Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Trouwens wel opvallend hoe relatief laag Janelle Monae op de lineup staat. Staat elders veel hoger op de lineups. Ze hebben dat weer goed onderhandeld. Benieuwd of hen dat ook gelukt is voor Solange…
Het lied dat me helemaal in Brockhampton heeft getrokken was BOOGIE, zit ontzettend veel energie in, en is live ook meestal het hoogtepunt. Zeker eens checken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.863
Khruangbin is wel fijn trouwens. Naam deed in eerste instantie geen belletje rinkelen, maar hun nummer Maria También ken ik van Pinguin Radio. Goeie muziek.
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Ik zag hier 1/2/3 pagina's terug een Clashfinder voorbij komen. Natuurlijk kun je deze zelf samenstellen en begrijp ik dat niet alle bands bevestigd zijn. Hoe groot schatten jullie de kans in dat Editors op zondag spelen? Samen met Muse wordt dat voor mij wel interessant om een ticket te kopen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.811
Reaguurder op efestivals: “Where is:
Smashing Pumpkins
Tenacious D
Gojira
Parkway Drive
Skunk Anansie
The Chemical Brothers
The Prodigy
Greta van Fleet
Dropkick Murphies
Ghost
Wolfmother
Biffy Clyro
Richard Ashcroft
Prophet of Rage
Graveyard ?”
Insider efestivals: “There’s some better days ahead for you, no need to panic just yet
1f609.svg

Dit klinkt hoopvol
1f642.svg

Smashing Pumpkins —> Lotto arena begin juni
Tenacious D —> zou nog kunnen, doen begin juni Europese festivals. Vraag is hoe lang ze blijven.
Gojira —> boekte RW dit soort namen maar eens!
Parkway Drive —> staan op hardrock- metalfestivals hoog op het affiche. Die plek krijgen ze niet op RW.
Skunk Anansie —> best kans dat deze er zullen staan.
The Chemical Brothers —> afgelopen decennia vaak op RW gestaan. Zijn wel een beetje over hun hoogtepunt heen.
The Prodigy —> mag weg blijven imo. Live maar magertjes. Maar doen een Europese festivaltour.
Greta van Fleet —> spelen 28 en 29 juni in Stockholm. Kunnen er dus nog wel staan op de donderdag of de zondag, maar ben bang dat ze niet kunnen.
Dropkick Murphies —> staan al op Groezrock
Ghost —> touren al met Metallica, wel een gat van 3 weken in het tourschema waarbinnen RW valt. Doet ghost in die periode eigen optredens?
Wolfmother —> gaan die touren? Frontman is bezig met een eigen project dacht ik?
Biffy Clyro —> hebben in de zomer 2 festivals gepland staan, dus nog vol op ruimte.
Richard Ashcroft —> alleen nog maar data in the UK. Last van de brexit?
Prophet of Rage —> zijn in augustus in Europa. Stonden er in 2017 nog. Kans lijkt mij klein.
Graveyard ?” —> 7 juni rock im park, dus wie weet?
 

arwen

Playlistbediener
2 okt 2018
7
0
Denken jullie dat Florence + the machine een subheadliner zal zijn of eerder headliner?
Want indien Thom Yorke zal headliner in the Barn, en Florence + the machine tegelijkertijd zou spelen op de Main Stage, zou ik dit wel jammer vinden want ik wil ze beide wel zien.
Ik zou het leuker vinden moest Mumford and Sons headlinen, want die wil ik toch niet persé zien. En kan ik Thom Yorke en Florence zien.
 

arwen

Playlistbediener
2 okt 2018
7
0
Oeps, ik wou bij mijn bericht van hierboven reageren op een ander bericht van @mattman over zijn voorspelling van de zaterdagavond, maar daar is blijkbaar iets misgelopen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.811
Ik zag hier 1/2/3 pagina’s terug een Clashfinder voorbij komen. Natuurlijk kun je deze zelf samenstellen en begrijp ik dat niet alle bands bevestigd zijn. Hoe groot schatten jullie de kans in dat Editors op zondag spelen? Samen met Muse wordt dat voor mij wel interessant om een ticket te kopen.

Kans lijkt mij best groot. Editors is toch een beetje de RW huisband. Staan ook op Mainsquare festival.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.811
Denken jullie dat Florence + the machine een subheadliner zal zijn of eerder headliner?
Want indien Thom Yorke zal headliner in the Barn, en Florence + the machine tegelijkertijd zou spelen op de Main Stage, zou ik dit wel jammer vinden want ik wil ze beide wel zien.
Ik zou het leuker vinden moest Mumford and Sons headlinen, want die wil ik toch niet persé zien. En kan ik Thom Yorke en Florence zien.

Mumford and sons en FATM zijn beiden coheadliner.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
RubenFrusciante wrote:
Reaguurder op efestivals: “Where is:
Smashing Pumpkins
Tenacious D
Gojira
Parkway Drive
Skunk Anansie
The Chemical Brothers
The Prodigy
Greta van Fleet
Dropkick Murphies
Ghost
Wolfmother
Biffy Clyro
Richard Ashcroft
Prophet of Rage
Graveyard ?”
Insider efestivals: “There’s some better days ahead for you, no need to panic just yet
1f609.svg

Dit klinkt hoopvol
1f642.svg


Smashing Pumpkins —> Lotto arena begin juni
Tenacious D —> zou nog kunnen, doen begin juni Europese festivals. Vraag is hoe lang ze blijven.
Gojira —> boekte RW dit soort namen maar eens!
Parkway Drive —> staan op hardrock- metalfestivals hoog op het affiche. Die plek krijgen ze niet op RW.
Skunk Anansie —> best kans dat deze er zullen staan.
The Chemical Brothers —> afgelopen decennia vaak op RW gestaan. Zijn wel een beetje over hun hoogtepunt heen.
The Prodigy —> mag weg blijven imo. Live maar magertjes. Maar doen een Europese festivaltour.
Greta van Fleet —> spelen 28 en 29 juni in Stockholm. Kunnen er dus nog wel staan op de donderdag of de zondag, maar ben bang dat ze niet kunnen.
Dropkick Murphies —> staan al op Groezrock
Ghost —> touren al met Metallica, wel een gat van 3 weken in het tourschema waarbinnen RW valt. Doet ghost in die periode eigen optredens?
Wolfmother —> gaan die touren? Frontman is bezig met een eigen project dacht ik?
Biffy Clyro —> hebben in de zomer 2 festivals gepland staan, dus nog vol op ruimte.
Richard Ashcroft —> alleen nog maar data in the UK. Last van de brexit?
Prophet of Rage —> zijn in augustus in Europa. Stonden er in 2017 nog. Kans lijkt mij klein.
Graveyard ?” —> 7 juni rock im park, dus wie weet?
Dankjewel voor het uitzoeken, ben het met je eens bij de meesten.
Richard Ashcroft staat alleen wel buiten de UK al op Bospop halverwege juli en op Sziget.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
En van het bovenstaande lijstje:

Wolfmother gaat weldegelijk touren, ze staan al op Hurricane/Southside en op Mad Cool. Rock Werchter past daar alleszins mooi tussenin.

Greta Van Fleet zie ik wel nog overkomen hoor, voor donderdag of zondag.

En The Chemical Brothers lijken mij gewoon de meest logische keuze voor donderdag. Hebben een ongelooflijk sterke band met Rock Werchter, stonden met elk album al op het festival en hun laatste album bracht nog een wereldhit met zich mee. In dat geval geen Tame Impala op donderdag. Tame Impala kan ook nog voor Muse staan natuurlijk. Maar volgens mij zijn ze headliner op Pukkelpop.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.479
4.811
Had bij wolfmother enkel op hun website gekeken en daar staat vrij weinig op.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Enige kans dat Liam Gallagher nog aan de line up wordt toegevoegd en zo ja, main stage of niet?

Voor zijn geannuleerde concertreeks van eind 2018 is er in België geen nieuwe datum bekend gemaakt (in tegenstelling tot in Nederland bv). Bovendien heeft hij in 2018, met de As you were-tour, geen enkel Belgisch festival gedaan. Door deze twee redenen denk ik dat hij in 2019 een Belgisch festival zal aandoen. Maar of dit Rock Werchter zal zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Voor zij die niet weten wat te verwachten op een concert van Charlotte Gainsbourg, check misschien eens de videos hieronder. Ze heeft een charme die echt een meerwaarde heeft tijdens haar shows (zie het einde van deze Deadly Valentine video). Heb haar gezien ten tijde van 5:55 en dat was echt heel goed. Had tickets voor een show van haar huidige tour maar kon door omstandigheden niet gaan, dus ben heel blij dat ik ze met deze tour alsnog ga zien op RW. Wordt een feest. Gaat ook een van de verrassingen van het jaar worden voor velen denk ik.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=NgIGdFSVueU[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6P3Jxjp5krM[/video]

Misschien maar eens een artiesten bio'tje schrijven over haar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik mocht net voor het begin van de blok naar Charlotte Gainsbourg gaan in De Roma en dat zag er zo uit. Verder is dat Artiesten Bio-draadje jammer genoeg een aantal maanden geleden ergens in een hoekje geduwd vanwege het vele werk dat ik de laatste weken en maanden heb gehad met andere zaken. Ik had een tijdje terug een heel stuk over Florence + The Machine uitgetypt maar door een plotse heropstart van de computer is dat verloren geraakt en sindsdien nog maar weinig moed gehad om er opnieuw aan te beginnen :lol: Maar nu dat ik even meer tijd heb kun je binnenkort van mij ook wel weer een aantal schrijfsels verwachten!
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
LIVE op 28 juni CAS, 30 juni in Londen en 1 juli in Berlijn. Opschrijven voor donderdag/zaterdag dan maar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken