superstrak en steengoed. Vlekkeloze muzikanten, geweldige zang. OK, ze doen weinig aan interactie en zijn statisch, maar dat maakt mij niet uit. In 2017 nog enorm van hun concert genoten.

Omdat hun optredens dodelijk saai zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Everyknight wrote:
Over Kings of Leon: ik begrijp de haat van sommigen niet. Dat is echt een kwaliteitsband hoor. IJzersterke albums (zeker in het begin, al mocht hun laatste worp er zeker ook zijn!) en live gewoon superstrak en steengoed. Vlekkeloze muzikanten, geweldige zang. OK, ze doen weinig aan interactie en zijn statisch, maar dat maakt mij niet uit. In 2017 nog enorm van hun concert genoten.


Omdat hun optredens dodelijk saai zijn.

Nummers als Four Kicks, Charmer, Crawl, Black Thumbnail, Molly's Chambers enz. kunnen in mijn ogen nooit saai zijn, hoe statisch ook gebracht.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Paddy wrote:

Everyknight wrote:
Over Kings of Leon: ik begrijp de haat van sommigen niet. Dat is echt een kwaliteitsband hoor. IJzersterke albums (zeker in het begin, al mocht hun laatste worp er zeker ook zijn!) en live gewoon superstrak en steengoed. Vlekkeloze muzikanten, geweldige zang. OK, ze doen weinig aan interactie en zijn statisch, maar dat maakt mij niet uit. In 2017 nog enorm van hun concert genoten.



Omdat hun optredens dodelijk saai zijn.

Nummers als Four Kicks, Charmer, Crawl, Black Thumbnail, Molly’s Chambers enz. kunnen in mijn ogen nooit saai zijn, hoe statisch ook gebracht.
Het probleem is gewoon, dat hoe statisch ze het ook brengen. Het lijkt alsof ze evenveel plezier hebben in optredens geven als dat Sisyphos had terwijl hij de steen de berg op aan het duwen was. Als die mannen nu gewoon eens wat konden lachen en plezier hebben in hun leven dan zou dat met anthems als sex on fire en use sombody, de ultieme festival act kunnen zijn. Jammer genoeg vinden ze het leuker om niet voor plezier te kiezen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Traditioneel gezien zaterdag. Niet dat ik twijfel aan de populariteit van P!nk maar als zelfs sir Paul McCartney moeite had met uitverkopen van zijn dag dan betwijfel ik of P!nk het wél kan. Donderdag blijft voor veel mensen een no-go vanwege werken daarvan liggen zaterdag en zondag en misschien zelfs vrijdag (want weekend) een pak beter. Jongeren zijn al sneller geneigd om een combi ticket te kopen vermoed ik, dus zaterdag.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Everyknight wrote:

Paddy wrote:

Everyknight wrote:
Over Kings of Leon: ik begrijp de haat van sommigen niet. Dat is echt een kwaliteitsband hoor. IJzersterke albums (zeker in het begin, al mocht hun laatste worp er zeker ook zijn!) en live gewoon superstrak en steengoed. Vlekkeloze muzikanten, geweldige zang. OK, ze doen weinig aan interactie en zijn statisch, maar dat maakt mij niet uit. In 2017 nog enorm van hun concert genoten.



Omdat hun optredens dodelijk saai zijn.


Nummers als Four Kicks, Charmer, Crawl, Black Thumbnail, Molly’s Chambers enz. kunnen in mijn ogen nooit saai zijn, hoe statisch ook gebracht.

Het probleem is gewoon, dat hoe statisch ze het ook brengen. Het lijkt alsof ze evenveel plezier hebben in optredens geven als dat Sisyphos had terwijl hij de steen de berg op aan het duwen was. Als die mannen nu gewoon eens wat konden lachen en plezier hebben in hun leven dan zou dat met anthems als sex on fire en use sombody, de ultieme festival act kunnen zijn. Jammer genoeg vinden ze het leuker om niet voor plezier te kiezen.

Van mij mogen ze zelfs Sex On Fire en Use Somebody laten vallen. Laat ze lekker Red Morning Light, Four Kicks, Molly's Chambers, Trani,... spelen. Een deel van hun nummers zijn echt zo lekker. En als kers op de taart een gastoptreden van Eddie Vedder!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=b_ZWw9V9Umg[/video]
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
tash sultana 26 juni sportpaleis, kan geschrapt worden. Wel nooit gedacht dat ze hier een sportpaleis voor gingen vrij maken. Dacht toch niet dat dit ZO groot was.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Biffy half juni op Isle Of Wight festival
1f91e-1f3fb.svg
1f91e-1f3fb.svg

Biffy stelt niks voor in vergelijking met Rick Astley die ook op isle of wight staat !
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
tash sultana 26 juni sportpaleis, kan geschrapt worden. Wel nooit gedacht dat ze hier een sportpaleis voor gingen vrij maken. Dacht toch niet dat dit ZO groot was.
Blijf ik echt de allervreemdste plaatsing van de laatste jaren vinden. Zie haar nog lang niet de lotto arena of vorst uitverkopen. Snap echt niet wie haar daar wou neerzetten...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
65daysofstatic op EXIT. Zou wel een vette originele naam zijn, maar zal wrs Dour of Cactus worden.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Even een overzicht van de bevestigde namen per dag:

Donderdag:
P!NK - ?
Bastille - ?
Elbow – Paul Kalkbrenner – Brockhampton – Charlotte Gainsbourg
Vance Joy – Bang Bang Romeo

Vrijdag:
The Cure – Tool
Bring Me The Horizon – Kylie Minogue – Years & Years – Weezer – Janelle Monaè – The 1975
Jungle – Khruanbin – Nothing Buy Thieves – Tom Misch – Kurt Vile & The Violators

Zaterdag:
Mumford & Sons – Florence + The Machine
Macklemore – The Good, The Bad & The Queen – Angelè - ? - ? - ?
????????????

Zondag:
Muse - ?
? - ?
New Order – Underworld – Mac Demarco - ?
$uicideboy$ – Yungblud
????????????

 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Donderdag:
P!NK
Bastille
Elbow – Paul Kalkbrenner – Brockhampton – Charlotte Gainsbourg
Vance Joy – Bang Bang Romeo

Vrijdag:
The Cure – Tool
Bring Me The Horizon – Kylie Minogue – Years & Years – Weezer – Janelle Monaè – The 1975
Jungle – Khruanbin – Nothing Buy Thieves – Tom Misch – Kurt Vile & The Violators

Zaterdag:
Mumford & Sons – Florence + The Machine
Macklemore – The Good, The Bad & The Queen – Angelè

Zondag:
Muse
New Order – Underworld – Mac Demarco
$uicideboy$ – Yungblud

zjtjdk.jpg
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
xydroh wrote:
tash sultana 26 juni sportpaleis, kan geschrapt worden. Wel nooit gedacht dat ze hier een sportpaleis voor gingen vrij maken. Dacht toch niet dat dit ZO groot was.

Blijf ik echt de allervreemdste plaatsing van de laatste jaren vinden. Zie haar nog lang niet de lotto arena of vorst uitverkopen. Snap echt niet wie haar daar wou neerzetten…

Ben ik het mee eens. Wie heeft het in godsnaam bedacht om haar in zulke grote zalen te plaatsen?

Hier in NL staat ze ook gepland voor een concert in de Ziggo Dome.
Al maanden is het concert in de verkoop en het verkoopt gewoon niet. De hele bovenste ring is al gesloten en nog steeds is er amper wat verkocht lijkt het.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
daanvandingenen wrote:

xydroh wrote:
tash sultana 26 juni sportpaleis, kan geschrapt worden. Wel nooit gedacht dat ze hier een sportpaleis voor gingen vrij maken. Dacht toch niet dat dit ZO groot was.


Blijf ik echt de allervreemdste plaatsing van de laatste jaren vinden. Zie haar nog lang niet de lotto arena of vorst uitverkopen. Snap echt niet wie haar daar wou neerzetten…

Ben ik het mee eens. Wie heeft het in godsnaam bedacht om haar in zulke grote zalen te plaatsen?

Hier in NL staat ze ook gepland voor een concert in de Ziggo Dome.
Al maanden is het concert in de verkoop en het verkoopt gewoon niet. De hele bovenste ring is al gesloten en nog steeds is er amper wat verkocht lijkt het.


In het sportpaleis zijn de staanplaatsen op 1e en 2e verdiep ook gesloten. staat wel aangegeven als uitverkocht maar het zou me zwaar verbazen dat die kaarten eerder uitverkopen dan staanplaatsen op het middenplein en alle zitplaatsen.
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Morgen 8u = 4 nieuwe, exclusieve namen van Cactus. Toch drie artiesten die ik hier in het forum heb zien langskomen...

Gelukkig heeft Werchter nog het één en ander in petto om dit te compenseren :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken