Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.
Het is een dag vol met "Pinkpop clichés" dus wat dat betreft past het wel ja.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
mattman wrote:

Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.


Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.

Het is een dag vol met “Pinkpop clichés” dus wat dat betreft past het wel ja.

Lekker Charlotte Gainsbourg, Brockhampton en Paul Kalkbrenner op Pinkpop dan maar! ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.


Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.


Het is een dag vol met “Pinkpop clichés” dus wat dat betreft past het wel ja.

Lekker Charlotte Gainsbourg, Brockhampton en Paul Kalkbrenner op Pinkpop dan maar!
1f609.svg
Paul heeft er al gestaan.

Maar Elbow, Bastille, Pink,.. dan nog er een Live erbij. Krijg er echt een Pinkpop idee bij ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.


Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.


Het is een dag vol met “Pinkpop clichés” dus wat dat betreft past het wel ja.


Lekker Charlotte Gainsbourg, Brockhampton en Paul Kalkbrenner op Pinkpop dan maar!
1f609.svg


Paul heeft er al gestaan.

Maar Elbow, Bastille, Pink,.. dan nog er een Live erbij. Krijg er echt een Pinkpop idee bij ;).

Tja, Radiohead, Arcade Fire en Tool hebben er ook al gestaan. You know what I mean hé.

Van mij mag Live thuisblijven hoor. Verder vind ik Elbow wel een goede boeking voor in de Barn. Met die laatste lichting hebben ze toch weer een gat geslagen tussen hen en Pinkpop, gelukkig. Met een Brockhapton, New Order, Janelle Monae, The Good The Bad and The Queen, Mac Demarco, Charlotte Gainsbourg, Elbow, Suicideboys, Weezer, Underworld, Kurt Vile komen ze toch wat meer in een straatje waar ik graag in rondloop. ;-) En The Cure, Tool en vooruit, Florence. Qua headliners gaat deze het niet halen van 2018 voor mij, maar heb nu wel een vertrouwen in een heel sterke undercard.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.


Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.


Het is een dag vol met “Pinkpop clichés” dus wat dat betreft past het wel ja.


Lekker Charlotte Gainsbourg, Brockhampton en Paul Kalkbrenner op Pinkpop dan maar!
1f609.svg



Paul heeft er al gestaan.

Maar Elbow, Bastille, Pink,.. dan nog er een Live erbij. Krijg er echt een Pinkpop idee bij ;).

Tja, Radiohead, Arcade Fire en Tool hebben er ook al gestaan. You know what I mean hé.

Van mij mag Live thuisblijven hoor. Verder vind ik Elbow wel een goede boeking voor in de Barn. Met die laatste lichting hebben ze toch weer een gat geslagen tussen hen en Pinkpop, gelukkig. Met een Brockhapton, New Order, Janelle Monae, The Good The Bad and The Queen, Mac Demarco, Charlotte Gainsbourg, Elbow, Suicideboys, Weezer, Underworld, Kurt Vile komen ze toch wat meer in een straatje waar ik graag in rondloop.
1f609.svg
En The Cure, Tool en vooruit, Florence. Qua headliners gaat deze het niet halen van 2018 voor mij, maar heb nu wel een vertrouwen in een heel sterke undercard.
Had het enkel over die donderdag.

De vrijdag steekt er vooralsnog met kop en schouders bovenuit. Die zondag is ook nog wel goed vooralsnog.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan...

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!
Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!

Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.

Bij wie dan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Joe wrote:

James wrote:
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!


Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.

Bij wie dan?

The Cure en Tool achter elkaar programmeren bijvoorbeeld. Of Mumford en Florence, die elders ook als enige grote headliner worden gepresenteerd. Pink en Muse zijn minder m'n ding, maar die heeft RW wel maar eventjes overtuigd om hun enige niet-stadium show in Werchter te doen. Grotere dingen als Janelle Monae, The 1975 overtuigen om in de namiddag te spelen, zodat ze toch mee op de lineup kunnen. Dat soort dingen.

Je mag zeggen wat je wil over RW (heb ik ook gedaan), maar qua grote namen op één lineup komt geen enkele breed programmerende major dit jaar ook maar in de buurt bij RW.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Joe wrote:

James wrote:
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!


Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.

Bij wie dan?

Jack White, onder meer.

Hoe dan ook: als Tame Impala een set van 80min in het donker als afsluiter Main Stage krijgt, dan is dat voor hen gewoon hetzelfde als coheadlinen hoor.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Joe wrote:

James wrote:
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!


Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.


Bij wie dan?

The Cure en Tool achter elkaar programmeren bijvoorbeeld. Of Mumford en Florence, die elders ook als enige grote headliner worden gepresenteerd. Pink en Muse zijn minder m’n ding, maar die heeft RW wel maar eventjes overtuigd om hun enige niet-stadium show in Werchter te doen. Grotere dingen als Janelle Monae, The 1975 overtuigen om in de namiddag te spelen, zodat ze toch mee op de lineup kunnen. Dat soort dingen.

Je mag zeggen wat je wil over RW (heb ik ook gedaan), maar qua grote namen op één lineup komt geen enkele breed programmerende major dit jaar ook maar in de buurt bij RW.

Het klopt wel dat Werchter veel grote namen op het affiche heeft en mooie co-headliner constructies heeft, maar dat was mijn punt niet.
In dit topic hebben al best veel mensen geopperd dat Tame Impala zomaar achter P!NK als een soort afsluitertje kan staan en dat zie ik gewoon niet gebeuren, omdat ze overal als (co-)headliner staan en daar horen bepaalde dingen bij (tijdslot van minstens 1,5 uur etc.) en dat gaat op die positie gewoon niet gebeuren, dit staat dan ook los van het reeds goede affiche van Werchter.

Edit: Ik denk ook dat onderschat wordt hoeveel een headliner van Coachella kost..
Voor Werchter lijkt me dat echt de laatste prioriteit om die op de donderdag te zetten die al heel goed verkoopt voor zoveel extra geld..
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Joe wrote:

James wrote:
Tame Impala is overigens overal waar ze staan headliner, dus die gaan echt niet als sub/afsluitertje (na de headliner op bv. donderdag) op Werchter staan…

Denk dat we die gewoon voor Lowlands + Pukkelpop op kunnen schrijven!


Bwa, los van of we ze in juni of in augustus mogen verwachten krijgt Werchter dat wel bij meer bands geregeld hoor.


Bij wie dan?

Jack White, onder meer.

Hoe dan ook: als Tame Impala een set van 80min in het donker als afsluiter Main Stage krijgt, dan is dat voor hen gewoon hetzelfde als coheadlinen hoor.

Jack White die ook gewoon als sub van Arctic Monkeys stond te spelen op Mad Cool & als sub van Pearl Jam op NOS Alive, dus deze gaat niet helemaal op.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Afsluiterje? Sorry hoor, ik denk niet dat iemand hier Gorillaz afgelopen jaar na QOTSA maar als een afsluitertje zag. Dit was gewoon een co-headliner. Dus Tame Impala zou daar best kunnen staan met een set van minimaal 75 minuten. Ik verwacht het echter niet helaas, ik vrees dat het toch Pukkelpop wordt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.810
Als Tame Impala als “afsluitertje” speelt na P!nk, dan worden ze gewoon als coheadliner gepresenteerd hoor.

Ik kan zelf moeilijk beoordelen of Tame Impala überhaupt headlinerwaardig is (vind ze zelf niet echt boeiend), maar (dans)afsluiter of coheadliner zit niet echt verschil tussen.

Edit: imo zal P!nk de donderdag ook afsluiten. Behalve als een echte dansafsluiter, zoals the chemical Brothers wordt aangekondigd.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Afsluiterje? Sorry hoor, ik denk niet dat iemand hier Gorillaz afgelopen jaar na QOTSA maar als een afsluitertje zag. Dit was gewoon een co-headliner. Dus Tame Impala zou daar best kunnen staan met een set van minimaal 75 minuten. Ik verwacht het echter niet helaas, ik vrees dat het toch Pukkelpop wordt.

Reken er maar op dat P!NK langer speelt dan QotSA want die gaat gewoon haar stadion tour setlist & productie meenemen, dan heb je dus veel minder tijd voor een coheadline en die gaan minstens 1,5 uur willen spelen (net als Gorillaz vorig jaar)...

Maar we gaan het zien!
Mochten ze er toch staan is een kaartje gelukkig snel gekocht :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Reken er maar op dat P!NK langer speelt dan QotSA want die gaat gewoon haar stadion tour setlist & productie meenemen, dan heb je dus veel minder tijd voor een coheadline en die gaan minstens 1,5 uur willen spelen (net als Gorillaz vorig jaar)…

Maar de dag erna speelt zich net hetzelfde af toch: een lange headlineshow (van 2+ uur) van The Cure, met daarna nog een volgwaadige last night set (wss 1,5 uur) van Tool. Dus het kan wel.

Gevoelsmatig moeten we woensdag Tame Impala krijgen. Zo niet, dan vrees ik dat ze PkP aandoen. Al staat PkP wel al redelijk 'vol' met ook Foo Fighters, National, 21 Pilots, Snow Patrol, Post Malone en Prophets Of Rage als kanshebbers.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Reken er maar op dat P!NK langer speelt dan QotSA want die gaat gewoon haar stadion tour setlist & productie meenemen, dan heb je dus veel minder tijd voor een coheadline en die gaan minstens 1,5 uur willen spelen (net als Gorillaz vorig jaar)…

Maar de dag erna zal The Cure ook een langere show spelen dan Tool, terwijl ze co-headliner zijn. En Jack White mocht ook gewoon zijn headlineset van 1,5 uur doen voor Pearl Jam (die 2 uur kreeg). Dus het kan wel.

Gevoelsmatig moeten we woensdag tame Impala krijgen. Zo niet, dan vrees ik dat ze PkP aandoen. Al staat PkP wel al redelijk ‘vol’ met ook Foo Fighters, National, 21 Pilots, Snow Patrol, Post Malone en Prophets Of Rage als kanshebbers.

Het kan ook wel, maar had ze dan eerder in een constructie voor The Cure verwacht bijvoorbeeld, zie die spot na P!NK gewoon niet gebeuren.
Op Pukkelpop samen met The National zou ook wel mooi zijn trouwens, maar dit is weer voor een ander topic.

Edit: is het al zeker dat Tool na The Cure speelt?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.810
Paddy wrote:
Live verwacht ik wel. De donderdag lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Je zou denken dat die niet relevant en passend meer zijn voor RW, maar zie ze wel ergens nog passen bij het Pink publiek.

Toch een alltime Werchterfavoriet en -klassieker. Hebben RW ooit uit de brand geholpen door 2x op 1 editie te headlinen, omdat Pearl Jam afzegde vanwege het Roskildeincident.
Niet meer relevant, is ook maar een subjectief begrip. In hoeverre is bv the Cure relevant? Voor een groot publiek een bekende naam met een berg hits. Lijkt mij voor rock Werchter een inkoppertje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken